Komaan ga je daar nu echt in mee? Charlatan is gewoon teveel geld waard dus ze spelen wat op de emoties van de mensen om hem verder te kunnen gebruiken.
Uiteindelijk was deze appearance een goed uitgekiende strategie om de kip met gouden eieren opnieuw te lanceren, perfecte format en publiek eigenlijk, eens 15-60 minuten in nen pamper met relatieve stront zitten, het kan erger lijkt me?
Alsof het publiek hem daar gaat uitjouwen dan vliegde wrs direct buiten uit de studio...
... bovendien een publiek waar menig supporter komende weken weer volledig lam wat bier zit te gooien als VDP passeert.
Ik ga mezelf niet voordoen als nen heilige, in mijn early 20ies heb ook ik met mijn zatte botten met den auto gereden en een ongeluk gehad i.e. in de gracht gereden, gelukkig zonder schade aan iemand te berokkenen, sindsdien drink ik niet meer, en al zeker niks wanneer ik moet rijden.
Iedereen verdient een tweede kans ook Tom Waes, volledig akkoord, ik ben toen zelf thuis redelijk goed gestraft; heb alle schade mogen terugbetalen van mijn spaarrekening en ik mocht ook 6 maand niet meer met de auto rijden (geen politierechtbank uitspraak, maar vonnis uitgesproken door mijn ouders

). Heb mijn les wel dik geleerd toen, en al zeker in functie van de mogelijke consequenties voor anderen en naasten.
Stel je rijdt iemand kreupel in België met u zatte botten, afgezien van de schade aan de derde partij wat natuurlijk verschrikkelijk is, is menig dader ook financieel geruïneerd voor de rest van zijn leven, wat wel fair is aangezien je die derde ook fysiek ruïneert voor de rest van zijn of haar leven. Wat mij betreft mag er absolute nultolerantie zijn voor alcohol in het verkeer.
Ik woon nu zelf niet meer in belgië, hier rijden de mensen ook constant met hun zatte botten met den auto, met het grote verschil dat hier bijna nul controles zijn, en bij ongevallen kopen ze de slachtoffers gewoon af. Absurde situaties.
Ik vraag me echter af of de consequenties voor een Waes gaan groot zijn, van iemand in de 50 mag je toch al iets meer verantwoordelijkheidszin verwachten, of sla ik nu de bal mis?
Ik ben wel voorstander van de strafmaat afstemmen naar de financiële mogelijkheden van de persoon, aantal jaar zijn rijbewijs kwijt, zijn VRT loon uitkeren aan slachtofferhulp zoiets? Maar afgaande op de track record van belgische justitie voorbije jaren, lijkt het me weinig waarschijnlijk dat ze zware straffen gaan uitspreken...