Mobiliteit in campagnes: flitstolerantie, kilometerrijden, eigen wagen

Maar die 700€ kost van een bedrijfswagen geven aan 500€ bruto loon (fictieve cijfers) zodat voor het bedrijf de rekening neutraal is kan wel.

Alleen spijtig dat die kapot belast wordt momenteel...

De werkgever kost het evenveel en jij als werknemer blijft over met minder als 230€ netto.
Klopt, maar dan ga je er dus als werknemer effectief op achteruit zoals ik al aangaf en de "winst" of vooruitgang in belastingen/rsz is niet het verhoopte bedrag dat nu eventueel in wagens gestopt wordt, waarvan sommigen denken dat dit voor hen voor een belastingverlaging gaat zorgen + als je dan nog moet aannemen dat het een effect gaat hebben op het gebruik van -en aankoop van wagens is er dan ook parallel een daling aan btw en accijnzen.
Ook gaan er een aantal leasebedrijven overkop gaan, want die draaien hun omzet wel op bedrijfswagens en niet op de particuliere markt, met misschien wat werkelozen tot gevolg uiteraard, ook de elektrificatie van het wagenpark gaat drastisch vertragen (80% bedrijfswagens).
Ik denk eerlijk gezegd dat de win hier niet zo groot is als men zou willen laten uitschijnen.

Voor werknemers die nu een extralegaal voordeel krijgen die nog relatief laag verloond worden stelt het probleem zich minder, die kunnen nog op zoek naar beter betaalde jobs, voor de werknemers die tegen hun loonplafonds aanlopen natuurlijk die zijn weer eens gesjareld, want die moet alweer inleveren (categorie die nu al reeds het meeste bijdraagt van allemaal).
 
Laatst bewerkt:
Maar die 700€ kost van een bedrijfswagen geven aan 500€ bruto loon (fictieve cijfers) zodat voor het bedrijf de rekening neutraal is kan wel.

Alleen spijtig dat die kapot belast wordt momenteel...

De werkgever kost het evenveel en jij als werknemer blijft over met minder als 230€ netto.
Het gaat van beide kanten moeten komen. De werknemer heeft een heel voordelige manier gehad om een auto van het werk betaald te krijgen. De werkgever heeft een heel voordelige manier gehad om de werknemer uit te betalen in auto ipv daar een heel duur loon voor uit te keren.

Als ik de regering was en ik zou dit onderwerp serieus nemen. Dan zou ik gewoon stelselmatig (over een tijdspanne van minstens 5j) de belastingen verhogen zodat steeds minder mensen nog die bedrijfswagen willen. En eventueel een alternatief bieden volgens het Nederlands systeem. Met km registratie. Zo voorkom je dat mensen die veel werkgerelateerde kilometers moeten doen, de dupe worden.
 
https://www.bruzz.be/actua/mobilite...eel-brusselse-ring-kost-35-miljard-2024-05-17 ik blijf het ongelooflijk vinden hoe deze miljarden niet opgenomen worden telkens als het over subsidies en (openbaar) vervoer gaat. De metro is te duur, maar dit is geen probleem
Omdat 10 jaar lang er 1 tot 2 uur file bijkletsen voor wie de ring over moet de beste reclame is voor het OV ?
Op de brug van Vilvoorde is het maximum aantal wegenwerkers die ik bezig zag 3 man. Vrij zeker dat dat alles was, want een stuk van het zeil dat ze over hun stelling spannen was aan het wegvliegen en het was alle hens aan dek. En nog vaker is er geen kat te zien.
En dan in Wezembeek ook nogeens alles op 1 vak… Het begint nu al belachelijk te worden, en de “werken” zijn nog ni goe bezig.
Ik snap dat werken nodig zijn, maar deze aanpak is het perfect recept om te eindigen zoals het justitiepaleis waar ze eerst de stellingen moesten restaureren om de echte restauratie verder te zetten: een eindeloze werf
 
https://www.bruzz.be/actua/mobilite...eel-brusselse-ring-kost-35-miljard-2024-05-17 ik blijf het ongelooflijk vinden hoe deze miljarden niet opgenomen worden telkens als het over subsidies en (openbaar) vervoer gaat. De metro is te duur, maar dit is geen probleem
Als je het over de Brusselse metro en over subsiedies voor Brusselse (openbaar) vervoer hebt, dan is het antwoord simpel: welkom in België.

Bijna de gehele Brusselse ring ligt op Vlaams grondgebied. Sinds autosnelwegen en gewestwegen een bevoegdheid zijn van het gewest op wiens grondgebiet deze liggen, is dit dus een Vlaamse bevoegdheid.
Zijn dus andere budgetten en subsidies. De Vlaamse Overheid gaat niet investeren in dingen die hun bevoegdheid niet zijn. Idem met de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.
 
Terug
Bovenaan