Werk Freelancers & Ondernemers

12 Go Biking, leveren bovendien (gratis en gemonteerd) aan huis. Enige nadeel is dat je voor garantie wel wat minder ideaal zit. Ik heb daar vooral gekocht omdat ik een specifieke fiets op zeer korte termijn wou hebben. Voor een elektrische fiets zou ik eigenlijk eerder naar de grotere spelers kijken in België (Bike Republic, Van Eyck,...), de beperkte besparing weegt wat mij betreft niet op tegen na-verkoopdiensten.
In corona had ik een bepaalde fiets gevraagd bij mijn lokale fietsenmaker, hij geraakte er niet aan omdat hij een kleine speler is. Ik heb hem dan ook maar bij 12gobiking gekocht en ga gewoon lokaal op "onderhoud". Aan een gewone fiets komt feitelijk niet zoveel hé.
 
Ik ben benieuwd naar de ingesteldheid van de mensen hier bij de keuze van een nieuwe opdracht. Stel je hebt de keuze tussen meerdere opdrachten. 1. Voor een overheidsinstelling, lager tarief, maar wel 12 maanden. Met de komende verkiezingen hou je dan rekening met evt. besparingen ? 2. Hoger tarief bij een grote verzekeraar, stretch in termen van skills. Maar opdracht is slechts een half jaar met optie verlenging.
 
Ik ben benieuwd naar de ingesteldheid van de mensen hier bij de keuze van een nieuwe opdracht. Stel je hebt de keuze tussen meerdere opdrachten. 1. Voor een overheidsinstelling, lager tarief, maar wel 12 maanden. Met de komende verkiezingen hou je dan rekening met evt. besparingen ? 2. Hoger tarief bij een grote verzekeraar, stretch in termen van skills. Maar opdracht is slechts een half jaar met optie verlenging.
easy: hoger tarief + stretch. Tenzij je denkt moeilijkheden te hebben om iets nieuw te vinden. Als je goed werk levert is de kans groot dat ze meestal verlengen.
 
Ik ben benieuwd naar de ingesteldheid van de mensen hier bij de keuze van een nieuwe opdracht. Stel je hebt de keuze tussen meerdere opdrachten. 1. Voor een overheidsinstelling, lager tarief, maar wel 12 maanden. Met de komende verkiezingen hou je dan rekening met evt. besparingen ? 2. Hoger tarief bij een grote verzekeraar, stretch in termen van skills. Maar opdracht is slechts een half jaar met optie verlenging.
Sowieso optie 2.
Tot nu toe nog nooit niet verlengd geweest.
 
Inderdaad, als ze spreken dat verlenging erin zit is dat vaak al gebudgetteerd.

Plus hogere rate geeft meer onderhandelingsmarge bij volgend project.
plus eventueel automatische indexering
plus een "stretch in termen van skills" = nieuwe dingen om te leren
plus 100x liever een privébedrijf dan een overheidsinstelling (maar dat is persoonlijk)
 
Toch altijd aangeven dat uw day rate x-aantal € hoger is dan het effectief is?
Een tarief hangt toch af van de aard van de opdracht, locatie, verwachtingen (in office/remote) dus dat lijkt me niet veel uit te maken inderdaad. Meestal hoger blijven gaan tot je teveel weerstand blijft krijgen (van meerdere opties :p)
 
Ik ben benieuwd naar de ingesteldheid van de mensen hier bij de keuze van een nieuwe opdracht. Stel je hebt de keuze tussen meerdere opdrachten. 1. Voor een overheidsinstelling, lager tarief, maar wel 12 maanden. Met de komende verkiezingen hou je dan rekening met evt. besparingen ? 2. Hoger tarief bij een grote verzekeraar, stretch in termen van skills. Maar opdracht is slechts een half jaar met optie verlenging.

Hoger tarief en stretch.
Los van het gegeven dat mijn tarief niets is om over te onderhandelen, voor overheidsinstanties zou ik per hoge uitzondering maar voor willen werken.
 
Hangt er ook van af welke overheid he. Er zijn een aantal departementen van de Vlaamse Overheid waar ik gerust (opnieuw :) ) zou willen werken.
Klant waar ik nu deeltijds zit is federale overheid en zeker ook OK.
 
Kan je eigenlijk bij een andere bank gaan voor een investeringskrediet of is dat eerder not done als je daar geen klant bent?
Ben het wat beu hoe traag alles verloopt bij mijn contactpersoon van Belfius.

Of als hier rijke BG'ers zijn die in de markt zijn voor een win-win lening voor 40-50k, dat sla ik zeker niet af :)
 
Kan je eigenlijk bij een andere bank gaan voor een investeringskrediet of is dat eerder not done als je daar geen klant bent?
Ben het wat beu hoe traag alles verloopt bij mijn contactpersoon van Belfius.
Kan je zeker, ik raad steeds Bank van Breda aan.
Of als hier rijke BG'ers zijn die in de markt zijn voor een win-win lening voor 40-50k, dat sla ik zeker niet af :)
4% was dat zeker?
 
Kan je eigenlijk bij een andere bank gaan voor een investeringskrediet of is dat eerder not done als je daar geen klant bent?
Ben het wat beu hoe traag alles verloopt bij mijn contactpersoon van Belfius.

Of als hier rijke BG'ers zijn die in de markt zijn voor een win-win lening voor 40-50k, dat sla ik zeker niet af :)
Elke it Freelancer hier kan u 50K lenen aan 5% lijkt mij :frikandel:
of gij moet gwn 50 extra autos gaan wrappen!
 
Voor minder dan 5% kan ik ook wel naar de bank en is het geen win win meer :D

Ik zoek eerder in de regio van de 3% te blijven, maar dat zal dan te hoopvol zijn van mijn kant zeker :p
 
Is er een tool om mijn totale kostprijs te berekenen voor mijn werkgever nu? Ik zou eens willen berekenen wat mijn totale kostprijs is inclusief alle extra legale voordelen.
 
Is er een tool om mijn totale kostprijs te berekenen voor mijn werkgever nu? Ik zou eens willen berekenen wat mijn totale kostprijs is inclusief alle extra legale voordelen.
Bruto maandloon * 13.92 + bonussen en daar al uw extralegale voordelen bruto bijtellen? Veel complexer dan dat is het niet.
 
Terug
Bovenaan