Zelf McDonald´s cheeseburger maken

Denk dat de helft van die ingredienten nog niet eens door de EU voedselinspectie komen :unsure:

Dan hebt ge idd wel een Amerikaanse Big Mac maar een Europese is toch anders, daarmee dat je op bv Youtube ook altijd van die videos vind zoals '' why EU McDonald's is different/better than USA McDonald's '', hier heb je veel strengere controle op wat in je voedsel gaat.
 

Kan iemand toevallig zien wat die top 5 is?
En bij wat hij het haar heeft gevonden?
 

Kan iemand toevallig zien wat die top 5 is?
En bij wat hij het haar heeft gevonden?
Mmm. Kan het ook niet lezen.
Maar voor mij;
Fritjes mcdonalds
Burgers van BK.
 
McDonalds
- BigMac: 6/10
- Frietjes: 3/10

Quick
-
Giant: 7/10
- Frietjes: 7/10

Five Guys
- Hamburger: 5/10
- Frietjes: 8/10

Burger King
- Whopper: 8/10
- Frietjes: 9/10

KFC
- Original filet burger: 4/10
- Frietjes: 4/10
 

Kan iemand toevallig zien wat die top 5 is?
En bij wat hij het haar heeft gevonden?
Haar gevonden bij Quick. ;)
 
Groenten, fruit, vlees en brood. Met je frieten er bij heb je eigenlijk de hele voedingsdriehoek binnen. Gezonder wordt het niet.
onlangs nog mijn WTF momentje: de goedkoopste diepvriesfritten hadden zo een label : een groene A = beter/gezonder kan niet!
 
McDonalds
- BigMac: 6/10
- Frietjes: 3/10

Quick
-
Giant: 7/10
- Frietjes: 7/10

Five Guys
- Hamburger: 5/10
- Frietjes: 8/10

Burger King
- Whopper: 8/10
- Frietjes: 9/10

KFC
- Original filet burger: 4/10
- Frietjes: 4/10
Op de hamburger van Five Guys na (zou eerste plek moeten krijgen net voor Burger King) volledig eens eigenlijk :D . Big Mac misschien ietsjes minder nog maar bon details.
 
Dat is omdat frieten op zich gezond zijn. Tot dat ze gebakken worden in het vet.
Nee dat is niet daarom.
Die labels zijn per categorie. Zo wordt fruit apart gerekend van zuivel en bijvoorbeeld ontbijtgranen hebben scores tegenover elkaar, waar diepvriesfrieten niks in de pap te brokken hebben.

Een apper zal bvb A scoren, terwijl een banaan of druiven bvb een C gaan scoren door het hogere suikergehalte.
Maar cornflakes met score B zijn dus niet gezonder of beter dan fruit met score D.
 
Nee dat is niet daarom.
Die labels zijn per categorie. Zo wordt fruit apart gerekend van zuivel en bijvoorbeeld ontbijtgranen hebben scores tegenover elkaar, waar diepvriesfrieten niks in de pap te brokken hebben.

Een apper zal bvb A scoren, terwijl een banaan of druiven bvb een C gaan scoren door het hogere suikergehalte.
Maar cornflakes met score B zijn dus niet gezonder of beter dan fruit met score D
Neen:
"Zijn diepvriesfrietjes gezonder dan zalm? | Lees | radio2" https://radio2.be/lees/zijn-diepvriesfrietjes-gezonder-dan-zalm

Ze doen het idd per soort voeding, maar frieten vallen onder aardappelen die groenten zijn.
 
Jullie hebben allebei een beetje gelijk. :) in die zin dat je appels en diepvriesfrieten qua nutriscore niet met elkaar moet vergelijken en dat nutriscore geen rekening houdt met de bereidingswijze.
 

Destijds was er een Quick aan/in het Sportpaleis.
Die werd enkel geopend op dagen van evenementen en alles was overheerlijk. Vooral die salade in de Giant was zo lekker vers…

Bij ons in Gent moeten alle ingrediënten al dagenlang liggen zweten ergens, vrees ik, want de salade ziet er bijna zwart.
Idem voor de hamburgers die er zwart zien van te lang te bakken.

Een paar jaar geleden nog eens geweest en het was opnieuw zo.
Sedertdien zet ik er geen voet meer binnen…
 
McDonalds
- BigMac: 6/10
- Frietjes: 3/10

Quick
-
Giant: 7/10
- Frietjes: 7/10

Five Guys
- Hamburger: 5/10
- Frietjes: 8/10

Burger King
- Whopper: 8/10
- Frietjes: 9/10

KFC
- Original filet burger: 4/10
- Frietjes: 4/10
Zijn dat uw punten of die van het hln artikel?

Whopper is lekker, maar ik neem toch meestal de ultimate bacon king met jalapinos toegevoegd. En dan zo’n frit met spekblokjes en kaassaus erop.
Qua calorieën kan het wel tellen denk ik 😅
 
Terug
Bovenaan