De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik volg even niet? Slaat dat op mijn post of? Want deze opmerking begrijp ik even niet.
Ik bedoelde dat jouw situatie niet enkel aantoont dat rechts inhalen gevaarlijk is (waar Sylverscythe op doelt), maar dat die ook aantoont waarom je als automobilist altijd goed rond moet kijken voor je een manoevre doet. Met andere woorden dat je niet zomaar mag denken dat er rechts niemand rijdt omdat rechts inhalen verboden is. Het kan nog altijd zijn dat iemand het inhaalverbod negeert. En in dit geval was het dus zelfs gewoon toegelaten.
 
Ik bedoelde dat jouw situatie niet enkel aantoont dat rechts inhalen gevaarlijk is (waar Sylverscythe op doelt), maar dat die ook aantoont waarom je als automobilist altijd goed rond moet kijken voor je een manoevre doet. Met andere woorden dat je niet zomaar mag denken dat er rechts niemand rijdt omdat rechts inhalen verboden is. Het kan nog altijd zijn dat iemand het inhaalverbod negeert. En in dit geval was het dus zelfs gewoon toegelaten.
Op die manier, ja dat is zeker waar.

Vandaar dat ik dus ook eerst afwachtte omdat het niet de eerste keer zal zijn dat iemand meteen doorschuift naar rechts. Ik steek ook nooit zomaar rechts voorbij, ik observeer altijd eerst het verkeer links van mij. Deze bleef daar nu een tijdje hangen waardoor ik toch besliste om hem in te halen langs rechts, jammer genoeg net op het moment dat hij ook naar rechts ging zonder op voorhand te pinken.
 
Nog eens uitvoerig de remmen van mijn e-bike mogen testen deze ochtend. Op de ring rond Mechelen (de binnenkant zogezegd met zone 30) aan het rijden en komt er iemand met zijn Dodge Ram een zijstraat uitgereden. Het is op een punt waar je de fietsers niet goed ziet afkomen dus dan mag je wel voorzichtig zijn, vind ik. Maar nee. Die komt er vlot uit en zag mij dan ineens. Ik afremmen en uitwijken. Gelukkig dat daar plaats is om uit te wijken. Want die remde volledig af maar stond quasi over heel het fietspad.
 
Gelukkig net niet geRamd dan 😬


Rbgatre.gif
 
Nog eens uitvoerig de remmen van mijn e-bike mogen testen deze ochtend. Op de ring rond Mechelen (de binnenkant zogezegd met zone 30) aan het rijden en komt er iemand met zijn Dodge Ram een zijstraat uitgereden. Het is op een punt waar je de fietsers niet goed ziet afkomen dus dan mag je wel voorzichtig zijn, vind ik. Maar nee. Die komt er vlot uit en zag mij dan ineens. Ik afremmen en uitwijken. Gelukkig dat daar plaats is om uit te wijken. Want die remde volledig af maar stond quasi over heel het fietspad.
Dat is echt een constante op de fiets. Waarschijnlijk vooral volk dat zelf nooit op de fiets kruipt, buiten misschien eens op een zondagmiddag langs het kanaal een toerke doen.
 
Gisteren met het hele gezin op weg met de fiets.

Wij rijden IN EEN FIETSSTRAAT, op een relatief lange VERKEERSDREMPEL, waar direct er na een BOCHT is, waar je als automobilist dus maar 30 KM/U mag rijden. Vooraan zoon van 4 naast mij, ik buitenkant. Achteraan dochter van 7 naast de mama, mama aan buitenkant.

Op dat moment beslist er achter ons ene om ons op dat punt in te halen aan veel te hoge snelheid. Op dat moment beslist het lot dat er een tegenligger uit de tegengestelde richting komt. Op dat moment hangt die kerel naast ons. Op dat moment kan die kerel de tegenligger niet zien, want bocht.

Gelukkig hield de tegenligger zich wel aan de snelheid en is die op tijd alles kunnen toegooien. Rakelings naast ons is die gek opgeschoven om botsing te vermijden.

Deze ochtend ik alleen met kinderen naar school. De kleinsten van 4 kan totaal nog niet snel fietsen. In een fietsstraat door meer dan 7 auto's ingehaald.

En dan zagen over verkeersagressie. Was het niet van de kinderen geweest, ik ging verhaal halen bij die pipo die ons inhaalde op de drempel want die parkeerde in een doodlopende zijstraat. Verhaal halen als in roepend vragen waar de fuck hij mee bezig is. En o wéé als meneer dan een mond zou opzetten.

Razend was ik.
 
Dat is echt een constante op de fiets. Waarschijnlijk vooral volk dat zelf nooit op de fiets kruipt, buiten misschien eens op een zondagmiddag langs het kanaal een toerke doen.

Hier ben ik zelf een 6-7 tal jaar geleden omver gereden, je ziet daar als automobilist niets, dus standaard rijdt iedereen door he, want wat je niet ziet, dat is er niet. Nu hebben ze daar een stopbord gezet omdat ik niet de enige was die daar de grond van dicht heeft gezien. Ik stopte daar al voordien om te kunnen kijken, maar was de uitzondering. Onlangs stop ik daar aan de stopstreep en dienen achter mij met zijn aftandse berlingo rijdt gewoon rond mij, ... Levensgevaarlijke idioten soms.
 
Afgelopen week doorheen Duitsland gereden met de auto, die hun autostrades zijn verschrikkelijk. Of ik had heel veel pech. Continue werkzaamheden overal op dieje A2.
En de hoeveelheid camions die op het middenste baanvak komen rijden om een camion voor hun voorbij te steken omdat zijzelf aan 93 km/h rijden en de camion ervoor aan 90 km/h, ongezien. Zoveel vertraging dat ge oploopt door die klojo's. Zou voor mijn part gewoon verboden mogen worden dat camions mogen inhalen, verkeer zal een pak vlotter gaan op de autostrade.
 
Afgelopen week doorheen Duitsland gereden met de auto, die hun autostrades zijn verschrikkelijk. Of ik had heel veel pech. Continue werkzaamheden overal op dieje A2.
En de hoeveelheid camions die op het middenste baanvak komen rijden om een camion voor hun voorbij te steken omdat zijzelf aan 93 km/h rijden en de camion ervoor aan 90 km/h, ongezien. Zoveel vertraging dat ge oploopt door die klojo's. Zou voor mijn part gewoon verboden mogen worden dat camions mogen inhalen, verkeer zal een pak vlotter gaan op de autostrade.
Daar hebben ze in Duitsland zelfs een woord voor :rofl:

 
Afgelopen week doorheen Duitsland gereden met de auto, die hun autostrades zijn verschrikkelijk. Of ik had heel veel pech. Continue werkzaamheden overal op dieje A2.
En de hoeveelheid camions die op het middenste baanvak komen rijden om een camion voor hun voorbij te steken omdat zijzelf aan 93 km/h rijden en de camion ervoor aan 90 km/h, ongezien. Zoveel vertraging dat ge oploopt door die klojo's. Zou voor mijn part gewoon verboden mogen worden dat camions mogen inhalen, verkeer zal een pak vlotter gaan op de autostrade.
Nee, dan gaat iedereen klagen dat ze niet veilig op of af kunnen rijden door een muur van camions. En er is toch nog een derde strook om in te halen? Op de stukken met twee vakken is het daar meestal al verboden om overdag in te halen.
 
Deze ochtend ik alleen met kinderen naar school. De kleinsten van 4 kan totaal nog niet snel fietsen. In een fietsstraat door meer dan 7 auto's ingehaald.

Hier ook dagelijkse kost. Ik blijf altijd in't midden rijden zodat de klein mannen naast mij plek genoeg hebben. Om mij dan voorbij te kunnen moeten ze dan op den berm aan den overkant rijden. Er is trouwens een perfect alternatief voor die baan maar dan moet je de "grote" gewestweg nemen en daar moet je soms wat aanschuiven.

Eén van de buurtbewoners heeft daar ooit eens in de lokale " ge zijt van" Facebookgroep een post gemaakt om mensen attent te maken dat dat een fietsstraat is waar je maar 30 mag en dat je fietsers niet mag inhalen. Jezus, wat een bagger heeft die over zich gekregen. En wat een gebash op fiesters ook.
 
Eén van de buurtbewoners heeft daar ooit eens in de lokale " ge zijt van" Facebookgroep een post gemaakt om mensen attent te maken dat dat een fietsstraat is waar je maar 30 mag en dat je fietsers niet mag inhalen. Jezus, wat een bagger heeft die over zich gekregen. En wat een gebash op fiesters ook.
Dat is toch gewoon standaard in die boomergroepen? Als iemand het woord "fietser" durft te laten vallen, dan klotst het vitriool tegen de muren.
 
Nee, dan gaat iedereen klagen dat ze niet veilig op of af kunnen rijden door een muur van camions. En er is toch nog een derde strook om in te halen? Op de stukken met twee vakken is het daar meestal al verboden om overdag in te halen.

Een camion die uitwijkt naar het tweede baanvak om iemand erop te laten, is niet hetzelfde als een inhaalmanoeuvre, he. Ik snap niet goed waarom je een inhaalverbod voor camions gelijkstelt aan helemaal niet uitwijken naar het tweede baanvak. Zelfde met een toegeslibte exit, daarvoor kunnen ze uiteraard wel tijdelijk naar het tweede baanvak.
En ja, er is een derde baanvak. Gelukkig maar. Maar niet iedereen wijkt uit naar het derde baanvak voor de een of andere reden, en het is niet alsof dat leeg is en daar komen ze ook vaak veel sneller aangereden dan je zelf aan het rijden bent, waardoor je vaak sowieso moet gaan vertragen en wachten. Ik rij niet rond zoals de gemiddelde BG'er met een Audi A7 of vergelijkbare bolide waarbij je snel optrekt en op dat 3e baanvak kan blijven zoeven :)

En er is zoveel verboden op de autobaan, als iedereen dat zou opvolgen zou dit topic quasi leegstaan :oi22:
 
Eén van de buurtbewoners heeft daar ooit eens in de lokale " ge zijt van" Facebookgroep een post gemaakt om mensen attent te maken dat dat een fietsstraat is waar je maar 30 mag en dat je fietsers niet mag inhalen. Jezus, wat een bagger heeft die over zich gekregen. En wat een gebash op fiesters ook.
Het begint al bij dat type fb-groep natuurlijk. Hier is dat net hetzelfde, een opmerking over misschien geen fietsers in gevaar brengen en je hebt meteen hopen reacties over hoe fietsers denken alleen op de weg te zijn (agressief en vol spelfouten).

Recent gaat het in "onze" groep over mensen die vragen van aub niet op parkeerplaatsen voor elektrische wagens te parkeren omdat mensen die effectief zo'n wagen hebben moeten opladen. Ik zweer het, daar kwamen meerdere reacties op (met veel bijval door "likes") genre: "ik betaal wel wegenbelasting en gij niet dus ik zet me waar ik wil".

Maar een post over zwerfvuil en iedereen is daar om te klagen over hoe het respect voor anderen ontbreekt tegenwoordig...vooral bij de vreemdelingen :unsure:
 
Nee, dan gaat iedereen klagen dat ze niet veilig op of af kunnen rijden door een muur van camions. En er is toch nog een derde strook om in te halen? Op de stukken met twee vakken is het daar meestal al verboden om overdag in te halen.
Om maar te zwijgen van de economische meerwaarde van die vrachtwagens, wat van die personenwagens niet altijd gezegd kan worden. Imo vergeten nogal veel mensen dat vrachtwagens niet voor het plezier op de weg zitten maar de goederen die we zelf dagdagelijks nodig hebben rondvoeren.
 
Een camion die uitwijkt naar het tweede baanvak om iemand erop te laten, is niet hetzelfde als een inhaalmanoeuvre, he. Ik snap niet goed waarom je een inhaalverbod voor camions gelijkstelt aan helemaal niet uitwijken naar het tweede baanvak. Zelfde met een toegeslibte exit, daarvoor kunnen ze uiteraard wel tijdelijk naar het tweede baanvak.
Uitwijken naar het tweede vak op een stuk met inhaalverbod om iemand veilig te laten invoegen, wordt wel degelijk bekeurd als inhalen hoor.

Ik had het ook niet over uitwijken, maar effectief inhalen. Als ze niet mogen inhalen en vooraan rijdt Jan-Jaap met zijn gele platen aan 78, zit je met een accordeon die om te beginnen levensgevaarlijk is voor de truckers en waar je als automobilist quasi niet veilig meer kan in of uitvoegen. Waarom denk je dat ze in België zijn afgestapt van hun algemeen inhaalverbod? Bijna dagelijks was er ergens wel een kopstaartaanrijding. En nu moet je ook niet afkomen met onderlinge afstand, want als er 1 groep in het verkeer geen afstand houdt, zijn het niet de truckers, maar de automobilisten.

Ze betalen veel meer wegentaks, terwijl ze de economie doen draaien, maar uit egoïsme van de automobilist, zouden ze de weg maar voor 1/3e mogen gebruiken, want anders moeten we even ons gas loslaten.

Ik denk dat er velen baat bij zouden hebben om eens een dag of twee mee te rijden met zo'n ding, er gaan genoeg meningen veranderen denk ik.

Nu, ik ga het hier ook bij laten, want dat is een discussie die al 50x gevoerd is hier en altijd op hetzelfde eindigt: niemand die enig begrip heeft voor de ander op de weg.
 
Terug
Bovenaan