De grote (flits)boetes thread

daarnet op de baan teken gekregen van nen agent da'k moest vertragen.
Volledig terrecht ook wel, op weg naar het werk en dwazen tijd verloren dus snelheid was overdreven.
Ineens anonieme met lichtjes achter me.
Laat ons hopen dat het papierwerk achterwege blijft, geen idee of dat zelfs kan zonder meting.
In principe kunnen ze een boete onaangepaste snelheid uitschrijven; dat was 116 euro maar kan intussen geïndexeerd zijn.
Ooit ‘s nachts aan oprit van de snelweg (die links op de snelweg kwam) het verkeer op het midden- en rechter voorbijgereden aan te hoge snelheid. De eerste auto in het rijtje dat ik voorbij ging, bleek politie. Die agent deed toen ook teken met zijn hand om wat langzamer te rijden. Geen boete voor ontvangen. Hopelijk heb je evenveel geluk.
 
Even een vraag voor zodat ik een cursus kan aanpassen. Krijg je nu nog steeds een kopie van het proces verbaal of ontvang je enkel de 'nieuwe' boetebrief met daarop de beschrijving van de overtreding. En krijg je hierbij nog steeds een overschrijvingsformulier? Ik vermoed van niet gezien de nieuwe boetebrieven, maar ben het liever zeker. Mijn laatste boete dateert van 2016 daarmee mijn vraag. Alvast bedankt!
 
daarnet op de baan teken gekregen van nen agent da'k moest vertragen.
Volledig terrecht ook wel, op weg naar het werk en dwazen tijd verloren dus snelheid was overdreven.
Ineens anonieme met lichtjes achter me.
Laat ons hopen dat het papierwerk achterwege blijft, geen idee of dat zelfs kan zonder meting.
Al meerdere keren gehad. Zolang ze zich kenbaar maken en je niet stoppen, is de kans zeer klein dat je een boete krijgt. Ik heb achteraf alleszins nooit een boete aangekregen. Als ze je een boete willen geven, stoppen ze je normaal of zijn ze smerig genoeg om zich niet kenbaar te maken en je achteraf toch een boete toe te sturen. ;) Dat is mijn ervaring alleszins.
 
Gezellig zo de brievenbus opendoen. Voor de feiten met gsm daar in hun speciale promotie actie.

Zucht. Hopelijk valt het mee aangezien ik al een paar duizend euro omzet verloren ben door de onmiddellijke 8 dagen rijverbod.

Best advocaat meedoen zeker? Heb toch rechtsbijstand…
7 november mag ik het gaan uitleggen


IMG_4059.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Tussen 2011 en 2019 was ik een vaste klant van Onmiddelijke Inningen, 10 à 15x per jaar, en 3 of was het nu 4 x de Brugse Politierechtbank en 1 x Gent.

Sinds ik m'n Tesla heb toch ferm gekalmeerd en zelfs binnen de bebouwde kom gebruik ik Autopilot. Niks beter dan op tijd te vertrekken, of als het echt niet anders kan de afspraak verwittigen dat ik wat later zal zijn en vertraging heb.

En toch slaag ik er af en toe nog in om door het cashcow kontgaatje te geraken.
Zeer irritant als je echt oplet en je best doet om dan net als je eens inhaalt aan een 5tal boven de limiet omdat je achter een slak zit aan 30 i.p.v. 50 of 100 i.p.v. 120 om dan net geflitst te worden...
 
Tussen 2011 en 2019 was ik een vaste klant van Onmiddelijke Inningen, 10 à 15x per jaar, en 3 of was het nu 4 x de Brugse Politierechtbank en 1 x Gent.

Sinds ik m'n Tesla heb toch ferm gekalmeerd en zelfs binnen de bebouwde kom gebruik ik Autopilot. Niks beter dan op tijd te vertrekken, of als het echt niet anders kan de afspraak verwittigen dat ik wat later zal zijn en vertraging heb.

En toch slaag ik er af en toe nog in om door het cashcow kontgaatje te geraken.
Zeer irritant als je echt oplet en je best doet om dan net als je eens inhaalt aan een 5tal boven de limiet omdat je achter een slak zit aan 30 i.p.v. 50 of 100 i.p.v. 120 om dan net geflitst te worden...
Met de Tesla heb ik nu wel het ‘probleem’ dat ik echt wel heel hoge snelheden haal als ik snel wil inhalen. Net omdat het allemaal zo snel gaat. En op zo’n moment is de snelheid niet iets waar je aan denkt, je focus ligt op de inhaal actie zelf.
 
Een vraagje. Een maat is geflitst op een locatie waar -toen hij er voorbij reed- (en ik neem aan dat hij niet liegt) het bordje 50 km/u van de paal naar beneden gezakt / gevallen was en het bordje dus helemaal onderaan de paal is terechtgekomen. (Dus tegen het gras aan)

Hij herinnert zich dat natuurlijk nog goed want hij dacht: Foert ik vlam door want .. dat bordje telt niet .. en natuurlijk is hij dan geflitst he. :crazy:

Natuurlijk is dat moeilijk bewijsbaar (het bordje hangt vandaag de dag natuurlijk terug goed he), maar zelfs als hij het kan bewijzen: Heeft hij dan een punt? Moet een bordje rechtop staan? Of telt zo'n bord dan gewoon?

Ik zou denken dat dit bord dan niet telt, maar ik weet het dus niet zeker.
 
Een vraagje. Een maat is geflitst op een locatie waar -toen hij er voorbij reed- (en ik neem aan dat hij niet liegt) het bordje 50 km/u van de paal naar beneden gezakt / gevallen was en het bordje dus helemaal onderaan de paal is terechtgekomen. (Dus tegen het gras aan)

Hij herinnert zich dat natuurlijk nog goed want hij dacht: Foert ik vlam door want .. dat bordje telt niet .. en natuurlijk is hij dan geflitst he. :crazy:

Natuurlijk is dat moeilijk bewijsbaar (het bordje hangt vandaag de dag natuurlijk terug goed he), maar zelfs als hij het kan bewijzen: Heeft hij dan een punt? Moet een bordje rechtop staan? Of telt zo'n bord dan gewoon?

Ik zou denken dat dit bord dan niet telt, maar ik weet het dus niet zeker.
Normaal telt de reële situatie. Dus geen bordje betekent geen bordje. Of zelfs wanneer iemand een fake bordje ophangt, is dat bord op dat moment geldig dacht ik.
 
Een vraagje. Een maat is geflitst op een locatie waar -toen hij er voorbij reed- (en ik neem aan dat hij niet liegt) het bordje 50 km/u van de paal naar beneden gezakt / gevallen was en het bordje dus helemaal onderaan de paal is terechtgekomen. (Dus tegen het gras aan)

Hij herinnert zich dat natuurlijk nog goed want hij dacht: Foert ik vlam door want .. dat bordje telt niet .. en natuurlijk is hij dan geflitst he. :crazy:

Natuurlijk is dat moeilijk bewijsbaar (het bordje hangt vandaag de dag natuurlijk terug goed he), maar zelfs als hij het kan bewijzen: Heeft hij dan een punt? Moet een bordje rechtop staan? Of telt zo'n bord dan gewoon?

Ik zou denken dat dit bord dan niet telt, maar ik weet het dus niet zeker.
Als ik mij goed herinner van toen ik voor mijn rijbewijs ging moesten de borden op een minimum en maximum hoogte hangen op zowel de kleine als de 2 meter palen . Indien ze daar onder hingen waren ze niet geldig en kon je eventuele boetes aanvechten maar dan moet je wel een bewijs kunnen leveren natuurlijk .

Nert zoals borden zichtbaar en dus leesbaar moeten zijn opgesteld en dus niet tussen de struiken mogen hangen . ;) (zie overlaatst dat bordje met 30 km/u op het journaal dacht ik . )
 
Met de Tesla heb ik nu wel het ‘probleem’ dat ik echt wel heel hoge snelheden haal als ik snel wil inhalen. Net omdat het allemaal zo snel gaat. En op zo’n moment is de snelheid niet iets waar je aan denkt, je focus ligt op de inhaal actie zelf.
Klopt. Heel vaak tik ik wel eens 160 aan bij voorbijsteken 🤭


Deze week nog eens tol moeten passeren, dat is toch telkens de 5€ waard als je daar eens kan lanceren in 1 trek tot 150 ofzo 😆
 
De wet van de sterkste. Als ik 70 rijd waar je 70 mag dan is de kans 99.99% dat ik vroeg of laat een 'slak' tegen kom die trager rijdt dan de toegelaten snelheid. :tongue: Zelfs om 2 uur in de nacht heb ik dat bijna altijd wel voor.

Maar dit geeft ook gewoon aan dat zeker 10% van alle weggebruikers eerlijkheidshalve beter zijn of haar fiets neemt en eigenlijk niet op de weg hoort.

Ik kan best begrijpen dat je niet altijd weet hoe snel je mag rijden op een bepaalde weg. Maar op een hoofdbaan ga je mij niet zeggen dat de meeste mensen daar echt voor de allereerste keer rijden.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is dat moeilijk bewijsbaar (het bordje hangt vandaag de dag natuurlijk terug goed he), maar zelfs als hij het kan bewijzen: Heeft hij dan een punt? Moet een bordje rechtop staan? Of telt zo'n bord dan gewoon?
Hij heeft een punt, maar de kans is reëel dat hij langs de politierechtbank zal moeten passeren om vrijgesproken te worden wat niet zonder risico is.
Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens
De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.
 
Ik zie bij Amerikanen vaak van die high-end radarverklikkers (in de Canonball situaties tot het extreme), zijn die dingen eigenlijk legaal en zouden die werken met de Europese flitsers?
 
Allé net naar de advocaat geweest. Hij zegt voor zo'n zaak dat ik niet moet mee gaan.
Is een beetje dubbel, weet niet als de rechter milder is ja of nee als je er bij bent of niet.

Nu, los daarvan als ik een hele dag niet kan werken verlies ik ook weeral omzet, kan dan misschien beter gewoon werken.

Hij hoopt op een 800 euro uit te komen... Dat had ik ook in mijn hoofd, dus hopelijk loopt het niet hoger op .
 
Terug
Bovenaan