Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Lesson learned:
Als je weggaat bij een werkgever kan je best eerst al uw werk zoveel mogelijk op uw eigen OneDrive plaatsen (Voor jezelf. Dat verspreiden mag natuurlijk niet)

Waarom? Tijdens interviews met nieuwe potentiële werkgever wordt er "non stop en hardnekkig" detailvragen gesteld over projecten van ruim 10 jaar geleden én langer. :wallbash: Ik herinner daar echter géén reet meer van (Ik herinner wel nog alle collega's bij naam en gezicht. Maar het werk zelf? NOPE) . En als je dat dan weglaat uit uw CV dan krijg je daar ook commentaar over. "Een gat in je CV! Hey dat kan niet he!"

Als dat op OneDrive staat kan je dat allemaal herinstuderen, en kan je u daar op voorbereiden, maar anders is dat gewoon weg. Delete *.*

En dat staat slecht. Je pent neer op je CV dat je 15+ jaar ervaring hebt maar alles wat langer geleden is dan 5 jaar zit zover weg in je brein dat ..
Allé misschien zijn er hier mensen die alles nog herinneren uit een ver verleden en een fotografisch geheugen hebben. Maar ik vergeet dat gewoon grotendeels. :tongue:
Bij mij vroegen ze (toen ik ging solliciteren bij mn kutwerkgever..waar ik nu al enkele weken weg ben) om een portfolio te tonen van gemaakte realisaties.
Ik had toen nog het geluk dat ik aan eerder gemaakte files kon, maar kan me inbeelden dat het niet zo is.
 
Ik ben nu een tweetal maand "teamlead" (afschuwelijk woord) van een klein vast team (8 personen, groeiende naar 12) - mijn eerste ervaring hierin maar jezus, soms echt een uitdaging om het overzicht te behouden :crazy:
Vandaag (vrije dag voor mij) opgebeld geweest omdat ze haar middagpauze een halfuur later heeft moeten nemen. Zeker gezien de context van de job is dit niet iets abnormaal oid...

Toch dringend dergelijke zaken duidelijk afbakenen...
 
Die edit verandert niets. Het blijft weer zo'n collectie woorden die moet doorgaan voor een "analyse" en die gewoon neerkomt op de fout bij de vijand van de dag te leggen. Er is geen inhoud, dus ik ga geen tijd steken in "inhoudelijke argumenten" te formuleren om een hoop onzin te counteren, vermits je die toch ofwel negeert of "van tafel veegt" met meer onzin.

In deze discussies ben je uiteindelijk een praatjesmaker die veel blabla verkoopt maar daar blijft het gewoon bij.

Ik weet dat het communisme terug hot is tegenwoordig maar dat wil daarom niet zeggen dat de hoeveelheid overheidsafhankelijke jobs in dit land plots normaal zou zijn, de loonlasten normaal zouden zijn en de druk die dit allemaal op de productiviteitsgraad legt plots onbestaande zou zijn.

Maar bon, schilder het maar gewoon af als die gekke mac-bc met zijn waan van de dag en droom zoetjes verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Weer een dag met zeer weinig mensen op kantoor...
Ik besef uiteraard dat thuiswerk een groot voordeel is voor 95 procent van de werknemers. Maar heel eerlijk... Soms vind'k het toch allemaal wat eenzaam allemaal. Als single thuiswerken zit je daar helemaal alleen, maar op kantoor is het al niet veel beter.
Soms verlang ik toch nog wel eens naar de tijd voor corona.
 
Weer een dag met zeer weinig mensen op kantoor...
Ik besef uiteraard dat thuiswerk een groot voordeel is voor 95 procent van de werknemers. Maar heel eerlijk... Soms vind'k het toch allemaal wat eenzaam allemaal. Als single thuiswerken zit je daar helemaal alleen, maar op kantoor is het al niet veel beter.
Soms verlang ik toch nog wel eens naar de tijd voor corona.
Het kan ook zijn dat sommige werknemers niet opdagen omdat er zodanig grote werklast is dat zij geen tijd willen/mogen verliezen onderweg / om zich klaar te maken / op kantoor door gebabbel / enz., want zij moeten al dat werk zien af te krijgen. Als er een normaal werklast is, zal je meer collega’s op kantoor treffen. Dus soms hangt het niet louter af van de werknemer of dat het pre/post corona periode is, maar is het een kwestie van onmenselijke werkdruk op werknemers.
 
Weer een dag met zeer weinig mensen op kantoor...
Ik besef uiteraard dat thuiswerk een groot voordeel is voor 95 procent van de werknemers. Maar heel eerlijk... Soms vind'k het toch allemaal wat eenzaam allemaal. Als single thuiswerken zit je daar helemaal alleen, maar op kantoor is het al niet veel beter.
Soms verlang ik toch nog wel eens naar de tijd voor corona.
5 dagen op rij naar kantoor is inderdaad iets dat niet meer zal terugkeren. Voor corona hadden we nog geen kind en kon ik elke dag met de fiets naar het werk gaan. Na corona hadden we wel een kind en is die mogelijkheid tot thuiswerken toch wel een zegen. Niet dat we pre-corona niet konden thuiswerken, maar nu is er toch veel meer flexibiliteit. Dat fietsen naar het werk is helaas niet meer teruggekeerd ...
 
Weer een dag met zeer weinig mensen op kantoor...
Ik besef uiteraard dat thuiswerk een groot voordeel is voor 95 procent van de werknemers. Maar heel eerlijk... Soms vind'k het toch allemaal wat eenzaam allemaal. Als single thuiswerken zit je daar helemaal alleen, maar op kantoor is het al niet veel beter.
Soms verlang ik toch nog wel eens naar de tijd voor corona.

Kan ik volledig inkomen. Trieste boel soms.

Het kan ook zijn dat sommige werknemers niet opdagen omdat er zodanig grote werklast is dat zij geen tijd willen/mogen verliezen onderweg / om zich klaar te maken / op kantoor door gebabbel / enz., want zij moeten al dat werk zien af te krijgen. Als er een normaal werklast is, zal je meer collega’s op kantoor treffen. Dus soms hangt het niet louter af van de werknemer of dat het pre/post corona periode is, maar is het een kwestie van onmenselijke werkdruk op werknemers.

En dit is ook volledig waar.

Ik merk het bij mezelf ook sinds ik werk in een timetracking-regime. Collega's die eens een praatje komen slaan? Allemaal leuk maar vanaf dat ik merk dat het gesprek langer zal duren dan de standaard smalltalk zie ik het virtuele klokje al tikken voor mijn ogen. En dat zeg ik als notoir smalltalk-hater en notoir liefhebber van inhoudelijke gesprekken.

Sinds we allemaal met twee fulltime moeten gaan werken om rond te komen, heeft het verenigingsleven al een serieuze deuk gekregen.
Sinds de steile opmars van het timetracking-regime op kantoor, valt ook de sociale functie van collega's weg.
En dan schrikken dat eenzaamheid hoge toppen scheert.
 
Technische (hogere) profielen worden de absolute shitkneusjes van de maatschappij.
Ze zijn schaars en hebben de vaardigheden waar alles uiteindelijk om draait.

=> hiervoor moeten ze gestraft worden. Hoge druk. Al wat de rest toch niet kan, vloeit tot bij hun in alle vaagheid.
Worden voortdurend gecontroleerd. "Heb je dat al gedaan?"

Liefst nog met een hoop profielen rond hun die het van schijn en theoretische discussies moeten hebben.

Tevens veel meer onderhevig aan veranderingen die na een tijd toch doorwegen, is het niet op hun 40ste, is het wel op hun 50ste.
Zitten in een positie waarbij ze na een tijd beseffen dat ze het echt niet tot hun 67 gaan volhouden.

Nog voldoening halen uit zo'n beroep, het zal weggelegd zijn voor een absolute minderheid.
Om het in de juiste context te plaatsen zeker:
4 dagen gaan fietsen in Duitsland.

De rest moest het hebben van een organisme genaamd Joost.

Binnen 2 weken alweer weg.

3 vakanties deze maand.

De komende maanden zitten ook propvol.

Goed.
 
Die edit verandert niets. Het blijft weer zo'n collectie woorden die moet doorgaan voor een "analyse" en die gewoon neerkomt op de fout bij de vijand van de dag te leggen. Er is geen inhoud, dus ik ga geen tijd steken in "inhoudelijke argumenten" te formuleren om een hoop onzin te counteren, vermits je die toch ofwel negeert of "van tafel veegt" met meer onzin.

In deze discussies ben je uiteindelijk een praatjesmaker die veel blabla verkoopt maar daar blijft het gewoon bij.

Hier, mister "Geen Inhoud", aangezien je mijn post toch negeert (ironisch genoeg hetgeen jij mij verwijt hierboven) enkele harde cijfers.
Bijna 42 procent van de actieve bevolking wordt betaald door de overheid.

Vandaag worden ruim twee miljoen Belgen – bijna 42 procent van de actieve bevolking – betaald door de overheid. Het personeel van ‘autonome’ overheidsbedrijven als de NMBS en Infrabel, die zonder overheidsgeld niet kunnen overleven, niet eens meegeteld.

Van waar moet al dat geld blijven komen denk je? Van uw communistische waanideeën misschien?
Wie is hier nu de praatjesmaker?

En aan (het uitblijven van) de reacties op dit topic kun je ook het secundair probleem zien. Hoe meer mensen afhankelijk worden van de gulle hand van hun overheid, hoe minder kritiek er zal op komen. We bereiken stilaan het kritieke point of no return richting een steeds grotere overheid. De communisten zijn dit land al aan het overnemen en ze hoeven er niet eens een verkiezing voor te winnen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Hier, mister "Geen Inhoud", aangezien je mijn post toch negeert (ironisch genoeg hetgeen jij mij verwijt hierboven) enkele harde cijfers.
Bijna 42 procent van de actieve bevolking wordt betaald door de overheid.



Van waar moet al dat geld blijven komen denk je? Van uw communistische waanideeën misschien?
Wie is hier nu de praatjesmaker?

En aan (het uitblijven van) de reacties op dit topic kun je ook het secundair probleem zien. Hoe meer mensen afhankelijk worden van de gulle hand van hun overheid, hoe minder kritiek er zal op komen. We bereiken stilaan het kritieke point of no return richting een steeds grotere overheid. De communisten zijn dit land al aan het overnemen en ze hoeven er niet eens een verkiezing voor te winnen.

Zeg Mac. Ge zijt een serieuze zagevent geworden. Het was al erg, maar het betert er niet op.

Ik word ook uitgeperst op het werk, maar weet je wat ik er aan doe? /care

Juist terug van de ardennen dit weekend. Maar nog een dagje verlof. Kinderen naar school, baby naar de creche. Vanmorgen gepoept en nu in de tuin aan het werken. Moet je ook eens proberen, zo wat ontspannen en je minder aantrekken van al de rest.

Ivm de time tracking. Dat is gewoon zelf censuur die je jezelf oplegt. Je kunt dus gewoon foefeln met je time tracking. Nobody cares dat je 38 of 39 of 41h per week werkt. Nobody cares dat je 12h op project 1 boekt en 28 op 2 vs 10 en 30 of 14 en 26. Zolang het niet 39/1 is ipv 2/38, snap je? Chill the fuck down.

En ivm mensen op kantoor. Blijkt dat de meeste mensen gewoon hun werk doen en Computer toe. Alsof een kantoor omgeving leuk en interessant is eens je kinderen hebt. Allemaal tijd verlies. Moet je ook eens proberen, je gezin prioriteit geven ...

En mgmt gonna be mgmt. Die proberen uit te persen. In covid zijn de heilige huisjes gesloopt (travel, nieuwjaarsfeest, teambuilding etc), die zomaar relaxen en die kosten laten terugkeren, dat gaan ze niet doen. Als de werkgever er geen sociaal gebeuren van wil maken, dan moeten ze er geen sociaal gebeuren van verwachten. Ergo, kantoren leeg. Je kunt kiezen als je wil...
 
Zeg Mac. Ge zijt een serieuze zagevent geworden. Het was al erg, maar het betert er niet op.

Ik word ook uitgeperst op het werk, maar weet je wat ik er aan doe? /care

Juist terug van de ardennen dit weekend. Maar nog een dagje verlof. Kinderen naar school, baby naar de creche. Vanmorgen gepoept en nu in de tuin aan het werken. Moet je ook eens proberen, zo wat ontspannen en je minder aantrekken van al de rest.


Het is exact door jouw soort "/care"-mentaliteit dat problemen blijven etteren. Mensen zouden niet minder moeten caren, ze zouden méér moeten caren. Allemaal samen wat meer caren, dan zou er misschien eens iets aangepakt worden.

Het is niet omdat jij je kop in het zand wil steken, dat daarboven alle problemen plots opgelost zijn.

Ivm de time tracking. Dat is gewoon zelf censuur die je jezelf oplegt. Je kunt dus gewoon foefeln met je time tracking. Nobody cares dat je 38 of 39 of 41h per week werkt. Nobody cares dat je 12h op project 1 boekt en 28 op 2 vs 10 en 30 of 14 en 26. Zolang het niet 39/1 is ipv 2/38, snap je? Chill the fuck down.

Je kunt helemaal niet foefelen met timetracking wanneer je daarnaast ook een fixed aantal uur per project krijgt toebedeeld. Elke leugen wreekt zich rechtstreeks in het niet-binnen-tijd kunnen afwerken van een project.

En "nobody cares about timetracking?" :laugh: Bij de overheid wellicht niet. Bij bedrijven met prijszettingsmacht en hoge marges wellicht niet. Bij ons wel. Er wordt over niets anders mee gesproken. Het is dé basis voor alle beslissingen, evaluaties, etc.

Sinds de inflatie en bijhorende loonindexaties meer dan ooit. Bij de overheid krijg je de indexaties gratis als cadeau, bij ons moet er extra hard voor gewerkt worden.

En ivm mensen op kantoor. Blijkt dat de meeste mensen gewoon hun werk doen en Computer toe. Alsof een kantoor omgeving leuk en interessant is eens je kinderen hebt. Allemaal tijd verlies. Moet je ook eens proberen, je gezin prioriteit geven ...

Een minimum aan sociaal contact is niet verkeerd.

En mgmt gonna be mgmt. Die proberen uit te persen. In covid zijn de heilige huisjes gesloopt (travel, nieuwjaarsfeest, teambuilding etc), die zomaar relaxen en die kosten laten terugkeren, dat gaan ze niet doen. Als de werkgever er geen sociaal gebeuren van wil maken, dan moeten ze er geen sociaal gebeuren van verwachten. Ergo, kantoren leeg. Je kunt kiezen als je wil...
Akkoord.
 
Net een collega teruggekomen uit ziekteverlof. Een operatie, geen burnout. (Want diegenen in burnout, die verlengen hun ziekteverlof telkens.)

Met de vraag of hij een project mag overdragen naar mij, zonder mijn teamlead in CC. :laugh: Altijd verdacht. Welkom terug jongen. In de wereld waar elk project als een hete aardappel zo snel mogelijk van links naar rechts wordt gegooid omdat iedereen overladen is.
Instant geforward naar mijn teamlead. -> "Gaat niet. Neem jij dit verder op met X?"

Ik vraag mij soms af wat onze klanten moeten denken van ons bedrijf wanneer een project voor de 4de keer wordt overgedragen.

Het zou mij ook niet verwonderen dat mijn teamlead binnen de kortste keren ook het zinkend schip zal verlaten. Die moet ook serieus wat shit verwerken de laatste tijd. Nu ook mijn n+2 aan de zijkant staat, zal het er niet op verbeteren.
Noteer deze maar.

En ondertussen ligt mijn vraag naar opslag nog steeds bij HR. 🤡
 
Laatst bewerkt:
Net een collega teruggekomen uit ziekteverlof. Een operatie, geen burnout. (Want diegenen in burnout, die verlengen hun ziekteverlof telkens.)

Met de vraag of hij een project mag overdragen naar mij, zonder mijn teamlead in CC. :laugh: Altijd verdacht. Welkom terug jongen. In de wereld waar elk project als een hete aardappel zo snel mogelijk van links naar rechts wordt gegooid omdat iedereen overladen is.
Instant geforward naar mijn teamlead. -> "Gaat niet. Neem jij dit verder op met X?"

Ik vraag mij soms af wat onze klanten moeten denken van ons bedrijf wanneer een project voor de 4de keer wordt overgedragen.

Het zou mij ook niet verwonderen dat mijn teamlead binnen de kortste keren ook het zinkend schip zal verlaten. Die moet ook serieus wat shit verwerken de laatste tijd. Nu ook mijn n+2 aan de zijkant staat, zal het er niet op verbeteren.
Noteer deze maar.

En ondertussen ligt mijn vraag naar opslag nog steeds bij HR. 🤡
Dus je zit het ene moment te zeggen dat je weg gaat en nu ligt je vraag voor opslag bij de HR? Geld primeren boven gezondheid. Goed bezig!
 
Het is exact door jouw soort "/care"-mentaliteit dat problemen blijven etteren. Mensen zouden niet minder moeten caren, ze zouden méér moeten caren. Allemaal samen wat meer caren, dan zou er misschien eens iets aangepakt worden.
Of je doet gewoon je job in werktijd en niet teveel? Zo ben je ook betaald... Als jij zo dom bent om te blijven gratis werken na je 40h, moet je iemand anders niet verwijten dat die een foute houding heeft.

Als jij simpelweg blijft extra taken doen aan een aanvaardbaar niveau, ik zou je als manager ook maar gewoon blijven geven 😅.


Het is niet omdat jij je kop in het zand wil steken, dat daarboven alle problemen plots opgelost zijn.
Moeten ook niet opgelost zijn. Gewoon je werk doen, werk gaat altijd blijven komen.

Hoe meer werk je verzet, hoe meer werk er blijft op je afkomen want je verzet het nu eenmaal. Moest iedereen elke taak uitvoeren die hij binnen krijgt zit iedereen binnen de kortste keren aan 100h per week en taken gaan we blijven uitvinden. De kunst zit er in om te kijken welke van die 100'en taken belangrijk zijn en welke we dus eerst doen, later doen of niet.
Verder is het ook nog de kunst om te kijken of je die taak aan 100%,90%,80%, ... Kan afwerken en men toch nog tevreden is van het resultaat.

Je moet nooit alles aan 100% willen afwerken is niet efficiënt, kost je teveel tijd en moeite. Die tijd had je kunnen gebruiken voor iets anders.

Maar bovenstaande wil je toch niet snappen 😮‍💨.
Blijf dus maar uren in je time sheets steken terwijl als je hier maar aan 70% getrouw invult je hetzelfde resultaat bereikt. Het is niet jouw probleem dat je over je uren van het project gaat. Moest sales maar inschatten. Of je bent hopeloos inefficiënt omdat je telkens alles aan 100% wilt uitvoeren natuurlijk.
 
En "nobody cares about timetracking?" :laugh: Bij de overheid wellicht niet. Bij bedrijven met prijszettingsmacht en hoge marges wellicht niet. Bij ons wel. Er wordt over niets anders mee gesproken. Het is dé basis voor alle beslissingen, evaluaties, etc.
Dan ben ik toch blij dat ik bij de overheid werk en geen schrik moet hebben van the all seeing eye. Het is gewoon een kwestie van gezond verstand te gebruiken.
(Overigens ook genoeg ervaring in de privé bij grote spelers en ook daar was het common sense)
 
Je kan toch evengoed je opslag vragen en ongeacht de uitslag kijken voor iets anders? Altijd comfortabeler om te switchen met een hoger loon dan met een lager.
Als je al zolang zoals hij zit te zeggen dat hij weg gaat, maar daar nog altijd zit dan denk ik dat dat hoger loon er enkel voor zal zorgen dat hij weer een reden heeft om toch nog te blijven.
 
Als je al zolang zoals hij zit te zeggen dat hij weg gaat, maar daar nog altijd zit dan denk ik dat dat hoger loon er enkel voor zal zorgen dat hij weer een reden heeft om toch nog te blijven.

Neen, ik ben mijn loonfiches aan het opsmukken voor de bank om een investering te kunnen doen. Dat is de enige reden waarom ik nog bij mijn werkgever blijf.
 
Terug
Bovenaan