Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Dus Igor Thiago die begin dit seizoen nog als flop bekeken wordt, vertrekt voor 37 miljoen in de zomer.
Wij spelen voor de titel met een spits die aan de lopende band scoort, enorm belangrijk is voor ons spel en die het seizoen ervoor een 40 jaar oud doelpuntenrecord in België gebroken is. Laatste dag van de transferperiode wordt die weggeplukt en levert ons 18 miljoen op.

Zijn wij zo dramatische onderhandelaars, die van Brugge toponderhandelaars of beide? Onbegrijpelijk dit. En dan heb ik het niet over de prijs van Thiago maar puur over wat wij telkens binnenhalen.

En ja, Thiago is jonger dan Onuachu en een stuk zelfs. En Brugge heeft nu eenmaal meer standing. Maar minder dan de helft voor uw topschutter op de laatste dag van de mercato in een titelseizoen. Hoe lappen ze het bij ons...

Ja Genk slaagt erin om elk seizoen tijdens de winterstop het alsnog te verknallen door sleutelspelers te laten gaan.
Je zou denken dat ze na Pozuelo, Onuachu etc toch lessen hebben getrokken?
Pozuelo konden we echt niks aan doen. Die heeft ons gewoon keihard een mes in de rug gestoken en het via advocaten gespeeld. Grootste stuk vuil dat ooit voor ons gespeeld heeft. Defour kan er niet tegenop. Meneer zat met tranen in zijn ogen te beloven dat die tot einde seizoen bij ons ging blijven en kampioen ging worden met ons om drie weken later zijn middenvinger uit te steken. Als ik zeg wat ik van die gast denk, heb ik een ban aan mijn broek.

En tja, ze hebben op een bepaald moment met beloftes en clausules gewerkt die zich tegen ons gekeerd hebben. Maar die zijn qua Onuachu, Muñoz en Paintsil allemaal afgesproken vooraleer die ons in de reet zijn beginnen bijten. Ze hadden in Genk (begrijpelijk) erop gerekend dat topspelers als Onuachu en Muñoz echt genoeg aanbiedingen zouden krijgen in de zomer. Dat is (ik snap het nog altijd niet) niet gebeurd. Beide spelers zijn dus in de winter gewoon in paniek-modus gegaan en ervanuit gegaan dat het hun enige kans zou zijn. Dikke pech. Maar als Genk daar een les uit geleerd heeft (wat ik ook ten zeerste hoop) gaan we die les pas merken bij speler die sinds dit seizoen aangekocht zijn.

Ge kunt dan wel zeggen: Genk had gewoon categoriek "nee" moeten zeggen, maar dat is de ellende. Genk klopt zich op de borst dat ze afspraken nakomen ifv spelers hun volgende stappen en dat heeft ze al heel wat spelers opgeleverd die financieel betere opties hadden, maar die kozen voor meer speelgelegenheid en minder centen met het plan dat ze na een jaar of twee dan kunnen vertrekken (oa een Muñoz en Lucumi). Dat is dan weer de andere kant van de medaille. Maar ik mag hopen dat ze voortaan gewoon zorgen dat die afspraken veiliger zijn. Want we moeten het voor een deel zo doen, aangezien we gewoon niet de financiële slagkracht of scoutingdata hebben van onze concurrenten.

Laatst bewerkt:
37 miljoen? Waanzin gewwon. WAAN-ZIN. Die heeft zich sterk herpakt, maar op een bepaald moment waren ze die aan het afschrijven.

Verdekke das dik onderhandeld.
Maar als hij aan dezelfde lopende band blijft scoren is hij dat gewoon waard. Maar als het een zorban verhaaltje is (wat ik niet denk) dan is het wel een enorm risico voor die mannen.

T zal weer dik cashen zijn deze zomer nusa, skov wou ook weg .
Das dus de volledige voorlinie die we kwijt zullen zijn.

37 miljoen? Waanzin gewwon. WAAN-ZIN. Die heeft zich sterk herpakt, maar op een bepaald moment waren ze die aan het afschrijven.
Het probleem is dat 'ze' (en daar reken ik mezelf ook deels bij want ik heb ook mijn twijfels gehad) altijd staan aan te schuiven om elke nieuwe aankoop die een beetje geld heeft gekost na 2 maand al af te schrijven. Die gast was nog maar 22 en kwam van de Bulgaarse competitie, dus hem een beetje tijd geven was wel zo vriendelijk geweest. Remember Bacca. En als er iets is wat je direct zag is dat ie de mentaliteit heeft om te willen slagen.

Straf onderhandeld van Brugge. Ik zie Thiago eerlijk gezegd geen potten breken in de PL, maar wie weet.

Voor veel geld verkocht. Goed gedaan van Club. Alleen toch een bizarre timing om nu een transfer te doen. En dan nog voor hetzelfde bedrag als Nusa. Lijkt eerder dat ze van die Nusa deal vanaf wilden maar er misschien toch een akkoord op paiper stond en dat ze nu maar hetzelfde geven voor iemand anders en ze van die andere deal vanaf zijn.

Berg die scoutingdromen maar op hé jongens :unsure:

Ik snap ook niet waarom ze die Thiago hebben gehaald, nu zitten ze daar met drie spitsen die toch aardig wat geld hebben gekost?

Als je dan ziet dat er achteraan toch nog best wat werk is...

Thiago gaat het ook niet worden :sop:

Stuur die Thiago maar terug naar Bulgarije, wat is dat zeg :laugh:

Thiago is ook gewoon veel te zwak voor in deze ploeg te staan

Die Thiago heeft niks balgevoel of finesse en dat leer je niet meer bij aan iemand van die leeftijd. Twee klompen als voeten. Aan dat bikkelen heb je niets als je zo slecht afwerkt voor de rest.

Jutgla moet toch altijd spelen ipv Thiago. Begrijp daar niets van.

Die Thiago is toch ook ni de spits vind ik , liever Jutgla .
Paar wedstrijden gezien van Brugge en wringt toch al een paar kansen om

Hoeveel kostte die thiago?

Thiago is toch echt te zwak als Club spits. Dat is meer niveau STVV of Cercle ofzo.

Thiago pffft veeel te traag en dan nog slechte voeten

Neen Club heeft een spits EN een cv verdediger nodig. De ploeg is niet in balans

Jutgla moet gewoon spelen. Veel betere spits imo

Thiago wat een dwaas verkopen die handel. Skov olsen heel zwak ook

Sinds het vertrek van Wesley, ist de eene na de andere die flopt Okereke, krmencik, Dost, yaremchuk, en nu thiago dat met de week slechter is, dan konden ze even goed chuk houden en hem het volste vertrouwen geven.
In Denkey van Cercle zie ik wel iets.

Thiago is niet goed genoeg voor Club maar van wat ik zie is dat wel een topper qua inzet-werken-trainen. Lijkt me ook goed in de kleedkamer.

Dien Thiago , al chance dat Brugge die genomen heeft , op dit moment is dat de Mechele in de spits

Met thiago en jutgla gaan we geen potten breken, en elke nieuwe cv is een upgrade tov mechele /spileers.
ok spileers is jong maar ik zie er geen groot talent in, en mechele zou gewoon een goede back up mogen zijn op de bank.

Kan je niet laten liggen natuurlijk, en met deze deal doe je weinig kwaad aangezien je er nog een half jaar kan van genieten.

Berg die scoutingdromen maar op hé jongens :unsure:
Ge zijt mijn quotes vergeten, ik heb hem altijd verdedigd hier als één van de weinigen.
Heb dat lang ook gedaan met Yaremchuk, maar die had het wel verkorven toen die intikkers begon te missen eind vorig seizoen in een match die ons bijna PO1 gekost had.

Terug
Bovenaan