cantharides
Active member
Klopt, maar dan ga je er dus als werknemer effectief op achteruit zoals ik al aangaf en de "winst" of vooruitgang in belastingen/rsz is niet het verhoopte bedrag dat nu eventueel in wagens gestopt wordt, waarvan sommigen denken dat dit voor hen voor een belastingverlaging gaat zorgen + als je dan nog moet aannemen dat het een effect gaat hebben op het gebruik van -en aankoop van wagens is er dan ook parallel een daling aan btw en accijnzen.Maar die 700€ kost van een bedrijfswagen geven aan 500€ bruto loon (fictieve cijfers) zodat voor het bedrijf de rekening neutraal is kan wel.
Alleen spijtig dat die kapot belast wordt momenteel...
De werkgever kost het evenveel en jij als werknemer blijft over met minder als 230€ netto.
Ook gaan er een aantal leasebedrijven overkop gaan, want die draaien hun omzet wel op bedrijfswagens en niet op de particuliere markt, met misschien wat werkelozen tot gevolg uiteraard, ook de elektrificatie van het wagenpark gaat drastisch vertragen (80% bedrijfswagens).
Ik denk eerlijk gezegd dat de win hier niet zo groot is als men zou willen laten uitschijnen.
Voor werknemers die nu een extralegaal voordeel krijgen die nog relatief laag verloond worden stelt het probleem zich minder, die kunnen nog op zoek naar beter betaalde jobs, voor de werknemers die tegen hun loonplafonds aanlopen natuurlijk die zijn weer eens gesjareld, want die moet alweer inleveren (categorie die nu al reeds het meeste bijdraagt van allemaal).
Laatst bewerkt: