Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

  • Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

  • Ik heb een partner al bedrogen.

  • Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

  • Geen van bovenstaande.


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
1x bedrogen geweest en nooit bedrogen. Als ik morgen (opnieuw) bedrogen word dan is het direct over & out. Ik zou men vriendin gewoon niet meer in de ogen kunnen kijken, laat staan in mijn buurt verdragen. Bedriegen is een keuze die je maakt. Ik kan gerust begrijpen dat een relatie wat uitdooft en een extern persoon terug wat vuur in iemand doet aanwakkeren, maar dat geeft geen recht om iemand anders enorm veel pijn te doen.
 
Dit is verwarrend, wie heeft wie nu bedrogen ? Want je zegt dat jij de emotionele speelbal bent van die fragiele ego's maar dan wat later klinkt het alsof jij degene bent die hem (meermaals) bedrogen heeft.
12 jaar geleden: Squid heeft fysiek haar (huidige?) partner bedrogen.

Nu: Squid heeft online gepraat met iemand wat tot meer kon leiden, maar die persoon heeft haar nu laten zitten. Fysiek is er niets gebeurd.

Algemeen voelt Squid zich niet goed in haar vel mentaal en fysiek (diabetes), waardoor ze minder eet. De partner van Squid denkt dat ze minder eet, omdat ze hem minder graag ziet. Daardoor hadden ze gisteren een woordenwisseling waardoor hij weg ging. Van het online gepraat weet hij niets af.

@Squidward Correct me if I’m wrong.
 
1 x bedrogen geweest en daardoor gescheiden (haar keuze, ze is nog samen met hem)
Nog nooit zelf bedrogen, wel al 1 keer verliefd geworden op iemand anders maar daar niet op in gegaan omdat er ook nog gevoelens waren voor mijn vriendin en ik heb toen voor de relatie gekozen. Die is niet blijven duren maar dat staat compleet los van die verliefdheid, die toen al terug voorbij was.

Ik denk ook niet dat ik het zou kunnen. Ik zou echt problemen hebben om mijn vriendin nog onder ogen te komen.
 
Nee, was tot dan toe onbekend. Op termijn… tja… nu is het makkelijk om zeggen ‘oh nee, ik zou slimmer/eerlijker/braaf/watdanook geweest zijn’ maar ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik voel mij gekwetst als dat er meer in zat maar dat is nu niet meer aan de orde.
No offence maar ik vraag me eigenlijk wel af waarom jullie nog samen zijn of geen hulp zoeken. Je hebt hem al bedrogen, nu zat je online te praten met een ander, de vrijdag begin je dan te drinken omdat het weekend is en jullie weer heel het weekend samen zijn.

Hier heb je er ook geen goed woord over terwijl die mens het volgens mij ook wel niet gemakkelijk heeft met heel jullie situatie.

Als buitenstaander is het natuurlijk allemaal makkelijk gezegd, maar de depressiviteit hangt echt boven iedere post over je gezinssituatie. En moesten we zijn verhaal horen dan zou het er vast niet beter op worden.
 
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom jullie nog samen zijn of geen hulp zoeken. Je hebt hem al bedrogen, nu zat je online te praten met een ander, de vrijdag begin je dan te drinken omdat het weekend is en jullie weer heel het weekend samen zijn.

Hier heb je er ook geen goed woord over terwijl die mens het volgens mij ook wel niet gemakkelijk heeft met heel jullie situatie.

Als buitenstaander is het natuurlijk allemaal makkelijk gezegd, maar de depressiviteit hangt echt boven iedere post over je gezinssituatie. En moesten we zijn verhaal horen dan zou het er vast niet beter op worden.
In haar vragenvuur is ze echt wel positief hoor over haar relatie. Ik vermoed dat ze de frustraties of teleurstellingen die er zijn (in vele relaties), hier gewoon vaker dan iemand anders post.
 
12 jaar geleden: Squid heeft fysiek haar (huidige?) partner bedrogen.

Nu: Squid heeft online gepraat met iemand wat tot meer kon leiden, maar die persoon heeft haar nu laten zitten. Fysiek is er niets gebeurd.

Algemeen voelt Squid zich niet goed in haar vel mentaal en fysiek (diabetes), waardoor ze minder eet. De partner van Squid denkt dat ze minder eet, omdat ze hem minder graag ziet. Daardoor hadden ze gisteren een woordenwisseling waardoor hij weg ging. Van het online gepraat weet hij niets af.

@Squidward Correct me if I’m wrong.
Algemeen, en ik bedoel dat niet als een aanval @Squidward , snap ik wel niet echt wat je er nu bij wint door hierover 10 cryptische berichten te typen, die mensen er moeten uitsleuren alsof het tanden trekken is, en die dan nog moeten verduidelijkt worden door iemand anders.
 
Nooit bedrogen van in het geniep.
Mijn ex wou zelden seks en mocht dat op een ander halen. Dat dat tot de scheiding heeft geleid is wel een feit, maar dan geinitieerd vanuit mijn kant.

Nu zie ik totaal geen reden om mijn vriendin te bedriegen. Beweer niet dat ik tot het einde der dagen met haar zal slijten, maar dat is uiteindelijk wel de bedoeling. Maar wat er in de toekomst gebeurd weet nietmand natuurlijk.
Bedrog is voor mij en haar een reden om onmiddelijk te stoppen met een relatie. Bij ons is heel veel bespreekbaar, maar bedrog kan je nooit goedpraten achteraf.
 
Algemeen, en ik bedoel dat niet als een aanval @Squidward , snap ik wel niet echt wat je er nu bij wint door hierover 10 cryptische berichten te typen, die mensen er moeten uitsleuren alsof het tanden trekken is, en die dan nog moeten verduidelijkt worden door iemand anders.
Ik begrijp wel wat je wil zeggen. Wat voor mij moeilijk is, is gewoon dat ik niemand anders heb buiten ‘dit’. Geen ouders, geen vrienden, … Ik kan het nergens anders eens ‘gewoon zeggen’. Zelfs mocht ik een vriendin of zo hebben, weet ik niet of ik iets gezegd zou krijgen. Soms zit het dan zo hoog dat ik mijzelf pijn doe. Dit is voor mij stoom aflaten. Maar ik begrijp dat het voor een aantal hier dom en vervelend is.
 
Ik begrijp wel wat je wil zeggen. Wat voor mij moeilijk is, is gewoon dat ik niemand anders heb buiten ‘dit’. Geen ouders, geen vrienden, … Ik kan het nergens anders eens ‘gewoon zeggen’. Zelfs mocht ik een vriendin of zo hebben, weet ik niet of ik iets gezegd zou krijgen. Soms zit het dan zo hoog dat ik mijzelf pijn doe. Dit is voor mij stoom aflaten. Maar ik begrijp dat het voor een aantal hier dom en vervelend is.
Het hier komen posten en dit forum gebruiken als uitlaatklap is niet noodzakelijk vervelend. Er zijn genoeg mensen die dit doen, en die worden steeds warm ontvangen en naar geluisterd.

Hetgene dat voor velen (gok ik) vervelend is, is wat @Sylverscythe zegt: "10 cryptische berichten te typen, die mensen er moeten uitsleuren alsof het tanden trekken is".
Zo voelt het inderdaad. Jij typt precies punt A.1 hier, C.3 in de slowchat, en D.7 in de dating thread. En dan snapt niemand het hele verhaal, en moeten ze constant vragen "en wat is A.2 nu, en A.3, en hoe komt ge dan aan C.3, ah OK er zit nog B1-2-3 tussen".
En dat is inderdaad zeer verwarrend / vermoeiend.

Samenvatting: Wat completer posten ipv willie nillie halve zaken spuiten, en dan gaat ge dees forum gerust als klaagbox mogen gebruiken.
 
Ik begrijp wel wat je wil zeggen. Wat voor mij moeilijk is, is gewoon dat ik niemand anders heb buiten ‘dit’. Geen ouders, geen vrienden, … Ik kan het nergens anders eens ‘gewoon zeggen’. Zelfs mocht ik een vriendin of zo hebben, weet ik niet of ik iets gezegd zou krijgen. Soms zit het dan zo hoog dat ik mijzelf pijn doe. Dit is voor mij stoom aflaten. Maar ik begrijp dat het voor een aantal hier dom en vervelend is.
Jezelf pijnigen om stoom af te laten is echt niet goed, al moet ik zelf bekennen dat ik ook wel in die situatie heb gezeten omdat ik het op geen andere manier kon uiten. Ik begrijp dat je daar soelaas in kan vinden, maar het is destructief en toxisch. Werkt slechts op korte termijn, achteraf heb je daar geen baat bij. Daar ga ik nu niet verder op in (want privé en is het is verleden tijd), maar je moet die frustratie op een andere manier leren uiten en toch een vertrouwenspersoon vinden. En, zeer belangrijk, een manier van communicatie vinden die werkt voor jullie beiden.
 
Ik begrijp wel wat je wil zeggen. Wat voor mij moeilijk is, is gewoon dat ik niemand anders heb buiten ‘dit’. Geen ouders, geen vrienden, … Ik kan het nergens anders eens ‘gewoon zeggen’. Zelfs mocht ik een vriendin of zo hebben, weet ik niet of ik iets gezegd zou krijgen. Soms zit het dan zo hoog dat ik mijzelf pijn doe. Dit is voor mij stoom aflaten. Maar ik begrijp dat het voor een aantal hier dom en vervelend is.
Zie ook @Lint, je mag van mij (en ik vermoed iedereen) wel gewoon dit forum als uitlaatklep gebruiken, je bent daarin niet alleen. Persoonlijk lijkt het me gewoon vaak heel moeilijk te volgen of zelfs te lezen, je schrijfstijl is nogal speciaal bij momenten, met wat vage metaforen. Dat is jouw keuze uiteraard, maar om een boodschap over te brengen is het wel niet ideaal, en dan zie je een thread zoals dit waar de helft van de berichten van jou zijn en van mensen die vragen wat je nu eigenlijk bedoelt. Dit alles off-topic dus ik stop nu wel.
 
Ik begrijp wel wat je wil zeggen. Wat voor mij moeilijk is, is gewoon dat ik niemand anders heb buiten ‘dit’. Geen ouders, geen vrienden, … Ik kan het nergens anders eens ‘gewoon zeggen’. Zelfs mocht ik een vriendin of zo hebben, weet ik niet of ik iets gezegd zou krijgen. Soms zit het dan zo hoog dat ik mijzelf pijn doe. Dit is voor mij stoom aflaten. Maar ik begrijp dat het voor een aantal hier dom en vervelend is.
Blijf hier zeker maar jouw hart luchten of je frustraties uiten :smile:
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer ook wel volgens die uitspraak te leven, ik zie de nood niet om zaken geheim te houden of details te verzwijgen. Moeilijk om van jezelf te zeggen, maar ik denk dat ik nu ook wel redelijk mijzelf onder controle kan houden. Ik heb ook helemaal geen zin om het-gras-is-groener-gewijs het eens elders te proberen.

Anderzijds nu ook wel al wat voorbeelden gezien waar de hormonen het wonnen van de ratio, dus 100% zeker over de toekomst kan niemand zijn volgens mij.
 
Toch heftig. Wat dacht ze in die andere relatie te vinden dat ze niet bij jou had?

Dat vraag ik me in zulke situaties ook altijd af.
Dat mensen uit elkaar gaan omdat het echt niet meer gaat en er constant ruzie wordt gemaakt enz en een of beiden gewoon echt ongelukkig zijn in hun leven, dat is begrijpelijk.
Maar een relatie (of nog erger gezin met alles er op en er aan) opgeven omwille van verliefdheid voor iemand anders?
Elke relatie zal wel eens in een (soms heel serieuze) dip komen te zitten en dan kan dat gevoel van verliefdheid voor een ander wel leuk zijn enz. Maar uiteindelijk is dat toch ook "maar" verliefdheid? Als ge uw huidige leven (eigen huis, kinderen, omgeving, ...) daarom opgeeft om met die andere persoon te gaan samenleven, dan gaat ge in dat nieuwe leven na een tijd toch ook weer tegen de nodige obstakels opduiken om vervolgens mss enkele jaren later gewoon opnieuw in een soortgelijke situatie te belanden...
 
Ik probeer mij voorzichtig uit te drukken maar ik vermoed van mezelf dat ik hondstrouw ben.

Van zodra ik een engagement aanga met iemand, weer ik alle (potentiële) bedreiging en/of bedrog af. Dat gebeurt precies automatisch. Het mooiste voorbeeld is dat ik ooit eens een soort pauze heb ingezet in een vorige relatie, op mijn initiatief. Ik wou alles even on hold zetten, terug wat vrijheid, joepie joepie. Enzovoort. Maar hoewel niets meer moest en alles kon, zagen we elkaar wel nog regelmatig. Er was nog steeds een soort onuitgesproken exclusiviteit naar elkaar toe.

Tijdens die periode heb ik dan tijdens het uitgaan eens een ander meisje binnengedraaid, mee naar haar kot geweest, allebei wat gedronken, ... het was allemaal obvious wat er stond te gebeuren. Maar eens aangekomen op haar kot voelde ik mij geremd. Ik ben het uiteindelijk gewoon terug afgebold, zonder meer. :unsure:

Ik dacht dat ik mezelf had getrakteerd op vrijheid maar als puntje bij paaltje kwam, was ik in mijn hoofd helemaal niet zo "vrij". Het voelde ergens fout aan. Vreemd.

Long story short: mijn toenmalige vriendin met wie ik de pauze had ingezet, dacht daar anders over en is gaan lopen met een andere kerel. Terwijl ze mij eerder al eens had bedrogen (gewoon kussen weliswaar) toen we nog volop in de relatie zaten. Bon, blijkbaar heeft niet iedereen die ingebouwde rem. :unsure:
 
Terug
Bovenaan