Kleine Beursfeiten

Gereguleerde business wat zo goed als zeker gegarandeerde winst geeft. Weinig uitschieters naar boven, weinig uitschieters naar beneden

Klopt. Maar je kan de koe niet eindeloos melken natuurlijk Uitfaseren zal veel trager gaan dan wat de politiek ooit vooropgesteld heeft, maar er zal weldegelijk een daling in volumes zijn. En je kan je tarief niet eindeloos verhogen om dalende volumes te compenseren, want dan krijg je een negatieve spiraal. Fluxys zag/ziet de toekomst in waterstof maar dat is eigenlijk vooral een wens van het management, eerder dan een mening gedeeld door mensen op de werkvloer.

• Rusland paniek en koers kelderde. Volgens mij ontercht wegens 3 bovenstaande redenen. Gekocht @ koersen tussen 25 en 13. Zit nu op gemiddeld 40% winst en ondertussen ook al 2 euro netto dividend voorbije 2 jaren
  • Toen koers rond de 25-30 zweefde (historische koers), was dividend rendement 3.5% netto. Toen het onder de 19.5 begon te zakken hadden we 5% netto rendement en wegen bovenstaande redenen, redelijk gegarandeerd dividend. Ook begin inslaan voor de dividend portefeuille

Ik spreek me niet uit over bewegingen op korte of middellange termijn. Maar Fluxys is zeker geen lifetime hold, zoals je ook wel beseft.

FYI, ik zou vermoeden dat die Braziliaanse projecten in Fluxys group zitten en niet Fluxys Belgium die noteert.

Ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet weet welke entiteiten onder de beursgang vallen. Fluxys LNG is ook een aparte juridische entiteit trouwens...

Inflatierapport van de VS hits like a truck. Maar mijn maandloontje is vandaag gestort dus de timing zit goed. Goed beseffende dat 2 april "Liberation Day" is en ik waarschijnlijk nog wat meer op mijn gezicht ga krijgen blijf ik nog steeds 100% belegd in de VS 🇺🇲🦅

Inflatierapport van de VS hits like a truck. Maar mijn maandloontje is vandaag gestort dus de timing zit goed. Goed beseffende dat 2 april "Liberation Day" is en ik waarschijnlijk nog wat meer op mijn gezicht ga krijgen blijf ik nog steeds 100% belegd in de VS 🇺🇲🦅
Weinig verrassend naar mijn mening. Het begin van een trein van slecht nieuws.

Momenteel niets dat mij cash doet inzetten.

Dingen die ik overweeg met beetje cash dat ik heb:

- Ekopak (maar blijf vaststeken op hun roi die ik laag vind)
Wat zie je in Ekopak?

Heb dit tijdje geleden ook eens bekeken, maar zie enkel red flags;
- verbranden bergen cash (nieuwbouw,...)
-nog geen enkel WaaS project dat cash genereert. Duurt ook lang voor deze beginnen te renderen
-Waas-projecten nog nergens rendabel gebleken
-Dat waterkracht-project waar hun hoop op was gericht, is blijkbaar ook maar een wankel project blijkt laatste weken

Vandaag is het aandeel geschorst en volgt er een mededeling....

In geval van twijfel of geen capex klanten, maak je business model zodat je er aaS van kunt maken...

Grote klanten gaan wel capexen als ze iets zien in je model...

Just my 2 cents.

Hier intern is het ook de truc om prut projecten die eigenlijk te duur moeten verkocht worden om uit te kosten te raken 'recurring te maken' via een of andere 'as a service' model. Dan uiteraard de parameters overal te hoog inschatten om de boel intern verkocht te krijgen... En als het uiteindelijk 10y later blijkt dat het niet veel opgebracht heeft, dan zijn de sales mannetjes al lang gaan vliegen uiteraard...

Je moet service producten of recurring producten in een service model steken. Geen core capex met een strik rond.

Bij Ekopak zijn er paar red flags, grootste is dat Coucke er weer laat is bijgekomen :hakkuh:

Wat zit er nu allemaal in je pf @cege
En wat is de div yield?

Het is uit het hoofd, dus kan er hier en daar beetje naast zitten

In de dividend pf - allemaal ~1/7. De obligaties gekocht met dividenden
  • EVS (moet verkocht worden)
  • Ageas (moet nog x2)
  • Vitesse Energy (moet nog x2)
  • Solvay (moet nog x2)
  • Van De Velde
  • GIMV
  • Tinc
  • Fluxys
  • Wat obligaties
  • Cash om een halve positie te kopen
  • ==> Yield ongeveer 5% netto

De grote portefeuille
  • 37.5% IWDA
  • 12.5% Berkshire
  • 20*2.5% individuele aandelen - ik mis er paar
    • Engie
    • Tessenderlo
    • Vitesse
    • EVS
    • Tubize
    • Illumina (+ Grail)
    • PacBio
    • Tinc
    • Ageas
    • GIMV
    • Ackermans
    • Shell
    • Ahold
    • ABI
    • GBL
    • Woodside
    • Sanofi
    • QFG
Dan nog individuele portefeuille
  • GILD
  • TMO
  • Quest
  • UBS
  • EVS
  • Tubize
  • Berkshire
  • Veel andere kleine posities die ik ga opkuisen eens de bovenstaande 2 portefeuilles opgekuist en afgerond zijn

Wat zie je in Ekopak?

Heb dit tijdje geleden ook eens bekeken, maar zie enkel red flags;
- verbranden bergen cash (nieuwbouw,...)
-nog geen enkel WaaS project dat cash genereert. Duurt ook lang voor deze beginnen te renderen
-Waas-projecten nog nergens rendabel gebleken
-Dat waterkracht-project waar hun hoop op was gericht, is blijkbaar ook maar een wankel project blijkt laatste weken

Vandaag is het aandeel geschorst en volgt er een mededeling....
Waardepropositie van hun containers (WaaS).

- Water dat ze aanbieden past beter bij industriële vereisten.
- Is veel mileuvriendelijker omdat 90% van watergebruik gereycleerd wordt, wat in de toekomst alsmaar relevanter zal worden.
- 30-40% goedkoeper voor klanten.

Daarnaast is het ook zeer voorspelbaar naar omzet toe.
Maar vervelend is 6,5 jaar om breakeven te draaien op die WaaS containers. Dat is imo onvoldoende vette ROI.
Dat is een bedrijf met zeer interessant en goed product/serivce, maar gaat geen 10% roic draaien op die manier. Dit is voor mij toch een breekpunt.
Groei zou wel heel sterk kunnen zijn omdat ze die containers via sale leasback aan de bank verkopen. Dus qua financiering kunnen ze hard gaan.
Als ze slimmer waren hadden ze voorbije jaar aandelen uitgegeven om meer zelf die groei te financieren. Mss is dat nu nog altijd een goed idee, al aan veel slechtere aandeelprijs.

straf, google kopen aan 151 terwijl de laagste koers 152 was volgens yahoo finance
Ale onze immer kritische zagevent is daar ook weer. Ik wil je morgen gerust een screenshot sturen hoor. Maar check eerst even deftig hé

Day's Range
150.66 - 155.5

🤡 Geclowned worden over zijn gebrekkige opzoekskills is niet genoeg lol. Toch double downen. Hou me bij deze accountable dat ik morgen snel een screenshotje van de transactie maakt, kan ie zelf in het orderboek gaan kijken. Als hij dat wél kan vinden tenminste.

Ale onze immer kritische zagevent is daar ook weer. Ik wil je morgen gerust een screenshot sturen hoor. Maar check eerst even deftig hé

Day's Range
150.66 - 155.5

🤡 Geclowned worden over zijn gebrekkige opzoekskills is niet genoeg lol. Toch double downen. Hou me bij deze accountable dat ik morgen snel een screenshotje van de transactie maakt, kan ie zelf in het orderboek gaan kijken. Als hij dat wél kan vinden tenminste.
Beleefd blijven mag ook hoor en check gerust even de bron die ik vermeld dan zie je mss wat ik bedoel

GOOG vs GOOGL. Class C vs Class A shares...
GOOGL day low 150.66.

----

Net voor de close PVH (moederbedrijf Tommy Hilfiger en Calvin Klein) gekocht.
Ik volg ze al een hele tijd en vandaag kon ik het niet laten om een kleine positie in te nemen (1%) pre earnings.
Nu +15% AH na beter dan verwachte earnings.
Morgen conference call beluisteren. Als de management feedback even positief is als wat de press release laat uitschijnen, maak ik er een grotere positie van.
>$12 EPS verwacht dit jaar ondanks dat ze in China zijn blacklisted. Aandeel noteert AH nog steeds aan slechts $75.
Consumer Disc. dus risico in deze macro, maar aan een K/W van 6 mag er al heel wat foutlopen.

Edit 1/04: positie net na opening verhoogd aan $75.5 tot 3% weging. Moest ik niet al heel wat consumer discretionary exposure hebben (Crocs, Capri, Kering, Burberry) zou ik er een veel grotere positie van gemaakt hebben. Noteert spotgoedkoop.

Laatst bewerkt:
Als je bij Lynx zit en je hebt Xfab dan kan je deze nu uitlenen tegen +/- 2.5%. Bij mij worden op dit moment bijna 80% van mijn aandelen uitgeleend tegen dit percentage aan shorters.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan