Onnozele/kleine vraagjes: Werk & Studie editie

Mijn opzeg loopt tot 19 augustus. Ik heb een maand ouderschapsverlof van 12 juli tot en met 15 augustus. De 16de heb ik een verlofdag ingepland.

Onder “druk” heb ik een nota van het bedrijf op mijn opzegbrief getekend dat ik 12 juli al mijn spullen en dus ook bedrijfswagen inlever.

Echter ben ik hier nu niet meer mee akkoord gezien ik de auto eigenlijk nodig heb voor mijn vakantie. Hun redenatie is dat ik mijn laatste werkdag presteer de 12de juli maar ik ben van mening dat ik nog op de payrol sta en er dus recht op heb.

Ze gaan dit voorleggen bij directie maar wat zijn mijn rechten als ze niet toegeven? In principe kan ik mijn verlofdag van de 16de augustus nog intrekken.
 
Dus 1 jaar fulltime heb je maar 70% van wat je hebt als je 2x een half jaar werkt.
Straf toch.

Eigenlijk zijn vaste jobs overrated hé.

Een mens is beter af, zoals je aangeeft: 2 keer een half jaar te werken.

Akkoord, dat zijn meestal niet de beste jobs (jobs zonder veel doorgroei), maar dus gewoon telkens een half jaartje in een winkel/fabriek/onderhoudsfunctie werken, en een half jaar van het leven genieten. Stemt tot nadenken..
 
Mijn opzeg loopt tot 19 augustus. Ik heb een maand ouderschapsverlof van 12 juli tot en met 15 augustus. De 16de heb ik een verlofdag ingepland.

Onder “druk” heb ik een nota van het bedrijf op mijn opzegbrief getekend dat ik 12 juli al mijn spullen en dus ook bedrijfswagen inlever.

Echter ben ik hier nu niet meer mee akkoord gezien ik de auto eigenlijk nodig heb voor mijn vakantie. Hun redenatie is dat ik mijn laatste werkdag presteer de 12de juli maar ik ben van mening dat ik nog op de payrol sta en er dus recht op heb.

Ze gaan dit voorleggen bij directie maar wat zijn mijn rechten als ze niet toegeven? In principe kan ik mijn verlofdag van de 16de augustus nog intrekken.
ouderschapsverlof is een loopbaanonderbreking. Je hebt in die periode dus geen recht op loon van uw werkgever, maar dus ook niet meer op uw bedrijfswagen. Wat ze zeggen is dus niet fout.
Zo'n dingen staan normaal ook beschreven in je car policy.

ik pak vanaf volgende maand 10 maanden 4/5 (20% ouderschapsverlof). Aan de bedrijfswagen moet ik in die maanden 100€ netto bijdragen. (praktischer dan de wagen een dag per week inleveren...)
 
Laatst bewerkt:
Straf toch.

Eigenlijk zijn vaste jobs overrated hé.

Een mens is beter af, zoals je aangeeft: 2 keer een half jaar te werken.

Akkoord, dat zijn meestal niet de beste jobs (jobs zonder veel doorgroei), maar dus gewoon telkens een half jaartje in een winkel/fabriek/onderhoudsfunctie werken, en een half jaar van het leven genieten. Stemt tot nadenken..

Een van mijn kameraden doet dat.

In de winter werken in een ski-resort en max aantal skidagen meepikken
Thuiskomen en met de motor europa doorkruisen.
in de zomer-najaar wat aan den band staan of bij nen hovenier werken, afwisselend met nog ergens mototrips.

Zijn jaarlijks inkomen is zo laag dat hij amper belastingen betaald.

'thelpt wel als ge al een deftige erfenis hebt gekregen en wetende da ge nog wel deftige erfenissen gaat krijgen.
Hij heeft ook (nog?) geen gezin, dus niemand die hem tot iets dwingt..
 
Klopt het dat een bedrijfswagen niet meegerekend wordt voor een ontslagvergoeding als extralegale voordelen 'het karakter van liberaliteit' hebben in de arbeidsovereenkomst?
 
Klopt het dat een bedrijfswagen niet meegerekend wordt voor een ontslagvergoeding als extralegale voordelen 'het karakter van liberaliteit' hebben in de arbeidsovereenkomst?
In theorie is iets wat het karakter heeft van liberaliteit idd geen onderdeel van de ontslagvergoeding. Maar je zal als werkgever gigantisch goed moeten een rechter overtuigen waarom een maandelijks terugkerend voordeel, die de werkgever expliciet als wagen aanmerkt die gebruikt wordt voor het werk (anders is VAA niet van toepassing, maar is de volledige TCO belastbaar voor de werknemer) én die je als werkgever op meerdere jaren leaset met meestal een zware boete bij vroegtijdige beëindiging, een "liberaliteit" zou zijn.

Puur het feit dat je iets als liberaliteit declareert, maakt het nog geen liberaliteit voor de wetgeving. Zie bvb cassatie hier: https://www.stradalex.com/nl/sl_src_publ_jur_be/document/cass_N-20000918-4
 
Terug
Bovenaan