cege
Well-known member
So what you saying ? De investments gaan niet renderen want de Chinezen doen het goedkoper even goed (en het is open source). What.did.you.expect... mompelt iets over metaverse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind het geweldig dat AI eigenlijk geen data nodig heeft, een andere met data opgeleide AI is genoeg als trainer.So what you saying ? De investments gaan niet renderen want de Chinezen doen het goedkoper even goed (en het is open source). What.did.you.expect... mompelt iets over metaverse
moest ik al niet zoveel hebben: direct!Iemand die ASML bijkoopt?
Nog steeds dikke 20% premie tov Lam Research en ik weet niet of ASML die premie verdient. Forw PE 30-ish? Maarja, waardering. Waar kom ik nog mee af vandaag de dag.
Ik durf te betwijfelen of die zoveel opbrengen. Meer long problemen, velen halen pensioen niet en dragen niet meer bij, en longkanker/andere long ziektes therapie is kostelijk en typisch redelijk lang (met transplantaties en heel de reutemeteut).
![]()
Roken: levert het de maatschappij geld op of kost het geld?
Levert roken de maatschappij nou geld op of kost het ons allemaal geld? Die vraag wordt beantwoord door onderzoeksjournaliste Anna Dijkman.wnl.tv
Is artikel van 2019 (Nederland): accijnzen zijn ondertussen serieus gestegen dus eerder een plus voor de overheid vermoed ik....
Levert roken de maatschappij nou geld op of kost het ons allemaal geld? Die vraag wordt beantwoord door onderzoeksjournaliste Anna Dijkman in de nieuwe aflevering van Stand van Nederland, die morgen om 21:10 uur wordt uitgezonden op NPO 2.
Dijkman zet alle financiële kosten en baten van roken op een rij. Aan accijns en btw haalt de overheid per jaar zo'n 3,4 miljard euro op. Daarnaast wordt er bespaard op zorgkosten, omdat rokers eerder overlijden. Dat is een besparing van 10 miljard. Door de lagere levensverwachting wordt er ook minder aan pensioen en AOW uitgekeerd. Dat gaat om een bedrag van 6 miljard euro.
Aan de kosten kant wordt er 3,8 miljard euro genoteerd voor zorgkosten. Als rokers eerder sterven gaat er een stuk productiviteit verloren en komt er minder premie binnen voor de pensioenfondsen. Dat is een kostenpost van 10,2 miljard. Als laatste is er onder rokers meer ziekteverzuim, goed voor 4,6 miljard.
"Dat betekent dat er een plus is van 2,8 miljard", aldus Dijkman. "Een rokende samenleving levert op dit moment meer op dan een niet rokende samenleving. Er is wel een maar. "Dit gaat nog uit van de huidige situatie. De ontwikkeling in de medische zorg gaan natuurlijk door, dus rokers kunnen we beter steeds beter behandelen aan hun ziektes."
De zorgkosten zullen dan stijgen, terwijl een deel van de baten wegvalt. "Het kan goed zijn dat de som gaat kantelen en in het nadeel uitvalt voor de rokende samenleving."
Ik ben niet crash proof. Kga mijn opblaasjacuzzi moeten terugbrengen.PF -0,53% vandaag tot nu toe. Nog vrij crash proof.
MSTR en COIN hebben niets met AI te maken. BTC prijs heeft vanochtend een duik genomen, mogelijks mede in de AI paniek, en daar volgen deze 2 aandelen op.
Nasdaq Futures -4% bijna, wordt een leuke dag.
Gelukkig 25% cash dankzij Tempus verkoop. Een correctie van 15-20% in de indexen zou gezond zijn.
Dan zit ik goed met top 3 in Zuid Amerika Tech, Med devices en een bank zeker.Als je naast AI en coin aandelen kijkt, ja die bestaan nog, is er niks aan de hand.