AstraZeneca trekt coronavaccin mondiaal terug

deze post bevat onjuiste of onbevestigde informatie

Wat zijn de gevolgen voor de overheden die tijdens de coronaperiode op allerhande manieren druk hebben gezet op de bevolking, die als proefkonijntjes zijn gebruikt? Wie gaat boeten voor de schade, buiten de proefkonijntjes zelf? Wie weet bestaan er nog andere schadelijke effecten op korte of lange termijn waarvan we nog niet afweten, en is het niet gelimiteerd tot AstraZeneca maar ook vaccins van andere producenten? Hadden de anti-vaxxers toch gelijk?

Triestig…
 

Guardian geeft toch een iets genuanceerder beeld. Vnl dat AstraZenica zelf hun accreditatie heeft laten intrekken omdat er eigenlijk nauwelijks nog vraag naar of nood aan dat specifiek vaccin was nu er andere en betere op de markt zijn. Ook omdat die zeldzame kans TTS nu eenmaal bestaat (artikel spreekt van 2 a 3 per 100000)
 
Ik ben blij dat de overheden vaccins voor ons hebben kunnen voorzien tijdens een ongeziene grote pandemie die in de laatste generaties heeft plaatsgevonden.
Het is niet dat er op record tijd onderzoek en ontwikkeling is gebeurd om vaccins te ontwikkelen, dat deze niet veilig of effectief zijn.
Elk geneesmiddel heeft bijwerkingen en in tijden van onzekerheid en veel fake nieuws door veel bange mensen in echokamers verspreid.

Geneesmiddelenproductie kost veel geld. De vaccins van de andere fabrikanten leken effectiever te zijn dan die van AstraZeneca, dus lijkt me vrij logisch dat ze daarmee stoppen.

On a personal note;
Heb zelf meerdere vaccins van verschillende fabrikanten gekregen en had geen bijwerkingen.
 

Wat zijn de gevolgen voor de overheden die tijdens de coronaperiode op allerhande manieren druk hebben gezet op de bevolking, die als proefkonijntjes zijn gebruikt? Wie gaat boeten voor de schade, buiten de proefkonijntjes zelf? Wie weet bestaan er nog andere schadelijke effecten op korte of lange termijn waarvan we nog niet afweten, en is het niet gelimiteerd tot AstraZeneca maar ook vaccins van andere producenten? Hadden de anti-vaxxers toch gelijk?

Triestig…
Het coronavaccin was niet verplicht hè? De mensen hebben zelf de keuze gemaakt om zich te laten vaccineren.
 
Wat zouden de gevolgen geweest zijn voor de overheden indien ze hadden gezegd "Trek jullie plan, let's see what happens."?
Wie ging er dan boeten voor de schade?
Wie weet bestaan er nog andere schadelijke effecten op korte of lange termijn door een covid-infectie/long covid waarvan we nog niet afweten.
Wat hadden de anti-vaxxers dan gezegd, gingen ze dan gelukkig zijn?

Gewoon uw vragen omgedraait.


Meanwhile on social media:
De antivaxxers gaan momenteel compleet los bij alleen nog maar het lezen van de titel van dat artikel..
 
Wat zouden de gevolgen geweest zijn voor de overheden indien ze hadden gezegd "Trek jullie plan, let's see what happens."?
Wie ging er dan boeten voor de schade?
Wie weet bestaan er nog andere schadelijke effecten op korte of lange termijn door een covid-infectie/long covid waarvan we nog niet afweten.
Wat hadden de anti-vaxxers dan gezegd, gingen ze dan gelukkig zijn?

Gewoon uw vragen omgedraait.


Meanwhile on social media:
De antivaxxers gaan momenteel compleet los bij alleen nog maar het lezen van de titel van dat artikel..
Voor mij gaat het niet over pro vaxxer of antivaxxer maar je zit nu met een grote groep mensen die enerzijds niet het intellect hebben om die data correct te interpreteren wss ietwat hypochondrische tendencies hebben die nu gewoon angstig zijn. Zulke artikels zijn voor het mentaal welzijn ook niet zo goed lijkt me.
 

Wat zijn de gevolgen voor de overheden die tijdens de coronaperiode op allerhande manieren druk hebben gezet op de bevolking, die als proefkonijntjes zijn gebruikt? Wie gaat boeten voor de schade, buiten de proefkonijntjes zelf? Wie weet bestaan er nog andere schadelijke effecten op korte of lange termijn waarvan we nog niet afweten, en is het niet gelimiteerd tot AstraZeneca maar ook vaccins van andere producenten? Hadden de anti-vaxxers toch gelijk?

Triestig…
Lees de bijsluiter eens van een willekeurig medicament dat je in het verleden al ingenomen hebt zonder vragen bij te stellen. Het stukje over mogelijke bijwerkingen meerbepaald.

Je kan dat triestig vinden, maar met onze huidige kennis is het gewoonweg niet mogelijk om medicamenten te maken zonder bijwerkingen.
 
Voor mij gaat het niet over pro vaxxer of antivaxxer maar je zit nu met een grote groep mensen die enerzijds niet het intellect hebben om die data correct te interpreteren wss ietwat hypochondrische tendencies hebben die nu gewoon angstig zijn. Zulke artikels zijn voor het mentaal welzijn ook niet zo goed lijkt me.
Ik stel me toch heel erg de vraag of velen het intellect niet hebben hoor. Velen lijken het gewoon niet te willen gebruiken om gewoon wat keet te kunnen schoppen. Het lijkt me hoe langer hoe meer te zijn dat Jan en alleman meedoet met de 'anti-cultuur'.

Zulke artikels wijzen er trouwens op dat er niks in de doofpot gestoken wordt. Maar ze zullen wel massaal verschijnen in antivaxx groepen onder het mom van "Ziet ge wel!" en dat sterkt hen in hun 'Grote Gelijk' terwijl de antwoorden weer heel wat genuanceerder zijn, zie post van @Gromker hierboven.
 
De overheid heeft wel op een zeker moment uitdrukkelijk beslist dat bepaalde bevolkingsgroepen enkel Astrazeneca mochten toegediend krijgen, dit was gebaseerd op leeftijd. Ik herinner dit zeer goed omdat je dokterstoestemming nodig had om dit aan te passen naar een Pfizervaccin. Wij hebben dit gedaan voor ons mama gezien zij sowieso een tromboseprobleem heeft.
Ik vraag mij dus wel af wat de impact hiervan zal zijn voor gevallen waarbij de overheid verplicht enkel de keuze Astrazeneca toeliet en er effectief een trombose veroorzaakt werd met blijvende lichamelijke gevolgen of zelf een overlijden. In de States zijn er al verschillende legal cases tegen Astrazeneca, ze hebben in dit kader officieel erkend dat er een probleem is, vermoedelijk vandaar huidige beslissing om ermee te kappen.

Daarnaast was vaccinatie indirect niet vrijblijvend gezien heel de uitsluitingspolitiek op basis van vaccinatiepasporten..


Artikel dat ik vorige week toevallig tegenkwam rond Astrazeneca waarin ze zelf in de rechtbank hebben toegegeven dat er een verband bestaat tussen het vaccin en tromboses:

Historiek omtrent leeftijdsgroepen in België: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/07/ema-astrazeneca/
In ons geval kreeg mama een uitnodiging voor Astrazeneca op basis van deze beslissing. Wij hebben hiervoor contact opgenomen met het vaccinatiecentrum, wij hadden een document nodig van de huisarts waarin werd uiteengezet waarom Astrazeneca niet aangewezen was voor mama. Wij moesten hiermee bij de arts van het vaccinatiecentum die uitdrukkelijk moest toestemming geven dat in dit geval een ander vaccin werd toegediend.
 
Laatst bewerkt:
Mijn oprechte medeleven aan de mensen die letsels hebben overgehouden of overleden zijn ten gevolge van dit vaccin. Daarom dat medicijnen normaal ook zo'n lange ontwikkelingstijd hebben, om zeldzame en minder zeldzame complicaties te kunnen opsporen tijdens de verschillende fases van het ontwikkelingsproces. Wat ik mis in de openingspost, is dat 2020 en 2021 absoluut geen normale periode was en als je een risico-analyse moet maken tussen vaccin/geen vaccin, lijkt de balans mij toch overweldigend in een bepaalde richting te hellen.
 
Mijn oprechte medeleven aan de mensen die letsels hebben overgehouden of overleden zijn ten gevolge van dit vaccin. Daarom dat medicijnen normaal ook zo'n lange ontwikkelingstijd hebben, om zeldzame en minder zeldzame complicaties te kunnen opsporen tijdens de verschillende fases van het ontwikkelingsproces. Wat ik mis in de openingspost, is dat 2020 en 2021 absoluut geen normale periode was en als je een risico-analyse moet maken tussen vaccin/geen vaccin, lijkt de balans mij toch overweldigend in een bepaalde richting te hellen.
Er missen wel meer dingen in de openingspost.
 
Haal wel even de uitlach- en unsure-smileys weg onder de openingspost, graag.
Edit: bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Historiek omtrent leeftijdsgroepen in België: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/07/ema-astrazeneca/
In ons geval kreeg mama een uitnodiging voor Astrazeneca op basis van deze beslissing. Wij hebben hiervoor contact opgenomen met het vaccinatiecentrum, wij hadden een document nodig van de huisarts waarin werd uiteengezet waarom Astrazeneca niet aangewezen was voor mama. Wij moesten hiermee bij de arts van het vaccinatiecentum die uitdrukkelijk moest toestemming geven dat in dit geval een ander vaccin werd toegediend.

Uit het artikel;
waarvan 18 fatale gevallen, op een totaal van zowat 25 miljoen mensen die een AstraZeneca-vaccin hebben gekregen.

Dat is om het zacht uit te drukken zeer zeer weinig.
Welk medicijn is wel volledig bijwerking vrij? We moeten ook wel ergens eerlijk zijn ook.
Dat de bijwerkingen fataal kunnen zijn dat is nooit oké, maar het volledig uitsluiten is ook niet mogelijk.
De voordelen wegen niet op tegen de nadelen, dat is wel duidelijk.
 
Uit het artikel;


Dat is om het zacht uit te drukken zeer zeer weinig.
Welk medicijn is wel volledig bijwerking vrij? We moeten ook wel ergens eerlijk zijn ook.
Dat de bijwerkingen fataal kunnen zijn dat is nooit oké, maar het volledig uitsluiten is ook niet mogelijk.
De voordelen wegen niet op tegen de nadelen, dat is wel duidelijk.
Niet iedereen gaat de link gelegd hebben tussen tromboses en het vaccin. Mogelijk volgen er nu meerdere onderzoeken rond trombosegevallen van die periode?
 
Niet iedereen gaat de link gelegd hebben tussen tromboses en het vaccin. Mogelijk volgen er nu meerdere onderzoeken rond trombosegevallen van die periode?
Ik denk dat men in tijden van corona wel degelijk genoeg het vergrootglas op zulke zaken gehouden heeft. Op een gegeven moment was een verkeersongeval nog net niet veroorzaakt door het vaccin.
 
Uit het artikel;


Dat is om het zacht uit te drukken zeer zeer weinig.
Welk medicijn is wel volledig bijwerking vrij? We moeten ook wel ergens eerlijk zijn ook.
Dat de bijwerkingen fataal kunnen zijn dat is nooit oké, maar het volledig uitsluiten is ook niet mogelijk.
De voordelen wegen niet op tegen de nadelen, dat is wel duidelijk.
goh ja ik had het hier al neergepend maar een vriend van mij is dus zwaar diabeet geworden van het vaccin.
Er zijn aanwijzingen en studies dat dit door covid vaccinatie kan komen. Inderdaad de voordelen wegen niet op tegen de nadelen maar als frisse veertiger die nu keihard op zijn voeding moet letten, insuline spuiten, geen pintje meer mogen drinken heeft daar gewoon weinig verhaal aan.
Dat is pech gehad in de vaccin loterij. Gegeven dat een covid besmetting wss niet levensbedreigend geweest was voor die persoon.
Op individueel vlak is dat een zure.
 
Dat is om het zacht uit te drukken zeer zeer weinig.
Om dat in perspectief te plaatsen:
Hoeveelheid dodelijke ongevallen in België per gereden km: 0.0000000073
Hoeveelheid sterfgevallen per Astrazenecavaccin: 0.00000072.
0.00000072/0.0000000073= 98.63
-> conclusie: het nemen van een AstraZenecavaccin is even dodelijk als 100km rijden in een auto. Voor sommige mensen die die dag speciaal van hun werk moesten omrijden, was de rit naar het vaccinatiecentrum dus dodelijker dan het nemen van het vaccin.
Als je werkgever je vraagt om naar een klant 60km verderop te rijden, eist die dus van je dat je een groter gezondheidsrisico neemt dan als hij zou eisen dat je een prik zet.
 
goh ja ik had het hier al neergepend maar een vriend van mij is dus zwaar diabeet geworden van het vaccin.
Er zijn aanwijzingen en studies dat dit door covid vaccinatie kan komen. Inderdaad de voordelen wegen niet op tegen de nadelen maar als frisse veertiger die nu keihard op zijn voeding moet letten, insuline spuiten, geen pintje meer mogen drinken heeft daar gewoon weinig verhaal aan.
Dat is pech gehad in de vaccin loterij. Gegeven dat een covid besmetting wss niet levensbedreigend geweest was voor die persoon.
Op individueel vlak is dat een zure.
In de eerste twee zinnen spreek je jezelf wel tegen imo.
Is geworden <-> aanwijzingen dat het vaccin de oorzaak kan zijn.

En ja, da's een heel zure situatie maar als iedereen toen zo redeneerde "ik word er toch ni zwaar ziek van, waarom zou ik dan een risico nemen met een vaccin", zaten we nu misschien nog altijd in die miserie.
 
In de eerste twee zinnen spreek je jezelf wel tegen imo.
Is geworden <-> aanwijzingen dat het vaccin de oorzaak kan zijn.

En ja, da's een heel zure situatie maar als iedereen toen zo redeneerde "ik word er toch ni zwaar ziek van, waarom zou ik dan een risico nemen met een vaccin", zaten we nu misschien nog altijd in die miserie.
akkoord maar op individueel vlak redeneer je zo niet he. Tenzij je heel nobel van inborst bent en je de gezondheid van de groep boven je eigen gezondheid zet. Maar als we eerlijk zijn denkt iedereen wel in de eerste plaats aan zichzelf. Zeker als de gevolgen een serieus verlies van quality of life is.

wat betreft de eerste twee zinnen ben ik daar eerlijk in. Er zijn studies die het toekennen aan vaccinatie, zeggen dat er geen indicatie is dat vaccinatie diabetes kan veroorzaken en er zijn studie die argumenteren dat covid diabetes kan triggeren.
Ook een nadeel van een snel opkomend virus is dat alle onderzoekers een field day gehad hebben in studies opzetten.

Bij die vriend waren de waarden zo hoog dat hij normaal gezien comateus moest geweest zijn. Gegeven dat ervoor geen indicatoren waren lijkt het toch dat het enerzijds door covid of door de vaccinatie gekomen is. En als je dan verder deduceert dat hij nog geen 'merkbare' besmetting opgelopen had... tja Die is overtuigd dat het door het vaccin komt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan