Een camion die uitwijkt naar het tweede baanvak om iemand erop te laten, is niet hetzelfde als een inhaalmanoeuvre, he. Ik snap niet goed waarom je een inhaalverbod voor camions gelijkstelt aan helemaal niet uitwijken naar het tweede baanvak. Zelfde met een toegeslibte exit, daarvoor kunnen ze uiteraard wel tijdelijk naar het tweede baanvak.
Uitwijken naar het tweede vak op een stuk met inhaalverbod om iemand veilig te laten invoegen, wordt wel degelijk bekeurd als inhalen hoor.
Ik had het ook niet over uitwijken, maar effectief inhalen. Als ze niet mogen inhalen en vooraan rijdt Jan-Jaap met zijn gele platen aan 78, zit je met een accordeon die om te beginnen levensgevaarlijk is voor de truckers en waar je als automobilist quasi niet veilig meer kan in of uitvoegen. Waarom denk je dat ze in België zijn afgestapt van hun algemeen inhaalverbod? Bijna dagelijks was er ergens wel een kopstaartaanrijding. En nu moet je ook niet afkomen met onderlinge afstand, want als er 1 groep in het verkeer geen afstand houdt, zijn het niet de truckers, maar de automobilisten.
Ze betalen veel meer wegentaks, terwijl ze de economie doen draaien, maar uit egoïsme van de automobilist, zouden ze de weg maar voor 1/3e mogen gebruiken, want anders moeten we even ons gas loslaten.
Ik denk dat er velen baat bij zouden hebben om eens een dag of twee mee te rijden met zo'n ding, er gaan genoeg meningen veranderen denk ik.
Nu, ik ga het hier ook bij laten, want dat is een discussie die al 50x gevoerd is hier en altijd op hetzelfde eindigt: niemand die enig begrip heeft voor de ander op de weg.