Eurovision Song Contest 2024

Jaren geleden toen men overspoeld werd met een dozijn Europapa nummers was er de kritiek dat het geen zangwedstrijd meer was maar meer een belachelijke show, en nu er weer meer zang is en minder van die nummers schreeuwt men weer om meer clowneske acts.

Er is misschien weer een verschuiving bezig.

Ruwweg genomen was het eerste decennium van deze eeuw wel heel clownesk (met o.a. de zingende kalkoen als absoluut dieptepunt). Daarna kwam er toch weer een verschuiving waarbij de acts toch soms veel minimalistischer werden en er weer focus kwam op de zang/nummer.

Nu lijkt het alsof weer alle remmen losgaan en het weer volledig over the top gaat (of acts die van de gay pride komen)
 
Jammer van de zwakke act, anders zat een finaleplaats er zeker in.

Zwitserland en Nederland mijn favorieten van deze halve finale.
 
Dat Griekenland doorgaat snap ik niet, Armenië idem, tis gewoon echt mijn ding niet ondanks dat het wel allemaal ok is op zich. Dat België niet doorgaat voelde ik al wat aankomen.
 
Als ik naar Eurovision kijk dan vraag ik me toch altijd hoe ze er jaar na jaar in slagen om zo weinig mensen te vinden die deftig kunnen zingen.
 
Deze keer had ik 1 fout in de voorspelling. Hier niet gepost want keek uitgesteld. Letland was toch echt niet beter dan België? Zeer vreemd…

Zwaar fan van Griekenland en Italië trouwens. En Georgië kon ik ook smaken. Noorwegen ook geslaagde WT/Evanesence kloon. Estland en Nederland ook best leuk. Denk Nederland toch wel een hoge notering zaterdag.

Griekenland en Italië gaan helaas wel punten van elkaar pikken.
 
LGBTQIA+ is een normaal deel van onze samenleving. Eurosong is een feest in diversiteit, opmerkingen over woke zijn niet welkom.
Die hele Joos Klein act ik heb daar wel mijn bedenkingen bij. Wat heeft hij nu echt gezongen en wat niet? Ik had het gevoel dat alles op de laatste twee zinnen playback was. Soit, tis catchy het is ne soort middelvinger naar dit circus en ben blij dat hij door is.

Onze inzending tja...ik snap niet dat je zoiets kan afgevaardigden. Nee, het nummer op zich was niet zo slecht. Echter mist hij toch alle sympathie, présence, stijl die nodig zijn om te promoten. Blijkt dat het mentaal niet goed zit maar eigenlijk heeft die nooit kunnen overtuigen in geen enkel interview. Deze inzending is zo voor mij eentje om de woke gemeenschap en lgbtq+ gemeenschap wat te paaien.
Een beetje normaal kan ook geen kwaad.
 
Blijkbaar heeft in Italië Israël 39 procent van de stemmen gehaald. Percentages kwamen op de Italiaanse tv volgens iets dat ik op Reddit gezien heb.

Edit: ook op site van RAI gezien, Wtf???
 
Laatst bewerkt:
Israël was ook gewoon top gezongen. Ik ben vooral verbaasd dat Tsjechië er uit ligt, dat vond ik echt wel goed. Letland ook een topnummer, zet daar een betere zanger en je hebt een potentiële winnaar.
 
Terug
Bovenaan