Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Het wedstrijdschema is toch vrij gelijkaardig voor alle drie de ploegen? Club nog thuis tegen Union, Union nog thuis tegen Anderlecht en Anderlecht nog thuis tegen Club.
 
Oh God. Als ge zelf niet ziet wat voor verschil dat maakt, dan is deze discussie onmogelijk. Een HALVE finale midweek tussen de climax van de Playoffs door. Op't einde van een erg lang seizoen. Natuurlijk maakt dat een verschil.
Goed, da's dan uw mening en die van uw duimpjes.
Ik ben een andere mening toegedaan en dat mag nog altijd dacht ik, wat is anders de zin van een forum...

Als Club kampioen speelt doet het er niet toe en spreekt geen mens meer over die 'volle' kalender
Als ze geen kampioen spelen zal het aan de Europese midweekmatchen hebben gelegen, je zal zien...

Er zijn mensen die een jaar lang elke dag een marathon lopen.
Dank denk ik dat profvoetballers wel moeten kunnen recupereren van twee keer 90 minuten op een week...

Maar soit, I rest my case...
 
Goed, da's dan uw mening en die van uw duimpjes.
Ik ben een andere mening toegedaan en dat mag nog altijd dacht ik, wat is anders de zin van een forum...

Als Club kampioen speelt doet het er niet toe en spreekt geen mens meer over die 'volle' kalender
Als ze geen kampioen spelen zal het aan de Europese midweekmatchen hebben gelegen, je zal zien...

Er zijn mensen die een jaar lang elke dag een marathon lopen.
Dank denk ik dat profvoetballers wel moeten kunnen recupereren van twee keer 90 minuten op een week...

Maar soit, I rest my case...
Kom, beetje onzinnig om te gaan ontkennen dat spelers die meer matchen spelen op een seizoen sneller vermoeid geraken he. Club zit al aan 57 matchen, zal wel bij de hoogste van Europa zitten denk ik dan. Hebben bijna 50% meer matchen gespeeld dan pakweg Anderlecht.
 
Goed, da's dan uw mening en die van uw duimpjes.
Ik ben een andere mening toegedaan en dat mag nog altijd dacht ik, wat is anders de zin van een forum...

Als Club kampioen speelt doet het er niet toe en spreekt geen mens meer over die 'volle' kalender
Als ze geen kampioen spelen zal het aan de Europese midweekmatchen hebben gelegen, je zal zien...

Er zijn mensen die een jaar lang elke dag een marathon lopen.
Dank denk ik dat profvoetballers wel moeten kunnen recupereren van twee keer 90 minuten op een week...

Maar soit, I rest my case...
Ge snapt het echt niet hé. Ja profvoetballers kunnen ongetwijfeld recuperen van 2x 90' voetbal op 7-8 dagen tijd. Maar maak de vergelijking nu eens met de tegenstanders. Die spelen maar 1x een wedstrijd in 7-8 dagen. Als ge dat verschil niet ziet of erkent, ja dan begrijp ik u niet of begrijpt gij het begrip 'belasting' niet.


Om uw eigen scheve vergelijking te gebruiken: NemesisBE loopt elke dag van't jaar een marathon. @Gavin loopt elke maand een marathon. Beide hebben een PR van 3u op de marathon. Komend weekend is het de Maas Marathon in Wezet. Wie gaat zondag het meest fris aan de start staan en wie gaat meer vermoeide benen hebben dan de andere? Wie gaat er meer kans maken om zijn PR te breken?
 
Laatst bewerkt:
Kom, beetje onzinnig om te gaan ontkennen dat spelers die meer matchen spelen op een seizoen sneller vermoeid geraken he. Club zit al aan 57 matchen, zal wel bij de hoogste van Europa zitten denk ik dan. Hebben bijna 50% meer matchen gespeeld dan pakweg Anderlecht.
Het meeste zelfs! Geen idee hoe lang die eerste plaats nog gaat meegaan wel, Man City had er 2 minder dacht ik toen we aan 55 zaten
 
Dat de belasting hoger is, ga ik zeker niet ontkennen. Maar daar gaat het mij ook niet over.
Het punt is, is dat verschil in die mate groot dat het Club belet om op de volgende PO-wedstijd sterk voor de dag te komen?
Anders gezegd, dat het een meetbaar concurrentieel nadeel is?
Volgens mij niet.

Volgens uw theorie zou een ploeg die snel uitgeschakeld is Europees en in de beker dan per definitie in het voordeel moeten zijn.
En daar zie ik toch geen bewijs van. Een ploeg is de som van individuele spelers. Als de physical coaches aan bepaalde parameters zien dat 1 bepaalde speler oververmoeid is, dan kan je daar in een brede kern perfect een alternatief voor zoeken.
Op ploegniveau maakt dat imho geen enkel verschil.
 
Opnieuw heel raar interview van Riemer,… blijkbaar zeer blij omdat hij nog steeds eerste staat en de anderen moeten achtervolgen. Hoe zijn ploeg speelde was blijkbaar totaal irrelevant, enkel de rangschikking telt
 
Opnieuw heel raar interview van Riemer,… blijkbaar zeer blij omdat hij nog steeds eerste staat en de anderen moeten achtervolgen. Hoe zijn ploeg speelde was blijkbaar totaal irrelevant, enkel de rangschikking telt
wel... ja. het is geen kunstschaatsen, er worden geen punten op schoonheid gegeven.
en met nog 4 matchen te gaan, telt dus vooral de rangschikking en hoe de positie behouden
 
wel... ja. het is geen kunstschaatsen, er worden geen punten op schoonheid gegeven.
en met nog 4 matchen te gaan, telt dus vooral de rangschikking en hoe de positie behouden
Is toch vooral zijn eigen rare tactische keuzes negeren wat hij daarmee doet?

Als ze zo blijven spelen zullen ze die positie niet behouden.
 
Is toch vooral zijn eigen rare tactische keuzes negeren wat hij daarmee doet?

Als ze zo blijven spelen zullen ze die positie niet behouden.
Tuurlijk gaan we die positie niet houden , Brugge of Union gaat het worden
Ik zie zelfs Union het nog pakken en dat zou dik verdiend zijn
Wij spelen ook een heel slechte PO's , komt daarbij dat je nog een paar van je bepalende spelers mist ( Dreyer /Hazard/Yari)
Over taktiek ga ik ni zeveren , we staan nog altijd eerst met nog 4 dagen te spelen
Is het spel goed , nope
Pakt hij punten , zekers
Mensen vergeten soms dat we vorig jaar van de 11 de plaats komen EN een nieuw elftal moesten bouwen
Ik had bij het begin vant seizoen getekend om op deze plek te staan .
 
Tuurlijk gaan we die positie niet houden , Brugge of Union gaat het worden
Ik zie zelfs Union het nog pakken en dat zou dik verdiend zijn
Wij spelen ook een heel slechte PO's , komt daarbij dat je nog een paar van je bepalende spelers mist ( Dreyer /Hazard/Yari)
Over taktiek ga ik ni zeveren , we staan nog altijd eerst met nog 4 dagen te spelen
Is het spel goed , nope
Pakt hij punten , zekers
Mensen vergeten soms dat we vorig jaar van de 11 de plaats komen EN een nieuw elftal moesten bouwen
Ik had bij het begin vant seizoen getekend om op deze plek te staan .
Dan kunnen we ook beter wegblijven van een discussieforum en gewoon zondagavond even op Sporza de scores en stand bekijken

Elke supporter van elke club zou ervoor tekenen om 4 speeldagen van het eind nog 1e te staan
Dat neemt niet weg dat Riemer gewoon trainer onwaardige beslissingen neemt
 
Dan kunnen we ook beter wegblijven van een discussieforum en gewoon zondagavond even op Sporza de scores en stand bekijken

Elke supporter van elke club zou ervoor tekenen om 4 speeldagen van het eind nog 1e te staan
Dat neemt niet weg dat Riemer gewoon trainer onwaardige beslissingen neemt
Ik vond vooral groot gebrek aan creativiteit, was continue lange ballen pompen. Weinig voetbal en dat speelt in het voordeel van Cercle, die de tweede helft beter voetbalden. Denkey had gewoon moeten scoren op een van 3 kansen.
 
Dat de belasting hoger is, ga ik zeker niet ontkennen. Maar daar gaat het mij ook niet over.
Het punt is, is dat verschil in die mate groot dat het Club belet om op de volgende PO-wedstijd sterk voor de dag te komen?
Anders gezegd, dat het een meetbaar concurrentieel nadeel is?
Volgens mij niet.

Volgens uw theorie zou een ploeg die snel uitgeschakeld is Europees en in de beker dan per definitie in het voordeel moeten zijn.
En daar zie ik toch geen bewijs van. Een ploeg is de som van individuele spelers. Als de physical coaches aan bepaalde parameters zien dat 1 bepaalde speler oververmoeid is, dan kan je daar in een brede kern perfect een alternatief voor zoeken.
Op ploegniveau maakt dat imho geen enkel verschil.
Eerlijk, je vergelijking met marathonlopers sloeg echt nergens op. Maar hier kan ik zeker mee akkoord gaan. :thumb:
Ik denk ook niet dat de Europese matchen een nadeel zijn voor Club.
 
Eerlijk, je vergelijking met marathonlopers sloeg echt nergens op. Maar hier kan ik zeker mee akkoord gaan. :thumb:
Ik denk ook niet dat de Europese matchen een nadeel zijn voor Club.
Zolang we winnen een voordeel. Maar een droge 4-0 nu donderdag zou wel een zware klap kunnen zijn.
 
Wat een teleurstelling opnieuw.

Ons niveau was een stuk hoger dan in Brugge en in de eerste helft waren we gewoon vlakaf een stuk beter. Een ploeg met wat aanvallende en verdedigende efficiëntie legt die match in de eerste helft in een quasi beslissende plooi. Maar als ge van 12 doelpogingen op een bepaald moment naar het einde van de eerste helft toe er maar twee tussen de palen krijgt en dat bovendien met schoten die mijn bomma zaliger zou doen en uw verdediging nog eens lekker vintage seizoen 2023/2024 flatert dan is het boeken toe. "KRC Genk schiet zichzelf in de voet" Pt. 452687 .
Chanceke dat Union terug lijkt op te staan ifv een potentieel Europees ticket voor ons. Het wordt dus zaak van Antwerp en Cercle af te houden, dus hopelijk zijn die 7 goals op twee matchen geen te grote mokerslag geweest en kunnen we binnen drie weken Europees veiligstellen thuis tegen Antwerp.
 
Wat een teleurstelling opnieuw.

Ons niveau was een stuk hoger dan in Brugge en in de eerste helft waren we gewoon vlakaf een stuk beter. Een ploeg met wat aanvallende en verdedigende efficiëntie legt die match in de eerste helft in een quasi beslissende plooi. Maar als ge van 12 doelpogingen op een bepaald moment naar het einde van de eerste helft toe er maar twee tussen de palen krijgt en dat bovendien met schoten die mijn bomma zaliger zou doen en uw verdediging nog eens lekker vintage seizoen 2023/2024 flatert dan is het boeken toe. "KRC Genk schiet zichzelf in de voet" Pt. 452687 .
Chanceke dat Union terug lijkt op te staan ifv een potentieel Europees ticket voor ons. Het wordt dus zaak van Antwerp en Cercle af te houden, dus hopelijk zijn die 7 goals op twee matchen geen te grote mokerslag geweest en kunnen we binnen drie weken Europees veiligstellen thuis tegen Antwerp.
teleurstelling mbt het resultaat lijkt me logisch, maar qua spelpeil en inzet kan je toch niet klagen -> jullie waren duidelijk de betere ploeg in de eerste helft, hadden zelfs misschien een penalty kunnen krijgen na die duw van Ordonez in de 16 en als jullie 1-0 voorkomen wil ik nog wel eens zien wat er gebeurt.

Bij ons was het niet overtuigend de eerste helft maar komen we met serieus wat geluk op voorsprong en de 2e helft was het gelukkig beter met Jutgla ipv Nusa.

Ik denk niet dat jullie je enige zorgen moeten maken voor die Europese plek -> Antwerp was echt zwak en die gaan zich volledig op beker richten, en Cercle is toch ook gewoon een niveau lager dan wat jullie op de mat leggen... ik zie jullie eigenlijk zelfs nog wel punten pakken tegen rsca en/of union.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan