De beurs

Profire Energie op 22/03/2024 verkocht aan 1,89$ en gisteren terug gekocht aan 1,51$.

Dus op 22 maart verkoop je, nadat je op 21 maart (letterlijk 1 dag vroeger!) deze onzin uitkraamt?

Misschien dat er een betere opportuniteit is, zoals PFIE of dergelijke
Heb gekocht aan 1,65$ en met recente buybacks voor gemiddeld 1,67$ lijk ik vrij safe te zitten. De uitbraak is ook pas vrij recent begonnen, maar de uitbraak is wel een feit. De weg ligt open naar 3-5$
 
Vanaf hoeveel geld is een aandelenportefeuille de moeite waard? Uiteraard alleen wanneer de aandelen (of ETF's en anderen) het goed doen, maar over hoeveel geld spreken we dan? 20k?
 
Vanaf hoeveel geld is een aandelenportefeuille de moeite waard? Uiteraard alleen wanneer de aandelen (of ETF's en anderen) het goed doen, maar over hoeveel geld spreken we dan? 20k?
Gewoon starten met beleggen is mss wel het allerbelangrijkste - verder denk ik ook dat het belangrijk is dat je het bedrag voor meerdere jaren normaliter niet zal nodig hebben. 10-15k lijkt me een mooi begin - kosten zijn best laag voor wie wat uitkijkt.
 
Vanaf hoeveel geld is een aandelenportefeuille de moeite waard? Uiteraard alleen wanneer de aandelen (of ETF's en anderen) het goed doen, maar over hoeveel geld spreken we dan? 20k?

Exact zoals @contextbinder zegt. Liever beginnen met een beperkt bedrag zodat je een lange beleggingshorizon hebt en veel voordeel van samengestelde interest, dan jarenlang wachten en dan pas een groter bedrag inleggen.
 
Vanaf hoeveel geld is een aandelenportefeuille de moeite waard? Uiteraard alleen wanneer de aandelen (of ETF's en anderen) het goed doen, maar over hoeveel geld spreken we dan? 20k?
Ge moet ergens beginnen. Ge kunt beginnen met pakweg 500 euro en elke maand een bedrag storten, ge moet dat niet persé direct omzetten in aandelen. Als ge dan iets op het oog hebt kunt ge met het geld dat ge bijeen hebt geraapt een aankoop doen.
En dan spaart ge weer geld en doe je hetzelfde.. :)
Wat ge ook kunt doen is beginnen met gewoon in 1 ETF alles steken per maand of per trimester of whatever en als je er dan al een bepaald bedrag op hebt staan, kan je eventueel een deel daarvan verkopen om dan om te zetten in aandelen.
 
Ge moet ergens beginnen. Ge kunt beginnen met pakweg 500 euro en elke maand een bedrag storten, ge moet dat niet persé direct omzetten in aandelen. Als ge dan iets op het oog hebt kunt ge met het geld dat ge bijeen hebt geraapt een aankoop doen.
En dan spaart ge weer geld en doe je hetzelfde.. :)
Wat ge ook kunt doen is beginnen met gewoon in 1 ETF alles steken per maand of per trimester of whatever en als je er dan al een bepaald bedrag op hebt staan, kan je eventueel een deel daarvan verkopen om dan om te zetten in aandelen.
Ik heb vorig jaar bij wijze van schenking een aandelenpakket van 5k gekregen en intussen 1k ETF (S&P 500) bijgekocht. Mijn Philipsaandeel steeg eerder deze maand plots 40% en die winst heb ik gepakt. Intussen 6,8k en meer dan 12% rendement YTD. Omdat ik wat investeringen moest doen voor mijn bijberoep heb ik mijn spaarbuffer weer moeten aanzuiveren, maar hetgeen wat ik daarbovenop wens te sparen ga ik investeren in mijn aandelenportefeuille. Op de spaarrekening laten staan is op termijn toch geld verliezen - al wil ik daar altijd een bepaalde som op hebben voor onverwachte uitgaven.
 
Weer een hoop debielen die hun geld verliezen en een klein percentje die er de vruchten effectief van plukken?

Waanzin om te zien dat er nog steeds 'diamond handed' onnozelaren zijn die denken dat hun aankopen @300$ nog iets gaan opleveren.
Ben toch eens benieuwd hoe ver 1 post van Keith Gill den boel terug de hoogte in kan jagen :unsure:

Ze zitten alleszins al terug ~halfweg...
 
Handel al twee keer stilgelegd wegens de hoge volatiliteit.

Als GME ook maar de helft zo hoog gaat als de eerste keer, zit er nog veel geld in de pijplijn.
 
En dat allemaal door 1 tweet lol

Benieuwd of we weer vertrokken zijn en wat de ‘zij’ projecten gaan zijn? Opnieuw AMC? BB?
 
Vanaf hoeveel geld is een aandelenportefeuille de moeite waard? Uiteraard alleen wanneer de aandelen (of ETF's en anderen) het goed doen, maar over hoeveel geld spreken we dan? 20k?
Ik zag dat Saxo bank nu nog maar 2€ transactiekost heeft voor een aantal exchanges.

Met zo lage transactiekosten zijn imo transacties van 500€ al ok.
Ge betaalt dan 0.4% transactie en 0.35% beurstax. Is 0.75% aan kosten. Niet goedkoop, maar ook niet zot.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan