De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Parkeersensoren vanachter gaan toch niet af als je niet in achteruit zit?
Zal wel merk/model afhankelijk zijn, al klinkt het logisch om het op die manier te doen.
Heb zelf al vaak genoeg meegemaakt dat er tijdens het stilstaan aan een rood licht parkeersensoren afgingen door bedelaars die passeren langs/achter mijn wagen. Of dat een van de passagiers (of ikzelf) aan de koffer moet zijn terwijl de motor al/nog draait. Piepconcert gegarandeerd. :sop:
 
Als je moet remmen bij het inhalen op het vak van de tegenliggers, dan doe je toch iets verkeerd als bestuurder
Een Tesla had zijn acceleratievermogen tikketje overschat. :p Toch wel wat weirdos die inhalen juist voor een blinde bocht...

Die banen Diksmuide-Ieper en Veurne-Ieper zijn toch soms levensgevaarlijk.
 
Wat een mongo's toch op de baan.
Straat in centrum tegenliggend verkeer file.
Mijn richting volledig vrij.
Komt er uit die file een Dodge Ram op mijn richting om voorbij te steken.

Ja, dag, ik ga ni achteruit of aan de kant, ga jij maar.
Zijn uitlaten even laten brullen, tof, maar ik blijf staan.
Zet zich dan uiteindelijk op het voetpad, ik rij door, komt die achter mij en wanneer het kan, steekt hij me voorbij en blocked me om dan uit te stappen en wat op mijn raam te kloppen en vragen om uit te stappen.

Uiteraard niet gedaan, toen ik gsm pakte, was hij weg.
Klacht indienen nutteloos, want heb geen schade en die ga waarschijnlijk toch ontkennen of een woord-tegen-woord verhaal verzinnen.
 
Wat een mongo's toch op de baan.
Straat in centrum tegenliggend verkeer file.
Mijn richting volledig vrij.
Komt er uit die file een Dodge Ram op mijn richting om voorbij te steken.

Ja, dag, ik ga ni achteruit of aan de kant, ga jij maar.
Zijn uitlaten even laten brullen, tof, maar ik blijf staan.
Zet zich dan uiteindelijk op het voetpad, ik rij door, komt die achter mij en wanneer het kan, steekt hij me voorbij en blocked me om dan uit te stappen en wat op mijn raam te kloppen en vragen om uit te stappen.

Uiteraard niet gedaan, toen ik gsm pakte, was hij weg.
Klacht indienen nutteloos, want heb geen schade en die ga waarschijnlijk toch ontkennen of een woord-tegen-woord verhaal verzinnen.
Klacht indienen hoeft niet per se, melding maken kan echter wel nuttig zijn. Zou vreemd zijn dat je de enige bent waartegen hij verkeersagressie uit.
 
Als je moet remmen bij het inhalen op het vak van de tegenliggers, dan doe je toch iets verkeerd als bestuurder
Een Tesla had zijn acceleratievermogen tikketje overschat. :p Toch wel wat weirdos die inhalen juist voor een blinde bocht...

Die banen Diksmuide-Ieper en Veurne-Ieper zijn toch soms levensgevaarlijk.
Ieper diksmuide is toch nog beter dan ieper veurne. N8 is de hel met al die bebouwde kommen en kruispunten.
 
Ieper diksmuide is toch nog beter dan ieper veurne. N8 is de hel met al die bebouwde kommen en kruispunten.
En het stuk tussen Vleteren en Alveringem hebben ze nu verkloot door de lijnen anders te trekken. Vroeger kon je van ver zien of er een tegenligger kwam, nu is dat zicht weggenomen. Het aantal zotten op die baan is ook niet te tellen. Achter een camion of tractor rijden? Neenee, de tegenligger zal wel uitwijken, gewoon inhalen! En dan op fb allemaal klagen over het overaanbod flitspalen op die baan. Hoog tijd dat er daar trajectcontrole op komt.
 
En het stuk tussen Vleteren en Alveringem hebben ze nu verkloot door de lijnen anders te trekken. Vroeger kon je van ver zien of er een tegenligger kwam, nu is dat zicht weggenomen. Het aantal zotten op die baan is ook niet te tellen. Achter een camion of tractor rijden? Neenee, de tegenligger zal wel uitwijken, gewoon inhalen! En dan op fb allemaal klagen over het overaanbod flitspalen op die baan. Hoog tijd dat er daar trajectcontrole op komt.
Hoog tijd dat men de a19 kan doortrekken en de n8 reserveert voor plaatselijk verkeer. Maar dat zal wel een utopie blijven.
 
Vannacht naar huis na de nachtshift. Ik reed op de R0 en ik moet de afrit Luik/Leuven hebben.

Ik zette mij quasi direct op het rechtse vak van die afrit. Ik zag op dat moment nog een auto op de R0 rijden en ongeveer in het midden van de afrit besliste die ook om in te voegen op het linkse vak van de afrit. Er was een tamelijk groot verschil in snelheid, dus ik liet mij uitbollen voor het geval dat hij ineens doorschuift naar rechts en zo voor mij kwam te rijden. Hij bleef echter op het linkse vak rijden. Ik bleef daar enkele seconden ruimschoots schuins achter rijden want ik vermoedde nog altijd dat die verder ging opschuiven naar rechts.

Hij bleef echter links rijden op de afrit en had ook geen pinker aanstaan, maar die reed gewoon 60 of zo. Ik wilde mijn bed in kruipen, dus ik had echt geen goesting om daar schuins achter te blijven hangen. Ik besliste dus om even vol op te trekken om hem voorbij te steken. Natuurlijk net op dat moment zette hij z'n pinker aan en schoof die tegelijkertijd op naar rechts :unsure: Ik moest deels uitwijken op het vak van de afrit richting Brussel om zeker te zijn dat die niet tegen mij aanreed.

Echt, zo'n mensen.
 
Vannacht naar huis na de nachtshift. Ik reed op de R0 en ik moet de afrit Luik/Leuven hebben.

Ik zette mij quasi direct op het rechtse vak van die afrit. Ik zag op dat moment nog een auto op de R0 rijden en ongeveer in het midden van de afrit besliste die ook om in te voegen op het linkse vak van de afrit. Er was een tamelijk groot verschil in snelheid, dus ik liet mij uitbollen voor het geval dat hij ineens doorschuift naar rechts en zo voor mij kwam te rijden. Hij bleef echter op het linkse vak rijden. Ik bleef daar enkele seconden ruimschoots schuins achter rijden want ik vermoedde nog altijd dat die verder ging opschuiven naar rechts.

Hij bleef echter links rijden op de afrit en had ook geen pinker aanstaan, maar die reed gewoon 60 of zo. Ik wilde mijn bed in kruipen, dus ik had echt geen goesting om daar schuins achter te blijven hangen. Ik besliste dus om even vol op te trekken om hem voorbij te steken. Natuurlijk net op dat moment zette hij z'n pinker aan en schoof die tegelijkertijd op naar rechts :unsure: Ik moest deels uitwijken op het vak van de afrit richting Brussel om zeker te zijn dat die niet tegen mij aanreed.

Echt, zo'n mensen.
Ofwel interpreteer ik het verkeerd ofwel ben je hier aan het uitleggen waarom je niet rechts mag inhalen :unsure:
 
Ofwel interpreteer ik het verkeerd ofwel ben je hier aan het uitleggen waarom je niet rechts mag inhalen :unsure:
En daar bovenop ook nog eens aan het uitleggen waarom je er niet vanuit mag gaan dat je zonder te kijken naar rechts kan gaan omdat er toch niemand mag inhalen langs rechts.

Op dat punt mag je overigens wel inhalen langs rechts, gezien daar F15 verkeersborden boven de weg hangen. Niet dat dat zonder risico is, zoals de anekdote aantoont.
 
En daar bovenop ook nog eens aan het uitleggen waarom je er niet vanuit mag gaan dat je zonder te kijken naar rechts kan gaan omdat er toch niemand mag inhalen langs rechts.

Op dat punt mag je overigens wel inhalen langs rechts, gezien daar F15 verkeersborden boven de weg hangen. Niet dat dat zonder risico is, zoals de anekdote aantoont.
Mag je inhalen langs rechts daar? Dit gaat toch over de twee vakken die naar Luik/Leuven gaan, dezelfde richting? De strepen op de weg maken een duidelijk verschil tussen Luik/Leuven en Brussel, dus richting Brussel leek me dat sowieso het geval, maar de twee vakken naar dezelfde richting, dat wist ik niet.
 
Mag je inhalen langs rechts daar? Dit gaat toch over de twee vakken die naar Luik/Leuven gaan, dezelfde richting? De strepen op de weg maken een duidelijk verschil tussen Luik/Leuven en Brussel, dus richting Brussel leek me dat sowieso het geval, maar de twee vakken naar dezelfde richting, dat wist ik niet.
Als je de wegcode letterlijk leest:
16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.
Dat zegt eigenlijk niets over de plaats van diegene die je inhaalt, behalve dat ze in een andere rijstrook zijn. Maar dat kan perfect een rijstrook zijn die dezelfde richting uit gaat (al is dat misschien niet meteen de intentie van de wet).
 
Gisterenavond Expressweg Antw-Zelzate, beide vakken zaten goed vol in de avondspits. Meestal heb je daar dan het rechtervak vol camions aan 90 en dan het linkse vak tegen pakweg 100-110. Weer zo'n opgefokte gast die de hele tijd in de beperkte ruimtes tussen de camions naar rechts schiet om 2 auto's te winnen en zich er dan wil tussenwringen. Niet met mij, en gelukkig ook niet met de andere chauffeurs die links zaten. Mocht zeker 5 keer beschaamd afdruipen en telkens achter dezelfde auto weer invoegen :oi22:
Ik ben volledig voor vlot verkeer en zoveel mogelijk rechts rijden maar op een bepaald moment zit de autostrade gewoon vol en is het efficienter om op hetzelfde vak te blijven tot er eens een groter gat zit tussen de camions. Het zijn zo'n types die die irrritante harmonica's en dus accidenten veroorzaken.
 
Als je de wegcode letterlijk leest:

Dat zegt eigenlijk niets over de plaats van diegene die je inhaalt, behalve dat ze in een andere rijstrook zijn. Maar dat kan perfect een rijstrook zijn die dezelfde richting uit gaat (al is dat misschien niet meteen de intentie van de wet).
Klopt, het is niet de intentie, maar het mag dus wel. Natuurlijk mag je daar niet blijven rechts inhalen eens voorbij de splitsing die aangegeven wordt door die borden, maar dat lijkt me logisch. :p
 
Ik reed exact 70 km / u op het rechterrijvak (trager mag niet) op de autosnelweg en ik haalde alsnog alle wagens links van mij in. :unsure:

Het was ook helemaal geen file. Op de rijvakken links waren een paar trage slakken die links bleven plakken aan een te lage snelheid.
 
Terug
Bovenaan