De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hoe doe je dat zelfs? :p
Armen als boomstammen.


Allez, als een boompje van pakweg een jaar.

Maar geen idee, die bout moet natuurlijk wel stevig vastgezet worden maar ik vermoed een soort metaalmoeheid?

Nieuwe bout besteld bij mantel, hopelijk is die zaterdag binnen en kan ik zondag de lentevtt rijden in Brakel....
 
Sinds een kleine week mijn eerste leasefiets in ontvangst genomen.

Gekozen voor een Trek Domane SL5 gen4 in Dark Aquatic.

Voorlopig zeer tevreden van.
Rijdt zeer aangenaam en de kleur is prachtig in de zon :love:


DomaneSL5-24-41348-C-Portrait
 
Ik ben hier net als de rest van Belgie en half Frankrijk op weekend in de Vogezen, zonder fiets weliswaar. Ik dacht hier eerst eens te komen op verkenning. Maar voor zijn die er al geweest zijn: is dat echt altijd zo druk hier? Er zijn hier stukken in de gebuurtes van de bergen (natuurlijk) waar ik me toch echt openlijk de vraag stel of dat nog wel plezant fietsen is. Een stroom aan Franse Dacia's die u met 0,5m ruimte passeren is nu toch niet wat ik me voorstel bij een leuk weekendje fietsen in de Vogezen.
 
Ik ben hier net als de rest van Belgie en half Frankrijk op weekend in de Vogezen, zonder fiets weliswaar. Ik dacht hier eerst eens te komen op verkenning. Maar voor zijn die er al geweest zijn: is dat echt altijd zo druk hier? Er zijn hier stukken in de gebuurtes van de bergen (natuurlijk) waar ik me toch echt openlijk de vraag stel of dat nog wel plezant fietsen is. Een stroom aan Franse Dacia's die u met 0,5m ruimte passeren is nu toch niet wat ik me voorstel bij een leuk weekendje fietsen in de Vogezen.
Das eerlijk totáál niet het beeld dat ik heb van de Vogezen. Maar de Vogezen zijn wel meer dan de Route Des Cretes en Grand Ballon... daar zal het tijdens zo'n verlengd weekend met zo'n weer vast wel súper druk zijn.

Ik heb van de Vogezen eerder het beeld in mijn hoofd van nog zo'n Franse regio die té ver van de grote steden ligt en waar de mensen massaal weg trekken. Enkel Gerardmer was wat leven te zien.
 
Ik ben hier net als de rest van Belgie en half Frankrijk op weekend in de Vogezen, zonder fiets weliswaar. Ik dacht hier eerst eens te komen op verkenning. Maar voor zijn die er al geweest zijn: is dat echt altijd zo druk hier? Er zijn hier stukken in de gebuurtes van de bergen (natuurlijk) waar ik me toch echt openlijk de vraag stel of dat nog wel plezant fietsen is. Een stroom aan Franse Dacia's die u met 0,5m ruimte passeren is nu toch niet wat ik me voorstel bij een leuk weekendje fietsen in de Vogezen.
Wij zijn met vrienden in april geweest en toen was er letterlijk niemand. Was zalig :p Wij hadden wel extreem veel geluk met het weer. Rond de 20 graden, terwijl ze de week ervoor en erna sneeuw gaven.
 
Ik ben hier net als de rest van Belgie en half Frankrijk op weekend in de Vogezen, zonder fiets weliswaar. Ik dacht hier eerst eens te komen op verkenning. Maar voor zijn die er al geweest zijn: is dat echt altijd zo druk hier? Er zijn hier stukken in de gebuurtes van de bergen (natuurlijk) waar ik me toch echt openlijk de vraag stel of dat nog wel plezant fietsen is. Een stroom aan Franse Dacia's die u met 0,5m ruimte passeren is nu toch niet wat ik me voorstel bij een leuk weekendje fietsen in de Vogezen.
De Vogezen zijn inderdaad wel een populaire bestemming voor toeristen natuurlijk. Sport en beweging gerelateerd vooral.
Vanaf België is het niet ver rijden, van nederland ook niet.
Maar je zit toch al in een omgeving die anders aanvoelt. Ook voor te wandelen en voor de natuur is het een prachtige regio.
Ik weet ook niet waar je juist zit, maar het is er inderdaad in vakantieseizoen best wel een drukke regio.
Dat dichtbij passeren is in heel frankrijk wel een plaag. Maar in de vogezen heb je er nog meer last van. Voordeel is wel dat er weinig bergen in een doorgaande weg liggen. Maar col d'odderen of de shlucht daar rij je nooit alleen nee :p
Ben er zelf al meerdere malen geweest en enkel het slechte weer is een dikke dealbreaker. Het durft daar al eens meer dan gemiddeld te regenen...

Volgende week is het ook de granfondo Vosges. Dat is nog even, maar ik zou er niet van schrikken dat er nu al mensen afgezakt zijn naar daar.
 
2x geweest op 2 jaar tijd. Eerste keer in juni tijdens de week en enorm kalm en prachtig weer gehad. Enkel op de grand ballon dat je tijdens het klimmen redelijk wat motards tegenkwam. Vorig jaar met de tour terug geweest en gevreesd voor een overompeling maar het was iets drukker maar zeker niet extreem. Indien mooi weer is het echt een favoriet voor mij.
 
Ook maar eens de trapas-lagers vervangen. T was hoognodig. Serieus mogen kloppen om die aan de drive-side eruit te krijgen, miljaar.
 
Bilzen classic - Dit jaar de gravel versie gedaan. Schitterend. Natuurlijk ook geholpen door het weer. Maar absoluut zeer mooie route. Veel effectieve gravel. Amper MTB track. Weinig tarmac.

Keihard genoten.
 
Bilzen classic - Dit jaar de gravel versie gedaan. Schitterend. Natuurlijk ook geholpen door het weer. Maar absoluut zeer mooie route. Veel effectieve gravel. Amper MTB track. Weinig tarmac.

Keihard genoten.
Ook gedaan.
Leuke route. Gravel voor racefietsers. 0 technische zaken. Maar dat is ook mooi.

Weinig tarmac ben ik wel niet mee eens.
37km verharde ondergrond.

Valt wel altijd op hoe weinig volk er is op de goedkope gravelevents. 100 man vandaag.

Op van die dingen die +30 euro kosten komt er altijd een pak volk denk ik? Ik snap niet goed waarom...


Thuis pas gemerkt dat we na de rit een goodiebag mochten halen (stond op die bracelet). Wat zat er in?
 
Ook gedaan.
Leuke route. Gravel voor racefietsers. 0 technische zaken. Maar dat is ook mooi.

Weinig tarmac ben ik wel niet mee eens.
37km verharde ondergrond.

Valt wel altijd op hoe weinig volk er is op de goedkope gravelevents. 100 man vandaag.

Op van die dingen die +30 euro kosten komt er altijd een pak volk denk ik? Ik snap niet goed waarom...


Thuis pas gemerkt dat we na de rit een goodiebag mochten halen (stond op die bracelet). Wat zat er in?
Nee, klopt, zat inderdaad wel wat tarmac in, maar het voelde zo niet in, laat me het zo zeggen.

En goh, voor mij persoonlijk niet de moeite. Shampoo, recuperation cream, ass-saver, notitieboekje, bon korting voor vigocell en bon voor w-bikes.
 
Hier ook de Bilzen Classic gereden, wel met collega’s dus ‘t was de wegversie van 82km.

Knappe route en hallucinant wat het verschil is tussen wegen in Nederland en België haha.
Was ook wel mijn eerste toertocht/georganiseerde tocht ooit. Aangename ervaring.

Toch een serieus kleurtje gepakt ook. Deze morgen was het goed toen ik vertrok, maar de warmte die kwam opzetten had ik precies toch wel een beetje onderschat.
Al bij al enorm genoten.
 
Valt wel altijd op hoe weinig volk er is op de goedkope gravelevents. 100 man vandaag.

Een grote organisatie schept toch altijd wat meer vertrouwen en het helpt ook dat er meer mensen meedoen dat je nooit alleen rijdt.
En dat laatste is selffulfilling gegeven, want omdat je denkt dat er meer gaan komen draag je zelf ook bij.


Hier is het noodlot overigens toegeslagen. Deze week afgevoerd naar het ziekenhuis met acute pericarditis…
Dacht dat ik ging sterven omdat ik een infarct had. Was van het werk gekomen met pijn op de borst, nog 1,5u gaan bijtrainen waar ik wel nog mijn effort kon doen maar de druk bleef aanwezig. Van de fiets werd de pijn alleen maar erger, toen dacht ik nog een verrekening die wel zou overgaan.
Dan die nacht wakker geworden, echt fenomenale druk, geen adem krijgen, niet kunnen staan/ zitten of liggen en zweten voor dood. Rechtgestaan en in elkaar gezakt.
Ambulance en mug ter plaatse en direct ECG en infuus erop, drie buisjes bloed afgetapt om daarna afgevoerd te worden.
3u later kwamen de woorden “u hebt pericarditis meneer, ontsteking van het hartzakje”.
Niet heel erg, perfect geneesbaar en oplosbaar en verzachtend met medicatie.
Hartfunctie nog perfect in orde, dus allemaal dik oké.

Maar goed toen kwam het, 4 weken absoluut geen hoge intensiteit van sport doen en 6 weken voor competitie toelaatbaar is. Op zijn minst wel te verstaan.
Volgende week ging ik GF Vosges rijden… Zwaar klote natuurlijk want ik zal waarschijnlijk heel de zomer geen enkel deftige sportieve prestatie kunnen neerzetten. Dus op vlak van fietsen voor niks getraind en op vlak van lopen de beste periode waar ik weinig tot niks zal kunnen klaarspelen.
Het leven is niet altijd fair, maar dit is nu toch wel echt zwaar klote
 
Een grote organisatie schept toch altijd wat meer vertrouwen en het helpt ook dat er meer mensen meedoen dat je nooit alleen rijdt.
En dat laatste is selffulfilling gegeven, want omdat je denkt dat er meer gaan komen draag je zelf ook bij.


Hier is het noodlot overigens toegeslagen. Deze week afgevoerd naar het ziekenhuis met acute pericarditis…
Dacht dat ik ging sterven omdat ik een infarct had. Was van het werk gekomen met pijn op de borst, nog 1,5u gaan bijtrainen waar ik wel nog mijn effort kon doen maar de druk bleef aanwezig. Van de fiets werd de pijn alleen maar erger, toen dacht ik nog een verrekening die wel zou overgaan.
Dan die nacht wakker geworden, echt fenomenale druk, geen adem krijgen, niet kunnen staan/ zitten of liggen en zweten voor dood. Rechtgestaan en in elkaar gezakt.
Ambulance en mug ter plaatse en direct ECG en infuus erop, drie buisjes bloed afgetapt om daarna afgevoerd te worden.
3u later kwamen de woorden “u hebt pericarditis meneer, ontsteking van het hartzakje”.
Niet heel erg, perfect geneesbaar en oplosbaar en verzachtend met medicatie.
Hartfunctie nog perfect in orde, dus allemaal dik oké.

Maar goed toen kwam het, 4 weken absoluut geen hoge intensiteit van sport doen en 6 weken voor competitie toelaatbaar is. Op zijn minst wel te verstaan.
Volgende week ging ik GF Vosges rijden… Zwaar klote natuurlijk want ik zal waarschijnlijk heel de zomer geen enkel deftige sportieve prestatie kunnen neerzetten. Dus op vlak van fietsen voor niks getraind en op vlak van lopen de beste periode waar ik weinig tot niks zal kunnen klaarspelen.
Het leven is niet altijd fair, maar dit is nu toch wel echt zwaar klote
Stevig .. Ondanks dat het nu misschien een zware domper op het seizoen is, kan je gelukkig nog wel verder. Had veel erger kunnen zijn natuurlijk ... Goed herstel toegewenst alvast.
 
Echt balen!
Ergens besef je wel dat je geluk hebt dat het uiteindelijk allemaal zo erg niet is, maar da's meestal toch maar een schrale troost.

Ik ben vandaag ook in't zonnetje gaan rijden. De toertocht van Eke. 20km heen, 65 ter plekke en 20 terug. Lang geleden dat ik nog eens een lange tocht had gereden. Ik reed samen met iemand die ook de Alps Epic gaat rijden. Hij was tien keer beter dan ik. In de tweede helft van de tocht, op elk offroad stuk, was hij meteen weg.
 
Een grote organisatie schept toch altijd wat meer vertrouwen en het helpt ook dat er meer mensen meedoen dat je nooit alleen rijdt.
En dat laatste is selffulfilling gegeven, want omdat je denkt dat er meer gaan komen draag je zelf ook bij.


Hier is het noodlot overigens toegeslagen. Deze week afgevoerd naar het ziekenhuis met acute pericarditis…
Dacht dat ik ging sterven omdat ik een infarct had. Was van het werk gekomen met pijn op de borst, nog 1,5u gaan bijtrainen waar ik wel nog mijn effort kon doen maar de druk bleef aanwezig. Van de fiets werd de pijn alleen maar erger, toen dacht ik nog een verrekening die wel zou overgaan.
Dan die nacht wakker geworden, echt fenomenale druk, geen adem krijgen, niet kunnen staan/ zitten of liggen en zweten voor dood. Rechtgestaan en in elkaar gezakt.
Ambulance en mug ter plaatse en direct ECG en infuus erop, drie buisjes bloed afgetapt om daarna afgevoerd te worden.
3u later kwamen de woorden “u hebt pericarditis meneer, ontsteking van het hartzakje”.
Niet heel erg, perfect geneesbaar en oplosbaar en verzachtend met medicatie.
Hartfunctie nog perfect in orde, dus allemaal dik oké.

Maar goed toen kwam het, 4 weken absoluut geen hoge intensiteit van sport doen en 6 weken voor competitie toelaatbaar is. Op zijn minst wel te verstaan.
Volgende week ging ik GF Vosges rijden… Zwaar klote natuurlijk want ik zal waarschijnlijk heel de zomer geen enkel deftige sportieve prestatie kunnen neerzetten. Dus op vlak van fietsen voor niks getraind en op vlak van lopen de beste periode waar ik weinig tot niks zal kunnen klaarspelen.
Het leven is niet altijd fair, maar dit is nu toch wel echt zwaar klote

In 2016 ook voorgehad, maar de hartspier zelf was ook ontstoken. Die pijn is inderdaad zeer erg en de weken nadien kon ik amper iets van inspanning doen.

Dat je geen schade hebt is goed nieuws natuurlijk, succes met de revalidatie!

@Polle32 Dat is gewoon ongeluk hebben waar een infectie zich vastzet.
 
Echt balen!
Ergens besef je wel dat je geluk hebt dat het uiteindelijk allemaal zo erg niet is, maar da's meestal toch maar een schrale troost.

Ik ben vandaag ook in't zonnetje gaan rijden. De toertocht van Eke. 20km heen, 65 ter plekke en 20 terug. Lang geleden dat ik nog eens een lange tocht had gereden. Ik reed samen met iemand die ook de Alps Epic gaat rijden. Hij was tien keer beter dan ik. In de tweede helft van de tocht, op elk offroad stuk, was hij meteen weg.
Was het een mooie tocht?

Ik heb de benen gespaard voor de lentetoertocht in Opbrakel morgen!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan