De beurs

Dat is een ander paar mouwen, je mag alle vertrouwen in hem hebben. Ik wil gewoon duidelijk maken dat zijn 'verdubbeling' eigenlijk geen sterk commitment is aangezien de positie sterk gekrompen is en dus maar een klein deel van de huidige portfolio.

Maar hij kan nog steeds volledig gelijk hebben.
 
Dat is een ander paar mouwen, je mag alle vertrouwen in hem hebben. Ik wil gewoon duidelijk maken dat zijn 'verdubbeling' eigenlijk geen sterk commitment is aangezien de positie sterk gekrompen is en dus maar een klein deel van de huidige portfolio.

Maar hij kan nog steeds volledig gelijk hebben.
Ja I know, maar de beperkte positie van cege zal in absolute cijfers nog steeds meer zijn dan mijn volledige portfolio 😂 en ikzelf doe het ook maar met een bedrag dat geen impact heeft als ik het volledig kwijt ben, dus worst case gaat het naar 0, ben ik een beetje geld kwijt dat geen materieel verschil maakt voor me maar heb ik toch nog eens mijn eigen gedacht gedaan/mijn innerlijke contrarian gevoed en best case gaat het x10 en heeft het wel materiële impact en kan ik mijn eigen aankoopbedrag quoten in deze thread met een paar feestsmileys naast. Dus ik kan enkel maar winnen 😁
 
Als management correct is in hun assumpties mbt uitgestelde aankopen enzovoort dan is dit al bij al niet slecht. 28 revio's geleverd, waarvan 16 aan nieuwe klanten etc etc in een slechte Q1. Dan kijk ik uit naar een 'correcte' Q. De underperformance van deze Q is nu volledig in de prijs ingecalculeerd. We'll see.
 
Dat bedrijf staat al van 2010 op de beurs en het enigste dat het gedaan heeft tot nu toe is waarde vernietigen. Nu zou dan plots de grote ommekeer volgen?

Sta altijd skeptisch tegenover dat soort zaken.
 
Als management correct is in hun assumpties mbt uitgestelde aankopen enzovoort dan is dit al bij al niet slecht. 28 revio's geleverd, waarvan 16 aan nieuwe klanten etc etc in een slechte Q1. Dan kijk ik uit naar een 'correcte' Q. De underperformance van deze Q is nu volledig in de prijs ingecalculeerd. We'll see.
We ontslaan een derde van onze mensen, want we zijn er zo zeker van dat die uitgestelde aankopen toch binnen enkele maanden komen binnen stromen.

En "al bij al niet slecht": voor elke 1 euro verkoop die ze binnenkrijgen worden er 3 uitgegeven. Met 0 groei. Dramatische deuk in het momentum toch voor een scale-up.

Dat het in de prijs is ingecalculeerd, dat klopt wel. 1 kans op 10 dat ze x10 gaan. Dat zijn dan faire risk-return odds. Dus op zich niets mis met aankopen aan deze prijs. Maar ik zou de meesten hier wel willen behoeden dat de kans groter is dat het naar 0 gaat uiteindelijk dan dat het x10 gaat.
 
Exciting times voor AI komende dagen:
- Maandag onthulling van OpenAI's directe concurrent voor Google Search: https://www.reuters.com/technology/...rch-competitor-monday-sources-say-2024-05-09/
- Dinsdag Google I/O conferentie waar ze direct kunnen antwoorden en hopelijk wat innovaties onthullen
Ik vrees wat voor Google onder Sundar Pichai. Teveel bezig met politiek correct zijn en interne protesten ipv. geld verdienen. Persoonlijk zie ik meer een Meta.ai als grote concurrent voor een openai. Zuckerberg zie ik ook meer geld verdienen aan AI, zal wel een manier vinden om advertisements te integreren in meta.ai versus een Sam Altman die zijn doel is een AGI te bouwen.

EDIT: Meta dan ook gekocht vorige week vrijdag
META2024-05-03, 09:45:36
448.5500​
 
Laatst bewerkt:
Open AI / MSFT zitten nu al met scaling problemen.
Voor search hebben ze de compute of efficiëntie niet.

Denk toch dat google hier de voorsprong blijft hebben.
Ik zou toch idd verwachten dat Google op een pak meer gebruikersdata zit die nodig zijn voor performante AI search. Ze geven me het gevoel dat ze rustig verder bouwen en niet naar buiten gelokt willen worden met halfbakken oplossingen. Microsoft is ook niet succesvol geworden door in alles de eerste stappen te zetten, maar eerder door slim te volgen.
"the pioneers are the ones with the arrows the back"
 
Ik zou toch idd verwachten dat Google op een pak meer gebruikersdata zit die nodig zijn voor performante AI search. Ze geven me het gevoel dat ze rustig verder bouwen en niet naar buiten gelokt willen worden met halfbakken oplossingen. Microsoft is ook niet succesvol geworden door in alles de eerste stappen te zetten, maar eerder door slim te volgen.
"the pioneers are the ones with the arrows the back"
Ze hebben vooral betere hardware.

MSFT en Open AI zitten vast aan NVDA GPU.
Google heeft hun eigen TPU.

Ze zitten ook verder qual algoritmes.
Deze race komt neer op $/query.
 
Open AI / MSFT zitten nu al met scaling problemen.
Voor search hebben ze de compute of efficiëntie niet.

Denk toch dat google hier de voorsprong blijft hebben.
Google is meer paid ads als "topresultaten" dan iets anders tegenwoordig. Perplexity.ai werkt even goed voor veel zaken zonder eerst een halve pagina naar beneden te moeten scrollen.
 
Ze hebben vooral betere hardware.

MSFT en Open AI zitten vast aan NVDA GPU.
Google heeft hun eigen TPU.

Ze zitten ook verder qual algoritmes.
Deze race komt neer op $/query.
Disagree. Beste user experience, search performantie, integratie met toepassingen (het gevecht om de gebruiker dus)- balanceren met regulatorische threats in de (nabije) toekomst is in mijn ogen belangrijker dan $/query.
Die computing power zal uiteraard wel een bepaald niveau moeten halen, maar ik zie niet in waarom die grote bedrijven niet allemaal in dezelfde grootteorde van performantie zullen zitten op dat vlak de komende jaren.
 
Google is meer paid ads als "topresultaten" dan iets anders tegenwoordig. Perplexity.ai werkt even goed voor veel zaken zonder eerst een halve pagina naar beneden te moeten scrollen.
Maar het belangrijke is hoeveel het aan de andere kant per search.
 
We ontslaan een derde van onze mensen, want we zijn er zo zeker van dat die uitgestelde aankopen toch binnen enkele maanden komen binnen stromen.

En "al bij al niet slecht": voor elke 1 euro verkoop die ze binnenkrijgen worden er 3 uitgegeven. Met 0 groei. Dramatische deuk in het momentum toch voor een scale-up.

Dat het in de prijs is ingecalculeerd, dat klopt wel. 1 kans op 10 dat ze x10 gaan. Dat zijn dan faire risk-return odds. Dus op zich niets mis met aankopen aan deze prijs. Maar ik zou de meesten hier wel willen behoeden dat de kans groter is dat het naar 0 gaat uiteindelijk dan dat het x10 gaat.
Ik zie ontslagen niet altijd als iets negatiefs. We wisten al langer dat ze geld bloeden. Met het missen van de guidance en het feit dat ze even niet al dat volk nodig hebben leek dat een correcte cost cut om efficiënter te worden. Of dat zo is moet nu gaan blijken. Maar het doet ook wel blijken dat ze snel ingrijpen imo.

Die uitgestelde aankopen vereisen vermoedelijk dat geloosde personeel ook niet. Ik zie daar dus niet meteen een directe link.

Maar again, ALS die assumptie van het management klopt, zijn de resultaten niet veel slechter dan sowieso werd verwacht. Ik zeg daarmee niet dat de resultaten een rooskleurige toekomst garanderen. Als ik zo kijk naar soortgelijke bedrijven heeft de sector een collectief klopje gekregen en is er mogelijks wat waar van die cyclische aard die zich momenteel en schijnbaar toont.

De kans dat het een 10-bagger wordt durf ik nu niet meteen inschatten. :unsure: Ik ga eigenlijk meestal uit van niet, 1/10 kansen vind ik dan nog mooi.
 
Ik zie ontslagen niet altijd als iets negatiefs. We wisten al langer dat ze geld bloeden. Met het missen van de guidance en het feit dat ze even niet al dat volk nodig hebben leek dat een correcte cost cut om efficiënter te worden. Of dat zo is moet nu gaan blijken. Maar het doet ook wel blijken dat ze snel ingrijpen imo.

Die uitgestelde aankopen vereisen vermoedelijk dat geloosde personeel ook niet. Ik zie daar dus niet meteen een directe link.

Maar again, ALS die assumptie van het management klopt, zijn de resultaten niet veel slechter dan sowieso werd verwacht. Ik zeg daarmee niet dat de resultaten een rooskleurige toekomst garanderen. Als ik zo kijk naar soortgelijke bedrijven heeft de sector een collectief klopje gekregen en is er mogelijks wat waar van die cyclische aard die zich momenteel en schijnbaar toont.

De kans dat het een 10-bagger wordt durf ik nu niet meteen inschatten. :unsure: Ik ga eigenlijk meestal uit van niet, 1/10 kansen vind ik dan nog mooi.
De GAP dichten rond 2,81$ zie ik nog mogelijk. Sluit niet uit dat ik een gedeelte terugkoop met als doel te verkopen aan +/- 2,75$.
 
Terug
Bovenaan