De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ach, ik dacht dat je het op de road trains had waar ze daar mee experimenteren. Maar klasse hebben ze ook wel als het gaat om het uitzicht. Ipv de belgische liefhebbers met hun kerstbomen.
Nog maar 1 van die HCT's gezien jammer genoeg. Wel imposant.
En idd, gewoon tot in de puntjes verzorgd en afgewerkt zonder te gaan overdrijven.
LZV is hier ook de norm zo te zien.
 
Nog maar 1 van die HCT's gezien jammer genoeg. Wel imposant.
En idd, gewoon tot in de puntjes verzorgd en afgewerkt zonder te gaan overdrijven.
LZV is hier ook de norm zo te zien.
LZV is al sinds eind jaren 90 toegestaan in zweden en dat is daar toch echt al ingeburgerd.
 
Ene voor mij de hele tijd 50 km / u max (meestal nog trager) waar je 70 mag rijden en natuurlijk was het erg druk op de weg zodat ik er niet voorbij kon geraken. (piekuur).

Net na het bordje zone 50 vlamt ie er doodleuk vandoor tegen 70+.
 
Ga al jaren met de fiets werken. De laatste tijd zie ik meer en meer speedpedelecs die zonder spiegel rijden. Ik dacht dat dit verplichte uitrusting was?
Zelf heb ik er ook één en ik vind een spiegel erg nuttig en maakt het fietsen voor mij en mijn mede weggebruikers veiliger.
 
Ik vond het eigenlijk eerder grappig dan een ergernis.

Vrachtwagen manoevreert zich om te keren. (rijdt achteruit in een straatje om dan links te draaien).
De vrachtwagen geeft voorrang aan een auto die van rechts afkomt nadat hij achteruit rijdt in dat straatje.

Stopt die auto recht voor zijn neus om een passagier uit te laten en blokkeert de vrachtwagen :p.
OK, het is maar iets van 30seconden tijdverlies voor die vrachtwagen. maar waarom laat je die passagier niet 5 meter daarvoor uit zodat de vrachtwagen kon uitrijden. :p Misschien had die auto dat niet door en dacht hij dat die vrachtwagen bleef achter uitrijden.


Je voelde de rage :p.
 
Ene die hier op't rechtervak rijdt en de knik in de baan niet volgt. Gelukkig was de rij om linksaf te slaan niet al te lang zodat ik plek genoeg had om uit te wijken.

En als een idioot op een zebrapad staan terwijl voetgangers groen hebben omdat m'n voorligger een gat laat van meer dan een autolengte.
Ge moet ni bumper aan bumper staan hé maar zo'n gigantisch gat laten terwijl ik daar door dus op een zebrapad moet blijven staan.
 
Mensen zijn echt wel specialisten in de creatie van gedrochten:

Ik rijd met een elektrische wagen. Je ziet al gewoon op het zicht dat die wagen 100% voldoet aan al die milieunormen.
Maar als ik géén méérvoudige stickers ga kopen en mijn wagen niet volledig volplak met wildgroei dan krijg ik toch gewoon meerdere boetes binnen als ik heel de EU rondrijd met die bak.

Dat klopt toch ergens niet? Dit zijn dan in feite verdoken melkkoeien om de kassen te spijzen?
 
Het is nu wel geen mileusticker, maar voor Oostenrijk en Slovenie heb ik een e-vignet kunnen kopen gekoppeld aan uw nummerplaat. Lijkt mij dat ze voor milieustickers ook wel die richting uit gaan evolueren.
 
Dat ze die zever eens Europees aanpakken in plaats van elk land hun eigen stickertje of website/databank (zoals de Belgische LEZ zones voor buitenlanders) met dan nog is aparte regels per regio / stad.

Vooral de A6/A7 Autoroute du soleil in Lyon (dat stuk daar met die tunnels & veredelde expresweg) lijkt mij degoutant om snel en eenvoudig te kunnen cashen op de onwetende buitenlander op doorreis die gewoon de snelweg volgen en helemaal niet in Lyon willen zijn.
 
Ene die hier op't rechtervak rijdt en de knik in de baan niet volgt. Gelukkig was de rij om linksaf te slaan niet al te lang zodat ik plek genoeg had om uit te wijken.

En als een idioot op een zebrapad staan terwijl voetgangers groen hebben omdat m'n voorligger een gat laat van meer dan een autolengte.
Ge moet ni bumper aan bumper staan hé maar zo'n gigantisch gat laten terwijl ik daar door dus op een zebrapad moet blijven staan.
Vervelend, maar het is natuurlijk aan jou om dan zelf ook afstand te laten en niet op het zebrapad stil te staan.
 
Op een kruispunt is het tijdens de drukte soms heel moeilijk om correct door het groen te rijden.

Mensen rijden reeds het kruispunt op terwijl ze niet door kunnen en blokkeren daardoor het kruispunt.
Jij krijgt groen maar je kan dus niet meteen doorrijden.

Als je niet asap doorrijdt dan vliegen ze u van achter links en rechts voorbij en liggen ze te toeteren (gene zever)
Rijd je wél door dan blokkeer je natuurlijk zelf het kruispunt.

Dus eigenlijk maak je dan soms zelf ook mogelijks fouten tegen de verkeerswet omdat anderen de verkeerswet niet respecteren.
En ben je dan de brave pipo? Véél geluk om door te kunnen rijden :tongue:

Ik probeer zo'n kruispunten zoveel mogelijk tijdens de spits te vermijden tenzij het niet anders kan want dat is soms echt gekkenwerk.
 
Op een kruispunt is het tijdens de drukte soms heel moeilijk om correct door het groen te rijden.

Mensen rijden reeds het kruispunt op terwijl ze niet door kunnen en blokkeren daardoor het kruispunt.
Jij krijgt groen maar je kan dus niet meteen doorrijden.

Als je niet asap doorrijdt dan vliegen ze u van achter links en rechts voorbij en liggen ze te toeteren (gene zever)
Rijd je wél door dan blokkeer je natuurlijk zelf het kruispunt.

Dus eigenlijk maak je dan soms zelf ook mogelijks fouten tegen de verkeerswet omdat anderen de verkeerswet niet respecteren.
En ben je dan de brave pipo? Véél geluk om door te kunnen rijden :tongue:

Ik probeer zo'n kruispunten zoveel mogelijk tijdens de spits te vermijden tenzij het niet anders kan want dat is soms echt gekkenwerk.
Gewoon meerijden met je voorligger die het kruispunt eigenlijk al blokkeert, waardoor jij het zebrapad blokkeert, heeft daar weinig mee te zien.
Ongeacht de situatie ga ik altijd voor het zebrapad stoppen. Wordt het groen voor het dwarsend verkeer? Niemand heeft er last van, blijft het groen voor jou? Mooi, dan rij je verder. Maar daar bescheten op een zebrapad stilstaan, ligt niet aan uw voorligger he.
 
waardoor jij het zebrapad blokkeert, heeft daar weinig mee te zien.
Ik reageerde dan ook niet op die situatie met het zebrapad. Stoppen voor een zebrapad lukt in principe altijd.

Gewoon meerijden met je voorligger die het kruispunt eigenlijk al blokkeert
Het gaat niet over de voorliggers maar over de tegenliggers (bijvoorbeeld links van u) die groen hebben. Ipv een gat te laten rijden ze blindelings het kruispunt op en ze blokkeren dan de boel (veel chauffeurs kijken naar niks meer en schuiven gewoon blindelings mee tov de voorligger). Waarop ik die als allereerste staat te wachten aan de lichten, dan ook niet door kan rijden (wanneer het groen wordt) omdat het kruispunt nog volledig geblokkeerd is.

Maar inderdaad de enige keuze die je dan hebt is ook het kruispunt oprijden (heel voorzichtig zijn) en hopen op het beste :)
 
Laatst bewerkt:
Vervelend, maar het is natuurlijk aan jou om dan zelf ook afstand te laten en niet op het zebrapad stil te staan.

Ik probeer daar altijd op te letten hoor. Maar als ge ziet dat er plek genoeg is en die voor u abnormaal veel plaats laat, da's niet te voorzien imo.

Dus letterlijk: we rijden traag, remlichten lichten op en vlak na het zebrapad stopt em terwijl er nog een wagenlengte over is.
Da's echt niet blind meerijden hoor.
 
Ik probeer daar altijd op te letten hoor. Maar als ge ziet dat er plek genoeg is en die voor u abnormaal veel plaats laat, da's niet te voorzien imo.

Dus letterlijk: we rijden traag, remlichten lichten op en vlak na het zebrapad stopt em terwijl er nog een wagenlengte over is.
Da's echt niet blind meerijden hoor.
Mja, hoe breed is een zebrapad? Dan rij je toch vrij dicht?
 
Ne meter of twee? Denk dat ik erop stond vanaf de voordeur tot en met de koffer.

Soit, had het totaal ni zien aankomen. Maar ik blijf er bij: als die niet abnormaal veel plek laat, kan ik genoeg opschuiven.
 
Ne meter of twee? Denk dat ik erop stond vanaf de voordeur tot en met de koffer.

Soit, had het totaal ni zien aankomen. Maar ik blijf er bij: als die niet abnormaal veel plek laat, kan ik genoeg opschuiven.
Ik heb da onlangs ook eens voorgehad. Ik zag dat m'n voorligger parkeersensoren had (bij oudere/goedkopere auto's zie je die cirkeltjes in de bumper).
Dus ik ben tot zo dicht gereden dat mijn sensoren begonnen te piepen, ik zag hem in z'n spiegel kijken, z'n hand opsteken en hij reed 3m vooruit.

Het was het zebrapad net voorbij het kruispunt trouwens.
 
Ik heb da onlangs ook eens voorgehad. Ik zag dat m'n voorligger parkeersensoren had (bij oudere/goedkopere auto's zie je die cirkeltjes in de bumper).
Dus ik ben tot zo dicht gereden dat mijn sensoren begonnen te piepen, ik zag hem in z'n spiegel kijken, z'n hand opsteken en hij reed 3m vooruit.

Het was het zebrapad net voorbij het kruispunt trouwens.
Parkeersensoren vanachter gaan toch niet af als je niet in achteruit zit?
 
Terug
Bovenaan