Geen idee eigenlijk.. Dan zal het hem wss gewoon opgevallen zijn dat ik wel heel dicht kwamParkeersensoren vanachter gaan toch niet af als je niet in achteruit zit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geen idee eigenlijk.. Dan zal het hem wss gewoon opgevallen zijn dat ik wel heel dicht kwamParkeersensoren vanachter gaan toch niet af als je niet in achteruit zit?
Het was het zebrapad net voorbij het kruispunt trouwens.
Ahja, dat is al iets heel anders.Ja, hier ook trouwens.
Ahja, dat is al iets heel anders.![]()
Zal wel merk/model afhankelijk zijn, al klinkt het logisch om het op die manier te doen.Parkeersensoren vanachter gaan toch niet af als je niet in achteruit zit?
Klacht indienen hoeft niet per se, melding maken kan echter wel nuttig zijn. Zou vreemd zijn dat je de enige bent waartegen hij verkeersagressie uit.Wat een mongo's toch op de baan.
Straat in centrum tegenliggend verkeer file.
Mijn richting volledig vrij.
Komt er uit die file een Dodge Ram op mijn richting om voorbij te steken.
Ja, dag, ik ga ni achteruit of aan de kant, ga jij maar.
Zijn uitlaten even laten brullen, tof, maar ik blijf staan.
Zet zich dan uiteindelijk op het voetpad, ik rij door, komt die achter mij en wanneer het kan, steekt hij me voorbij en blocked me om dan uit te stappen en wat op mijn raam te kloppen en vragen om uit te stappen.
Uiteraard niet gedaan, toen ik gsm pakte, was hij weg.
Klacht indienen nutteloos, want heb geen schade en die ga waarschijnlijk toch ontkennen of een woord-tegen-woord verhaal verzinnen.
Ieper diksmuide is toch nog beter dan ieper veurne. N8 is de hel met al die bebouwde kommen en kruispunten.Als je moet remmen bij het inhalen op het vak van de tegenliggers, dan doe je toch iets verkeerd als bestuurder
Een Tesla had zijn acceleratievermogen tikketje overschat.Toch wel wat weirdos die inhalen juist voor een blinde bocht...
Die banen Diksmuide-Ieper en Veurne-Ieper zijn toch soms levensgevaarlijk.
En het stuk tussen Vleteren en Alveringem hebben ze nu verkloot door de lijnen anders te trekken. Vroeger kon je van ver zien of er een tegenligger kwam, nu is dat zicht weggenomen. Het aantal zotten op die baan is ook niet te tellen. Achter een camion of tractor rijden? Neenee, de tegenligger zal wel uitwijken, gewoon inhalen! En dan op fb allemaal klagen over het overaanbod flitspalen op die baan. Hoog tijd dat er daar trajectcontrole op komt.Ieper diksmuide is toch nog beter dan ieper veurne. N8 is de hel met al die bebouwde kommen en kruispunten.
Hoog tijd dat men de a19 kan doortrekken en de n8 reserveert voor plaatselijk verkeer. Maar dat zal wel een utopie blijven.En het stuk tussen Vleteren en Alveringem hebben ze nu verkloot door de lijnen anders te trekken. Vroeger kon je van ver zien of er een tegenligger kwam, nu is dat zicht weggenomen. Het aantal zotten op die baan is ook niet te tellen. Achter een camion of tractor rijden? Neenee, de tegenligger zal wel uitwijken, gewoon inhalen! En dan op fb allemaal klagen over het overaanbod flitspalen op die baan. Hoog tijd dat er daar trajectcontrole op komt.
Ofwel interpreteer ik het verkeerd ofwel ben je hier aan het uitleggen waarom je niet rechts mag inhalenVannacht naar huis na de nachtshift. Ik reed op de R0 en ik moet de afrit Luik/Leuven hebben.
Ik zette mij quasi direct op het rechtse vak van die afrit. Ik zag op dat moment nog een auto op de R0 rijden en ongeveer in het midden van de afrit besliste die ook om in te voegen op het linkse vak van de afrit. Er was een tamelijk groot verschil in snelheid, dus ik liet mij uitbollen voor het geval dat hij ineens doorschuift naar rechts en zo voor mij kwam te rijden. Hij bleef echter op het linkse vak rijden. Ik bleef daar enkele seconden ruimschoots schuins achter rijden want ik vermoedde nog altijd dat die verder ging opschuiven naar rechts.
Hij bleef echter links rijden op de afrit en had ook geen pinker aanstaan, maar die reed gewoon 60 of zo. Ik wilde mijn bed in kruipen, dus ik had echt geen goesting om daar schuins achter te blijven hangen. Ik besliste dus om even vol op te trekken om hem voorbij te steken. Natuurlijk net op dat moment zette hij z'n pinker aan en schoof die tegelijkertijd op naar rechtsIk moest deels uitwijken op het vak van de afrit richting Brussel om zeker te zijn dat die niet tegen mij aanreed.
Echt, zo'n mensen.
En daar bovenop ook nog eens aan het uitleggen waarom je er niet vanuit mag gaan dat je zonder te kijken naar rechts kan gaan omdat er toch niemand mag inhalen langs rechts.Ofwel interpreteer ik het verkeerd ofwel ben je hier aan het uitleggen waarom je niet rechts mag inhalen![]()
Mag je inhalen langs rechts daar? Dit gaat toch over de twee vakken die naar Luik/Leuven gaan, dezelfde richting? De strepen op de weg maken een duidelijk verschil tussen Luik/Leuven en Brussel, dus richting Brussel leek me dat sowieso het geval, maar de twee vakken naar dezelfde richting, dat wist ik niet.En daar bovenop ook nog eens aan het uitleggen waarom je er niet vanuit mag gaan dat je zonder te kijken naar rechts kan gaan omdat er toch niemand mag inhalen langs rechts.
Op dat punt mag je overigens wel inhalen langs rechts, gezien daar F15 verkeersborden boven de weg hangen. Niet dat dat zonder risico is, zoals de anekdote aantoont.
Dat doortrekken gaat er nooit meer van komen, is een paar jaar terug definitief beslist geweest dacht ik. Jammer genoeg.Hoog tijd dat men de a19 kan doortrekken en de n8 reserveert voor plaatselijk verkeer. Maar dat zal wel een utopie blijven.
Als je de wegcode letterlijk leest:Mag je inhalen langs rechts daar? Dit gaat toch over de twee vakken die naar Luik/Leuven gaan, dezelfde richting? De strepen op de weg maken een duidelijk verschil tussen Luik/Leuven en Brussel, dus richting Brussel leek me dat sowieso het geval, maar de twee vakken naar dezelfde richting, dat wist ik niet.
Dat zegt eigenlijk niets over de plaats van diegene die je inhaalt, behalve dat ze in een andere rijstrook zijn. Maar dat kan perfect een rijstrook zijn die dezelfde richting uit gaat (al is dat misschien niet meteen de intentie van de wet).16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.
Klopt, het is niet de intentie, maar het mag dus wel. Natuurlijk mag je daar niet blijven rechts inhalen eens voorbij de splitsing die aangegeven wordt door die borden, maar dat lijkt me logisch.Als je de wegcode letterlijk leest:
Dat zegt eigenlijk niets over de plaats van diegene die je inhaalt, behalve dat ze in een andere rijstrook zijn. Maar dat kan perfect een rijstrook zijn die dezelfde richting uit gaat (al is dat misschien niet meteen de intentie van de wet).