De beurs

IMG-20240630-160842.jpg

Je bewering blijkt niet overeen te komen met de realiteit. Fernando begint hier een patroon te zien.

Ik zeg niet dat er in absoluut aantal geen aandelen opgekocht zijn, ik zeg dat er relatief tot het gespendeerde kapitaal, veel te weinig verdwenen zijn wegens tegelijk nieuwe aandelen uitgegeven.
 
Caveat: voormalig veelvuldig Paypal gebruiker, nu sporadisch.

Voor mij persoonlijk: unmatched buyer protection
Anekdotisch: 1 keer de protection nodig gehad nadat mijn vrouwtje gescamd werd voor een soort airbnb in Roemenië.
Paypal vroeg 'stuur eens alle screenshots en gegevens door'.
Daarna werd ik gewoon geghost.
Geld nooit teruggezien.
Paypal wikkelt de transactie af, de verkoper weet zelfs niet bij welke bank je zit, en eventuele kapers op de kust dus ook niet. Al je informatie zit beveiligd bij Paypal op eigen servers.
Zelfde als Google/Apple pay? De 2 grote gevaren voor Paypal.
Kleine anekdote: gisteren uit miserie voor de eerste keer ooit Uber geïnstalleerd, topervaring. Wilde geen miserie met account aanmaken, snel ingelogd via Google. Krijg je de optie om een betaalmethode toe te voegen. Paypal stond als eerste optie, was twee keer tikken en in orde. Vanaf nu stap ik gewoon in en uit, Paypal regelt alles. Daarvoor ging elke taxirit nog via de debitkaart in de wagen.
Ik gebruikte Paypal voor Uber en Bolt. Tot ik zag dat ze tot 5% currency conversion kosten aanrekenden.
Dat is bovenop de currency conversion van de onderliggende credit/debit kaart en die van Mastercard/Visa.
Nu steek ik gewoon de Mastercard in die apps (geen hassle, gegevens worden automatisch ingevuld vanuit Google Wallet...).

Daarnaast zijn er meerdere webshops die voor betaling met Paypal x% extra beginnen aanrekenen.

En nogmaals: zelfs als je Apple Pay gebruikt komt er vaak nog Braintree aan te pas.
Dat is niet noodzakelijk positief.
Amazon gebruikt bv. Klarna/Afterpay, of in hun postbediening lieten ze de last mile dikwijls aan zelfstandige transporteurs.
Dat is niet omdat ze het zelf niet kunnen, dat is omdat de leverancier in dit geval flinterdunne marges heeft (of zelfs verlies draait) en Amazon gewoon vriendelijk zegt "dank u om ons te subsidiëren".

Dit gezegd zijnde, geen grote mening over Paypal.
Staat niet duur, maar tevens donderwolken aan de hemel.
 
Braintree is extreem lage take rate.
Ze kunnen met moeite iets vragen omdat de concurrentie hun anders opeet.

Vroeger kon ik paypal gebruik zonder gelinkt te zijn aan een bankrekening.
Op een bepaald moment verandere dat en was Paypal niets meer dan een onnodige tussenpersoon.

Zo goedkoop staat PYPL nu niet.
Het is niet duur, maar ook niet goedkoop.
 
Gezien hoe gemakkelijk de bankapps zijn en gezien die zelfs op Steam gebruikt kunnen worden tegenwoordig, Debet Visa cards en alles er op en er aan zie ik niet meer echt het nut om mijn Paypal te behouden. Ik heb het, just in case, maar van de 6570678 plaatsen waarvan ik mijn rommel bestel heb ik nog maar 1 bron waar ik niet met mijn bankapp kan betalen. En dat is omdat ik te lui ben om de optie te veranderen. :unsure:

Paypal zal zijn nut hebben in andere landen, maar ook die afzetmarkt lijkt me te krimpen jaar na jaar?

Die buyer protection is soms al van pas gekomen voor vrienden, maar heb ook al andere verhalen gehoord. Maar laten we eerlijk zijn, dat is niet de reden waarom mensen daar naar zouden switchen. Gemakkelijkheid om te betalen is key. En als uw bank reeds quasi alles voorziet en bestrijkt...
 
Iemand Interparfums in de PF? 70% ondergewaardeerd.

🟢Rev 5Y CAGR: 11.89%
🟢Dil. EPS 5Y: 20.53%
🟢EBIT / Interest Expense: 22.4
🟢ROCE 5Y Avg: 16.26%
🟢Forward P/E: 23
🟢Forward EV/EBIT: 18.7
➡️Forward Valuations seem to be historically low✅
🟢 Clear market leader in a niche
🟢 End market should grow by 6% per year while the business should be able to gain market share
🟢No capital required at all to grow at attractive rates
🟢Yearly revenue growth of 8-10% expected by management. Should allow them to grow their EPS by 10-15%/year.
 
Iemand Interparfums in de PF? 70% ondergewaardeerd.

Hoe kom je aan die 70% ondergewaardeerd? Dan ga je er vanuit dat de koers nu nog ~10% boven de ATH zou moeten liggen, of dat de correcte waardering een P/E van 39 zou zijn wat wel zeer hoog is voor die sector.

Los daarvan gaan de cijfers wel in stijgende lijn, al wordt het natuurlijk steeds moeilijker om marktaandeel te winnen.
 
ik sluit me aan bij alle eerdere meningen, met één aanvulling.

Caveat: voormalig veelvuldig Paypal gebruiker, nu sporadisch.
Gezien hoe gemakkelijk de bankapps zijn en gezien die zelfs op Steam gebruikt kunnen worden tegenwoordig, Debet Visa cards en alles er op en er aan zie ik niet meer echt het nut om mijn Paypal te behouden. Ik heb het, just in case, (..)
Een constante: Paypal is aanwezig bij veel gebruikers, maar vaak als het echt niet anders kan.
Daarnaast zijn de Chinese betaalapps enorm in opmars.
Ligt hier een kans voor Paypal, om zich te verkopen aan één van die chinese partijen?
Zo zouden die direct een poot aan de grond krijgen in het westen. De beurswaarde van Paypal is wel 60 miljard euro, dus ik voorspel eerst een verdere inzakknig van het aandeel van Paypal vooraleer dit kans zou maken
 
Hoe kom je aan die 70% ondergewaardeerd? Dan ga je er vanuit dat de koers nu nog ~10% boven de ATH zou moeten liggen, of dat de correcte waardering een P/E van 39 zou zijn wat wel zeer hoog is voor die sector.

Los daarvan gaan de cijfers wel in stijgende lijn, al wordt het natuurlijk steeds moeilijker om marktaandeel te winnen.
70% ondergewaardeerd volgens het model van een bekende Belgische belegger. Ik weet wel niet wie of wat zijn model is. Op 5 jaar tijd zou een verdubbeling van prijs er moeten inzitten.
 
Hoe kom je aan die 70% ondergewaardeerd? Dan ga je er vanuit dat de koers nu nog ~10% boven de ATH zou moeten liggen, of dat de correcte waardering een P/E van 39 zou zijn wat wel zeer hoog is voor die sector.

Los daarvan gaan de cijfers wel in stijgende lijn, al wordt het natuurlijk steeds moeilijker om marktaandeel te winnen.

Ik snap niet van waar "Clear market leader in a niche" vandaan komt.
 
Ik snap niet van waar "Clear market leader in a niche" vandaan komt.
De combinatie van exclusieve partnerschappen, hoogwaardige producten, innovatie, strategische distributie en sterke marketing maakt Inter Parfums een marktleider in de niche parfummarkt. Hun vermogen om luxe, exclusiviteit en unieke geurervaringen te bieden, stelt hen in staat om een leidende positie in deze competitieve sector te handhaven.
 
De combinatie van exclusieve partnerschappen, hoogwaardige producten, innovatie, strategische distributie en sterke marketing maakt Inter Parfums een marktleider in de niche parfummarkt. Hun vermogen om luxe, exclusiviteit en unieke geurervaringen te bieden, stelt hen in staat om een leidende positie in deze competitieve sector te handhaven.

Vage bullshit dus want dat geldt voor ieder bedrijf in die sector. Iedereen heeft exclusieve merken en exclusieve partnerships in die sector.
 
Het aandeel van Nike is plots gekelderd.

Koopje?
Ik zie Nike de komende decennia z'n positie als één van de grootste sportmerken alleszins niet verliezen.
 
Het aandeel van Nike is plots gekelderd.

Koopje?
Ik zie Nike de komende decennia z'n positie als één van de grootste sportmerken alleszins niet verliezen.
Had het ook al op het oog. Benieuwd naar de reacties.
EDIT: ik blijf er nog vanaf tot +/- 65$ met stoploss van 59$.
 
Laatst bewerkt:
Waarom blijft die gast zo gehyped worden? Zijn fonds startte in oktober '23... Dat is ten eerste al een opportunistisch dieptepunt om van starten maar bovendien bijlange geen tijdsperiode dat iets of wat van prestatie aantoont...
 
Waarom blijft die gast zo gehyped worden? Zijn fonds startte in oktober '23... Dat is ten eerste al een opportunistisch dieptepunt om van starten maar bovendien bijlange geen tijdsperiode dat iets of wat van prestatie aantoont...
Gewoon steengoede marketing.

Maar kudos to him. Je moet het maar kunnen. Genereert nu tussen de 500K - 1M per jaar in recurrente omzet met zijn nieuwsbrief. Met marketing kan je veel bereiken.
 
Gewoon steengoede marketing.

Maar kudos to him. Je moet het maar kunnen. Genereert nu tussen de 500K - 1M per jaar in recurrente omzet met zijn nieuwsbrief. Met marketing kan je veel bereiken.

Lolwut hoe verdient die zoveel geld met nieuwsbrief? Exclusieve partnerships ofzo? Of alles volstoempen met affiliatz links? :unsure:
 
Terug
Bovenaan