Feedback Politiek & Actualiteit

Met de post van @noccy in het achterhoofd vind ik wel dat die post misschien gewoon niet moet blijven staan. Ik denk dan aan COVID-discussies waar ook soms hard werd ingegrepen wanneer er pseudowetenschap en duidelijke onzin werd verkondigd.
Ik snap de reflex, daar niet van, hè. Maar voor dit account, voor deze post, zijn exact dezelfde stappen gevolgd als voor het fake news in de coviddiscussies. Daar werd soms hard ingegrepen, maar altijd zoals ik het hierboven al letterlijk heb gezet:

"In heel brede termen wordt er altijd verzocht om de regels na te leven, en dan worden gradueel zwaardere punten toegekend afhankelijk van de aard van de overtreding."

Er is zelfs een verzoek in het leven geroepen ten tijde van corona: een verzoek waarmee we vragen om bepaalde claims te onderbouwen. Indien de onderbouwing uitblijft of niet volstaat, wordt dat omgezet van een verzoek (nul punten) naar een gepaste warn (met punten). Dat is een kans die we iedereen wel geven, tenzij er andere factoren meespelen. Ook in de tijden van corona. En om fake news voor te zijn, wordt er altijd duiding voorzien in het topic (hier met een kadertje en daarna rode tekst).
 
Ik vind het wel bizar dat er echt gevraagd wordt om in te grijpen op bepaalde meningen, gewoon omdat ze niet strookt met de onze.
Hier wordt niet gevraagd om in te grijpen op een mening, hier wordt gevraagd om in te grijpen op propaganda van een (quasi) dictator.

Ik snap de reflex, daar niet van, hè. Maar voor dit account, voor deze post, zijn exact dezelfde stappen gevolgd als voor het fake news in de coviddiscussies. Daar werd soms hard ingegrepen, maar altijd zoals ik het hierboven al letterlijk heb gezet:
Ik vind dat er een gigantisch verschil is tussen fake news wat van een echte gebruiker komt, en waarbij die gebruiker misschien niet in de gaten heeft dat het fake news is, en anderzijds een propagandabericht wat door een botfarm of een georchestreerd social media team wordt gepost.

Dat eerste mag van mij blijven staan met een waarschuwing of een vraag om bewijsmateriaal. Dat tweede is eigenlijk gewoon een oorlogswapen, en volgens mij maken we oorlogswapens best onschadelijk (verwijderen dus).

Enfin, da's mijn persoonlijke mening. Ik respecteer wel dat jullie zo objectief mogelijk proberen te blijven.
 
Hier wordt niet gevraagd om in te grijpen op een mening, hier wordt gevraagd om in te grijpen op propaganda van een (quasi) dictator.


Ik vind dat er een gigantisch verschil is tussen fake news wat van een echte gebruiker komt, en waarbij die gebruiker misschien niet in de gaten heeft dat het fake news is, en anderzijds een propagandabericht wat door een botfarm of een georchestreerd social media team wordt gepost.

Dat eerste mag van mij blijven staan met een waarschuwing of een vraag om bewijsmateriaal. Dat tweede is eigenlijk gewoon een oorlogswapen, en volgens mij maken we oorlogswapens best onschadelijk (verwijderen dus).

Enfin, da's mijn persoonlijke mening. Ik respecteer wel dat jullie zo objectief mogelijk proberen te blijven.
En als we eenduidige aanwijzingen hadden dat het niet ging om -al dan niet onwetend- fake news van een echte gebruiker, hadden we anders ingegrepen. Alleen kunnen wij wel verschillende dingen zien, en daar komt dat niet uit.

Wat niet wegneemt dat het inderdaad onschadelijk gemaakt zal worden als dat nodig blijkt.
 
Waar gaat deze discussie zelfs over. Het gaat hier niet over een persoon met een afwijkende mening maar over een bot.

Ik snap dat er regels zijn om zo objectief mogelijk te modereren, maar waarom zouden die regels ook van toepassing zijn op accounts die geregistreerd zijn om 1 propaganda post te plaatsen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Siro
Ik ben geen bot, noch iemand die voor een "trollfarm" werkt.

Sinds de terugtrekking van onze troepen uit de noordelijke gebieden van Sumi, Kharkov, Chernigov en Kiev en de hele optimistische hysterie over het verslaan van Rusland (inclusief op deze forum) heb ik altijd gezegd: laat ze gewoon doen. Geef het ongeveer 1 jaar en de self-fulfilling propaganda van het Westen en dan vooral de Westerse MSM zal in hun eigen gezicht opblazen.

Edit Crew: geknipt, en ter herinnering: de discussie voeren we hier niet inhoudelijk
 
Laatst bewerkt:
Och, kijk eens aan.

Dit is propaganda, please delete this mods REEEEEEEE!!! Dit strookt niet met mijn overtuiging, please delete mods REEEEE!!!

@Sylverscythe @noccy @JelleCa @GvR kalmeer zou ik zeggen. Ik ben geen bot, noch iemand die voor een "trollfarm" werkt.

Sinds de terugtrekking van onze troepen uit de noordelijke gebieden van Sumi, Kharkov, Chernigov en Kiev en de hele optimistische hysterie over het verslaan van Rusland (inclusief op deze forum) heb ik altijd gezegd: laat ze gewoon doen. Geef het ongeveer 1 jaar en de selffulling propaganda van het Westen en dan vooral de Westerse MSM zal in hun eigen gezicht opblazen.

Lo and behold, kijk wat er nu gebeurd. Er zullen binnekort geen gezichten meer overblijven op deze forum 😆
Ik ben kalm hoor, ik zie gewoon de meerwaarde niet van posts die of 1) duidelijk het overnemen van propaganda zijn, of 2) enkel maar bedoeld zijn om te trollen. Of dat nu van een bot komt of een of andere zeloot maakt daarin niet uit. En kijk, de nieuwe poster die het voordeel van de twijfel werd gegeven komt in een feedback-thread gewoon nog wat verder trollen met 0.0 discussiewaarde.
 
Ik ben kalm hoor, ik zie gewoon de meerwaarde niet van posts die of 1) duidelijk het overnemen van propaganda zijn, of 2) enkel maar bedoeld zijn om te trollen. Of dat nu van een bot komt of een of andere zeloot maakt daarin niet uit. En kijk, de nieuwe poster die het voordeel van de twijfel werd gegeven komt in een feedback-thread gewoon nog wat verder trollen met 0.0 discussiewaarde.

Vraagje: Is iedereen met wie je oneens bent een troll? Is een opinie of een feit waarmee je oneens bent, propaganda van de andere zijde? Maar goed, volg het "nieuws" zeer aandachtig zou ik zeggen. Ik kijk alvast uit naar de dagelijkse updates van the usual suspects in de Westerse sociale media. Benieuwd hoe ze het allemaal gaan verkopen aan het publiek.
 
Vraagje: Is iedereen met wie je oneens bent een troll? Is een opinie of een feit waarmee je oneens bent, propaganda van de andere zijde? Maar goed, volg het "nieuws" zeer aandachtig zou ik zeggen. Ik kijk alvast uit naar de dagelijkse updates van the usual suspects in de Westerse sociale media. Benieuwd hoe ze het allemaal gaan verkopen aan het publiek.
Neen, maar onder mensen die met een bak schrijffouten de gewoonlijke half-Engelse bingo aframmelen van "MSM" en consoorten moet geen eieren worden gelegd. Allez, je hebt je aandacht gekregen, het is goed geweest zeker? Straks begint het volgende sprookje op het Первый канал.
 
Terug
Bovenaan