Ik dacht dat dit net niet het geval was, dat het er eigenlijk altijd zal mogen komen, ondanks tegenstand... Nuja, kzal het wel niet snappen al dat gedoe.

De RvS had toch die nieuwe parkeerverordering geschrapt? Is daar dan intussen al een definitieve (en nu positieve) uitspraak over? Indien niet, dan vliegt die omgevingsvergunning na de klachten van de buurtbewoners toch opnieuw de vuilbak in?

De RvS had toch die nieuwe parkeerverordering geschrapt? Is daar dan intussen al een definitieve (en nu positieve) uitspraak over? Indien niet, dan vliegt die omgevingsvergunning na de klachten van de buurtbewoners toch opnieuw de vuilbak in?
Ik vrees er ook voor.

Denk ik ook, tenzij men afwijking op de originele verordening heeft toegestaan.
Indien men start met het bouwen, kan je nog altijd de schorsing vragen op voorwaarde dat er tijdig een vernietigingsberoep werd aangetekend. En dan moet je de werken alsnog stilleggen, desnoods kan een burgerlijke rechter dat zelfs bevelen met dwangsom.
In de praktijk gebeurt dat nog wel al eens dat men sowieso start om te zien ‘hoe ver men geraakt’.

Daar zouden ze aanpassingen aan gedaan hebben.

1 van de klagers wil trouwens overleg, maar is zelf nooit naar een overlegmoment in het verleden geweest en zal dat nu waarschijnlijk ook gewoon niet doen.

Kijk, daar staat het dus ook, dat die parkeerverordering allicht toch zal geschrapt worden door de RvS. Dan moeten ze die opnieuw aanpassen, dit keer met wel de juiste procedures te volgen.

Ik zou dat buurtprotest nu toch niet als symbool van een verzuurde maatschappij zien hoor. Ik zou ook procederen tegen die plannen als naaste buur.

Laatst bewerkt:
Kijk, daar staat het dus ook, dat die parkeerverbod allicht toch zal geschrapt worden door de RvS. Dan moeten ze die opnieuw aanpassen, dit keer met wel de juiste procedures te volgen.

Ik zou dat buurtprotest nu toch niet als symbool van een verzuurde maatschappij zien hoor. Ik zou ook procederen tegen die plannen als naaste buur.
Zure maatschappij is overdreven ja, maar die eerste vent vind ik toch echt gewoon een zure vent eerste klas.

Beetje de stappetjes tellen, ah ja "hier komt dus de muur van 47 meter". Dat is veel te hoog! Er mag wel een stadion komen, maar het mag niet zo hoog zijn, of het moet iets verder staan. Sorry hoor maar da's gewoon muggenziften in mijn ogen :unsure: En zo zullen er gegarandeerd nog wel typetjes tussen zitten.

Dat er protest wordt aangetekend omwille van dat parkeerverbod kan ik wel snappen.

Het is momenteel ingediend met beide opties: met en zonder parkeerverordering, dus daar zal het alvast niet aan liggen. Toon gaat gewoon altijd procederen, los van wat hij zegt nu, die wilt gewoon Club Brugge weg daar. En ja we wouden daar nooit blijven, maar alle andere opties zijn ons ook altijd al ontzegd en de huidige plaats heeft wel al de juiste invulling.
Nu plots doen alsof hij de hand rijkt is ook gewoon hypocrisie ten top, zelf naar geen enkel buurtinfo moment komen, andere vragen tot samenzitten afwijzen en nu even uit de hoogte gaan doen en zeggen dat hij de hand rijkt. Ja het stadion is hoger, maar de hinder gaat sowieso pakken minder zijn dan wat het momenteel is. Net zoals die buurtbewoner die ooit in VTM nieuws kwam dat het stadion in hun achtertuin ging liggen, gingen het dan tonen, zag je niets van wat achter hen lag door alle hoge bomen, pure NIMBY.

Dan nog is er daarover op dit moment voor zover ik begrijp geen toestemming van de RvS. Dat maakt het toekennen van de omgevingsvergunning op dit moment niets waard.
Dit is puur een politieke keuze geweest vlak voor de verkiezingen om extra stemmen te behalen. Het resultaat is nog steeds hetzelfde. Ik hoop ook dat ze snel mogen bouwen, zou alleen maar goed zijn voor elke ploeg als ze hier eindelijk de infrastructuur gaan veranderen. En dan niet alleen in Brugge

Het zal nog niet voor direct zijn vrees ik.
🤣

"Daarbovenop zijn ze ook bang dat er concerten zullen plaatsvinden."

Ah, ze zoeken alweer nieuwe dingen om aan te halen. Dat hadden we nog niet eerder gehoord geloof ik, of wel? Zo zijn we binnen 100j nog bezig.

Wat is juist het probleem met die randparkings? Kan iemand dat eens simpel samenvatten?

Wat is juist het probleem met die randparkings? Kan iemand dat eens simpel samenvatten?
Dat was enkel ten gelde als er concerten zouden zijn. Maar dat is duidelijk gezegd dat dit niet gaat gebeuren. Ze zullen altijd wel iets vinden om over te muggenziften

Is er echt geen enkele andere plaats om dat stadion te bouwen? Of iemand met hele diepe zakken die gewoon elk huis in die buurt opkoopt...
Want die buurtbewoners gaan gewoon blijven procederen en zo heb je in 2040 nog altijd geen nieuw stadion vrees ik.

Overlast van supporters die van de randparking wandelen door hun wijken naar het stadion in plaats van een pendelbus te nemen.
Dus volgens de protesteerders moeten de parkings echt aan het stadion zijn zodat supporters niet door de wijken wandelen.

Overlast van supporters die van de randparking wandelen door hun wijken naar het stadion in plaats van een pendelbus te nemen.
Dus volgens de protesteerders moeten de parkings echt aan het stadion zijn zodat supporters niet door de wijken wandelen.
Dus die mensen hebben liever dat er elke week auto's door hun wijk rijden, met het bijhorend verkeersinfarct, dan dat er voetgangers passeren? Speciaal...

Dus die mensen hebben liever dat er elke week auto's door hun wijk rijden, met het bijhorend verkeersinfarct, dan dat er voetgangers passeren? Speciaal...

Dat kan je regelen met een circulatieplan. :p
Anders heb je horden kolonnen die door je wijk wandelen of/en wildparkeerders. (Als een randparking te ver is, gaan ze waarschijnlijk gewoonweg wildparkeren in de wijken daarrond. Ik snap het protest specifiek wel daarvoor maar het gaat toch ergens geven en nemen zijn :p.

Keer gebabbeld met één die in de buurt van het stadion woont. Die protesteert wel niet :p.
Hebben regelmatig supporters die gewoonweg hun oprit/garage blokkeren maar de politie takelt niet tijdens matchen want te druk. Je bent dus verplicht om zelf je eigen oprit/garage te blokkeren met je eigen auto tijdens matchen.

Die voetgangers passeren er nu toch ook al? Het zouden er dan gewoon meer zijn wat in se eigenlijk niet zoveel verschil maakt.

Diegene die nu protesteren is toch gewoon moeilijk doen om moeilijk te doen? Principe kwestie van niet willen plooien?

Terug
Bovenaan