De beurs

Om even de korte termijn toer op te gaan...
Mbt impact Amerikaanse verkiezingen op bv. een Oxy denk ik niet dat het veel uitmaakt wie wint.
Persoonlijk denk ik niet de presidentsverkiezingen een grote rol spelen (tenzij er nu nog iemand de plaats inneemt van Biden of Trump). Toen Trump won in 2016 was dat een verrassing die de beurzen nauwelijks hadden geanticipeerd en toen Biden won bewoog er op zich niet veel. Ik kan me niet inbeelden dat ze nu sterk groen/rood gaan kleuren ongeacht of Trump/Biden wint.

Geen idee hoe OXY erop zou reageren, ik ken het aandeel er te weinig voor.
 
Kijk naar wat de beurs heeft gedaan toen Trump aan de macht was, waren zeer goede beursjaren. (buiten de maanden van begin covid uiteraard)

Maar zal uiteindelijk niet veel wegen op de beurs wie het nu wordt.
 
Kijk naar wat de beurs heeft gedaan toen Trump aan de macht was, waren zeer goede beursjaren. (buiten de maanden van begin covid uiteraard)
Geen idee waarom je dat zou vermelden terwijl de beurs ook onder Obama en Biden gewoon naar omhoog ging.

Van oktober 2008 tot en met vandaag kan je een rechte lijn schuin omhoog trekken met zeer weinig variabiliteit. (behalve misschien de Covid en de 2022 inflatie/Rusland scare, maar zelfs die wijzigen uiteindelijk de richtingscoëfficient niet).
Quasi 1 langgerekte bullmarkt, ongeachte wie president was.
 
Mooie analyse! Ze staan inderdaad cheap, maar de turnaround is nog niet volledig ingezet.
Cash 11% van marketcap is wel niet "bijna 1/3":D
hij zegt toch duidelijk dat het enkel is voor diegene die minimumniveau kunnen halen van de Vlaamse Toetsen … 11% is het nieuwe 33%, dat je dat nog niet weet 🤡 Maar ben blij voor hem dat hij geen slappe lul heeft en zwaar invested is in een bedrijf dat evenveel kans heeft om te slagen als te floppen!
Ik heb het nog gezegd, en dan toch de mist in gaan. Jammer, maar voor begrijpend lezen moet meester Fernando hier toch al twee buizen uitdelen.

Cash & cash equivalents (17,7B) - Total debt (11B) = 6,7B net cash
bijna 1/3 van zijn market cap in cash op de balans
Dat gaat dus duidelijk over de $17,7B cash en niet de $6,7B netto cashpositie.

@Cucaracha: De turnaround is imo wel al volledig ingezet, maar het duurt even eer je daar de vruchten van plukt (ik denk dat je dat bedoelt?). Er is nieuw management (CEO, CFO, CTO) met een duidelijke opdracht, er vloeit personeel af, er wordt gesneden in de SBC, er werden/worden een hele reeks nieuwe functies geïmplementeerd (check zeker eens 'Fastlane'-checkout en 'Complete Payments'), ze versterken hun marketing, ze bekijken manieren om hun data te monetizen en ze tasten ook de advertising-markt af. De resultaten daarvan heb je uiteraard niet op één kwartaal (al was Q1 zeer bemoedigend: active accounts Q4'23 -> Q1'24 voor het eerst weer gestegen, omzetgroei versneld & marges gestegen.). Moest de turnaround al compleet zijn stonden ze ook niet op $58. Onzekerheid schept de opportuniteit.

Wat ben je met cijfers, als er geen toekomstvisie en een moat is? Waarom zou ik nog paypal gebruiken? Eender welke bankapp, kan wat paypal kan. Lees: ik zeg niet dat cijfers onbelangrijk zijn enkel dat dat niet de enige reden mag zijn om een aandeel te kopen.

Cijfers kan iedereen googlen en zeggen enkel iets over de actuele informatie van het bedrijven. Toekomstige voorspellingen aan de hand van huidige cijfers is gewoon waarzeggerij.

Let the downvotes begin.
1) Toekomstige voorspellingen aan de hand van huidige cijfers is gewoon waarzeggerij.
'Toekomstige voorspellingen' is een pleonasme (+ het is 'googelen'). Fernando deelt opnieuw een buis uit voor Nederlands.
Toekomstige voorspellingen aan de hand van huidige cijfers op basis van arbitraire aannames over de toekomst is geen waarzeggerij ofzo? Non-argument. NEXT

2) Waarom zou ik nog Paypal gebruiken
Voor mij persoonlijk: unmatched buyer protection en verbergen/beschermen van je financiële gegevens op een website. Paypal wikkelt de transactie af, de verkoper weet zelfs niet bij welke bank je zit, en eventuele kapers op de kust dus ook niet. Al je informatie zit beveiligd bij Paypal op eigen servers. Het is makkelijk te koppelen aan allerhande services, super gebruiksvriendelijk en geeft een perfect seamless ervaring. Ik heb letterlijk nog nooit eender welk probleem gehad met betalen via Paypal. Must-have als je geen kredietkaart hebt.
Kleine anekdote: gisteren uit miserie voor de eerste keer ooit Uber geïnstalleerd, topervaring. Wilde geen miserie met account aanmaken, snel ingelogd via Google. Krijg je de optie om een betaalmethode toe te voegen. Paypal stond als eerste optie, was twee keer tikken en in orde. Vanaf nu stap ik gewoon in en uit, Paypal regelt alles. Daarvoor ging elke taxirit nog via de debitkaart in de wagen.

3) Eender welke bankapp kan wat Paypal kan
Zoals hierboven al deels aangetoond is dit natuurlijk zever. Er zijn daarnaast bv. talloze websites waar je niet met bancontact/eigen bankapp kan betalen. NEXT

4) Wat ben je met cijfers, als er geen toekomstvisie en een moat is?
Wie zegt dat er geen toekomstvisie is? De problemen zijn gekend, turnaround-initiatieven zijn genomen, de nieuwe CEO heeft die al voorgesteld en hij geeft mij een sterke indruk. Bij zijn vorige werkgever (beurslieveling Intuit) was hij een graag gezien manager en naar verluidt heel capabel. Een paar kwartalen het voordeel van de twijfel geven misschien?
Paypal heeft wél een moat. In tegenstelling tot wat velen schijnen te denken leveren die effectief een sterke service die door heel veel mensen gebruikt wordt en de verankering van users (zie anekdote hierboven) is deel van de moat. En concurrentie, tja, dat heeft elk bedrijf. De meeste markten (en dus ook payment services) zijn groot genoeg voor meerdere succesvolle spelers. En het moet nu lukken dat online payments een structurele groeimarkt is die naar schatting aan 9% CAGR gaat groeien tot minstens 2030.

Beleggen is in essentie kijken naar cijfers, die bepalen wel degelijk een groot deel van de investment case. Op dit moment geeft Paypal je een korting op de indexen van ca. 50% (op P/FCF basis). Je koopt daarbij ook een nettokaspositie van 11% vd market cap. Daarbovenop heb je 8% buyback yield en dat is reëel rendement (een belastingvrije uitkering if you will).

Dat is ook de reden waarom ik Paypal links laat liggen.

Geen idee of dat bedrijf binnen 10 jaar zelfs nog bestaat.
Betalingen zowel online als offline doe je met kredietkaart of systemen type Payconiq.
Peer-to-peer payments kan ook met Payconiq of gewoon via bank app zelf. En daarnaast heb je ook nog Google en Apple Pay.

Wat is nog het nut van Paypal voor 99% van de bevolking?
Wat betreft "nut", zie hierboven.
"Binnen 10 jaar bestaan ze niet meer" is puur sentiment en nergens op gebaseerd. Paypal is nog steeds marktleider (~38% marktaandeel) en het is een naam als een klok. Paypal is trouwens een holding: Braintree, Venmo, Xoom, Zettle: allemaal onder de Paypal-paraplu.
In plaats van dat ik hier moet verdedigen waarom een financiëel gezonde marktleider in een groeimarkt binnen 10 jaar nog bestaansrecht heeft zou ik graag eens van iemand een onderbouwde argumentering lezen over hoe exact zo'n bedrijf dan plots in mekaar gaat storten :wtf: Want de cijfers vertellen tot nu toe een ander verhaal.

Ik kan voor alles een alternatief vinden, dat maakt het nog geen argument. Een verdiep omhoog gaan doe je met de lift, dus ik weet niet of trappen binnen 10 jaar nog bestaan...
Friendly reminder dat big tech niet aan payment processing doet. Ze bieden een Wallet aan die je kredietkaart o.i.d. opslaat en waarmee je betalingen doet. Fun fact: Paypal is één van de vele betaalopties via Apple Pay, en de "backend" van Apple Pay draait vaak op... Braintree aka Paypal. De cirkel is rond zeggen ze dan.

Akkoord met de Paypal analyse.

Paypal heeft nog een paar groei vectors:
- Braintree dat een inferieure versie is van Adyen & Stripe maar hier en daar wel deals kan winnen. Is ook beter dan alle legacy zoals Worldpay, Fiserv etc.
- Venmo voor P2P payments

Maar de core business heeft nog maar weinig relevantie. De enigste reden dat die revenue nog min of meer stabiel blijft is omdat Paypal volgens mij vaak als default payment optie recurrente omzet genereert. Ik heb bv. jaren geleden eens Paypal ingesteld als betaalmethode voor Hellofresh en nu verloopt dat gewoon automatisch iedere keer ik een bestelling plaats...

Zou er precies ook van af blijven, zie niet direct een catalyst waardoor de multiple plots weer zou opveren.

Dan vind ik Bill Holdings interessanter, maar die staan ook nog wel wat duurder dan Paypal.
Braintree is een onderschatte groeimotor (+26% groei laatste kwartaal als ik het me goed herinner?).
Ben dus zoals eerder gezegd niet akkoord met de stelling dat de 'core business' niet meer relevant is. Je kiest één keer Paypal en daarna loopt elke volgende transactie die je doet automatisch via hen? Lijkt bijna op een moat. Ook grappig dat het in sommige andere sectoren over de koppen lopen is van zodra er 'recurring revenue' aan te pas komt.

Er moet zelfs geen catalyst komen. Aan dit tempo en onveranderde koers is de market cap binnen 8 jaar gelijk aan de cashbalans door buybacks. Seems legit. Ik herhaal het nog eens: 8% buyback yield is een reëel rendement voor de aandeelhouder en 8% is hoog. De FCF mag zelfs stagneren, het is de FCF/share die telt voor jou als aandeelhouder.

Zet die metrics even aan de kant en bekijk hoe PYPL haar geld verdient en waar de concurrentie zit. Ze zijn al lang niet meer afgekomen met een sterk innovatief concept in betalingen, terwijl hun competitors hier wel volop inzetten. Apple pay heeft bijv. onlangs "tap to cash" gelanceerd, dat is een innovatie binnen het payments landschap (waarop de stock van paypal terecht negatief reageerde). Als je dan ziet welke groeipercentages Apple pay heeft binnen de markt van digital payments versus de groei van Paypal hierin, dan stelt de markt zich vragen in welke mate Paypal hier nog ooit terug Apple gaat inhalen.
Paypal had recent wel een sterke groei in unbranded card transactions, dit is goed voor hun totale payments volume, maar dit geen dramatische innovatie (en daar zit de markt nu net op te wachten als je actief bent in zo'n competitief segment).
Die stock buybacks zijn indrukwekkend, en ze hebben hier de cash voor, maar opnieuw de markt verwacht een sterke innovatie van Paypal. Apple leverde indertijd jaar na jaar die innovatie terwijl ze buybacks deden. Met buybacks alleen betwijfel ik of Paypal de investeerders overtuigd krijgt.
Opnieuw neemt er iemand een loopje met de waarheid. Concurrentie Braintree: Adyen en Stripe. Braintree is leider qua kosten als ik me niet vergis. Is nota bene het snelst groeiende onderdeel van Paypal, they're doing fine. Concurrentie van Apple en Google is overrated imo. Hoe lang bestaan die al? En nogmaals: zelfs als je Apple Pay gebruikt komt er vaak nog Braintree aan te pas.
Tap to cash is enkel tussen iPhones. Geen gevaar voor elke transactie tussen personen waar één iemand een Android heeft dus. P2P is ook maar een klein onderdeel van het totale transactievolume, dus wat betreft 'waarop het aandeel terecht negatief reageerde': I doubt it. Paypal heeft dit jaar ook Tap To Pay gelanceerd (voor Android) trouwens.
Verder nog FastLane, voor snellere checkout als je ergens als gast bestelt. Snellere checkout = hogere conversion (effectief overgaan van winkelmandje naar betaling), dat is nog een oude les van Jeff Bezos. 'Smart Receipts', gepersonaliseerde advertenties/suggesties incl. cashback rewards op basis van eerder koopgedrag. 'Complete Payments' voor merchants, biometric login, etc. Daar beweegt wel wat, maar die dingen kosten tijd.

Zoals hierboven beschreven zijn de huidige resultaten + buybacks alleen eigenlijk al voldoende. Maar nogmaals: Paypal groeit nog altijd double digit en er lopen meerdere initiatieven om de winstgevendheid te verhogen én de groei verder op te krikken. Aan 12x de FCF heb je wel wat margin of safety, niet?


Na het doorploegen van deze comments en vervolgens genadeloos fileren van elk tevergeefs aangebracht tegenargument moet Fernando zich nu weer richten op de belangrijke zaken in het leven: mijn wasmachien heeft gepiept.
 
Als je toch even wilt duidelijk maken hoe snugger je bent, dan mag je ook volledig correct zijn, want die 17B is inclusief short term investments (dus niet enkel Cash & Cash Equivalents). Daarnaast is het nut van Cash me onduidelijk en is net cash het belangrijkste.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1) Toekomstige voorspellingen aan de hand van huidige cijfers is gewoon waarzeggerij.
'Toekomstige voorspellingen' is een pleonasme (+ het is 'googelen'). Fernando deelt opnieuw een buis uit voor Nederlands.
Toekomstige voorspellingen aan de hand van huidige cijfers op basis van arbitraire aannames over de toekomst is geen waarzeggerij ofzo? Non-argument. NEXT
Proficiat, je lacht iemand uit die franstalig is opgevoed en die probeert nederlands te leren.
 
2) Waarom zou ik nog Paypal gebruiken
Voor mij persoonlijk: unmatched buyer protection en verbergen/beschermen van je financiële gegevens op een website. Paypal wikkelt de transactie af, de verkoper weet zelfs niet bij welke bank je zit, en eventuele kapers op de kust dus ook niet. Al je informatie zit beveiligd bij Paypal op eigen servers. Het is makkelijk te koppelen aan allerhande services, super gebruiksvriendelijk en geeft een perfect seamless ervaring. Ik heb letterlijk nog nooit eender welk probleem gehad met betalen via Paypal. Must-have als je geen kredietkaart hebt.
Kleine anekdote: gisteren uit miserie voor de eerste keer ooit Uber geïnstalleerd, topervaring. Wilde geen miserie met account aanmaken, snel ingelogd via Google. Krijg je de optie om een betaalmethode toe te voegen. Paypal stond als eerste optie, was twee keer tikken en in orde. Vanaf nu stap ik gewoon in en uit, Paypal regelt alles. Daarvoor ging elke taxirit nog via de debitkaart in de wagen.
Niet weten bij welke bank je zit is toch maar een zeer kleine reden om het te gebruiken? Al uw andere argumenten gelden ook voor banken en andere consorten.
3) Eender welke bankapp kan wat Paypal kan
Zoals hierboven al deels aangetoond is dit natuurlijk zever. Er zijn daarnaast bv. talloze websites waar je niet met bancontact/eigen bankapp kan betalen. NEXT
Zever, is niet echt een argument.

Talloze? Dan kom ik die toch niet tegen. Ik bestel veel micro controllers online bij buitenlandse shops. Wat toch wel een niche product is.
4) Wat ben je met cijfers, als er geen toekomstvisie en een moat is?
Wie zegt dat er geen toekomstvisie is? De problemen zijn gekend, turnaround-initiatieven zijn genomen, de nieuwe CEO heeft die al voorgesteld en hij geeft mij een sterke indruk. Bij zijn vorige werkgever (beurslieveling Intuit) was hij een graag gezien manager en naar verluidt heel capabel. Een paar kwartalen het voordeel van de twijfel geven misschien?
Dat kan. Het kwaliteit van het management is een vaak onderschat gegeven in het analyseren van een aandeel.
Paypal heeft wél een moat. In tegenstelling tot wat velen schijnen te denken leveren die effectief een sterke service die door heel veel mensen gebruikt wordt en de verankering van users (zie anekdote hierboven) is deel van de moat. En concurrentie, tja, dat heeft elk bedrijf. De meeste markten (en dus ook payment services) zijn groot genoeg voor meerdere succesvolle spelers. En het moet nu lukken dat online payments een structurele groeimarkt is die naar schatting aan 9% CAGR gaat groeien tot minstens 2030.

Beleggen is in essentie kijken naar cijfers, die bepalen wel degelijk een groot deel van de investment case. Op dit moment geeft Paypal je een korting op de indexen van ca. 50% (op P/FCF basis). Je koopt daarbij ook een nettokaspositie van 11% vd market cap. Daarbovenop heb je 8% buyback yield en dat is reëel rendement (een belastingvrije uitkering if you will).


Wat betreft "nut", zie hierboven.
"Binnen 10 jaar bestaan ze niet meer" is puur sentiment en nergens op gebaseerd. Paypal is nog steeds marktleider (~38% marktaandeel) en het is een naam als een klok. Paypal is trouwens een holding: Braintree, Venmo, Xoom, Zettle: allemaal onder de Paypal-paraplu.
In plaats van dat ik hier moet verdedigen waarom een financiëel gezonde marktleider in een groeimarkt binnen 10 jaar nog bestaansrecht heeft zou ik graag eens van iemand een onderbouwde argumentering lezen over hoe exact zo'n bedrijf dan plots in mekaar gaat storten :wtf: Want de cijfers vertellen tot nu toe een ander verhaal.
38% van wat juist? Ik vermoed niet van online betalingen?

Niemand zegt dat het plots in elkaar ga storten, iedereen zegt dat het toekomst perspectief er niet goed uit ziet vanwegen de stijgende concurrentie.
Ik kan voor alles een alternatief vinden, dat maakt het nog geen argument. Een verdiep omhoog gaan doe je met de lift, dus ik weet niet of trappen binnen 10 jaar nog bestaan...
Friendly reminder dat big tech niet aan payment processing doet. Ze bieden een Wallet aan die je kredietkaart o.i.d. opslaat en waarmee je betalingen doet. Fun fact: Paypal is één van de vele betaalopties via Apple Pay, en de "backend" van Apple Pay draait vaak op... Braintree aka Paypal. De cirkel is rond zeggen ze dan.
Top.
Er moet zelfs geen catalyst komen. Aan dit tempo en onveranderde koers is de market cap binnen 8 jaar gelijk aan de cashbalans door buybacks. Seems legit. Ik herhaal het nog eens: 8% buyback yield is een reëel rendement voor de aandeelhouder en 8% is hoog. De FCF mag zelfs stagneren, het is de FCF/share die telt voor jou als aandeelhouder.
Nu ben je uzelf rijk aan het rekenen.
Na het doorploegen van deze comments en vervolgens genadeloos fileren van elk tevergeefs aangebracht tegenargument moet Fernando zich nu weer richten op de belangrijke zaken in het leven: mijn wasmachien heeft gepiept.
Je hebt het hier alleen over Apple Pay en Google, maar banken moet je er ook bij rekenen. Zij zijn wakker geschut, net omwille van Paypal en consorten.
Big tech is altijd al destruptief geweest en banken hebben daar schrik van. Ik kan het weten want ik werk bij een bank, de aantal analyses dat zij maken rondom online transacties is enorm. Het is echt alle hens aan dek, gelukkig voor hen is het allemaal sterk gereguleerd.

Je probeert hier zeer zelfzeker over te komen, maar nederigheid in uw investering zou u sterk helpen. Uw blind staren op uw gelijk, is meestal nefast.

Dus:
Paypal kan een interessante investering zijn, maar de concurrentie is enorm aan het toenenem en voor mij is dat reden genoeg om daar van weg te blijven. Dat hoeft voor u geen reden te zijn en dat is oké. Ik ga verder niet meer reageren, ik verschil gewoon van mening en dat mag/kan.

Het zou leuk zijn in dit topic als iedereen wat minder op de man speelt en open vragen durft te stellen ipv meteen elkaar neer te slaan. Als je vindt dat een investering dom is, vraag dan waarom die persoon ervoor kiest of negeer die persoon gewoon.
 
paypal koopt wel wat aandelen op, .... maar geeft ze bijna even agressief meteen weer uit aan de medewerkers/management.
IMG-20240630-160842.jpg

Je bewering blijkt niet overeen te komen met de realiteit. Fernando begint hier een patroon te zien.
 
Schrijf aub in de eerste persoon en niet in derde persoon aub. Uw bijdrage over paypal wordt geapprecieerd. (Ik heb er zelf geen mening over) en de discussie is van goed niveau.

Maar Fernando dit en Fernando dat... komt heel hautain over
Als hij dat zo wil doen laat hem toch. Ieder zijn stijl… De moderatoren zullen uiteindelijk wel bepalen en ingrijpen wanneer het al dan niet te ver gaat.
 
2) Waarom zou ik nog Paypal gebruiken
Voor mij persoonlijk: unmatched buyer protection en verbergen/beschermen van je financiële gegevens op een website. Paypal wikkelt de transactie af, de verkoper weet zelfs niet bij welke bank je zit, en eventuele kapers op de kust dus ook niet. Al je informatie zit beveiligd bij Paypal op eigen servers. Het is makkelijk te koppelen aan allerhande services, super gebruiksvriendelijk en geeft een perfect seamless ervaring. Ik heb letterlijk nog nooit eender welk probleem gehad met betalen via Paypal. Must-have als je geen kredietkaart hebt.
Really? Het laatste wat ik nodig heb is nog een tussenpersoon of extra financiële partij erbij. Ik gebruik al jaren Visa en Mastercard, daar krijg ik annulatieverzekeringen en cashbacks als ik ze gebruik (dat alleen al is voldoende reden voor mij om bij hun te blijven).
Jouw argumenten zouden 20 jaar geleden valide zijn geweest, toen hadden nog veel minder mensen een credit card en er waren nog geen honderden betaalfirma's aanwezig op de markt. Vandaag is het veel competitiever en moeilijker om in deze markt mee te blijven gaan en Paypal kan daar moeilijk mee om.

Kleine anekdote: gisteren uit miserie voor de eerste keer ooit Uber geïnstalleerd, topervaring. Wilde geen miserie met account aanmaken, snel ingelogd via Google. Krijg je de optie om een betaalmethode toe te voegen. Paypal stond als eerste optie, was twee keer tikken en in orde. Vanaf nu stap ik gewoon in en uit, Paypal regelt alles. Daarvoor ging elke taxirit nog via de debitkaart in de wagen.
Ik installeerde vorig jaar de app, ook gelinkt met Google en betaal ze gewoon met mijn kredietkaart. Bij Beobank krijg ik nu 1% terug op al mijn uitgaven en klaar is kees.

4) Wat ben je met cijfers, als er geen toekomstvisie en een moat is?
Wie zegt dat er geen toekomstvisie is? De problemen zijn gekend, turnaround-initiatieven zijn genomen, de nieuwe CEO heeft die al voorgesteld en hij geeft mij een sterke indruk. Bij zijn vorige werkgever (beurslieveling Intuit) was hij een graag gezien manager en naar verluidt heel capabel. Een paar kwartalen het voordeel van de twijfel geven misschien?
Nu de markt nog overtuigen. Daar zijn ze minder enthousiast.

Paypal heeft wél een moat. In tegenstelling tot wat velen schijnen te denken leveren die effectief een sterke service die door heel veel mensen gebruikt wordt en de verankering van users (zie anekdote hierboven) is deel van de moat.
Misschien de definitie van een moat eens opzoeken? Een moat is een slotgracht die je firma beschermt van buitenstaanders/competitie die zorgt dat de cash flows binnen blijven komen. Pak bijv. de firma's die nu Ozempic en co produceren, dat is een moat. Dat heeft Paypal langs geen kanten, ze zijn nergens voor nodig en ze bieden niets aan wat een gratis bankkaart niet kan leveren.

Beleggen is in essentie kijken naar cijfers, die bepalen wel degelijk een groot deel van de investment case. Op dit moment geeft Paypal je een korting op de indexen van ca. 50% (op P/FCF basis). Je koopt daarbij ook een nettokaspositie van 11% vd market cap. Daarbovenop heb je 8% buyback yield en dat is reëel rendement (een belastingvrije uitkering if you will).
Dat spreekt niemand hier tegen denk ik, fundamenteel ziet de cash en de buybacks er goed uit, maar de business case zit tegen. Ze moeten aantonen dat ze nog meetellen in deze hyperconcurrentiële markt en daar is Wall Street helemaal niet van overtuigd. Dat kan mogelijks nog veranderen, maar je kan er beter rekening mee gaan houden dat Paypal hier niet in gaat slagen.
Ze teren voort op hun legacy en daar is op zich niets mis mee, maar verwar ze niet met een innoverend bedrijf dat in deze moeilijke markt met nieuwe initiatieven afkomt.

Er moet zelfs geen catalyst komen. Aan dit tempo en onveranderde koers is de market cap binnen 8 jaar gelijk aan de cashbalans door buybacks. Seems legit. Ik herhaal het nog eens: 8% buyback yield is een reëel rendement voor de aandeelhouder en 8% is hoog. De FCF mag zelfs stagneren, het is de FCF/share die telt voor jou als aandeelhouder.
Zonder catalyst zie ik die aandeelprijs niet direct omhoog gaan hoor.



Persoonlijk zou ik het jezelf gemakkelijk maken: koop QQQ/SPY en laat PYPL. Neem eventueel speculatieve opties erop als je er echt in geloof, maar blijf niet vastzitten aan een aandeel dat niets doet.
 
Terug
Bovenaan