(Elektrisch) gereedschap topic

Deze heb ik sinds 27/12/2024. Heb er toch al wat mee gesloopt. Heel de chauffage installatie (waaronder goei dikke stalen buizen), houten badframe, dikke takken, ... Zie wel dat ge de versie koopt met een doos want da's maar miserie zonder opbergkoffer vind ik.
Ik ben voor de versie op bol gegaan zonder koffer. Bij Fixami is ze voor dezelfde prijs met koffer maar een maand levertermijn, die tijd heb ik niet 😛 en bij Lecot is het onduidelijk of het met/zonder is, maar 50€ betaal ik niet voor zo'n koffer.
Mijn werkkot is toch volledig ingericht met kasten en schuiven dus zo'n miserie vind ik dat niet echt - leuke meerwaarde, maar nu was ik wat in tijdsnood dus ik heb niet verder gezocht.

Vanavond eens in actie zien, ik ben benieuwd!

Hier ook alles zonder koffer, heb toch m'n eigen bakken al, natuurlijk wel ordentelijker van alles apart en samen te houden dan alles samen.

Vanavond die Dewalt al in actie laten komen en dat is toch een verschil hoor, werkt allemaal net iets krachtiger en vlotter.
Doordat ik boven het hoofd zaag valt er ook steeds een hoop stof/zaagsel op de machine en ik vermoed dat die Parkside daar niet tegen bestand was. Bij de Dewalt geen probleem, al blijf ik er wel op letten.

In een goed uur de halve kamer nog afgewerkt, 5 ruimtes te gaan 😎

Iemand tips voor flexibele schroevendraaier? Had er vroegere ene maar die eens verloren...

Veel te vinden, maar of dat die kwaliteit zijn.
Das een ander verhaal.

Als het rookt is het meestal versleten ja. Eens binnensmijten in een deftige metaalwinkel, voor minder dan €10 slijpen ze die.

Hoe bevestig ik pluggen in de klassieke Belgische snelbouwsteen? 97% van de keren gaat het goed, maar soms draaien de pluggen zot in de steen (omdat ik te hevig geboord heb veronderstel ik..) Bij de 6x30 pluggen is het probleem minder dan de 8x40 pluggen.

Ik heb een Makita Combihamer DHR243
Ik gebruik Fischer Duopower pluggen 6x30
Ik gebruik een 6mm boor (het boren gaat als een mes in de boter)

Ik denk dat ik te hevig boor en zo de steen intern teveel verniel om pak te hebben, maar als ik mijn machine gewoon op "Boren" ipv "Hamerboren" zet, geraak ik niet door de steen.

Wat moet ik aanpassen in mijn proces: de machine, de boor, of de pluggen?

Laatst bewerkt:
Ik heb al zeker 100 pluggen geinstalleerd in snelbouw en nog nooit dat probleem gehad dat ze zot draaien.
Ik gebruik de standaard pluggen van Apolo (nu Cela).
Ik zou inderdaad voorzichtig boren en langere pluggen nemen, 30mm vind ik wat kort.

Lengte van de plug speelt geen rol. Als uw plug zot draait draait ze zot.
Boren in snelbouw best met een gewone klopboormachine ipv boorhamer. Zo boor je de snelbouw intern niet naar de filistijnen.
Al moet ik zeggen dat ik ook veel in snelbouw boor met een boorhamer en dit niet veel voor heb. Ik gebruik de shark pro pluggen van Wurth.

Aan uw pluggen en materiaal kan het niet liggen.

Boor je wel diep genoeg?
Ik boor sowieso diep genoeg. Je boort trouwens best niet te diep.
Ik denk nu dat mijn combihamer te krachtig is in de stand "Hamerboren", maar ik vind het raar dat ik niet door de muur geraak in de stand "Boren". Vermoedelijke te laag toerental.

Laatst bewerkt:
Beste is zelf gewoon boren zonder de "klopboor" stand. Duurt wat langer maar je hebt minder schade waardoor je plug beter zal pakken. Wel enkel in snelbouw stenen he😅!

Terug
Bovenaan