Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Velen die klagen over toxische werkomgeving erkennen nooit de bijdrage die ze daar zelf aan hebben. Daarom dat van werkgever veranderen voor die mensen ook geen enkele zin heeft. Bij een volgende werkgever gaan ze weer tegen diezelfde muur aanbotsen.

@mac-bc ik heb mijn post verwijderd omdat ik geen zin heb in een persoonlijke discussie met jou, maar aangezien ik te laat was toch bondig een reactie. Het komt erop neer dat als artsen (zij die bakken geld scheppen, foei!) in ziekenhuizen plots 40u/w zouden gaan werken, als verpleegkundigen geen overuren meer mogen doen, als we bedden zouden sluiten om meer verpleegkundigen per bed te hebben, dan is er voldaan aan je oproep om te caren, maar je gaat schrikken van wat er zou gebeuren met onze zorgsector. Zoals altijd ga je (15j later dus) nog steeds afgeven op zij die meer verdienen dan jij (de artsen, want dat is buitensporig). Het is zoals altijd dezelfde afgunst. :)
 
Velen die klagen over toxische werkomgeving erkennen nooit de bijdrage die ze daar zelf aan hebben. Daarom dat van werkgever veranderen voor die mensen ook geen enkele zin heeft. Bij een volgende werkgever gaan ze weer tegen diezelfde muur aanbotsen.

Dus mijn ergernissen over het werk vloeien niet voort uit mijn werkgever maar enkel uit mezelf?

Vandaar alle burnouts bij mijn collega's en in mijn hiërarchie zeker? Vandaar dat de helft van mijn team ander werk zoekt zeker? Terwijl ik nochtans voor 99% in eilandwerking opereer en bijgevolg weinig interactie met hen heb.

Maar het zal wellicht aan mij liggen. Sure. :thumb:

@mac-bc ik heb mijn post verwijderd omdat ik geen zin heb in een persoonlijke discussie met jou, maar aangezien ik te laat was toch bondig een reactie. Het komt erop neer dat als artsen (zij die bakken geld scheppen, foei!) in ziekenhuizen plots 40u/w zouden gaan werken, als verpleegkundigen geen overuren meer mogen doen, als we bedden zouden sluiten om meer verpleegkundigen per bed te hebben, dan is er voldaan aan je oproep om te caren, maar je gaat schrikken van wat er zou gebeuren met onze zorgsector. Zoals altijd ga je (15j later dus) nog steeds afgeven op zij die meer verdienen dan jij (de artsen, want dat is buitensporig). Het is zoals altijd dezelfde afgunst. :)

Je moet natuurlijk wel een klein beetje moeite doen om mijn posts te lezen. Ze zijn nochtans uitgebreid genoeg en voorzien van alle argumentatie. Je hoeft er niet naar te raden, gewoon lezen volstaat al.

Als afgunst mijn grote drijfveer zou zijn, dan zou ik hier ganser dagen lopen zagen over Bill Gates, Elon Musk en/of andere rijke bedrijfsleiders in het buitenland of in België.
Maar je zal daar geen enkele post van mij over terugvinden. Geen enkele.

Wel ben ik kritisch genoeg om bepaalde groepen met privileges in onze maatschappij op de rooster te leggen. Niet de makkelijke slachtoffers maar de groep gepriviligeerden waar niemand kritiek durft op hebben. Voorzien van uitgebreide argumentatie. Ben je het daar niet mee eens, reply gerust.
Verder heb ik intussen ook al wat ervaring opgebouwd dus ik weet wel ongeveer waar de verborgen pareltjes zitten om zoveel mogelijk geld te verdienen om er zo weinig mogelijk voor te doen in mijn ogen. Ben je het daar niet mee eens, reply gerust.
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Dus mijn ergernissen over het werk vloeien niet voort uit mijn werkgever maar enkel uit mezelf?

Vandaar alle burnouts bij mijn collega's en in mijn hiërarchie zeker? Vandaar dat de helft van mijn team ander werk zoekt zeker? Terwijl ik nochtans voor 99% in eilandwerking opereer en bijgevolg weinig interactie met hen heb.

Maar het zal wellicht aan mij liggen. Sure. :thumb:
Ik weet niet of je in jouw specifiek geval daarvoor verantwoordelijk bent. Ik besef goed genoeg (en hoop het eerlijk gezegd ook) dat dit forum niet iemands hele persoonlijkheid toont. Dat was een algemene visie, niet specifiek naar jou bedoelt. Het zou hopelijk wel aanzetten tot nadenken. Benieuwd hoeveel direct leidinggevend werk je ondertussen gedaan hebt en hoe jij denkt een team te kunnen bouwen. Je N+1 en N+2 zouden er volgens jou mee gebaat kunnen zijn en je hebt blijkbaar een duidelijk idee.

Eerst insinueer je dat de burnouts niet erg zijn, die worden blijkbaar te makkelijk verlengd, maar vervolgens zijn ze wel de schuld van je werkgever en is dat een ernstig teken. Ik vrees dat je toch tussen beide gaat moeten kiezen. Ik zou om te beginnen al afstappen van het unifactorieel oorzakelijk verband van die burnouts.

Veel succes met je zoektocht naar opslag en geluk. Beide hangen voor jou blijkbaar erg samen. :)
 
Dat 50 miljoen project die ik hier heb overgedragen gekregen is ook werkelijk een pareltje. Kerel had niets voorbereid bij de overdracht en vertrok al een paar dagen later. Hij had namelijk al zijn verlof opgespaard. Ik had zelf ook geen tijd dus heb wat random vragen zitten stellen en mijn verontwaardiging getoond dat er niets voorbereid was. Maar het was er eentje van de (blijkbaar) populaire /care-mentaliteit. Dus ja...

Het is zodanig complex dat zelfs de klant hun medelijden niet onder stoelen of banken kon steken wanneer ik zei dat ik het project zou overnemen. Intussen moet ik meer vragen aan de klant, dan de klant aan mij vraagt. Toffe positie om in te verkeren hoor.

Zal nu dadelijk een factuur goedkeuren voor de bank met mijn naam eronder. Werkelijk geen flauw idee wat ik aan het goedkeuren ben. Ben nog wat aan het goochelen met het percentage van de contractprijs. Fingers crossed dat mijn werkgever een goede verzekering heeft.
#/Care
#YOLO
#TotDatDeBomValt :music:

Morgen meeting van dat project. Zal ook tof worden. Hallo, ik ben mac-bc. Wat doe ik hier? Wat moet ik zeggen?
-> Standaard antwoord heb ik alvast klaar: "Good question, I will check this internally and come back on this!".
 
/care wil zeggen dat je je handen aftrekt van dingen en er niet van wakker ligt. Niet dat je je handtekening onder dingen zet waar je niks van weet of dingen verkloot. Wie tekent er nu een contract waar hij niks vanaf weet. Zet anders je poepeholio op voorhand open om gepakt te worden...

Moeten we je nu echt basic corporate life uitleggen?

Je hebt geen P&L responsibility en je bent geen manager. Doe wat je moet doen ipv elk probleem te willen oplossen.

Zoals je collega die probeert een project te dumpen. Er zijn er daar blijkbaar wel met een ruggengraat.
 
Dat 50 miljoen project die ik hier heb overgedragen gekregen is ook werkelijk een pareltje. Kerel had niets voorbereid bij de overdracht en vertrok al een paar dagen later. Hij had namelijk al zijn verlof opgespaard. Ik had zelf ook geen tijd dus heb wat random vragen zitten stellen en mijn verontwaardiging getoond dat er niets voorbereid was. Maar het was er eentje van de (blijkbaar) populaire /care-mentaliteit. Dus ja...

Het is zodanig complex dat zelfs de klant hun medelijden niet onder stoelen of banken kon steken wanneer ik zei dat ik het project zou overnemen. Intussen moet ik meer vragen aan de klant, dan de klant aan mij vraagt. Toffe positie om in te verkeren hoor.

Zal nu dadelijk een factuur goedkeuren voor de bank met mijn naam eronder. Werkelijk geen flauw idee wat ik aan het goedkeuren ben. Ben nog wat aan het goochelen met het percentage van de contractprijs. Fingers crossed dat mijn werkgever een goede verzekering heeft.
#/Care
#YOLO
#TotDatDeBomValt :music:

Morgen meeting van dat project. Zal ook tof worden. Hallo, ik ben mac-bc. Wat doe ik hier? Wat moet ik zeggen?
-> Standaard antwoord heb ik alvast klaar: "Good question, I will check this internally and come back on this!".
Ben jij dan ook niet van de /care mentaliteit t.o.v. de klant wanneer jij een project overneemt waar je toeten noch blazen van weet en deze onwerkbare situatie niet bij uw leidinggevende aankaart zodat er een werkbare oplossing voor de klant uitgewerkt wordt?
 
@Exorikos, ik heb geen grote drang om voor Mac in de bres te springen, en ben normaal heel erg mee met de "een groot deel ligt bij Mac zelf" trein. Maar uw punten kloppen toch ook niet imo.

Bvb:
Eerst insinueer je dat de burnouts niet erg zijn, die worden blijkbaar te makkelijk verlengd, maar vervolgens zijn ze wel de schuld van je werkgever en is dat een ernstig teken. Ik vrees dat je toch tussen beide gaat moeten kiezen.
Waarom? Het 1 sluit het ander toch volledig niet uit?


Veel succes met je zoektocht naar opslag en geluk. Beide hangen voor jou blijkbaar erg samen. :)
Zegt hij toch niet? Hij zegt zelfs dat het specifiek gaat over het verkrijgen van een betere lening.
Dat is m.i. evengoed niet de juiste gedachtengang (in zijn huidige situatie), maar wederom niet wat jij ervan maakt.



En @mac-bc, heel goed dat je wat meer /care wil doen, maar hier moet ik Cege toch ook gelijk geven:
Wie tekent er nu een contract waar hij niks vanaf weet.
 
Juist terug van de ardennen dit weekend. Maar nog een dagje verlof. Kinderen naar school, baby naar de creche. Vanmorgen gepoept en nu in de tuin aan het werken. Moet je ook eens proberen, zo wat ontspannen en je minder aantrekken van al de rest.
Hoe wast?
 
  • Haha
Waarderingen: Vega
Nadat hoger management eerst off the record zei dat er heel waarschijnlijk een verlenging van de deadline tot juni 2025 zou komen, kregen we vandaag droog een mail dat tegen oktober 2024 alles af moet zijn. "Let's get rid of this thing so we can all move on."

De oplossing: extra developers er tegen smijten. Dat ik nog steeds alles alleen moet analyseren voor die developers aan de slag kunnen, is bijzaak. Er is ook geen pasklare oplossing, want analisten aannemen gaat het project vertragen, niet versnellen. Een gevolg van jaren niet te investeren in mensen die in-depth en brede kennis zouden opbouwen in deze business. De enige werkbare oplossing voor mij was de continue tijdsdruk wegnemen. Maar er zijn geen excuses meer voor hen, want er komen 8 mannetjes bij. Een verlenging gaat niet want kost een half miljoen voor 6 maanden, iets dat voor ons bedrijf geen peanuts is, maar ook niet onoverkomelijk... Zij gaan zich zeker op de borst kloppen dat ze er alles aan hebben gedaan om het te doen lukken.

Vandaag na het werk toch even een meltdown gehad. Mij gehaast om nog om 19 uur in te bellen voor een meeting met een klant, de zoveelste die een paar minuten voor aanvang vraagt te reschedulen.
 
@Exorikos, ik heb geen grote drang om voor Mac in de bres te springen, en ben normaal heel erg mee met de "een groot deel ligt bij Mac zelf" trein. Maar uw punten kloppen toch ook niet imo.

Bvb:

Waarom? Het 1 sluit het ander toch volledig niet uit?



Zegt hij toch niet? Hij zegt zelfs dat het specifiek gaat over het verkrijgen van een betere lening.
Dat is m.i. evengoed niet de juiste gedachtengang (in zijn huidige situatie), maar wederom niet wat jij ervan maakt.



En @mac-bc, heel goed dat je wat meer /care wil doen, maar hier moet ik Cege toch ook gelijk geven:
"Kijk hoeveel burnouts er zijn, maar de burnouts stellen eigenlijk niks voor." Voor mij sluiten beide elkaar niet uit, maar hij is degene die er zo'n karikatuur van maakt waardoor ze elkaar wel uitsluiten.

Hij heeft maanden geleden al aangegeven dat het bij zijn werkgever onhoudbaar was, maar blijkbaar is een eventuele opslag en dat project voldoende om al die ontevredenheid, en het was geen klein beetje he..., allemaal opzij te schuiven. Dat hij beter voorwaarden vraagt, is nooit een probleem en ik gun het iedereen. Ik krijg het vooral op mijn systeem van niet handelen naar de problemen die volgens hem allemaal zo kristalhelder zijn en duidelijk eenzijdig veroorzaakt worden door de werkgever. Doe er iets aan of stop met er maanden later nog over te zagen?
 
Nadat hoger management eerst off the record zei dat er heel waarschijnlijk een verlenging van de deadline tot juni 2025 zou komen, kregen we vandaag droog een mail dat tegen oktober 2024 alles af moet zijn. "Let's get rid of this thing so we can all move on."

De oplossing: extra developers er tegen smijten. Dat ik nog steeds alles alleen moet analyseren voor die developers aan de slag kunnen, is bijzaak. Er is ook geen pasklare oplossing, want analisten aannemen gaat het project vertragen, niet versnellen. Een gevolg van jaren niet te investeren in mensen die in-depth en brede kennis zouden opbouwen in deze business. De enige werkbare oplossing voor mij was de continue tijdsdruk wegnemen. Maar er zijn geen excuses meer voor hen, want er komen 8 mannetjes bij. Een verlenging gaat niet want kost een half miljoen voor 6 maanden, iets dat voor ons bedrijf geen peanuts is, maar ook niet onoverkomelijk... Zij gaan zich zeker op de borst kloppen dat ze er alles aan hebben gedaan om het te doen lukken.

Vandaag na het werk toch even een meltdown gehad. Mij gehaast om nog om 19 uur in te bellen voor een meeting met een klant, de zoveelste die een paar minuten voor aanvang vraagt te reschedulen.
De magische manuren die alles gaan oplossen. Good luck... :)
 
De magische manuren die alles gaan oplossen. Good luck... :)
Deze kwam spontaan in me op:

Screenshot_20240513-193852.png
 
"Kijk hoeveel burnouts er zijn, maar de burnouts stellen eigenlijk niks voor." Voor mij sluiten beide elkaar niet uit, maar hij is degene die er zo'n karikatuur van maakt waardoor ze elkaar wel uitsluiten.
Dat hij er een karikatuur van maakt - waar ik overigs mee akkoord ben - doet die statement niet opeens meer kloppen.


Hij heeft maanden geleden al aangegeven dat het bij zijn werkgever onhoudbaar was, maar blijkbaar is een eventuele opslag en dat project voldoende om al die ontevredenheid, en het was geen klein beetje he..., allemaal opzij te schuiven.
=>
Zegt hij toch niet? Hij zegt zelfs dat het specifiek gaat over het verkrijgen van een betere lening.
Dat is m.i. evengoed niet de juiste gedachtengang (in zijn huidige situatie), maar wederom niet wat jij ervan maakt.




Ik krijg het vooral op mijn systeem van niet handelen naar de problemen die volgens hem allemaal zo kristalhelder zijn en duidelijk eenzijdig veroorzaakt worden door de werkgever. Doe er iets aan of stop met er maanden later nog over te zagen?
100% akkoord
 
Ben jij dan ook niet van de /care mentaliteit t.o.v. de klant wanneer jij een project overneemt waar je toeten noch blazen van weet en deze onwerkbare situatie niet bij uw leidinggevende aankaart zodat er een werkbare oplossing voor de klant uitgewerkt wordt?
En vooral als je contracten zit te tekenen zonder er iets vanaf te weten en dan te wachten tot de shitstorm begint. Iedereen met een beetje verantwoordelijkheidszin gaat dat nooit van zijn leven tekenen.

Hoe zot moet je daar eigenlijk voor zijn. Het moment dat het jouw handtekening is dan is het ook jouw verantwoordelijkheid en dat kan voor jezelf iets grotere gevolgen hebben dan een simpel ontslag vrees ik.
 
De oplossing: extra developers er tegen smijten. Dat ik nog steeds alles alleen moet analyseren voor die developers aan de slag kunnen, is bijzaak.
Mijn standaardantwoord op zo'n oplossingen was altijd de gekende zin "Een kind "maken" met één vrouw kost 9 maanden, met 9 vrouwen kan ik 9 kinderen maken op 9 maanden, maar niet één kind na een maand :cool:

Zie dat je die zelf ook gepost hebt nadien, sorry
 
En vooral als je contracten zit te tekenen zonder er iets vanaf te weten en dan te wachten tot de shitstorm begint. Iedereen met een beetje verantwoordelijkheidszin gaat dat nooit van zijn leven tekenen.

Hoe zot moet je daar eigenlijk voor zijn. Het moment dat het jouw handtekening is dan is het ook jouw verantwoordelijkheid en dat kan voor jezelf iets grotere gevolgen hebben dan een simpel ontslag vrees ik.
Om dan ervoor dit te zeggen.
Het is exact door jouw soort "/care"-mentaliteit dat problemen blijven etteren. Mensen zouden niet minder moeten caren, ze zouden méér moeten caren. Allemaal samen wat meer caren, dan zou er misschien eens iets aangepakt worden.

Het is niet omdat jij je kop in het zand wil steken, dat daarboven alle problemen plots opgelost zijn.
 
Om het in de juiste context te plaatsen zeker:
Wel, inclusionella van de helpdesk is vandaag dus niet de enigste die me met een bizarre redenering benadert.

Inclusionella gaat binnenkort trouwens voor een paar weken op reis.
Niet dat het een verschil maakt voor de algemene werking.
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort kunnen er een paar taakjes tegelijk naar buiten.
Allemaal kleine pruts.
Een veldje erbij, ergens een recht, een datacorrectie...en nog iets. 4 prutsdingetjes.

Maar daar moet ook communicatie rond gebeuren.
Een paar kortzinnen ergens op een intranet dat toch geen kat leest.

Maar blijkbaar vinden die mensen van communicatie dat veel te veel werk.
(Anderen, die van de business, schrijven die tekstjes sowieso grotendeels reeds voor.)

Daarom de vraag of dat niet opgesplitst naar buiten kan gaan.

Haha. Onmogelijk.

Nadat hoger management eerst off the record zei dat er heel waarschijnlijk een verlenging van de deadline tot juni 2025 zou komen, kregen we vandaag droog een mail dat tegen oktober 2024 alles af moet zijn. "Let's get rid of this thing so we can all move on."

De oplossing: extra developers er tegen smijten. Dat ik nog steeds alles alleen moet analyseren voor die developers aan de slag kunnen, is bijzaak. Er is ook geen pasklare oplossing, want analisten aannemen gaat het project vertragen, niet versnellen. Een gevolg van jaren niet te investeren in mensen die in-depth en brede kennis zouden opbouwen in deze business. De enige werkbare oplossing voor mij was de continue tijdsdruk wegnemen. Maar er zijn geen excuses meer voor hen, want er komen 8 mannetjes bij. Een verlenging gaat niet want kost een half miljoen voor 6 maanden, iets dat voor ons bedrijf geen peanuts is, maar ook niet onoverkomelijk... Zij gaan zich zeker op de borst kloppen dat ze er alles aan hebben gedaan om het te doen lukken.

Vandaag na het werk toch even een meltdown gehad. Mij gehaast om nog om 19 uur in te bellen voor een meeting met een klant, de zoveelste die een paar minuten voor aanvang vraagt te reschedulen.
Volgens sommigen hier, nu het moment om de hele tijd nee te gaan zeggen, en uw eisen te gaan stellen, want het is u dat ze nodig hebben.
Zo gemakkelijk zou dat zijn.
 
Volgens sommigen hier, nu het moment om de hele tijd nee te gaan zeggen, en uw eisen te gaan stellen, want het is u dat ze nodig hebben.
Zo gemakkelijk zou dat zijn.
Het is ook gemakkelijker dan ik het voor mezelf maak. Ik zou wellicht wel ander werk vinden. Gewoon de fut niet om daar tijd voor te maken, ook al zou het een goede investering zijn. Ik ben dan ook nog eens een van die kneusjes die een (kortstondige) opkikker krijgt van een schouderklopje hier en daar, en zo haal ik iedere keer het einde van de week. :laugh:

En in het weekend denk ik dan, het is zo erg nog niet, in de privé zit het gelukkig goed en dan kan ik veel opkroppen op het werk.

Met zo nu en dan een meltdown. :unsure:
 
Terug
Bovenaan