Aflevering 7: La storia della Talpa. Wie gaat door naar de finale?

Tussentijdse pol: Wie is de mol 2024?


  • Totaal aantal stemmers
    105
  • Opiniepeiling gesloten .
Michael staat ook het laagste in de follow the money theorie volgens mij

Die follow the money theory is echt geen hol waard - zeker niet in tijden waar de makers hem zelf aansnijden tijdens café de mol.
Ge kunt perfect het meeste geld wegpissen van de hele hoop, en toch aan het einde van de rit het meest opgebracht hebben. Hebt ge dan wel het meeste opgebracht?

Opdracht op de boot: team van Bernard, Senne, Lolo en Stéphanie halen daar 1000euro binnen, maar nemen wel beslissingen die duizenden euro's kosten. Heb je dan 1000euro opgebracht, of duizenden euro's verspeeld?
 
Ik zit sinds de torenproef op Senne omdat hij op het einde zei “er staat hier een iPad” maar die kon dat eigenlijk moeilijk tot niet zien want stond in een nis naar het raam gericht.
 
Ik zit sinds de torenproef op Senne omdat hij op het einde zei “er staat hier een iPad” maar die kon dat eigenlijk moeilijk tot niet zien want stond in een nis naar het raam gericht.
Die tablet stond toch gewoon in dezelfde kamer als waarin hij zat? Hij kon enkel het bedrag niet lezen aangezien zijn ketting daarvoor te kort was als ik mij niet vergis.
 
Bij de proef waar ze die trappen moesten tellen. Stel dat Senne de mol is, die stuur je toch nooit naar beneden om die trappen te gaan tellen? En al zeker niet als je ze erna niet eens gaat natellen.

Conclusie voor mij: Bernard verdenkt Senne niet als mol. Of het zijn twee kandidaten, of Bernard is zelf de mol.
Of Bernard heeft wel geteld maar zegt het niet.
Ik gok eerder op dat. Hij is wat onhandig maar zeker niet dom.
 
Die tablet stond toch gewoon in dezelfde kamer als waarin hij zat? Hij kon enkel het bedrag niet lezen aangezien zijn ketting daarvoor te kort was als ik mij niet vergis.
Doordat die in een bus stond en weg van hem gericht, viel mij dat op. Er was daar een aftelklok op als ik mij niet vergis.
 
Iedereen focust hier op het feit dat Senne makkelijk verkeerd had kunnen tellen met de trappen, maar Bernard had evengoed het verkeerde adres kunnen onthouden, bvb die van 114 of 118. Senne had nooit alle negen de adressen kunnen onthouden vooraleer hij naar beneden liep, en Senne ging ook niet meer terug naar boven lopen om Bernard te controleren.

Dus beide personen hadden daar heel makkelijk kunnen mollen...
Als je uitgaat van perfect logische kandidaten: Je komt aan het bord en ziet de treden met adressen (114-116-… etc)
Scenario A: kandidaat loopt naar beneden roept juiste getal naar mol, mol geeft ander adres bij juiste antwoord.
Risico: kandidaat gaat terug naar boven of heeft visueel geheugen
Scenario B: mol loopt naar beneden en geeft foute cijfer
Risico: kandidaat telt zelf bij naar beneden gaan en confronteert mol

Kandidaat en mol hebben volgens mij dus altijd baat bij de bovenste positie.
 
Michael speelde open en bloot de mol in dat poppentheater, dat is een mooi fragment voor in de compilatieaflevering he

Ook zeer verdacht dat hij als enige van de vier geen zotte opdracht heeft mogen doen. Sowieso is daar ook nog iets gebeurd!
 
Michael speelde open en bloot de mol in dat poppentheater, dat is een mooi fragment voor in de compilatieaflevering he

Ook zeer verdacht dat hij als enige van de vier geen zotte opdracht heeft mogen doen. Sowieso is daar ook nog iets gebeurd!
Ook de enigste van het viertal die een leugen verteld heeft! Toch typerend voor de mol?
 
Michael speelde open en bloot de mol in dat poppentheater, dat is een mooi fragment voor in de compilatieaflevering he

Ook zeer verdacht dat hij als enige van de vier geen zotte opdracht heeft mogen doen. Sowieso is daar ook nog iets gebeurd!
Niet vergeten dat de factor stress er dan bij komt kijken hé. Geen onbelangrijk detail vind ik toch.
 
het zou raar zijn om als mol dat te gaan natellen. als je beneden komt, zeg je gewoon of "ik heb iets anders geteld", of een fout adres.
als niet-mol de moeite doen om het na te tellen, en dan niet zeggen of het klopt of fout is.... doesn't make sense, want dan weet ge eventueel dat ge met het foute adres weg zijt.
 
Terug
Bovenaan