Football Manager 2023

1ste seizoen met Virtus Francavilla in serie C/C 7e geëindigd terwijl de prognose 9e was.
Had nul budget voor transfer en betaalde al te veel aan lonen.
Op het einde van seizoen 1 redelijk wat oude (dure) rakkers buiten geknikkerd door hun contract niet te verlengen. Dit gaf me 100k loonbudget waardoor ik in elke linie één directe versterking en één versterking voor de toekomst heb gezocht (en gevonden) op free transfer.

Op naar seizoen 2 :) .
 
1ste seizoen met Virtus Francavilla in serie C/C 7e geëindigd terwijl de prognose 9e was.
Had nul budget voor transfer en betaalde al te veel aan lonen.
Op het einde van seizoen 1 redelijk wat oude (dure) rakkers buiten geknikkerd door hun contract niet te verlengen. Dit gaf me 100k loonbudget waardoor ik in elke linie één directe versterking en één versterking voor de toekomst heb gezocht (en gevonden) op free transfer.

Op naar seizoen 2 :) .
de jeugdploegen van Milan, Inter, Juventus, Roma, Atalanta in de gaten houden om spelers te huren. En kijken wie ze gratis laten vertrekken op het einde van het jaar. Altijd talentjes te vinden
 
Ondertussen gepromoveerd :woohoo: .
Nu begint de miserie. Slechte financiën, nog niks kunnen bijkopen of belangrijke huurovereenkomsten kunnen verlengen. Zonder versterking gaat het moeilijk worden…
 
Na seizoen 2 met Virtus Francavilla:
- Kampioen geworden in serie C/C en terwijl nog wat records scherpers gezet:
Club:
- Meeste competititiewedstrijden gewonnen: 28
- Hoogste aantal gemaakte doelpunten: 104
- Meeste doelpunten voor een speler in één seizoen: 30 -> Allesandro Faggioli
- Hoogste gemiddelde voor een speler: 7.69 (38 duels) -> Harvey St Clair
- Meeste assists door één speler in één seizoen: 16 -> Murilo
- Vaakst de nul gehouden: 16 -> Michele Avella
Serie C/C:
- Grootste overwinning: 9-1
- Meeste doelpunten in een wedstrijd: 7-4
- Meestel teamdoelpunten: 104
- Hoogste gemiddelde : 7.69 (34 duels) Harvey St Clair

Sommige records zijn dubbel, maar gezien de prognose 11e was voor het seizoen toch zwaar boven de verwachtingen gescoord.
Elke gehaalde speler (alleen free transfers) heeft een duidelijke meerwaarde gehad.

Uiteraard zijn we nu gepromoveerd naar Serie B in seizoen 3. Nog enkele oude knarren laten gaan nadat hun contract was afgelopen. Voor de rest enkel met free transfers geprobeerd om de club te versterken zodat we ons kunnen handhaven in de Serie B.

Forza Francavilla :) !
 
Ik speel nu al zo lang FM, maar wat mij wel stoort is dat je bij het overzicht van de statistieken van een speler, bij "historie", enkel de gespeelde competitiewedstrijden ziet. Dus geen Europese- of bekerwedstrijden.

Soms heb je een jonge speler die enkel een paar keer is ingevallen in de competitie en daardoor een minder gemiddelde heeft, maar bij een basisplaats in pakweg de FA-cup wel heel sterk heeft gespeeld. Alleen wordt die sterke prestatie daar dus niet meegenomen in zijn gemiddelde.

Tenzij ik wat mis en je dit kan aanpassen? Ik heb het in elk geval nog niet gevonden.

Ik weet natuurlijk ook dat je onderaan op een spelerprofiel wel alle statistieken van elke competitie kan zien, maar ik bekijk heel vaak het overzicht door de jaren heen, uiteraard ook om nieuwe spelers te zoeken.
 
Ik speel nu al zo lang FM, maar wat mij wel stoort is dat je bij het overzicht van de statistieken van een speler, bij "historie", enkel de gespeelde competitiewedstrijden ziet. Dus geen Europese- of bekerwedstrijden.

Soms heb je een jonge speler die enkel een paar keer is ingevallen in de competitie en daardoor een minder gemiddelde heeft, maar bij een basisplaats in pakweg de FA-cup wel heel sterk heeft gespeeld. Alleen wordt die sterke prestatie daar dus niet meegenomen in zijn gemiddelde.

Tenzij ik wat mis en je dit kan aanpassen? Ik heb het in elk geval nog niet gevonden.

Ik weet natuurlijk ook dat je onderaan op een spelerprofiel wel alle statistieken van elke competitie kan zien, maar ik bekijk heel vaak het overzicht door de jaren heen, uiteraard ook om nieuwe spelers te zoeken.

Heel ergerlijk inderdaad. Voor de vorige jaren kan je wel nog op dat jaar klikken en dan zie je onderaan alle statistieken van dat jaar, incl bekers, europees en internationaal.

Zelf vind ik het ook ergerlijk dat je nooit geen overzicht krijgt meer van internationale en europese competities, tenzij je er zelf aan deelneemt. In oudere versies kreeg je wel op je scherm dat er europese/internationale wedstrijden zijn, de scores etc. Nu moet je echt via het menu naar die specifieke competitie om de scores op te zoeken.
 
Zelf met Hereford FC begonnen in de Vanarama North (6e klasse)

1e seizoen rond de 10e plaats geeindigd (van de 24 ploegen)
2e seizoen na een 15 speeldagen sta ik op de 1e plaats met 8 punten voorsprong, klaar om gepromoveerd te worden.

Helaas duurt zo'n seizoen in die lage regionen wel echt lang, 46 speeldagen per seizoen zonder play-offs meegerekend (plaats 2-7)

Tot nu toe kan ik enkel steunen op spelers die ik gratis overneem - vaak jonge gasten uit de 3e of 4e klasse - of leenspelers.

Om leenspelers te zoeken heb ik wel moeite, soms voer ik expliciet in mijn scoutoverzicht in dat ze expliciet naar leenspelers moeten zoeken maar dat komt altijd heel pover uit ... Na een week ofzo zeggen ze niets gevonden te hebben en gaan dan weer terug hier en daar wat scouten naar normale spelers. Om dan spelers te kunnen vinden om te lenen moet ik handmatig spelers aanklikken in het transferscherm die geinteresseerd zijn.
 
Als fervent FM liefhebber koop ik dit jaar op PS5 omdat mijn PC niet meer van de jongste is… alleen, de release is uitgesteld op PS5 en nog steeds geen nieuwe datum int vooruitzicht… zucht :cry:
 
Ik weet niet onder welke steen ik geleefd heb, maar nog nooit Fm gespeeld:)

Schande 😝 iedereen die een beetje voetbal fan is moet het wel is gespeeld hebben 😃

Hier nu 9 speeldagen ver en sta 3e op 2 punten van de kop. 2 speeldagen terug men koppositie kwijt gespeeld aan RWDM, match erna ook verloren tegen Deinze en nu gelukkig een droge 3-0 tege club NXT.

Spel was niet meer hoe t moest, kon precies nog amper scoren. Men 4321 dan wa aangepast na eens een youtube tactiek te checken en die leek vorige match toch vrij goed te werken. Alles staat wel op ne zakdoek qua punten in 2e klasse.

Beker nu in de laatste ronde geraakt waardoor we nu tegen 1e klassers spelen. Lommel kwam vorige week uit tegen Zulte, ik mag t hier opnemen tegen Eupen die t ook ni super doen. Hopen op een plek in de kwart finale 😝

Weet iemand trouwens of ge prijzengeld krijgt en waar je da kan zien? Zou interessant zijn want kan elk centje gebruiken. Volgend seizoen zowieso die contracten eens bekijken qua salaris
 
Ik weet niet onder welke steen ik geleefd heb, maar nog nooit Fm gespeeld:)
Laatste jaren heeft de reeks veel aan populariteit gewonnen.
Ik ben zelf begonnen met championship manager 97-98 en sindsdien elk jaar wel gespeeld 😀
Voor zij die erbij waren , Claudio was een beest!
 
Laatste jaren heeft de reeks veel aan populariteit gewonnen.
Ik ben zelf begonnen met championship manager 97-98 en sindsdien elk jaar wel gespeeld 😀
Voor zij die erbij waren , Claudio was een beest!
Wij hadden geen pc thuis. Maar ik ben een echt voetbal dier :) . Nu kan ik mij daar niet mee bezig houden, mijn zoon speelt dat constant op switch en gsm. En die speelt dat redelijk veel zelf zijne fifa laat hij ervoor liggen.
 
Ik heb fifa ook laten liggen om dit een kans te geven, al vloek ik soms wel is ff veel als ze een kans laten liggen terwijl ik achter sta tov hoe ik vloekte tijdens WL 😂
 
@kenneke2.0
Ik heb Fifa al twee weken niet meer aangeraakt...
Door de vele promo's in FUT heb je het gevoel elke week te moeten spelen 'want je zou maar is de meta speler in packs missen'. En zoveel tijd heb ik nu niet. Uw zoon zal voor FM niet rap komen zagen achter FM points voor packs te kopen :cool: .
En zoals @Tah_b00nz0r aanhaalt, Fifa is nu ook niet direct een spelleke waarvan ge rustig wordt :) .

We zijn nu 8u , niks beter dan wakker worden op een zaterdag met een koffie'tje en FM op de laptop in de zetel. Het vrouwke is ziek dus die ligt nog goed te ronken :) .
 
Laatste jaren heeft de reeks veel aan populariteit gewonnen.
Ik ben zelf begonnen met championship manager 97-98 en sindsdien elk jaar wel gespeeld 😀
Voor zij die erbij waren , Claudio was een beest!
Waar is de tijd :love2:

Ik ben nog met de voorloper aan de slag gegaan CM2 en daar kon je maar 1 competitie kiezen (bij mij Engeland, België of Italië).
 
Einde seizoen 3 Virtus Francavilla:

Het was me een trekken en wroeten om ondanks enkele versterkingen mezelf in Serie B te kunnen handhaven. De twee verdedigers, twee middenvelders en één aanvaller hebben er mede voor gezorgd dat ik 16e geëindigd ben in de reguliere competitie.
Vervolgens in de nacompetitie met 2 overwinningen mezelf verzekerd van het behoud. Gezien de prognose 19e en dus onvermijdelijk degradatie was, hebben we het er niet al te slecht vanaf gebracht. Al hoop ik natuurlijk volgend seizoen een stek in de middenmoot te bemachtigen.

Op het einde van het seizoen hebben we afscheid genomen van negen spelers. De laatste oude knarren zijn nu uit de ploeg verdwenen. Bij mijn aantreden was het precies of ik bij de veteranen terecht gekomen was.
De vrijgekomen loonmassa hebben we dan gebruikt om gericht te versterken. één extra centrale verdediger en (EINDELIJK) een reserve keeper zorgen voor meer breedte in de achterste linies. Het gebrek aan reserverkeeper heeft me tijdens het 3e seizoen toch minstens een zestal punten gekost.

Zoals eerder aangehaald hoop ik een plek in de middenmoot te bemachtigen. Met een loonmassa van +- 300k/maand ben ik zeker niet de grootste ploeg. Maar het feit dat er enkele jeugdtalenten staan te trappelen om mee te doen met de grote jongens geeft me hopelijk die extra duw in enkele wedstrijden.

Forza Francavilla!
 
Het begint hier meer en meer op FIFA te lijken… 90e minuut 2-2 gelijk maken tegen Charleroi. Minuut 93 penalty en goal tegen op 2-3 te verliezen (n)
 
Gestart met Remo in 2de klasse Brazilië met de 2022 versie nog. 1 van de slechtste teams, maar toch 2de kunnen eindigen en naar 1ste klasse gepromoveerd. Dan na een half jaar een aanbieding gekregen van Vasco da gama wanneer ze laatste stonden en in het rood financieel. Er in geslaagd om ze net erin te houden en na redelijk wat transfer activiteiten met goedkope spelers nu na een half seizoen in m’n 3de jaar op plaats 4 in de competitie en kwart finale copa sud americana.
 
Seizoen 2 met Lierse en eerste seizoen in eerste klasse, is afgelopen.
12de geëindigd met amper 6 overwinningen, 10 gelijke spelen en 14 verloren wedstrijden. Doelpuntensaldo van -16 😁.
Van de 10 wedstrijden in de playoffs wel 6 gewonnen. Dan ging het plots weer wel 😁.

Gezien de financiën gaat er niet veel meer in zitten, vermoed ik. Misschien nog max 1 seizoen spelen maar ga terug verder spelen met mijn Milan save.
 
2e seizoen met Hereford in 6th tier of English Football.

Schermafbeelding-2022-11-24-103812.png


Helaas in Februari en Maart lukte er niets meer. In die 2 maanden 2 keer gewonnen, 6 keer gelijk en 3 keer veloren. In april haal ik dan 21 op 21 wat ervoor zorgde dat ik 2e eindigde en zo in de playoffs terecht kwam. De 1e ronde mag ik overslaan en ik kom meteen in de halve finale terecht tegen Blyth Spartans, die versla ik makkelijk met 3-0 en nu kom ik in de finale voor promotie terecht tegen Fylde.

Fylde was de favoriet om de competitie te winnen en de rijkste club in de Vanarama North. Wel heb ik 2 matchdagen geleden nog op Fylde met 0-1 gewonnen, wat enigzins wat optimisme veroorzaakt.

Zie jullie binnen een tiental minuten terug :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan