Iemand goesting in de volgende episode van mijn historie? Ik denk dat ik op het laatste wat cynisme van
@cege nodig heb ofzoiets
Dus ze was terug gekomen, ging terug proberen.. ik denk dat ik het meeste hier wel verteld heb. Maar ze was nog niet klaar om zaken te doen als een koppel, enkel zaken als een familie, etc Hebben kerst samen gedaan bij haar ouders en we gingen nieuwjaar in Belgie doen. We hadden nog niet ingepakt, vlucht was om 16:00, denk dat ze om half 11 uit haar bed gekomen is die dag en me dan zei dat ze het niet zag zitten om mee te gaan en te doen alsof. Eind resultaat was dat ik nieuwjaar thuis alleen heb gedaan en zij 4-5 dagen met de kinderen naar haar vrienden is gegaan. ( Ik was naar de luchthaven gereden met de kinderen, ene gaf over in de auto en toen zag ik het eerlijk gezegd even niet meer zitten om dat allemaal op te lossen). Ze is dan op de 31ste denk ik even opgedaagd om kleren enzo voor de kinderen te komen halen, 4 uur "gesprek", basically dat ze het niet zag goed komen. Ik denk dat ik me voor de eerste keer ooit kwaad gemaakt heb dat ze het nooit echt een kans gegeven heeft en dat het erg is wat ze vooral de kinderen aandeed met dat terug te starten. Wat ze allemaal toegaf en veel sorry en verontschuldigingen, maar soit.
Ok, ze dagen dan op op de derde januari ofzoiets en dan is het van "gaan we doen alsof we elkaar niet zien of spreken we tegen elkaar als mensen". Optie twee uiteraard.
We zijn nu eind februari, wonen nog altijd samen. Vorige week dropt ze op mij dat wat zij "nodig heeft", wat ze absoluut wil is gaan inwonen bij haar vrienden ( 45 minuten van hier). Iets dat ze al een paar keer halvelings gezegd heeft in de laatste 2 jaar. Maar dat is onmogelijk zonder mijn akkoord want dat is totaal niet werkbaar met de kinderen dat ik hier woon en zij ginder. Ik kan ook onze huidige woonst niet alleen houden. ( zij heeft 40%)
Dus zij heeft me nu voorgesteld dat ze a) haar stuk van de waarde van het huidige huis wil afstaan aan mij b) indien nodig ( wat het waarschijnlijk is gezien de kost in die omgeving) een huis samen met mij wil kopen waar ze dan niet in zou wonen maar waar ze waarde kan in opbouwen. In dat laatste geval schrijven we een contract dat als zij er uit wil stappen ik haar stuk kan uitkopen aan 50%.
Maw ik zou er 100k bij krijgen, de kinderen kunnen opgroeien in een "betere" omgeving ( vergelijk van Dendermonde naar sint maartens latem) qua scholen en mogelijkheden, we wonen dicht bij elkaar zodat de kinderen makkelijk om en weer kunnen, etc
Voor de rest werken wij dus goed samen en ik zou zeggen dat de sfeer hier waarschijnlijk beter is dan bij mac-bc thuis.
Ik heb wat cynisch BG forum input nodig voor ik die beslissing effectief neem, al heb ik al +/- gezegd dat ik waarschijnlijk mee ga in haar idee/plan