De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 51 17,4%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 98 33,4%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 111 37,9%

  • Totaal aantal stemmers
    293
Om hier even op in te pikken: de Ford Explorer EV is niet gelijk aan de "echte" Ford Explorer zoals die al jaren in Amerika verkocht wordt (en die in België sinds een aantal jaar als PHEV te koop is). De Explorer EV staat op het MEB-platform van Volkswagen en is maar 4,46 meter lang. Niet bepaald een bulky Amerikaanse SUV, dus.
Goed dat je het zegt, wist ik niet.

Ik had het nu wel vooral over de looks, niet perse de afmeting. Maar hij zal dan inderdaad wel wat krapper zijn dan die ruime boten.

Edit:
Net even de maat van een explorer opgezocht in vergelijking met mijn A6. Amai...
12cm breder en nog eens 13cm langer. Ik moet nu al echt opletten in de stad. Daar gaat mijn interesse in een Explorer 😅
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je het zegt, wist ik niet.

Ik had het nu wel vooral over de looks, niet perse de afmeting. Maar hij zal dan inderdaad wel wat krapper zijn dan die ruime boten.

Edit:
Net even de maat van een explorer opgezocht in vergelijking met mijn A6. Amai...
12cm breder en nog eens 13cm langer. Ik moet nu al echt opletten in de stad. Daar gaat mijn interesse in een Explorer 😅
Er zijn 2 explorers he. De EV is een pak kleiner dan een A6.
 
Gij hebt duidelijk nog nooit een autoband opgepompt met een fietspomp. Da's toch noeste arbeid hoor :p
Toevallig dit weekend alle banden van 2 auto's terug goed gezet in die 5 minuten. Ik geef andere mensen nog dubbel zoveel tijd zelfs! ;)

Uiteraard gaat het hier over een beperkte aanpassing van druk bvb van 30 psi naar 33, niet van 0 naar 33 maar dat doe je ook niet aan het tankstation.
 
Toevallig dit weekend alle banden van 2 auto's terug goed gezet in die 5 minuten. Ik geef andere mensen nog dubbel zoveel tijd zelfs! ;)

Uiteraard gaat het hier over een beperkte aanpassing van druk bvb van 30 psi naar 33, niet van 0 naar 33 maar dat doe je ook niet aan het tankstation.
Effe omgerekend naar bar. Dus van 2 naar 2,2. Dat is nu ook de moeite niet om de pomp uit te halen :p
Ik had vorige week een schroef in mijn band en die liep traag leeg. Toen heb ik em van 1,5 naar 2,5 moeten pompen. Toch een kwartier mee bezig geweest en stevig door pompen. 😅
 
Aangezien daar een heel pak minder druk op staat dan bij een fiets, valt dat toch goed mee?
Duidelijk nog niet gedaan 😂

Eens de band vol zit met lucht is die druk verhogen het werk niet meer.

Vergelijk het met een kinderzwembadje met de mond opblazen (jep, ik denk altijd dat het stoer is om dat te doen). Tot 95% van de tijd verandert er geen kloten, de overige 5% is van slap naar staalhard.
 
Effe omgerekend naar bar. Dus van 2 naar 2,2. Dat is nu ook de moeite niet om de pomp uit te halen :p
Ik had vorige week een schroef in mijn band en die liep traag leeg. Toen heb ik em van 1,5 naar 2,5 moeten pompen. Toch een kwartier mee bezig geweest en stevig door pompen. 😅
Dat is voldoende om mijn druksensor af te laten gaan dat er iets mis is 😅
 
Mensen die dat niet weten bellen beter wegenwacht :p
Mensen die niet weten dat er by default, een onbestaande compressor, die men nooit gekocht heeft, in de koffer ligt?
Mensen die niet weten dat er somehow, by magic, altijd een beefy fietspomp in de koffer ligt?

Nu ben ik al helemaal ni meer mee. Is dat een verborgen stock optie van de laatste jaren mss dat er pompen ingebouwd zitten in koffers. :LOL:
 
Mensen die niet weten dat er by default, een onbestaande compressor, die men nooit gekocht heeft, in de koffer ligt?
Mensen die niet weten dat er somehow, by magic, altijd een beefy fietspomp in de koffer ligt?

Nu ben ik al helemaal ni meer mee. Is dat een verborgen stock optie van de laatste jaren mss dat er pompen ingebouwd zitten in koffers. :LOL:
De moment dat ze gestopt zijn met reservewielen mee te geven ...
 
Ik heb default zo'n compressorke mee, alsook zo'n powerbank jumpstarter met kabels.
Al een paar mensen mee geholpen toch.
 
Mensen die niet weten dat er by default, een onbestaande compressor, die men nooit gekocht heeft, in de koffer ligt?
Mensen die niet weten dat er somehow, by magic, altijd een beefy fietspomp in de koffer ligt?

Nu ben ik al helemaal ni meer mee. Is dat een verborgen stock optie van de laatste jaren mss dat er pompen ingebouwd zitten in koffers. :LOL:
Is dat een verborgen stock optie van de laatste jaren mss dat er pompen ingebouwd zitten in koffers. -->ja
 
Dat buske moet ge op die compressor steken en zo er in spuiten he.
https://www.amazon.com.be/-/nl/Sume...1&psc=1&mcid=9beabe49603d3a1a899bcd3d800cce19
Dat steekt echt al jaren in elke auto hoor.
Is dat een verborgen stock optie van de laatste jaren mss dat er pompen ingebouwd zitten in koffers. -->ja
Ik heb in m'n laatste 3 wagens wel al meermaals in m'n koffer geweest, tot in de kleinste hoekjes & ben die dingen nog nooit tegen gekomen.
Enkel EHBO zakje & iets van ne moersleutel of zoiets (van wat ik mij nog kan voorstellen zonder in m'n koffer te gaan kijken).
(En een huis/tuin/keuken stopcontact laadkabel in m'n laatste 2 PHEV wagens)

Nog nooit pompen of bussen gel tegen lekken v/d band hoor.
 
al mijn laatste wagens hadden dat. Mijn huidige iX3, F30 3-reeks, F20 1-reeks en zelfs mijn E61 uit 2009 met Runflats.
 
Terug
Bovenaan