De beurs

Voor degenen die de minimumdoelen van de Vlaamse toetsen kunnen halen wil ik Paypal even pitchen:

$61 miljard market cap
$17,7 miljard cash & cash equivalents
$6,7 miljard net cash positie (=11% vd market cap)
FCF FY24: ~$5 miljard
Buybacks: >$5 miljard (uitgaande van tempo Q1 reken ik zelf op $6 miljard)
Laatste 7 kwartalen allemaal boven analistenverwachting, low double digit revenue growth, marges al 3 kwartalen op rij gestabiliseerd/stijgende.

Je krijgt dus >8% buyback yield aan 12x FCF voor een bedrijf dat double digit groeit met bijna 1/3 van zijn market cap in cash op de balans in een sector die het komende decennium de wind in de rug heeft én agressief aandelen inkoopt.
Zet die metrics even aan de kant en bekijk hoe PYPL haar geld verdient en waar de concurrentie zit. Ze zijn al lang niet meer afgekomen met een sterk innovatief concept in betalingen, terwijl hun competitors hier wel volop inzetten. Apple pay heeft bijv. onlangs "tap to cash" gelanceerd, dat is een innovatie binnen het payments landschap (waarop de stock van paypal terecht negatief reageerde). Als je dan ziet welke groeipercentages Apple pay heeft binnen de markt van digital payments versus de groei van Paypal hierin, dan stelt de markt zich vragen in welke mate Paypal hier nog ooit terug Apple gaat inhalen.
Paypal had recent wel een sterke groei in unbranded card transactions, dit is goed voor hun totale payments volume, maar dit geen dramatische innovatie (en daar zit de markt nu net op te wachten als je actief bent in zo'n competitief segment).
Die stock buybacks zijn indrukwekkend, en ze hebben hier de cash voor, maar opnieuw de markt verwacht een sterke innovatie van Paypal. Apple leverde indertijd jaar na jaar die innovatie terwijl ze buybacks deden. Met buybacks alleen betwijfel ik of Paypal de investeerders overtuigd krijgt.
 
Inderdaad 🙂. Wou eens testen wat de reactie was 👍😅.
Ik herkende het aan het herformuleren van de initiële post, vermomd als inhoud.
Samen met nietszeggende vage algemeenheden en het gebruik van wat economisch jargon dat hier eigenlijk niets ter zake doet, maar wel relevant lijkt voor een textuele correlatiemachine.

Al vermoed ik dat ze een vrij grote net cash positie gaan behouden om een andere grote automaker te kopen wanneer de concurrentie van goedkopere EV pijn begint te doen.
Dus die opgebouwde cash van vroegere winsten zal uitgegeven worden, waarschijnlijk later afgeschreven worden, waardoor die winsten eigenlijk virtueel waren, en uw E uit uw P/E eigenlijk niet klopte.
Precies zoals ik vorig jaar vermoedde :)
 
Ik herkende het aan het herformuleren van de initiële post, vermomd als inhoud.
Samen met nietszeggende vage algemeenheden en het gebruik van wat economisch jargon dat hier eigenlijk niets ter zake doet, maar wel relevant lijkt voor een textuele correlatiemachine.


Dus die opgebouwde cash van vroegere winsten zal uitgegeven worden, waarschijnlijk later afgeschreven worden, waardoor die winsten eigenlijk virtueel waren, en uw E uit uw P/E eigenlijk niet klopte.
Precies zoals ik vorig jaar vermoedde :)
Zoals ze vroeger al hebben moeten afschrijven bij hun m&a?
Of komt het van de 10b€+ annual fcf?

Ge klinkt ook zoals ChatGPT met zulke hallucinaties.
 
1,31€ momenteel en 0,005€ verwijderd van de vorige low 😅.
Barclays is analyst coverage begonnen op PTSB, zetten het op underweight (bearish) omwille van de reeds gekende beperkingen.
Ik blijf bij mijn analyse, maar beterschap zal misschien nog een tijd duren (volgend jaar pas?). Als ik wist dat het zo zou lopen had ik een jaar geleden toch maar beter de kat uit de boom gekeken, maar goed...
 
Barclays is analyst coverage begonnen op PTSB, zetten het op underweight (bearish) omwille van de reeds gekende beperkingen.
Ik blijf bij mijn analyse, maar beterschap zal misschien nog een tijd duren (volgend jaar pas?). Als ik wist dat het zo zou lopen had ik een jaar geleden toch maar beter de kat uit de boom gekeken, maar goed...
maar toch wel blij waarschijnlijk dat gassy je de laatste stand van zaken geeft, zo'n beurskoers in het oog houden is natuurlijk niet voor iedereen weg gelegd.
 
maar toch wel blij waarschijnlijk dat gassy je de laatste stand van zaken geeft, zo'n beurskoers in het oog houden is natuurlijk niet voor iedereen weg gelegd.
Inderdaad. Ik behoed Wartan ervan te enthousiast bij te kopen. PTSB ongeveer 40% van zijn portfolio (bijna onverantwoorde heeveelheid). Ben een beetje bezorgd 😬. Wetende dat de kans groot is dat dit nog naar 0,98€ gaat 😬.
 
Inderdaad. Ik behoed Wartan ervan te enthousiast bij te kopen. PTSB ongeveer 40% van zijn portfolio (bijna onverantwoorde heeveelheid). Ben een beetje bezorgd 😬. Wetende dat de kans groot is dat dit nog naar 0,98€ gaat 😬.
straf zeg.
Gelukkig heb je de mensen ook behoed om voor de crash van december etf's bij te kopen en anderen beschermd tegen de blowoff die we dit jaar in mei gezien hebben.
 
Laten jullie binnenkort ook jullie volgende aankoop weten? Zal al tegen een leuke korting zijn 😍. Volgende maand en de maanden erna wordt het nog leuker 😍.
Lees een een hoop posts voor deze terug. Waarop je alludeerde dat de etf's serieus gingen zakken.
 
Waarom nog aandacht geven aan die clown?

Staat al een halfjaar op mijn ignore lijst maar als anderen blijven quoten helpt dat niet veel. Gewoon collectief op de ignore lijst & geen last meer van.
Mijn excuses. Ik zal het proberen niet meer te doen in ieder geval want eigenlijk gewoon een kansloze discussie.
 
Barclays is analyst coverage begonnen op PTSB, zetten het op underweight (bearish) omwille van de reeds gekende beperkingen.
Ik blijf bij mijn analyse, maar beterschap zal misschien nog een tijd duren (volgend jaar pas?). Als ik wist dat het zo zou lopen had ik een jaar geleden toch maar beter de kat uit de boom gekeken, maar goed...
Denk dat momenteel bij je analyse blijven niet slecht is, aangezien de situatie niet echt verandert. Wel opletten dat je je niet “overkoopt” en wat kruid overhouden indien er een volgende dalingsrange aankomt. Net als jij hoop ik natuurlijk op een goede einduitkomst 🤞.
 
Om even de korte termijn toer op te gaan...
Mbt impact Amerikaanse verkiezingen op bv. een Oxy denk ik niet dat het veel uitmaakt wie wint.

Een mogelijk bijkomend scenario als Trump wint, is dat de sancties op Venezuela/Iran dan wel afgedwongen worden.
Maar om te vermijden dat de benzineprijzen teveel stijgen, kunnen er subsidies gegeven worden aan Amerikaanse olieproducenten om extra olie te produceren op korte termijn.
Langs de andere kant denk ik dat ook vanuit democratische kant de bedoeling was om die sancties op Iran aan te scherpen.

Dus al bij al maakt het niet veel uit, met een eerder positieve outlook voor na november.
Er blijft wel een korte termijn supply/demand inbalans tot 2025 (zoals Hollub al vermeldde vorig jaar) door vooruitgetrokken capex in Rusland etc. door oa. de oorlog.
Wanneer de markt reageert op de kering van supply/demand vanaf eind 2025, weet niemand.
 
Om even de korte termijn toer op te gaan...
Mbt impact Amerikaanse verkiezingen op bv. een Oxy denk ik niet dat het veel uitmaakt wie wint.

Een mogelijk bijkomend scenario als Trump wint, is dat de sancties op Venezuela/Iran dan wel afgedwongen worden.
Maar om te vermijden dat de benzineprijzen teveel stijgen, kunnen er subsidies gegeven worden aan Amerikaanse olieproducenten om extra olie te produceren op korte termijn.
Langs de andere kant denk ik dat ook vanuit democratische kant de bedoeling was om die sancties op Iran aan te scherpen.

Dus al bij al maakt het niet veel uit, met een eerder positieve outlook voor na november.
Er blijft wel een korte termijn supply/demand inbalans tot 2025 (zoals Hollub al vermeldde vorig jaar) door vooruitgetrokken capex in Rusland etc. door oa. de oorlog.
Wanneer de markt reageert op de kering van supply/demand vanaf eind 2025, weet niemand.
ik volg het helemaal niet zo goed op als jij, maar wat denk je van dat grote Exxon project in Guyana?
 
@Straddle wat denk je van het volgende?

Om die US estate tax the omzeilen is deze sprinter dan veilig?

https://www.ingmarkets.nl/producten/DE000NG8HWC4 ISIN code begint met DE, dus ik veronderstel domicilie in Duitsland.

En als ik dit goed lees: https://www.bogleheads.org/wiki/Non-US_investor's_guide_to_navigating_US_tax_traps#Q9 is domicilie belangrijk, toch voor ETF's, zie niets daar over stocks.

Even opfrissing: https://www.abnamroprivatebanking.be/en/usestatetax.html

The taxable part of the inheritance of a Non-US Person consists only of the so-called “U.S. Situs Property”. By this is meant estate assets located in the USA or that are deemed to be located there.

  • Shares issued by an American company.

The physical location and/or the country where these shares, bonds or investment funds are listed are irrelevant.

Ik heb ook even met Lynx gemailed en kreeg dit antwoord:

"Voor de duidelijkheid: met Amerikaanse activa worden alle effecten (zoals aandelen en ETF’s) bedoeld waarvan de ISIN-code met ‘US’ start. Europese varianten tellen dus niet mee voor de IRS-verplichting"


Dus om toch (in de meest voorkomende) US stocks te investeren kunnen we in principe gewoon een sprinter/turbo kopen van een amerikaans aandeel met bv zeer lage hefboom en dan zijn we in principe veilig voor de US estate tax naar mijn inzicht? (nadeel is wel natuurlijk de meerkost van een sprinter maar dat valt nog goed mee vind ik)

Edit: Lol al direct antwoord terug van Lynx. Zou dus moeten lukken maar;

"dit product (DE000NG8HWC4) helaas sowieso niet verhandelbaar via LYNX omwille van Rule 871(m) regelgeving"

 
Laatst bewerkt:
Om even de korte termijn toer op te gaan...
Mbt impact Amerikaanse verkiezingen op bv. een Oxy denk ik niet dat het veel uitmaakt wie wint.
Trump is tegen milieuregels dus meer olie op de markt en drillen.
Een mogelijk bijkomend scenario als Trump wint, is dat de sancties op Venezuela/Iran dan wel afgedwongen worden.
Maar om te vermijden dat de benzineprijzen teveel stijgen, kunnen er subsidies gegeven worden aan Amerikaanse olieproducenten om extra olie te produceren op korte termijn.
Langs de andere kant denk ik dat ook vanuit democratische kant de bedoeling was om die sancties op Iran aan te scherpen.
Dat verhaal is al lang bezig....
Dus al bij al maakt het niet veel uit, met een eerder positieve outlook voor na november.
Er blijft wel een korte termijn supply/demand inbalans tot 2025 (zoals Hollub al vermeldde vorig jaar) door vooruitgetrokken capex in Rusland etc. door oa. de oorlog.
Wanneer de markt reageert op de kering van supply/demand vanaf eind 2025, weet niemand.
Jij voorspelt de supply/demand vanaf eind 2025? Allez kom....
 
Trump is tegen milieuregels dus meer olie op de markt en drillen.
Trump werd tot president verkozen in november 2016 voor moest je het gemist hebben.
Veel gemerkt van zijn beleid op de oliesector?

Dat verhaal is al lang bezig.
Neen, dat is niet al lang bezig.
Afdwingen van de sancties is enorm gedaald sinds Biden, en zeker vanaf de oorlog in Oekraïne.

Jij voorspelt de supply/demand vanaf eind 2025? Allez kom....
Verkoop dan uw olieaandelen maar, want anders heb je geen reden om daar in te zitten.
 
@Straddle wat denk je van het volgende?

Om die US estate tax the omzeilen is deze sprinter dan veilig?

https://www.ingmarkets.nl/producten/DE000NG8HWC4 ISIN code begint met DE, dus ik veronderstel domicilie in Duitsland.
Zolang het geen US ticker is zit je goed denk ik. Ik zit persoonlijk in de onderstaande 3 trackers en de domicilie is ook non-US. Het punt blijft dat IB je rekening plots kan blokkeren als je overlijdt en je kan vragen om te tonen of je compliant bent met de US tax regulations. Dat is gewoon iets dat je in gedachten moet houden zolang je je zaken via hen beheert. Ongeacht welke (non-US) ETF's je koopt.


LU1681038243
IE00B5BMR087
IE00B4L5Y983
Dus om toch (in de meest voorkomende) US stocks te investeren kunnen we in principe gewoon een sprinter/turbo kopen van een amerikaans aandeel met bv zeer lage hefboom en dan zijn we in principe veilig voor de US estate tax naar mijn inzicht? (nadeel is wel natuurlijk de meerkost van een sprinter maar dat valt nog goed mee vind ik)

Edit: Lol al direct antwoord terug van Lynx. Zou dus moeten lukken maar;

"dit product (DE000NG8HWC4) helaas sowieso niet verhandelbaar via LYNX omwille van Rule 871(m) regelgeving"
Zie trackers hierboven die ik aanhaal, voor index trackers zijn er alternatieven genoeg. Het probleem stelt zich eerder als je een puur US aandeel wilt kopen via IB.
 
Terug
Bovenaan