De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Uitwijken naar het tweede vak op een stuk met inhaalverbod om iemand veilig te laten invoegen, wordt wel degelijk bekeurd als inhalen hoor.

Ik had het ook niet over uitwijken, maar effectief inhalen. Als ze niet mogen inhalen en vooraan rijdt Jan-Jaap met zijn gele platen aan 78, zit je met een accordeon die om te beginnen levensgevaarlijk is voor de truckers en waar je als automobilist quasi niet veilig meer kan in of uitvoegen. Waarom denk je dat ze in België zijn afgestapt van hun algemeen inhaalverbod? Bijna dagelijks was er ergens wel een kopstaartaanrijding. En nu moet je ook niet afkomen met onderlinge afstand, want als er 1 groep in het verkeer geen afstand houdt, zijn het niet de truckers, maar de automobilisten.

Ze betalen veel meer wegentaks, terwijl ze de economie doen draaien, maar uit egoïsme van de automobilist, zouden ze de weg maar voor 1/3e mogen gebruiken, want anders moeten we even ons gas loslaten.

Ik denk dat er velen baat bij zouden hebben om eens een dag of twee mee te rijden met zo'n ding, er gaan genoeg meningen veranderen denk ik.

Nu, ik ga het hier ook bij laten, want dat is een discussie die al 50x gevoerd is hier en altijd op hetzelfde eindigt: niemand die enig begrip heeft voor de ander op de weg.

I stand corrected.

Voorts snap ik het probleem niet van Jan-Jaap aan 78, vrachtwagens mogen maar 80 km/h per uur in Duitsland op de autostrade.
Ik weet dat mijn "inhaalverbod" maar uit de rapte neergepend was uit ergernis zonder veel na te denken over alle gevolgen, maar het was wel het feit dat vrachtwagens elkaar inhaalden aan minimale snelheidsverschillen die voor de ergernis zorgden en zodoende heeft het geen zin om een compleet ander voorbeeld te gaan gebruiken (een belachelijker voorbeeld vind ik) om uw punt te halen en daarbij ook nog gevoelsmatige argumenten op te gaan werpen alsof ik geen respect heb voor truckchauffeurs etc. Mijn eigen stiefpa is truckchauffeur... Maar als dieje 5 minuten voor mij gaat hangen op de autostrade omdat hij aan een miniem snelheidsverschil (dus niet 15 km/h verschil) wil voorbijsteken, ga ik achteraf ook van mijne tak maken ze.
 
Zonder school een heel pak minder verkeer op de weg en toch slagen mensen er overal in om accordeonfiles te veroorzaken. Vooral door op het allerlaatste moment zich ertussen te wringen op een afrit, liefst vlak voor de neus van een vrachtwagen die dan elke keer serieus mag remmen, kwestie van nog die laatste paar auto's voor te steken en hun rondetijd met 10 seconden te verbeteren.
 
Dat is toch gewoon standaard in die boomergroepen? Als iemand het woord "fietser" durft te laten vallen, dan klotst het vitriool tegen de muren.
Zelfde voor die groepen waar dashcambeelden gedeeld worden.
- Bestuurder verleent geen voorrang waardoor die op de voorrangsbaan alles mag dichtkletsen: "is toch niet zo erg, wind u niet op, wees hoffelijk en rem gewoon even"
- Fietser doet iets illegaals, zelfs zonder iemand te hinderen: "klote fietsers :angry::angry::angry::angry: , omverrijden die klootzakken,..."
 
Een vrachtwagen gisteren begon te toeteren en boos teken te doen met zijn faren omdat ik maar +-50 reed op een weg waar je 70 mocht rijden.
Allemaal goed en wel MAAR er zaten nog enkele trage pipo's voor mij. Ik moet ze nog kunnen voorbij steken hé. :unsure:

Voorts ook veel Nederlanders op de weg die precies denken dat je maar 100 km/u mag rijden op de autosnelweg in België. Het ergste van al is dat ze dan op het middenrijvak rijden aan die snelheid en daar blijven plakken.
 
Uitwijken naar het tweede vak op een stuk met inhaalverbod om iemand veilig te laten invoegen, wordt wel degelijk bekeurd als inhalen hoor.

Ik had het ook niet over uitwijken, maar effectief inhalen. Als ze niet mogen inhalen en vooraan rijdt Jan-Jaap met zijn gele platen aan 78, zit je met een accordeon die om te beginnen levensgevaarlijk is voor de truckers en waar je als automobilist quasi niet veilig meer kan in of uitvoegen. Waarom denk je dat ze in België zijn afgestapt van hun algemeen inhaalverbod? Bijna dagelijks was er ergens wel een kopstaartaanrijding. En nu moet je ook niet afkomen met onderlinge afstand, want als er 1 groep in het verkeer geen afstand houdt, zijn het niet de truckers, maar de automobilisten.

Ze betalen veel meer wegentaks, terwijl ze de economie doen draaien, maar uit egoïsme van de automobilist, zouden ze de weg maar voor 1/3e mogen gebruiken, want anders moeten we even ons gas loslaten.

Ik denk dat er velen baat bij zouden hebben om eens een dag of twee mee te rijden met zo'n ding, er gaan genoeg meningen veranderen denk ik.

Nu, ik ga het hier ook bij laten, want dat is een discussie die al 50x gevoerd is hier en altijd op hetzelfde eindigt: niemand die enig begrip heeft voor de ander op de weg.
Een algemeen inhaalverbod hoeft niet maar er zijn zeker wel 2-vaks autostrades waar men zeker wel eens zou mogen beginnen nadenken over zo'n inhaalverbod. Bijvoorbeeld de R4 in Gent: er staan elke 2 km lichten... tegen dat die camion het kruispunt over geraakt is zit een persoonswagen al aan het volgende kruispunt... dat heeft daar allemaal niks op het 2de vak te zoeken.
 
Een algemeen inhaalverbod hoeft niet maar er zijn zeker wel 2-vaks autostrades waar men zeker wel eens zou mogen beginnen nadenken over zo'n inhaalverbod. Bijvoorbeeld de R4 in Gent: er staan elke 2 km lichten... tegen dat die camion het kruispunt over geraakt is zit een persoonswagen al aan het volgende kruispunt... dat heeft daar allemaal niks op het 2de vak te zoeken.
Op zo'n plekken kunnen ze het natuurlijk ook lokaal verbieden, geen idee of dat daar zo is, ik ken het niet.
 
Een algemeen inhaalverbod hoeft niet maar er zijn zeker wel 2-vaks autostrades waar men zeker wel eens zou mogen beginnen nadenken over zo'n inhaalverbod. Bijvoorbeeld de R4 in Gent: er staan elke 2 km lichten... tegen dat die camion het kruispunt over geraakt is zit een persoonswagen al aan het volgende kruispunt... dat heeft daar allemaal niks op het 2de vak te zoeken.

Dat geldt ook wel voor minstens de helft van de auto's die zich daar op het linkervak zetten 😬
 
Daarnet nen BMW tegengekomen die mij al meermaals geïrriteerd heeft in 't verleden.
Hij vond het weer nodig om heel den tijd op nog geen 3 meter van mijnen achterbumper te blijven rijden buiten de bebouwde kom.
En als we dan de bebouwde kom inrijden en ik vertraag, schiet em mij voorbij om terug 70 te kunnen rijden.

Volgende keer schijt ik in mijn hand en smijt ik 't op zijn voorruit.
 
Daarnet nen BMW tegengekomen die mij al meermaals geïrriteerd heeft in 't verleden.
Hij vond het weer nodig om heel den tijd op nog geen 3 meter van mijnen achterbumper te blijven rijden buiten de bebouwde kom.
En als we dan de bebouwde kom inrijden en ik vertraag, schiet em mij voorbij om terug 70 te kunnen rijden.

Volgende keer schijt ik in mijn hand en smijt ik 't op zijn voorruit.
Hier rijdt er zo een met een i30(fake)N. Zijn gas- en rempedaal hebben blijkbaar enkel een 0 en 1 stand. In bebouwde kom trekt die vol gas op om kort te remmen vlak achter je, om dan weer vol gas op te trekken om te remmen vlak achter je, enz... Altijd geniaal om aan het bord eind bebouwde kom die auto een stip te laten worden, die na enkele 100'en meters weer komt kleven. :laugh: Aan een inhaalmanoeuvre heb ik hem zich nog nooit weten wagen.
 
Hier rijdt er zo een met een i30(fake)N. Zijn gas- en rempedaal hebben blijkbaar enkel een 0 en 1 stand. In bebouwde kom trekt die vol gas op om kort te remmen vlak achter je, om dan weer vol gas op te trekken om te remmen vlak achter je, enz... Altijd geniaal om aan het bord eind bebouwde kom die auto een stip te laten worden, die na enkele 100'en meters weer komt kleven. :laugh: Aan een inhaalmanoeuvre heb ik hem zich nog nooit weten wagen.
Die zit nog vast in het brommertijdperk.
 
Die zit nog vast in het brommertijdperk.
Onlangs ene gezien met een booster die dacht dat hij met vitessen reed. Jongens toch, geeft gewoon gas i.p.v. die elke 5 seconden te lossen tijdens het optrekken.

Vorige vrijdag ook nen plezanten gezien, ik schat hem zo rond de 45 jaar. Marcelleke aan. Tribal tattoo's. Zwarte, BMW 5 van 15 jaar oud met één of ander 'cool' logo op de achteruit. 4 uitlaten. Alle ramen open. Vollen bak techno van 20 jaar geleden. Optrekken met piepende banden in volle spits om dan achter 10 meter weer tot stilstand te komen. Met het lawaai en zwart stof van een diesel.

Zelfs kinderen van 12 jaar vonden het ne dikke loser.
 
Rustig naar huis aan 't rijden op 110 CC op 't autostrade. Ik nader een knalwitte Peugeot 208 (iets ouder model nog), die rijdt beduidend trager en daarvoor rijdt ook een kleine camion. Ik ga dus naar links en steek ze beide voorbij en vervolg mijn weg. Paar minuten later komt die Peugeot mij terug voorbijgestoken en zet zich wat verder voor mij. Op een bepaald punt mindert die haar snelheid en nader ik weer. Ik zet mij weer links en steek ze voorbij. Ik kijk even rechts van mij en zie een madame al paffend achter haar stuur.

Bon, ik terug naar rechts en wederom enkele minuten later hetzelfde liedje. :sarcastic: Ze steekt mij een tweede maal voorbij om dan weer na een minuut of twee terug haar snelheid te minderen. Toen was ik 't beu. Ik heb ze weer voorbijgestoken, geclaxonneerd en een wegwerpgebaar gemaakt.

Kunnen mensen nu eens niet gewoon aan een constante snelheid rijden? Nee, traag, snel, traag, snel terwijl er amper verkeer was. Het erge is nog dat ze het niet een expres deed, maar onbewust. Ik ben in heel die tijd niet afgeweken van mijn 110 CC.
 
Ha, de dagelijkse ergernissen rondom Mechelen (en omstreken) weer vandaag:
- Iemand die vanaf het Battelcomplex richting Mechelen heel de tijd op het linkervak rijdt, meestal trager dan de toegelaten 70 km/u. Om dan een kleine 2 km verder aan het kruispunt met de ring rond Mechelen helemaal naar het rechtse vak te gaan om rechtsaf de ring rond Mechelen op te draaien,
- De verkeerslichten aan Malinas: vanochtend en gisterenochtend daarvoor gestaan terwijl er helemaal niemand moest oversteken of de N16 daar moest oprijden. Hatelijk,
- Weer regelmatig vrachtwagens die auto's moeten lossen die aan de garages langs de Gentsesteenweg hun op de parkeerstrook voor bussen zetten, soms klein beetje op straat waardoor andere vrachtwagens niet goed kunnen passeren en er file(tjes) ontstaan. Of erger (aan de VW/Audi/... garage) gewoon op het fietspad gaan staan,
- Iemand die de oprit naar de A12 richting Antwerpen in Willebroek-Zuid oprijdt, maar totaal geen snelheid maakt en aan 70 km/u blijft rijden en vervolgens begint te twijfelen om de A12 effectief op te rijden. Begon eigenlijk gevaarlijk te worden. Het was nochtans echt niet druk.
 
Terug
Bovenaan