De grote (flits)boetes thread

Heeft iemand enig idee wat de gevolgen zijn als je 111 km/h (gecorrigeerde snelheid) rijdt in een zone 70? (2x2 rijstroken gescheiden door een volle lijn)

Overtreding is gebeurd op de Noorderlaan regio Antwerpen.

Rijbewijs is 8 jaar in het bezit en de overtreding is gebeurd met een bedrijfswagen.

Geflitst door een Redflex NK7 flitscamera.

Hoeveel zou de boete bedragen en is er sprake van een rijverbod? Zoja, hoelang?
 
Heeft iemand enig idee wat de gevolgen zijn als je 111 km/h (gecorrigeerde snelheid) rijdt in een zone 70? (2x2 rijstroken gescheiden door een volle lijn)

Overtreding is gebeurd op de Noorderlaan regio Antwerpen.

Rijbewijs is 8 jaar in het bezit en de overtreding is gebeurd met een bedrijfswagen.

Geflitst door een Redflex NK7 flitscamera.

Hoeveel zou de boete bedragen en is er sprake van een rijverbod? Zoja, hoelang?

Komt in principe voor de politierechtbank. Als dat je eerste keer is, vermoed ik rijverbod van 8 dagen (= minimum). Mogelijk krijg je ook een uitnodiging van het parket om cursus overdreven snelheid te volgen (nog voor de rechtszaak voorkomt). Het is aan te raden om die te volgen, rechter houdt daar rekening mee en vergroot uw kans dat ge er met minimum rijverbod vanaf komt. Hoeveel de boete zou zijn weet ik niet. Bij mij was boete helemaal voorwaardelijk (cursus gevolgd).
 
Heeft iemand enig idee wat de gevolgen zijn als je 111 km/h (gecorrigeerde snelheid) rijdt in een zone 70? (2x2 rijstroken gescheiden door een volle lijn)

Overtreding is gebeurd op de Noorderlaan regio Antwerpen.

Rijbewijs is 8 jaar in het bezit en de overtreding is gebeurd met een bedrijfswagen.

Geflitst door een Redflex NK7 flitscamera.

Hoeveel zou de boete bedragen en is er sprake van een rijverbod? Zoja, hoelang?
Ne vergelijkbare:
Wel politierechtbank Mechelen...
 
Reeds 3 maand nu met 550pk onder de voet en nogsteeds geen post ontvangen :p

Was anders met mijn camionette haha.

Het feit dat je kan snel rijden en weet dat je de snelste van de baan bent op die moment doet me precies toch ook rustiger rijden. Gewoon cruise control op en gaan.
 
Heeft iemand enig idee wat de gevolgen zijn als je 111 km/h (gecorrigeerde snelheid) rijdt in een zone 70? (2x2 rijstroken gescheiden door een volle lijn)

Overtreding is gebeurd op de Noorderlaan regio Antwerpen.

Rijbewijs is 8 jaar in het bezit en de overtreding is gebeurd met een bedrijfswagen.

Geflitst door een Redflex NK7 flitscamera.

Hoeveel zou de boete bedragen en is er sprake van een rijverbod? Zoja, hoelang?
Mijn eerste ( en enige ) keer was 14 dagen rijverbod en iets van een 600€ boete via de rechtbank van Leuven.
Is wel al een jaar of 10 geleden.
 
Komt in principe voor de politierechtbank. Als dat je eerste keer is, vermoed ik rijverbod van 8 dagen (= minimum). Mogelijk krijg je ook een uitnodiging van het parket om cursus overdreven snelheid te volgen (nog voor de rechtszaak voorkomt). Het is aan te raden om die te volgen, rechter houdt daar rekening mee en vergroot uw kans dat ge er met minimum rijverbod vanaf komt. Hoeveel de boete zou zijn weet ik niet. Bij mij was boete helemaal voorwaardelijk (cursus gevolgd).
Wanneer krijg je zo'n uitnodiging? Wat als er geen beschikbare lessen zijn tussen de dag van uitnodiging en de rechtzaak?

Wat als je geen uitnodiging krijgt? Kun je die cursus dan ook vrijwillig volgen? Houdt de rechter daar dan ook rekening mee?
 
Wanneer krijg je zo'n uitnodiging? Wat als er geen beschikbare lessen zijn tussen de dag van uitnodiging en de rechtzaak?

Wat als je geen uitnodiging krijgt? Kun je die cursus dan ook vrijwillig volgen? Houdt de rechter daar dan ook rekening mee?
Rustig, het is maar een politierechtbank, geen enkeltje richting het schavot :)

Rechtbanken werken niet gigantisch snel, dus het kan allemaal wel een tijdje duren. Wellicht kijk je aan tegen iets van een 7 à 14 dagen rijverbod aangezien snelheid in veel van die rechtbanken ene half fetish is. De keuze of je dat rijverbod ook effectief respecteert, dat is dan weer helemaal aan jou uiteraard, ze gaan er niet naast komen staan om te controleren.

Hier ooit voor de politierechtbank gekomen, omdat ik 140 deed op de snelweg. Bleek dat de snelheid tijdelijk beperkt was tot 90 (het typische werken die helemaal geen werken zijn en waar letterlijk niets of niemand te bekennen is, maar goed). Was op justitie in Antwerpen, en dan zit je daar een voormiddag te luisteren naar al je voorgangers tot het aan jou is. Bleek dus dat voor de tigste keer stiepelzat je auto inkruipen en een straat aan gort rijden, goed was voor 8 dagen rijverbod, en dat voorbijsteken in nen blinde bocht goed was voor een "niet meer doen"-vinger en niets anders. Ik had er dus wel goed oog in, maar kreeg zonder veel meer 14 dagen. Logica...
 
Rustig, het is maar een politierechtbank, geen enkeltje richting het schavot :)

Rechtbanken werken niet gigantisch snel, dus het kan allemaal wel een tijdje duren. Wellicht kijk je aan tegen iets van een 7 à 14 dagen rijverbod aangezien snelheid in veel van die rechtbanken ene half fetish is. De keuze of je dat rijverbod ook effectief respecteert, dat is dan weer helemaal aan jou uiteraard, ze gaan er niet naast komen staan om te controleren.

Hier ooit voor de politierechtbank gekomen, omdat ik 140 deed op de snelweg. Bleek dat de snelheid tijdelijk beperkt was tot 90 (het typische werken die helemaal geen werken zijn en waar letterlijk niets of niemand te bekennen is, maar goed). Was op justitie in Antwerpen, en dan zit je daar een voormiddag te luisteren naar al je voorgangers tot het aan jou is. Bleek dus dat voor de tigste keer stiepelzat je auto inkruipen en een straat aan gort rijden, goed was voor 8 dagen rijverbod, en dat voorbijsteken in nen blinde bocht goed was voor een "niet meer doen"-vinger en niets anders. Ik had er dus wel goed oog in, maar kreeg zonder veel meer 14 dagen. Logica...

Zonder boete? Ben je zelf verschenen of had je een advocaat bij je om de gevolgen te beperken?
 
Zonder boete? Ben je zelf verschenen of had je een advocaat bij je om de gevolgen te beperken?

Voor zover ik me goed herinner zat daar geen boete meer bij, buiten de juridische kost en bijdrage aan slachtofferfonds (wat je beiden sowieso hebt, regardless was de uitspraak is).
Geen advocaat, just me, myself and I. Je hebt te snel gereden, je staat op gevoelige plaat dus tenzij je een wel echt verdomd goede reden had (chance of that is close to zero), valt er weinig meer te doen dan naar voor te gaan, te luisteren wat ze te zeggen hebben, te antwoorden dat je daar inderdaad niet zo snel mocht rijden en je vonnis te aanvaarden. Alle rest kost je enkel meer, en geeft je wellicht meer kans op zwaardere gevolgen. Voor die mannen is dat bandwerk; een advocaat daar doet daar niets aan af.
 
Hier was het géén extra rijverbod omdat ik mijn rijbewijs ter plaatse moest afgeven (op hederdaad betrapt door de politie) en ik een dikke maand moest wachten op de uitspraak van mijn zaak. Pas na de uitspraak kreeg ik dus mijn rijbewijs terug en dat vond de rechter voldoende.

Het exact bedrag van de boete of zo weet ik niet meer .. is al ruim 20 jaar geleden.
 
Voor zover ik me goed herinner zat daar geen boete meer bij, buiten de juridische kost en bijdrage aan slachtofferfonds (wat je beiden sowieso hebt, regardless was de uitspraak is).
Geen advocaat, just me, myself and I. Je hebt te snel gereden, je staat op gevoelige plaat dus tenzij je een wel echt verdomd goede reden had (chance of that is close to zero), valt er weinig meer te doen dan naar voor te gaan, te luisteren wat ze te zeggen hebben, te antwoorden dat je daar inderdaad niet zo snel mocht rijden en je vonnis te aanvaarden. Alle rest kost je enkel meer, en geeft je wellicht meer kans op zwaardere gevolgen. Voor die mannen is dat bandwerk; een advocaat daar doet daar niets aan af.

Wat als de overtreding is gebeurd met een bedrijfswagen en dat je rechtsbijstand hebt via de autoverzekering van de leasemaatschappij? Zou het dan niet slimmer zijn om daar gebruik van te maken? Of heb je dan ook meer kans op zwaardere gevolgen?

Misschien een stomme vraag maar heeft deze overtreding gevolgen voor het blanco strafblad?
 
Wat als de overtreding is gebeurd met een bedrijfswagen en dat je rechtsbijstand hebt via de autoverzekering van de leasemaatschappij? Zou het dan niet slimmer zijn om daar gebruik van te maken? Of heb je dan ook meer kans op zwaardere gevolgen?

Misschien een stomme vraag maar heeft deze overtreding gevolgen voor het blanco strafblad?

Als je er niets voor moet betalen, dan kan je daar uiteraard gebruik van maken; reken er echter niet op dat daar veel benefit uit zal komen.

Again, het is maar een politierechtbank en maar een snelheidsovertreding, geen schavot of executiepeleton :).
 
Wanneer krijg je zo'n uitnodiging? Wat als er geen beschikbare lessen zijn tussen de dag van uitnodiging en de rechtzaak?

Wat als je geen uitnodiging krijgt? Kun je die cursus dan ook vrijwillig volgen? Houdt de rechter daar dan ook rekening mee?
Ik kreeg die uitnodiging al redelijk snel. Overtreding eind juni 2022. Binnen de 2 weken nadat ik het antwoordformulier met de vaststelling had teruggestuurd kreeg ik die uitnodiging van parket. Met advocaat gebeld die dit nog niet eerder gezien had (parket is in feite de tegenpartij en cursus was vroeger een optie als deel van de uitspraak om strafvermindering te krijgen). Advocaat heeft dat de dag nadien nagevraagd en parket bevestigde toen dat dit een nieuwe omzendbrief was van procureur Antwerpen (voor politierechtbank Antwerpen, Mechelen en Turnhout). Advies was om daar wel op in te gaan omdat het anders wel heel slecht overkomt m.b.t. hoeveel het je interesseert en rechter er sowieso rekening mee houdt.
Juli 2022 heb ik me ingeschreven, eerst beschikbare cursus was in januari 2023. Mijn zaak kwam voor in mei 2023 en mijn rijverbod was eind juli/begin augustus.

Procureur vorderde 1 maand, maar rechter heeft dat op 8 dagen gehouden (o.w.v. de cursus en omdat ik verder een voorbeeldig burger ben :unsure:). Ik was zelf aanwezig met advocaat.

4 van mijn mede-cursisten waar ik contact mee heb gehouden en die dus allemaal ++40km/u te snel reden (en nog wel een pak hoger dan uw 41 te snel) hebben allemaal 8 dagen gekregen. Telkens een andere politierechtbank.
 
Misschien een stomme vraag maar heeft deze overtreding gevolgen voor het blanco strafblad?
Dit staat er bij mij:

Politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg : snelheidsbeperking - autosnelweg
Geldboete 50,00 EUR (x 8 = 400,00 EUR) ( vervangend rijverbod : 30 dagen )
met uitstel 3 jaren voor 50,00 EUR (x 8 = 400,00 EUR)
Verlies van recht tot sturen 8 dagen van alle categorieën.
 
Terug
Bovenaan