De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Britten op de E40 Adinkerke-Gistel en andersom. Vooral andersom, precies of ze gaan allemaal hun boot missen. Quasi allemaal overdreven snelheid en vaak gepaard met agressief gedrag (kleven, faren). Daar mag toch ook wel harder op gecontroleerd worden.
 
Britten op de E40 Adinkerke-Gistel en andersom. Vooral andersom, precies of ze gaan allemaal hun boot missen. Quasi allemaal overdreven snelheid en vaak gepaard met agressief gedrag (kleven, faren). Daar mag toch ook wel harder op gecontroleerd worden.
Mag je gerust naar de hele E40 uitbreiden.
Vaak ook gasten met exotisch/verbouwd spul waar je in België in geen honderd jaar mee door de keuring geraakt en met het typische Nürburgring stickertje achterop.

Volgens mij doen ze hier zelfs geen moeite om Britten te beboeten ofwel vegen die er toch vierkant hun frak aan.
Ooit eens een accident in rechte gehad met een Brit in fout en die afhandeling heeft vele maanden geduurd.
Denk dat sinds de Brexit de gegevensuitwisseling nog slechter is dan ze al was.

Recent ook gezien in Traffic Cops dat fake nummerplaten een echte plaag zijn in de UK.
Gasten uit Kent of Sussex die dan met platen rondrijden als dezelfde of gelijkaardige auto uit Noord-Engeland of Schotland .
 
Willebroek is toch zo'n klotegemeente om door te rijden met de fiets he. Denk dat op bijna elk stuk van de route die ik volg ze al gewerkt hebben in de 2 jaar dat ik nu met de fiets naar het werk rijd. Nu moet ik een omleiding volgen omdat de steenweg in Blaasveld is onderbroken. Denk dat ze beter eerst de straten van de omleiding hadden heraangelegd want was helemaal door mekaar geschud. Net als veel fietspaden daar die er slecht bij liggen.
 
Willebroek is toch zo'n klotegemeente om door te rijden met de fiets he. Denk dat op bijna elk stuk van de route die ik volg ze al gewerkt hebben in de 2 jaar dat ik nu met de fiets naar het werk rijd. Nu moet ik een omleiding volgen omdat de steenweg in Blaasveld is onderbroken. Denk dat ze beter eerst de straten van de omleiding hadden heraangelegd want was helemaal door mekaar geschud. Net als veel fietspaden daar die er slecht bij liggen.
Succes dan in de toekomst want volgend jaar gaat men de volledige Mechelsesteenweg opbreken van begin tot einde en dat voor enkele maanden.
 
Gisteren een ouwe voor mij, allemaal op 1 km:

- 45 rijden waar je 70 mag, waar je 50 mag
- stoppen terwijl je op een voorrangsweg rijdt om iemand die van links komt te laten opdraaien
- net als het oranje wordt door het licht rijden, om dan zijn boel toe te kloppen en naar mij teken te doen dat ik achteruit moet want meneer staat op het zebrapad voorbij de lichten
- ik rij achteruit en die achter mij begint als een debiel te toeteren terwijl ik letterlijk meters had (en achteruitrijcamera, dus geen probleem)
 
Godver ja. Is dat met die heraanleg van Blaasveld centrum?
Geen idee. Ik volg dat niet op de voet. Na de werken in de Molenstraat en Molenweg die jaren hebben geduurd voor een paar honderd meter heb ik mij neergelegd bij de slechte planning van de gemeente. En net nu de werken in die omgeving afgerond zijn komt Fiberklaar alles terug opbreken :oi22:
 
Eindelijk nog eens een volle week mooi weer, dus iedere dag met de speed-pedelec naar het werk. Het mooie weer brengt ook andere mensen op de fiets, valt me toch iedere keer weer op hoeveel mensen niet met de fiets kunnen rijden
 
De e-Steps in het dorp, het leek vanavond weer op de Far West. Op de rijbaan met & tegen de rijrichting in, op de voetpaden, op de fietspaden, voorrang van rechts of links, maakt niet uit, we rijden waar we kunnen en aan maximale snelheid.
 
  • Zelf een ergernis: komende van de singel in Antwerpen, kan je de ring niet op. Komend van Berchem wel.
    Geen probleem ik rij wat verder op grote steenweg en maak wel rechtsomkeer. De twee voor mij doen dat aan het eerste kruispunt en ik volg. Wanneer ik wil invoegen, vind het wel een klote situatie en dan begint mijne frank te vallen. Effe gecheckt en ja hoor: je mocht daar niet draaien. Dom van mij om niet wat beter te kijken.

  • Kleine Fiat voor me vanochtend: eerst geen pinker opzetten en toch afdraaien op een kruispunt. Dan op dat kruispunt niet stoppen voor de voetganger dat over wilt steken. Iets verderop een zebrapad, voetganger kwam van links en stond al op het zebrapad, op het vak dat uit de tegengestelde richting komt. Op't laatste moment alles dicht gooien en op het zebrapad tot stilstand komen. Daarna 56 rijden waar ge 70 moogt.

    Iedereen maakt wel eens een fout hé maar dit was echt erbarmelijk.

  • Wat trager verkeer op de Antwerpse ring maar geen file zoals anders. In Wommelgem rijdt er twee wagens na mij ne fel blauwe Octavia. Diretc naar links schieten, daar ging het dan effe wat trager, direct terug naar rechts. Uiteindelijk heb ik em nog een paar keer gezien en telkens van vak naar vak schieten om "de vaart erin te houden". Ik ga er af in Antwerpen Zuid, sta aan de lichten aan't de KdG achter die Octavia. Zo nerveus rijden en niks tijd winnen..
 
Rechte baan. 50 km/u. Kerel van links rijdt in achteruit van z'n oprit de baan op maar vertraagd op tijd. Ik ook. Hij stopt. Ik wil doorrijden maar begint weer verder achteruit te bollen. Ik claxonneer. Kerel gaat op rem, maar beslist toch om helemaal uit te rijden. Ik rem af en stop. Kerel rijdt op z'n gemakske uit in achteruit. Ik claxonneer nog eens. Meneer doet teken van: 'kalm manneke, 't is goed'.

Zet die pipo aan en haalt een snelheid van 30 km/u. Sowieso bewust. Want ik heb getuut hé.

Als die toevallig naar dezelfde locatie/parking als ik moeten haal ik nogal snel verhaal. Ik hou ervan om die fucking pretentie achter het stuur te zien smelten als sneeuw voor de zon. Plots zijn dat de meest onschuldige, vriendelijkste mensen ever.
 
Rechte baan. 50 km/u. Kerel van links rijdt in achteruit van z'n oprit de baan op maar vertraagd op tijd. Ik ook. Hij stopt. Ik wil doorrijden maar begint weer verder achteruit te bollen. Ik claxonneer. Kerel gaat op rem, maar beslist toch om helemaal uit te rijden. Ik rem af en stop. Kerel rijdt op z'n gemakske uit in achteruit. Ik claxonneer nog eens. Meneer doet teken van: 'kalm manneke, 't is goed'.

Zet die pipo aan en haalt een snelheid van 30 km/u. Sowieso bewust. Want ik heb getuut hé.

Als die toevallig naar dezelfde locatie/parking als ik moeten haal ik nogal snel verhaal. Ik hou ervan om die fucking pretentie achter het stuur te zien smelten als sneeuw voor de zon. Plots zijn dat de meest onschuldige, vriendelijkste mensen ever.

Gelijkaardige ergernis gisteren: camionet die een paar auto's voor mij enorm bumperkleeft, terwijl er 1 rijvak is, redelijk druk verkeer en dus totaal geen nut van zo te duwen. Wanneer er een rijvak bijkomt aan de verkeerslichten, zet hij zich in het linkse. Om dan wanneer het groen wordt, trager te vertrekken dan de hele rechtse rij - zeker een auto of 4 die hem in de eerste 100 meter voorbijreden - en dan verder te blijven rijden aan 10 km/u onder de toegelaten snelheid, nog altijd op het linker vak.
 
Gelijkaardige ergernis gisteren: camionet die een paar auto's voor mij enorm bumperkleeft, terwijl er 1 rijvak is, redelijk druk verkeer en dus totaal geen nut van zo te duwen. Wanneer er een rijvak bijkomt aan de verkeerslichten, zet hij zich in het linkse. Om dan wanneer het groen wordt, trager te vertrekken dan de hele rechtse rij - zeker een auto of 4 die hem in de eerste 100 meter voorbijreden - en dan verder te blijven rijden aan 10 km/u onder de toegelaten snelheid, nog altijd op het linker vak.
Wat gaat er dan in godsnaam om in het hoofd van die mensen? Dat zijn diezelfde die zwaar bumperkleven terwijl ze de mogelijkheid hebben om in te halen maar dat niet doen om één of andere reden.
 
Gisteren ook weer zo'n idiote situatie. Ik sta aan uitrit van een winkelparking en moet links wegrijden, dus baan oversteken. Van rechts komt er iemand, maar die vertraagt en zet pinker aan om daar zijstraat in te rijden die op +- 100 meter van de winkel uitrit ligt. Ik begin daarop over te steken, op dat ogenblik zet die zijn pinker uit en geeft duidelijk veel gas. Claxxonneert em vervolgens op mij omdat hij wat moet inhouden voor mij.

...

Ja, volgens de wet ben ik wel in fout, maar fucking hell als je zelf aanstalten maakt om iets anders te doen en dat last minute nog omgooit, kan je misschien wel even begrip hebben voor iemand die afgaat op uw eerste signalen.
 
Volgens mij doen ze hier zelfs geen moeite om Britten te beboeten ofwel vegen die er toch vierkant hun frak aan.
Ooit eens een accident in rechte gehad met een Brit in fout en die afhandeling heeft vele maanden geduurd.
Denk dat sinds de Brexit de gegevensuitwisseling nog slechter is dan ze al was.
Voor de Brexit is er een paar jaar geweest dat er wel gegevensuitwisseling was, maar daarvoor was er niet veel.

Veel gewerkt met Britse contractors en sommigen trokken zich niets aan van flitspalen.
Enkel bij staandehouding hadden ze prijs.
Dan ook enkel voor die overtreding.
Historiek openstaande boetes zal er niet geweest zijn of niet te raadplegen door de agent langs de weg.

Nu weet ik het niet, want die mannen komen niet meer naar hier om te werken. Door de Brexit
 
Gisteren ook weer zo'n idiote situatie. Ik sta aan uitrit van een winkelparking en moet links wegrijden, dus baan oversteken. Van rechts komt er iemand, maar die vertraagt en zet pinker aan om daar zijstraat in te rijden die op +- 100 meter van de winkel uitrit ligt. Ik begin daarop over te steken, op dat ogenblik zet die zijn pinker uit en geeft duidelijk veel gas. Claxxonneert em vervolgens op mij omdat hij wat moet inhouden voor mij.

...

Ja, volgens de wet ben ik wel in fout, maar fucking hell als je zelf aanstalten maakt om iets anders te doen en dat last minute nog omgooit, kan je misschien wel even begrip hebben voor iemand die afgaat op uw eerste signalen.
Mijn schoonzus heeft zo vorige maand haar auto perte-totale gereden.

Bijna zelfde situatie, enkel kwam tegenpartij van links en het was een voorrangsbaan.
Schoonzus stop aan de haaientanden en ziet de auto van links afkomen, maar die zet pinker aan en vertraagd om "haar" straat in te slaan.
Om dan terug te versnellen wanneer zij aan haar maneuver begint. Vol in de flank genomen.

Uitleg direct na het ongeval:
Ja sorry, ik wou eerst rechts afslaan, maar realiseerde me dat ik beter rechtdoor rij.

Uitleg in de combi van de politie (na eerst wat telefoontjes):
Ik pinken? Neenee, zeker niet.

Buiten het liegen ook zuur dat tegenpartij firma wagen was "wit-geel kruis" en schoonzus met eigen wagen reed.
Schuld toegeven had dus waarschijnlijk niet veel of zelfs niets gekost afhankelijk van die hun contracten.
 
Buiten het liegen ook zuur dat tegenpartij firma wagen was "wit-geel kruis" en schoonzus met eigen wagen reed.
Schuld toegeven had dus waarschijnlijk niet veel of zelfs niets gekost afhankelijk van die hun contracten.

Doorgaans franchise van een paar honderd euro.

Maar inderdaad, kutsituatie zoiets.
 
Buiten het liegen ook zuur dat tegenpartij firma wagen was "wit-geel kruis" en schoonzus met eigen wagen reed.
Schuld toegeven had dus waarschijnlijk niet veel of zelfs niets gekost afhankelijk van die hun contracten.
Voor zoiets moet je dus een dashcam hebben. De goedkoopste is goed genoeg.
 
Terug
Bovenaan