(Elektrisch) gereedschap topic

Groene laserstraal is beter zichtbaar dan een rode, dus ik zie geen nadelen (behalve de prijs inderdaad)?

Waar kopen jullie eigenlijk algemene verbruiksonderdelen? Schuurpapier, schroeven, plugs, etc...
ik ken buiten fysieke winkels enkel Toolstation.

Waar kopen jullie eigenlijk algemene verbruiksonderdelen? Schuurpapier, schroeven, plugs, etc...
ik ken buiten fysieke winkels enkel Toolstation.
Amazon is mijn vriend daarvoor... Heb een heleboel Bosch schuursponsjes daar gehaald. Veel beter dan die van de lokale bouwmarkt. Plugs hetzelfde. Ik koop alleen maar Fischer plugs en die zijn daar een stuk goedkoper als bij ons in de bouwmarkt. Als je ze al vindt zelfs.

Na jaren trouwe dienst is mijn budget accu-schroefmachine van Blavk&Decker dit weekend gesneuveld. Mijn klopboormachine op snoer is ook al een tijdje de geest aan het geven.
Tijd voor een nieuwe set dus.

Voor het echt zware breek- en boorwerk heb ik hier nog een SDS combihamer liggen, maar dat is niet echt praktisch voor het lichtere werk zoals een kader ophangen.

Ik zoek dus een degelijke lichtere set met een klopboor- en slagschroefmachine waarbij een extra batterij zit.

Mijn eerste gedacht is om een set van Makita te kopen zoals dit: https://www.fixami.be/makita-dlx213...er-dtd152-combiset-3x-3.0ah-accu-in-mbox.html

Maar als jullie andere merken/webshops hebben, laat maar weten.

Persoonlijk zou ik kijken voor een set met 4Ah batterijen maar die 3Ah batterijen gaan ook wel nog deftig mee, zeker als DHZer :)

Ben ik dan beter af met dit bvb?
Batterij minder maar wel 5Ah
De slagschroevendraaier van deze set heeft in elke geval meer opties dan de 152 van Makita. Ik heb quasi dezelfde set als die je aanhaalt (DCK268P2T) en doet echt alles wat het moet doen.

Te zien voor wat natuurlijk, maar die 3Ah zijn meer dan goed genoeg voor de hobby klussers onder ons.
Zelf ga ik altijd voor Makita, maar Dewalt is zeker zo goed of beter.

Ik heb exact die set al een paar jaar en dat is echt top materiaal. Die wordt hier continu gebruikt en dat is telkens opnieuw een plezier. Doen!

Merci voor de input iedereen.
Met de korting via 't werk nog €266 moeten betalen.

1000046782.jpg

Ik heb zo'n 850W bedrade reciprozaag van Lidl Parkside. Nadat ze vorig jaar eens de geest heeft gegeven en ik onder garantie een nieuwe heb gekregen -die intussen nog niet zo veel gebruikt is-, heeft die nu bij sloopwerken de geest gegeven.

Ik ben het plafond op het verdiep aan het uitbreken. Dat zijn (onder de welbekende 70s houten latjes) van die 2cm dikke spaanplaten die elke 40cm met giga nagels genageld zijn. Amper beginnen aan met de koevoet dus ik zaag er eerst stukken uit om dan de restjes los te wrikken. Perfect klusje voor de reciprozaag toch?

Na een zestal stukken (15min zaagtijd, zelfs niet continu?) is de recipro beginnen opwarmen en heeft ze de geest gegeven, motor werkt niet meer.

Doe ik iets mis of is Parkside en co brol voor dergelijke intensieve werken?
Ben ik beter af met bv Dewalt (mijn vast merk)? En zoja, beter bedraad of zou een toestel op 18V batterij ook voldoende zijn? Waar let ik best op?

Mocht iemand trouwens tips hebben hoe ik nog vlotter tewerk kan gaan, altijd welkom, ik heb nog een goeie 150m2 te gaan :biglaugh:

IMG_6336.jpeg

De mijne van Powerplus heeft toch al serieus veel dienst gedaan. Mee een goed zaagblad heb ik er zelf een hoop Azobe palen mee verzaagd. Ik dacht dat ik er uren mee ging bezig zijn maar in een half uurtje gedaan.

Parkside lijkt me nu toch niet slechter dan Powerplus te zijn :thinking:

De mijne van Powerplus heeft toch al serieus veel dienst gedaan. Mee een goed zaagblad heb ik er zelf een hoop Azobe palen mee verzaagd. Ik dacht dat ik er uren mee ging bezig zijn maar in een half uurtje gedaan.

Parkside lijkt me nu toch niet slechter dan Powerplus te zijn :thinking:
Ik heb de indruk dat die dingen goed zijn voor kleine klusjes maar het moeilijk hebben met langere en intensievere werken. Het is nu al de tweede keer dat ik er eentje opblaas…

Met dit model bv ben ik normaal wel gesteld denk ik dan?
Kost 5x zoveel als zo’n Parkside, zal wel zijn reden hebben zeker…

Ik heb de indruk dat die dingen goed zijn voor kleine klusjes maar het moeilijk hebben met langere en intensievere werken. Het is nu al de tweede keer dat ik er eentje opblaas…
Goh ja, begin '23 was er bij mijn broer een boom van de buren omgevallen door een storm, recht op zijn oude kerselaar. Het ging meestal vlotter met die recipro dan met de kettingzaag (weliswaar met een ketting in discutabele staat :) ) en daar zijn we toch ook wel ettelijke uurtjes mee bezig geweest.

Ik denk dat het deze is: https://www.hubo.be/nl/p/powerplus-eg-powe30030-reciprozaag-710w/838976/

Met dit model bv ben ik normaal wel gesteld denk ik dan?
Kost 5x zoveel als zo’n Parkside, zal wel zijn reden hebben zeker…
Deze heb ik sinds 27/12/2024. Heb er toch al wat mee gesloopt. Heel de chauffage installatie (waaronder goei dikke stalen buizen), houten badframe, dikke takken, ... Zie wel dat ge de versie koopt met een doos want da's maar miserie zonder opbergkoffer vind ik.

Terug
Bovenaan