De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

In hoeverre is dat van toepassing eigenlijk voor zo'n dingen? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.

Ik vind het logisch dat je dan sowieso uw snelheid aanpast, maar ja bon als dat een weg is met vijfhonderd putten ben je op den duur meer naar de putten aan het kijken dan naar het verkeer ...
Agent vermeldde dat, maar hij vond dat ook maar bedenkelijk in het geval van die weg. Een waarschuwingsbord dat de weg in slechte staat is, is natuurlijk geen vrijgeleide om daar een weg te leggen waar men in centraal Afrika beschaamd voor zou zijn.

Foto op street view is al erbarmelijk, maar genomen in 2021. Je moet weten dat er in die drie jaar daar niets is gebeurd, buiten borden "slecht wegdek" plaatsen en een snelheidsbeperking tot 50 ipv 70. Die weg is de omleiding voor zwaar verkeer trouwens ...
Nu, ik heb het nu gehad op een stuk wat verderop dat nu nog 70 is, maar ik dus aan +-60 op teller zat. Waar die put er vorige week nog niet was, ik rij daar elk weekend als ik van mijn ouders kom. De oplossing wordt dus waarschijnlijk om de borden van 50 wat eerder te laten starten.
Nu, wordt werkje voor verzekering, ik zal er niet teveel op hopen, maar als ze aan 6-7 PV's per week komen voor die ene weg, gaat er toch wel wat druk komen naar de gemeente zeker?
 
Agent vermeldde dat, maar hij vond dat ook maar bedenkelijk in het geval van die weg. Een waarschuwingsbord dat de weg in slechte staat is, is natuurlijk geen vrijgeleide om daar een weg te leggen waar men in centraal Afrika beschaamd voor zou zijn.

Foto op street view is al erbarmelijk, maar genomen in 2021. Je moet weten dat er in die drie jaar daar niets is gebeurd, buiten borden "slecht wegdek" plaatsen en een snelheidsbeperking tot 50 ipv 70. Die weg is de omleiding voor zwaar verkeer trouwens ...
Nu, ik heb het nu gehad op een stuk wat verderop dat nu nog 70 is, maar ik dus aan +-60 op teller zat. Waar die put er vorige week nog niet was, ik rij daar elk weekend als ik van mijn ouders kom. De oplossing wordt dus waarschijnlijk om de borden van 50 wat eerder te laten starten.
Nu, wordt werkje voor verzekering, ik zal er niet teveel op hopen, maar als ze aan 6-7 PV's per week komen voor die ene weg, gaat er toch wel wat druk komen naar de gemeente zeker?
haha, ik wist al direct over welke weg, nog voor ik klikte op de link :'D die weg mijd ik ook als de pest, rij dan nog liever via de expressweg, of via Reningelst. Maar moet niet zo veel aan die kanten zijn.
Maar normaal gingen ze die binnenkort (al spreken ze daar jaren over) herdoen dacht ik?
 
Meh ...

De wegbewijzering en de bebording tijdens de Heistse Pijl (Lees: Een gebrek aan .. zoals elk jaar eigenlijk). Ik ben echt nergens een bordje tegengekomen : Let op wielerwedstrijd! Neen. Tot ik aan de Boudewijnlaan ineens niet meer rechtdoor mocht maar naar links moest rijden (ach ja daar kwam de koers langs). Hoe je dan wel moest rijden? Even geprobeerd via de Molenstraat. Natuurlijk weer geen enkel bordje tegengekomen. Tot ik aan de bakker in Hallaar kwam aangereden: Verbordsbord en ik kon dan daar alleen maar ne bocht van 180 graden maken. :laugh:

Dan via de Averegten geprobeerd om door te geraken (Yup ik ken daar alle kleine weggetjes). Wéér NUL bordjes tegengekomen tot ik aan de zijstraat van de L Carréstraat kwam aangereden: Verbordbord en ik kon dan daar (alweer) alleen maar ne bocht van 180 graden maken. Dan finaal maar helemaal omgereden via de Isschotweg. Maar dit moet je dan wel weten want de GPS stuurt u door de smalle boerenweggetjes (levensgevaarlijk wegens de drukte dus telkens ignore mode op en de GPS genegeerd).

Uiteindelijk dan mijn eigen straat ingereden na +-7km omrijden. Daar dan tegen gehouden door oom agent: Of ik daar moest zijn anders kreeg ik een boete en moest ik terugdraaien. Ik heb gezegd: Ja ik moet hier mijn oprit oprijden. (Hij had mij nét aan mijn oprit tegengehouden :tongue:) Dus ik heb (terecht) dan geen boete gekregen.

Allé voor een wedstrijd die zelfs op sporza staat en waarbij Kristoff wint mogen ze toch iets beter bewegwijzeren vind ik. Dit was echt amateuristisch. En ja ja veel mensen gaan nu zeggen: Iedereen weet toch dat het de Heistse Pijl is vandaag? Ja maar ik was dit ondertss vergeten (I blame me myself and I :D). Dat is nog geen excuus om gebrekkige wegbewijzering aan te brengen.

Ter info: Ik woon een halve straat van een rondpunt waar de koers passeert. Maar omdat de koers daar dus niet passeert krijg ik niets bericht van de koers in mijn brievenbus van de gemeente.
 
Laatst bewerkt:
haha, ik wist al direct over welke weg, nog voor ik klikte op de link :'D die weg mijd ik ook als de pest, rij dan nog liever via de expressweg, of via Reningelst. Maar moet niet zo veel aan die kanten zijn.
Maar normaal gingen ze die binnenkort (al spreken ze daar jaren over) herdoen dacht ik?
Dacht na bouwverlof. Ik rij normaal via reningelst, maar door de werken gaat dat niet. Tijd dat het daar gedaan is.
 
Vandaag mijn beurt om de dochter en haar vriendinnetjes mee naar't school te doen.
Staan aan het kruispunt met verkeerslichten en gemachtigd opzichter om over te steken. Van de overkant komt er ene met ne pedelec. Nog altijd rood maar geen verkeer dat links van hem komt, dus meneer rijdt de baan al op.

Die opzichter roept al dat de pedelecer beter eens het goede voorbeeld zou geven.
Licht voor de wagens gaat op rood, de opzichter loopt het kruispunt op met z'n bord. Pedelec man negeert die gewoon en slaat linksaf. Dat terwijl der nen hoop kinderen net vertrekt om over te steken.

Daar voor ook al ene op ne pedelec die effe het fietspad op knalt omdat het verkeer op de baan wat stropt. Eens hij die voorbij weer vlot de baan op. An sich ni verboden denk ik maar maar 't feit dat allemaal aan volle snelheid moet gebeuren is toch zeer bedenkelijk imo.

En dan maar zagen dat zo'n mannen een slechte naam krijgen.
 
Die mannen hebben toch een nummerplaat, schrijf die eens op en geef het door.
Toch gemiddeld 2 keer per maand dat ik footage van mijn dashcam doorstuur naar de sectie verkeer van de lokale hier. Niet voor prullen maar voor stoten die echt niet kunnen.
Geen idee of er iets mee gebeurt maar ik blijf dat doen.
 
Op een week tijd toch ook weer twee geweldige chauffeurs op de R0.

Vorige week reed ik achter een wagen die continue over het (linkse) vak zwalpte. Fileverkeer dus lage snelheid. De chauffeur leek gewoon druk bezig met enerzijds de passagier en anderzijds de grote hond die los op de achterbank rondliep en af en toe eens in haar nek kwam hangen. Komt er een ambulance af, wat toch al even voor bijna iedereen gelijk staat aan een "corridor" maken door op het linkse vak zo links mogelijk te rijden en op het middenvak zo recht mogelijk. Wel, deze chauffeur had uiteraard niets gezien, tot de ambulance achter haar opdook. Wat doet die dan? Uiteraard met een bruuske beweging zo rechts mogelijk op het linkse vak gaan rijden, tot de ambulance volop begint te toeteren, ze leek te beseffen dat elke wagen voor en achter het omgekeerde doet, en ze het licht zag. Dan nog heel de weg het verkeer links opgehouden eenmaal de file voorbij was.

Dan gisteren, op het klaverblad van Strombeek-Bever, om van R0 over te gaan naar de A12 richting Antwerpen. Dat is altijd wat voorsorteren uiteraard, tot je op de oprit naar de A12 terecht komt, die uit twee vakken bestaat. Links reed een vrachtwagen, die zich uiteraard zo snel mogelijk rechts zette om vlotter verkeer door te laten. Daarachter iemand die gewoon traag bleef rijden. Ok, het is een bocht en een oprit dus dat je daar niet sterk versnelt, tot daar. We komen op het rechte stuk, dus naast de A12 om in te voegen en die begint gewoon te remmen. Dus, twee vakken die naar links op de A12 moeten, en die houdt gewoon het hele linkse vak op en blijft daar rijden. Wie vertraagt er nu ook op een oprit.
 
Dan gisteren, op het klaverblad van Strombeek-Bever, om van R0 over te gaan naar de A12 richting Antwerpen. Dat is altijd wat voorsorteren uiteraard, tot je op de oprit naar de A12 terecht komt, die uit twee vakken bestaat. Links reed een vrachtwagen, die zich uiteraard zo snel mogelijk rechts zette om vlotter verkeer door te laten. Daarachter iemand die gewoon traag bleef rijden. Ok, het is een bocht en een oprit dus dat je daar niet sterk versnelt, tot daar. We komen op het rechte stuk, dus naast de A12 om in te voegen en die begint gewoon te remmen. Dus, twee vakken die naar links op de A12 moeten, en die houdt gewoon het hele linkse vak op en blijft daar rijden. Wie vertraagt er nu ook op een oprit.
Ik neem die oprit (en doe de overgang R0 --> A12 en omgekeerd) zo goed als elke dag, nu al zo'n 6 jaar.
Ook zo goed als elke dag is er wel iemand die links blijft rijden in die bocht, liefst nog aan een veel te lage snelheid (sinds een aantal jaar geldt daar wel een limiet van 70 km/u - wat naar mijn mening veel te traag is voor die bocht die dan ook nog eens als oprit van de snelweg dient - maar nog slagen sommige chauffeurs erin ruim onder die 70 km/u te blijven).
 
Fuck zeg, gisteren op een smal baantje tussen de velden hier vlakbij, er komt een fietser uit de tegengestelde richting, ik vertraag en wijk zo ver mogelijk uit, ik ga met mijn 2 wielen in de zachte berm staan, jammer genoeg kon ik door het hoge gras in die berm niet zien dat die eigenlijk een stuk lager lag dan dat betonbaantje. Gevolg was dik geschraap met mijn onderkant en binnenkant wielen tegen die beton.

Zag op het eerste zicht, liggend op mijn buik, wel wat schade aan de binnenkant van de velgen en aan de beschermkap over mijn as achteraan (vooraan zit daar geen kap over blijkbaar), ik merk niet meteen iets aan het rijgedrag denk ik, hoewel je natuurlijk op elke trilling begint te letten. Moet maandag naar de keuring, ga er van profiteren om eens goed naar de onderkant te kijken wanneer die daar op de brug staat.

Ik vraag me af of je de gemeente hiervoor niet aansprakelijk zou kunnen stellen, mocht die berm gesnoeid zijn zou ik gezien hebben dat die lager lag en zou ik met mijn 4 wielen op de baan zijn gebleven.
 
Pfff.
Die 23 jarige dronken Roemeen die achter op die kleine Lotus sportwagen knalde met zijn camionette (1 dode en 1 zwaar gewonde) en dan nog ging lopen (wel niet rap genoeg) mocht na verhoor terug naar huis...
Na zijn verhoor mocht de man beschikken. “Maar onder bepaalde voorwaarden, waaronder een verbod op alcoholmisbruik en hij moet zich ter beschikking houden van het gerecht.”

 
Ik wil rechtdoor rijden. Het licht springt op groen en ik trek dus op. Rijdt er iemand op een motorfiets mij nog snel langs links voorbij om dan rechts af te slaan en mij dus volledig af te snijden. :wtf: Ik had hem gelukkig zien aankomen en ik kon hem nog nipt ontwijken maar zo'n crapriolen zijn toch levensgevaarlijk.

Wat als ik hem geraakt had? Ik veronderstel dat hij dan in fout was vermits hij eigenlijk een manoeuvre maakte en ik gewoon zuiver rechtdoor reed? :unsure:
 
Deze voormiddag op de E19 tussen Vilvoorde en Mechelen een vrouw met haar Range Rover. Constant op het middenvak aan het rijden en terwijl ook heel de tijd naar links aan het pinken. Soms wat vertragen dan weer wat sneller. Op de achterkant van de auto een sticker 'I ❤️ ME' :sarcastic:.

Toen ik haar eindelijk kon voorbijsteken was het weer duidelijk: gewoon op de gsm bezig. Ongelooflijk.
 
Ik word echt strontziek van Ieper.
Weer krapuleus, marginaal gedrag.

Weer een die parkeersborden zit te verplaatsen omdat die geen goesting heeft op 20 meter verder te parkeren.

Wtf is dat met die stad? Komt het overschot van oostende daar nu?

Het ergste is dat die schurk dat bord versleept recht voor een gehandicaptenplaats waardoor iemand met een handicap zogenaamd daar niet meer mag parkeren.
 
Laatst bewerkt:
Om de week goed te beginnen. Ik rij op de binnenband van een rotonde en pink naar rechts om voor mijn afslag op de buitenband te rijden en te kunnen afslaan. Op de buitenband is er plaats genoeg dus geen probleem, dat was buiten een ouwe zak in een camionette gerekend die vollenbak tuut, omdat hij de rotonde wou oprijden. Zeker nog 200 meter getuut en tekens doen voor aan de kant te gaan en dat ik schrik had toen ik dat niet deed.

Enorm gekriebeld om te stoppen en mijn gedacht te zeggen,maar dat ging toch alleen maar fout aflopen.

Geschifte mensen op de baan op maandagmorgen, beter toch van thuis gewerkt.
 
E17 op een kaarsrecht stuk, op het linker rijvak een auto die plots afwijkt en tegen de betonnen middenberm schampt. Gelukkig voor hem hebben die betonblokken een schuine voet waardoor enkel zijn band het beton raakte.
Een paar kilometer verder had hij zijn les precies nog niet geleerd want ik zag hem weer tot op de witte lijn rijden...

Het zal niet geweest zijn van te aandachtig bezig te zijn met het verkeer. Dat zijn van die situaties waarbij achteraf niemand snapt hoe je daar een ongeval kan veroorzaken.
 
Aangezien ik in centrum Antwerpen woon gebruik ik mijn auto eigenlijk 90% van de tijd voor woon/werkverkeer, aangezien ik de rest te voet doe.
In mijn garage is links een muur, dus daar straat geen auto, en rechts staat een wagen, maar die neemt altijd voldoende afstand.

Nu heb ik in de laatste weken al 2 keer verf/rubber rond mijn wielkast kunnen afvegen omdat er ene langs de linkerkant afgegaan was. Nu merk ik vorige week ineens een goed diepe kras op in de linkerachterdeur. Is 100% zeker van dinsdag toen er op de parking op kantoor een werk-camionette langs me stond, dus waarschijnlijk met de werkbroek langs de auto af en dan een knoop of dergelijke.

Dat ge zo shit hebt van randoms snap ik nog ergens, maar van uw collega's...kijk toch gewoon eens effe uit...
 
Dat ge zo shit hebt van randoms snap ik nog ergens, maar van uw collega's...kijk toch gewoon eens effe uit...
Ik snap dat totaal niet. Ik krijg daar het vliegend schijt van. Wat een kutmentaliteit velen hebben. Heb wat respect voor andermans materiaal.

De meeste schade aan m'n wagen is van op een parking te staan. Terwijl ik nog nooit schade berokkend heb aan een andere wagen op een parking, gewoon door even op te letten.

Ik heb al 2 keer meegemaakt dat iemand tegen m'n wagen aanleunt terwijl die persoon in gesprek is. Wie doet dat nu in godsnaam? Welk gedacht moet ge niet van jezelf hebben om te denken dat het ok is om tegen iemand anders z'n duur materiaal aan te leunen.
 
Ik snap dat totaal niet. Ik krijg daar het vliegend schijt van. Wat een kutmentaliteit velen hebben. Heb wat respect voor andermans materiaal.

De meeste schade aan m'n wagen is van op een parking te staan. Terwijl ik nog nooit schade berokkend heb aan een andere wagen op een parking, gewoon door even op te letten.

Ik heb al 2 keer meegemaakt dat iemand tegen m'n wagen aanleunt terwijl die persoon in gesprek is. Wie doet dat nu in godsnaam? Welk gedacht moet ge niet van jezelf hebben om te denken dat het ok is om tegen iemand anders z'n duur materiaal aan te leunen.
De "ik snap het" was misschien beter gezegd als "Ik ben het ondertussen wel gewoon dat randoms geen klote geven om u en uw spullen".

Maar ik ken het, toen ik vroeger nog veel uit ging ook regelmatig mensen die tegen mijn auto leunde om een sigaret te roken of dergelijke. Ook echt al stevig kwaad van geworden.

Het is helaas gewoon de wereld denk ik. In Antwerpen zie ik ook regelmatig mensen inparkeren door vooruit/achteruit te rijden tot ze een "toek" horen op de andere wagen, en dan enkele cm's terug te rijden. Mijn uitklapbare trekhaak gaat ALTIJD uit als ik fileparkeer.

Nu ik zo aan het ranten ben, klinkt een Tesla met Sentry Mode nog niet zo slecht...
 
Terug
Bovenaan