De frituur

Morgen weer om frietjes. Plan is ze op te eten met de 3 lokerse paardenworsten uit de vriezer en als aanvulling (3 worsten, das niks) een bicky erbij. Het zou ook kunnen dat ik beslis een standaar frituurbestelling te doen, dan is het met 2 bouletten ipv de paardenworsten :)
 
De kwaliteit van de stoofvleessaus bepaalt natuurlijk veel bij een Julien. Als het weer zo een typische kunstmatige veel te zoete saus is van de groothandel, dan kan ik me best inbeelden dat hij tegenvalt.
 
Deze week sinds een maand of 3 nog eens frieten gaan halen. Het was op een dinsdag en na een vrij vermoeiende werkdag die wat langer uitliep dan normaal zag de frituur er zeer aanlokkelijk uit. Niet degene waar ik anders ga want die heeft jammer genoeg verlof. En bij deze is het wat gokken. Als hij een slechte dag heeft, is het een klomp in het vet gedrenkte frieten die uw maag doen smeken om er nooit meer te gaan. Maar als hij een goeie dag heeft, is het een goudgele, krokante zaligheid.

Ik stond zesde in de wachtrij en had het dus al nauwkeurig in de gaten gehouden als ze de frieten opschepte. En ja hoor, het zag er naar uit dat hij een goeie dag had. Een goeie 20 minuten later wandelde ik buiten met goede vooruitzichten, een glimlach en met een uit de kluiten gewassen kleintje met satékruiden, potje specialsaus, bicky burger en bamischijf. En dat heeft verdekke weer goed gesmaakt :drool::drool:.

Gelukkig had ik woensdag thuiswerk want die voormiddag waren mijn darmen precies nog altijd bezig hun opperste best te doen om die hoop te verwerken :unsure:.
 
Woensdag kip van´t spit met zelfgemaakte frietjes.
Donderdag wegens tijdsgebrek Quick, met frietjes tijdens de middag. Ellis burger, met frietjes s´ avonds.
Vrijdag ribbetjes met frietjes op restaurant. Want ja, ik had geen keuze qua restaurant.
Vandaag, zaterdag, wegens tijdsgebrek naar de frituur want ik moet subiet onverwachts naar een feest.

Is het normaal dat mijn energie helemaal weg is en mijn pens helemaal aanwezig?
 
Een goeie 20 minuten later wandelde ik buiten met goede vooruitzichten, een glimlach en met een uit de kluiten gewassen kleintje met satékruiden, potje specialsaus, bicky burger en bamischijf. En dat heeft verdekke weer goed gesmaakt :drool::drool:.

Gelukkig had ik woensdag thuiswerk want die voormiddag waren mijn darmen precies nog altijd bezig hun opperste best te doen om die hoop te verwerken :unsure:.
wat zit er in ne specialsaas? Al ne chance da ge er geen stoofvleessaas en een paar pinten in a kloten hebt geslagen of ge kon u ne ganse fucking dag kapot schijten
 
wat zit er in ne specialsaas? Al ne chance da ge er geen stoofvleessaas en een paar pinten in a kloten hebt geslagen of ge kon u ne ganse fucking dag kapot schijten
Hetzelfde als de saus in een curryworst/frikandel/vul hier je eigen benaming in... speciaal dus mayonaise, curryketchup en stukjes ajuin.
 
Ongelooflijk eigenlijk dat er nog zoveel frituren zijn die de welbekende Bicky Fish niet kennen.
Als ik dat bestel krijg ik 9/10 een fishburger met tartaar, sla en een augurk. En dan zie je ze eerst zo eens raar kijken; Huh?? Bicky Fish? Bedoel je een chickenburger?
Wat is er nu moeilijk aan??? Gewoon vlees vervangen door een fishburger en klaar is kees.

Mensen vinden mij wel raar dat ik fishburgers eet.
 
fishburgers zijn toch wel de grootste teleurstelling die er is in fastfood resto's/frituren. dat is altijd zo wak en smaakloos :shutup: dat is zo voor mij een 2dehands kippenburger.

een goede zelfgemaakte fish stick kan ik wel smaken.
 
Voor diegene die graag eens scheef gaan en afwijken van de routine:
hier in de streek heb je variant van Julientje/romboutje:
Bakje frieten
bicky hamburger schijf in stukjes erdoor
Saté kruiden
3 bicky sauzen
cripsy bacon in stukjes erdoor
cheddar & gedroogde ui

:drool:
Hoe noemt dat? Een boilerke? :oi22:
 
Hier is het genoemd naar een klant die het heeft samengesteld.
Der was een periode dat ge zelf uw burger/bakje kon samenstellen en het geafficheerd werd.
De meest verkochte werden toen permanent op de menukaart opgenomen.

Milan jongen, gij kent wat van frieten
 
Voor diegene die graag eens scheef gaan en afwijken van de routine:
hier in de streek heb je variant van Julientje/romboutje:
Bakje frieten
bicky hamburger schijf in stukjes erdoor
Saté kruiden
3 bicky sauzen
cripsy bacon in stukjes erdoor
cheddar & gedroogde ui

:drool:
Waar "hier in de streek" ook moge zijn, ze kunnen hun shit. Respect 👏
 
Astemblieft
 
Terug
Bovenaan