Loodgieterij-topic

Er is ook een jacuzzi topic ;)
Ja, dat is ergens wel een droom. Maar ik wil geen 10k spenderen op mijn badkamer te vernieuwen, laat staan op 10+ k uit te geven aan een jacuzzi momenteel 🙈🙈🙈.

Wel even gemeten, de max afstand dat ik heb zonder veel breekwerk (en dus kosten) is 169cm. Dat is net te weinig om een volwaardig bad te steken, en zo een klein bad gaat het later ook 'iet geweldig doen in de verkoop. Dus ik denk dat ik het gewoon zo ga laten for now en ga zoeken achter een huis waar ik wel een deftige badkamer in kan en wil voorzien
 
Vaillant calormatic vrt350 draadloze kamerthermostaat, da's dus dikke rommel. Stroom vandaag even onderbroken door werken in de straat, dat ding is meteen z'n datum/tijd kwijt. (gaat naar 01.01.2010 / 0:00)

Je zou het niet verwachten aangezien die draadloos is en op batterijen werkt... Ge moet er maar aan denken want uw progamma's kloppen van geen kloten nimeer. Om 12u 's nachts had em de living fijn naar 23 graden gestookt.

Er staat niet voor niks een konijn in dat logo, is gemaakt door beunhazen. 🐰
 
Vaillant calormatic vrt350 draadloze kamerthermostaat, da's dus dikke rommel. Stroom vandaag even onderbroken door werken in de straat, dat ding is meteen z'n datum/tijd kwijt. (gaat naar 01.01.2010 / 0:00)

Je zou het niet verwachten aangezien die draadloos is en op batterijen werkt... Ge moet er maar aan denken want uw progamma's kloppen van geen kloten nimeer. Om 12u 's nachts had em de living fijn naar 23 graden gestookt.

Er staat niet voor niks een konijn in dat logo, is gemaakt door beunhazen. 🐰
Komt dat niet omdat hij draadloos communiceert met de ketel/ ketelmodule en dat is in feite de master qua datum en tijd. Dus als die spanningsloos komt dan verlies je dus uw datum en tijd.
Is maar een gokje hoor. Maar zou geen andere verklaring kunnen geven.
 
Komt dat niet omdat hij draadloos communiceert met de ketel/ ketelmodule en dat is in feite de master qua datum en tijd. Dus als die spanningsloos komt dan verlies je dus uw datum en tijd.
Is maar een gokje hoor. Maar zou geen andere verklaring kunnen geven.
Zal idd zoiets zijn, nen extra condensator om de klok te houden was te duur :unsure:
Ben ook geen fan van het konijn, daarjust nog printplaat en gasblok mogen vervangen van een, randomly kapot gegaan
 
Komt dat niet omdat hij draadloos communiceert met de ketel/ ketelmodule en dat is in feite de master qua datum en tijd. Dus als die spanningsloos komt dan verlies je dus uw datum en tijd.
Is maar een gokje hoor. Maar zou geen andere verklaring kunnen geven.
Dat kan zeker kloppen, maar als jij dan de engineer waart van dat toestel, waarvan het ene op netstroom werkt en het andere op batterijen, welke liet jij de controle over de datum en tijd? 🤓

Of gewoon beiden, of zoals Brecht zegt een condensator om een aantal uren te kunnen overbruggen.

Over de ketel zelf nog geen klagen van, maar hangt nog maar 2j.
 
Even een vraagje aan de kenners: Sinds kort huur ik een nieuwbouw appartement en daar hoort natuurlijk ook een ventilatie systeem bij, maar ook een toilet dat op regenwater hangt. Nu hangt er soms een enorm zure geur in de toilet ruimte en ik kan de oorzaak maar niet vinden. Zou die geur van het regenwater kunnen komen? :unsure:
 
kan, al geurblokje gehangen en/of pot toehouden om te merken of er verschil is? ook geen filter op regenwater vermoedelijk.
 
Even een vraagje aan de kenners: Sinds kort huur ik een nieuwbouw appartement en daar hoort natuurlijk ook een ventilatie systeem bij, maar ook een toilet dat op regenwater hangt. Nu hangt er soms een enorm zure geur in de toilet ruimte en ik kan de oorzaak maar niet vinden. Zou die geur van het regenwater kunnen komen? :unsure:
Is de filter nog goed? Of zelfs geplaatst?
Is de sifon wel effectief gevuld?
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Iemand een idee of ze bij Fluvius lastig doen over de exacte afmetingen van de multiplex waarop de gasmeter wordt bevestigd?
Het stuk muur langs de poort, waar de leiding binnen zou komen, is echt perfect om de teller op te hangen. De loodgieter toonde dat vandaag ook aan als ideale plek, ook om van daaruit dan (in opbouw eventueel) naar de ketel te gaan.

Nu zie ik in de brochure dat Fluvius een multiplex van 1m breed eist. Dat stuk muur is 88cm...
Kan ik mij ‘van den domme’ houden? Volgens de plannen lijkt het me niet dat ze die volle meter nodig hebben?

De boiler, deel van de mazoutketel, is gisteravond gescheurd. Ik ga dus alvast een nieuwe aparte boiler laten installeren, aangezien ik binnen enkele jaren sowieso van plan was over te schakelen op gas.
Nu ga ik misschien toch binnenkort al de gasmeter laten plaatsen, want ge gaat nooit anders zien dan dat die Rapido sneuvelt begin van volgende winter.
 
Iemand een idee of ze bij Fluvius lastig doen over de exacte afmetingen van de multiplex waarop de gasmeter wordt bevestigd?
Het stuk muur langs de poort, waar de leiding binnen zou komen, is echt perfect om de teller op te hangen. De loodgieter toonde dat vandaag ook aan als ideale plek, ook om van daaruit dan (in opbouw eventueel) naar de ketel te gaan.

Nu zie ik in de brochure dat Fluvius een multiplex van 1m breed eist. Dat stuk muur is 88cm...
Kan ik mij ‘van den domme’ houden? Volgens de plannen lijkt het me niet dat ze die volle meter nodig hebben?

De boiler, deel van de mazoutketel, is gisteravond gescheurd. Ik ga dus alvast een nieuwe aparte boiler laten installeren, aangezien ik binnen enkele jaren sowieso van plan was over te schakelen op gas.
Nu ga ik misschien toch binnenkort al de gasmeter laten plaatsen, want ge gaat nooit anders zien dan dat die Rapido sneuvelt begin van volgende winter.
Ik zou u persoonlijk van den domme houden. Kheb ze hier een keldergat in gestuurd, staat ook niet in de voorschriften, maar die hebben de meter zonder morren geplaatst.
 
Iemand een idee of ze bij Fluvius lastig doen over de exacte afmetingen van de multiplex waarop de gasmeter wordt bevestigd?
Het stuk muur langs de poort, waar de leiding binnen zou komen, is echt perfect om de teller op te hangen. De loodgieter toonde dat vandaag ook aan als ideale plek, ook om van daaruit dan (in opbouw eventueel) naar de ketel te gaan.

Nu zie ik in de brochure dat Fluvius een multiplex van 1m breed eist. Dat stuk muur is 88cm...
Kan ik mij ‘van den domme’ houden? Volgens de plannen lijkt het me niet dat ze die volle meter nodig hebben?

De boiler, deel van de mazoutketel, is gisteravond gescheurd. Ik ga dus alvast een nieuwe aparte boiler laten installeren, aangezien ik binnen enkele jaren sowieso van plan was over te schakelen op gas.
Nu ga ik misschien toch binnenkort al de gasmeter laten plaatsen, want ge gaat nooit anders zien dan dat die Rapido sneuvelt begin van volgende winter.
Die mannen meten dat tot op de mm na. Te klein dan nemen ze hun biezen!

Nu even serieus, boeit hen echt geen moer :p die teller is piepklein, zolang ze hem vlot kunnen hangen zonder toeren te moeten uithalen zullen ze hem maar al te graag aansluiten. Die brochure van fluvius is een richtlijn in feite, dat is het ideale scenario.
 
Dat is dan 3 op 3, merci 😁. Ik zie het probleem ook niet echt, dat stuk muur is perfect maar goed, geen idee hoe strikt ze zijn.
Ik hoor af en toe verhalen dat die mannen enorm moeilijk kunnen doen, maar al die verhalen gingen over het binnentrekken van de leiding (put niet groot genoeg, te grote bocht in de wachtbuis, ...).

Dit weekend mijn aanvraag eens doen bij Fluvius, en één dezer eens rondhoren voor de grondwerken te laten doen.
 
Is de filter nog goed? Of zelfs geplaatst?
Is de sifon wel effectief gevuld?

Geen idee... een externe filter is er niet te zien in het technisch hok.

Er hangt daar zo'n systeem:

sifon van toilet/wasbakje zijn beide goed met water gevuld


kan, al geurblokje gehangen en/of pot toehouden om te merken of er verschil is? ook geen filter op regenwater vermoedelijk.

Als ik goed veel luchtverfrisser spuit is het wel voor even weg en na een tijdje kan het ook gewoon weer zo snel weg zijn als het gekomen is.
 
Ik haat gelaste stalen buizen.
Hoe meer ik blootleg van de oude leidingen hoe meer miserie ik tegenkom, allemaal gewoon zo bloot in de chappe en muren gestoken, allemaal moesrot intussen. Alles natuurlijk gelast ipv draadkoppelingen dus nog een merde om rap ff de kapotte stukken te vervangen ook (zonder draadsnijder).
De vrouw intussen al aant voorbereiden op de korte pijn en dan ga ik een van dees maar eens alles opengooien en preventief vervangen want nu ist telkens maar crisis na crisis oplappen.
 
Ik haat gelaste stalen buizen.
Hoe meer ik blootleg van de oude leidingen hoe meer miserie ik tegenkom, allemaal gewoon zo bloot in de chappe en muren gestoken, allemaal moesrot intussen. Alles natuurlijk gelast ipv draadkoppelingen dus nog een merde om rap ff de kapotte stukken te vervangen ook (zonder draadsnijder).
De vrouw intussen al aant voorbereiden op de korte pijn en dan ga ik een van dees maar eens alles opengooien en preventief vervangen want nu ist telkens maar crisis na crisis oplappen.
Er bestaan koppelingen die je op staal kunt klemmen voor zulke herstellingen.
 
Er bestaan koppelingen die je op staal kunt klemmen voor zulke herstellingen.

Ja, ik weet maar daar ben ik helaas niet veel mee als ik op ne zondagvoormiddag merk dat mijn (voorbereide) herstelling niet veel nut gaat hebben omdat de andere buis net is afgebroken in de muur met er per ongeluk wat kracht op te zetten.
Korte pijn, nu materiaallijst opstellen, bestellen en deze week van't zachte weer profiteren om al zoveel mogelijk definitief te vervangen.
Dit is nu het 4de "lek" op dik een jaar, die leidingen zijn gewoon op (+- 60j oud ook).

OT nog een vraagske: moet er eigenlijk een knop op een radiator staan? Want eigenlijk komen wij nooit aan de onze, die staan allemaal gewoon altijd volledig open dus heeft dat een nut of kan ik de radiators evengoed gewoon rechtstreeks aansluiten?
 
Terug
Bovenaan