Nintendo Switch 2 | verschijnt 5 juni

Denk dat je automatisatie en streamlinen van productieprocessen + aantallen vergeet mee te tellen.
In de gamebusiness wordt nu gewoon veel meer omzet gedraaid, gamen is nietmeer voor de nerds (alleen).
Een game maken kan tegenwoordig ook niet meer op een jaar tijd met een relatief klein team.
De huidige budgetten zijn ook totaal anders dan in het (S)NES tijdperk

Een game maken kan tegenwoordig ook niet meer op een jaar tijd met een relatief klein team.
De huidige budgetten zijn ook totaal anders dan in het (S)NES tijdperk

Nee, maar de afzetmerkt is tich keer groter, de kost van cartridges is vele kleiner. Digital only is nog goedkoper.
500 euro is wel wat geld, maar inflatiecorrectie meegerekend is de switch 2 een 40 euro duurderbij launch.

Vroeger zat er toch echt elektronica in zo'n cartridge (het was geen geheugenkaartje zoals nu maar een aparte printplaat die je aansloot op de console), en kon ge bijvoorbeeld speciale chips hebben in de cartridge om bepaalde operaties uit te voeren, van daar de hoge prijs in het SNES/N64 tijdperk.

Ook via fnac één besteld voor mijn dochter. Voor haar verjaardag in augustus. Moet het nog wel bekijken, want is nogal een dure cadeau. zal van heel de familie samen zijn voor haar 😅 .

Grafisch is die ook niet zoveel beter als ik dat zo zie.
Het ziet er wel ietsje beter uit, maar ik vind het verschil ook niet spectaculair. Maar bij "cartoony" games zoals Mario Kart en Donkey Kong zie je de verbeteringen ook altijd iets minder goed dan bijvoorbeeld bij een shooter (allez, ik toch).

Ik vind het wel vreemd dat ze er een 120 Hz scherm in hebben gestoken. Daar ben je toch niet veel mee als de frame rate van games dat niet kan matchen...

Het ziet er wel ietsje beter uit, maar ik vind het verschil ook niet spectaculair. Maar bij "cartoony" games zoals Mario Kart en Donkey Kong zie je de verbeteringen ook altijd iets minder goed dan bijvoorbeeld bij een shooter (allez, ik toch).

Ik vind het wel vreemd dat ze er een 120 Hz scherm in hebben gestoken. Daar ben je toch niet veel mee als de frame rate van games dat niet kan matchen...
Zijn ook veel indie games eh, als die dat bv wel kunnen, dan kan de switch er ten minste iets mee :)

Zou eigenlijk hilarisch zijn mocht Nintendo nu met een statement naar buiten komen dat in de US de Switch 2 $550 gaat kosten ipv de eerder aangekondigde $450 :p.

Dat ding moet spelletjes draaien op 10W verbruik. Dan mag je blij zijn als je 1080p haalt met ok graphics.

Die 120hz vind ik ook wel vreemd, maar misschien was dat nodig om VRR te hebben? Zo kunnen ze ook goeie 40fps modes maken.

Als we eerlijk zijn, dan is de Switch 2 grotendeels wat de Switch moest geweest zijn, toch? Daarom dat ik nu eens betere specs verwacht die wat meer longterm zijn voor dat geld.

Als we eerlijk zijn, dan is de Switch 2 grotendeels wat de Switch moest geweest zijn, toch? Daarom dat ik nu eens betere specs verwacht die wat meer longterm zijn voor dat geld.
What 😅

De switch was een handheld met geen belachelijke batterijduur van een halfuur. Als je ziet wat er op de switch draait (Doom, Witcher,…) was dat eigenlijk best een knap staaltje technologie voor zijn tijd.
Mensen beseffen niet hoe laag een energiebudget van 10W is.

What 😅

De switch was een handheld met geen belachelijke batterijduur van een halfuur. Als je ziet wat er op de switch draait (Doom, Witcher,…) was dat eigenlijk best een knap staaltje technologie voor zijn tijd.
Mensen beseffen niet hoe laag een energiebudget van 10W is.
Heb je die games ooit op je Switch gespeeld? Ik heb ze geprobeerd, net als een KCD. Is mooi dat ze 'speelbaar' zijn op de console, maar daar is ook alles mee gezegd.

Dat ding moet spelletjes draaien op 10W verbruik. Dan mag je blij zijn als je 1080p haalt met ok graphics.

Die 120hz vind ik ook wel vreemd, maar misschien was dat nodig om VRR te hebben? Zo kunnen ze ook goeie 40fps modes maken.

Dat zou goed zijn, 40fps is exact het midden van 30 en 60fps qua frametimes.

De switch 1 had dus in 2017 een hybrid console moeten zijn die iets sterker was dan de PS4 pro :unsure:

Terug
Bovenaan