Elden Ring

Elden Ring

wtf is dat met die bepaalde commander...
Zot he.

Check mijn spoiler post op de vorige pagina, heb daar tussen spoilertags gezegd hoe ik hem verslagen heb. Succes!

Ik heb nog steeds 2 bosses te verslaan, maar heb ertussen al een nieuwe character gestart. Build is nog steeds focussed op INT, maar meer in melee nu. Bedoeling is om zo wat beter te worden in dodgen, want da's nog steeds beneden niveau bij mij. Op mijn mage zit ik altijd op een afstand spells af te vuren terwijl de summons aggro behouden. Daar wil ik nu iets aan doen.
 
Zot he.

Check mijn spoiler post op de vorige pagina, heb daar tussen spoilertags gezegd hoe ik hem verslagen heb. Succes!

Ik heb nog steeds 2 bosses te verslaan, maar heb ertussen al een nieuwe character gestart. Build is nog steeds focussed op INT, maar meer in melee nu. Bedoeling is om zo wat beter te worden in dodgen, want da's nog steeds beneden niveau bij mij. Op mijn mage zit ik altijd op een afstand spells af te vuren terwijl de summons aggro behouden. Daar wil ik nu iets aan doen.
Dan ga ik die spoiler toch es checken, want ik heb zelfs geen kans
 
Ik heb gewoon zijn charge attacks ontweken door op tijd te rollen, dan dichtbij blijven en dat ging redelijk vlot.
 
Awel, die zijn charge attack leek quasi-onmogelijk te rollen. Op welk moment ik ook begon te rollen, hij wist me altijd wel nog te raken. Light rolling of medium rolling, het maakte niks uit. Ge moet blijkbaar op de frame precies beginnen te rollen of ge zijt eraan voor de moeite. Daarom de cheese met de muur.

In vergelijking, de Scadutree Avatar doet ook charge attacks, maar de zijne zijn wel veel gemakkelijker te rollen.
 
Gisteren zitten kijken naar een speedrun streamer die al de story dlc bosses down heeft met een level 1 character in 9,5 uren .... :wtf:
 
Ik heb nog niets opzocht en zit toch ook al aan level 9 fragments.
En ik ben nog niet voorbij de 4de story boss.
Denk dat ik de meeste dus heb gevonden door gewoon te exploren en/of van random enemies.
 
Sommige fragments droppen ook van mobs. Moord heel de map uit!

Trouwens, mijn korte two cents over sommige bosses in de DLC:

Er zijn enkele bosses die behoorlijk irritant en onaangenaam zijn om tegen te vechten. Deze zijn:
- Commander Gaius: zijn Charge is lastig te dodgen en kan je soms oneshotten, en soms doet het maar 20% van je healthbar. Daarnaast ook nauwelijks iets van pauze tussen zijn aanvallen.
- DLC eindboss (ga zijn naam niet vermelden, zelfs niet in een spoiler): Zelfde als Gaius, zijne aoe attacks zijn te groot en met de camera nogal lastig te dodgen op het juiste moment.
- Bayle: Zijn attacks zijn bijna instant. Ik zie ze zelden afkomen. :(

Maar er zijn ook zeker enkele bosses die een plezant gevecht opleverden:
- Putresscent Knight: Kwam eerst behoorlijk zot over, maar na een paar tries merkte ik dat de patterns vrij herkenbaar en voorspelbaar zijn. Ook niet supermoeilijk te dodgen.
- Midra: Zelfde als de Knight, genoeg tijd om te dodgen en toch bleef hij een uitdaging.
- Scadutree Avatar: Vrij unieke fight (wie em gevochten heeft zal weten wat ik bedoel)
- Romina: Had deze boss niet verwacht in de zone waar je haar vindt, zeer kleurrijk en uitdagend gevecht.
 
Zijn er trouwens ook mensen die de bosses doen zonder summons? 😅

Ik ben volgens mij bij een boss beland waar ik nog niet hoor te zijn:

Bayle The Dread

Ik doe geen klote damage en die draak heeft 2 of 3 attacks die mij oneshotten :laugh: Zijn attacks zijn op zich goed te lezen, maar het is moeilijk om er hits tussen te krijgen. Enfin, ik kan 'm wel raken als zijn kop meewerkt, maar dan heb ik soms nét te weinig tijd om zijn volgende attack te dodgen.
 
Bedoel ge ashes summons of npc summons? Ashes doe ik altijd ja, is immers deel van het spel. NPC summons lijken vaak afgeraden te zijn omdat de health pool van de bosses dan omhoog gaat.

Ik heb mijn Thorns mage al even niet gespeeld, heb eerder in de week ne volledig nieuwe char gestart, dex/int mage samurai. Vandaag mijn allereerste char gelanceerd, was vergeten hoe tof de str/arc build ik heb met Executioner's Sword. In de DLC smelt voorlopig alles onder dit wapen.

Nu ook de Fireknight Greatsword build aan het bekijken:

Ziet er een hele toffe build uit. Als ik me niet vergist, heeft het ook heel wat punten in Faith. Voordeel ervan is dat je dan ook Pest-Thread Spears zou kunnen gebruiken, doet blijkbaar ook zot veel damage.

Eveneens een build bekeken met Ancient Meteoric Ore Greatsword. De AoW van dit wapen is een nice gapcloser + veel damage, en ge kunt blijkbaar blocken met dit wapen.

Twijfel of ik zou veranderen naar 1 van deze 2 builds of het bij mn huidige build behouden.
 
Laatst bewerkt:
Ik amuseer mij in ieder geval met de Fireknight build, AR komt ook zot hoog als ge buffs gebruikt en de juiste talismans, maar ook gewoon tof om te spelen, die Pest incantation wist ik zelfs nog niet.

Ik gebruik niet altijd die ashes, probeer altijd alles alleen een aantal keren.
 
Ik amuseer mij in ieder geval met de Fireknight build, AR komt ook zot hoog als ge buffs gebruikt en de juiste talismans, maar ook gewoon tof om te spelen, die Pest incantation wist ik zelfs nog niet.

Ik gebruik niet altijd die ashes, probeer altijd alles alleen een aantal keren.
Heb je een link naar de build?
 
Ik ben door de DLC heen. Spoilers hieronder:

The good:
  • Design van de wereld is prachtig, Fromsoft capteert opnieuw dat gevoel van verbazing rond elke hoek
  • Ik ben grote fan van hoe alle gebieden met elkaar verbonden zijn
  • Er is veel meer verticaliteit, dus ook al ziet de map er groot uit: schijn bedriegt en het is nóg groter
  • Er zijn verschillende bosses die ik heel hoog op mijn lijstje plaats over alle souls spellen heen: o.a. Rellana, Midra en Messmer waren superfun en memorabele gevechten
  • NPC's zijn veel beter uitgewerkt en de DLC lijkt op zijn minst een rode draad te hebben
  • Het aanbod aan nieuwe wapens, incants, sorceries en armors is insane. Er zitten zoveel ongelofelijke toffe wapens in dit spel en het breidt de mogelijkheden aan builds alleen maar uit.
  • In tegenstelling tot een aantal reviews vind ik de soundtrack echt vol bangers.
  • Ik vind het Scadutree blessing systeem voor een eerste playthrough fantastisch. Het voelt gewoon aan alsof je beginner bent in het begin en verkenning wordt beloond.
The bad:
  • Rond DS3 en zeker sinds ER heeft Fromsoft een handje weg om boss fights veel te complex te maken. Eindeloze combo's, grote AOE's en te veel visuele effecten. Bij sommige bosses moet je tegen de camera vechten. Grootste offenders in deze DLC zijn Radahn en Dancing Lion. Ze zijn simpelweg niet erg fun om tegen te spelen.
  • Sommige gebieden voelen leeg aan. Er is veel landmassa en verticaliteit, maar bij sommige gebieden zijn misschien 1 of 2 points of interest te vinden. Case in point: Cerulean coast; Finger ruins; Hinterland. Dat is jammer; want er is op zich genoeg content voor de prijs van de DLC maar het wordt te dun gespreid.
  • Het lijkt alsof aan sommige aspecten een ander team heeft gewerkt. Ik voel dit vooral aan bij twee elementen:
    • De lore: ik weet dat dit veel mensen niet fantastisch boeit, maar als in het basisspel geen aanleiding of hint is naar een band tussen Radahn en Miquella, ging ik er niet veel om geven. Ook de cutscenes na deze battle zijn maar meh. Ook veel foutjes in de loreteksten en inconsistensies. NPC's vertellen je ook gewoon rechtstreeks wat er gebeurd is (bv. wat met Mohg gebeurd is). Na zoveel spellen waarbij alle zinnen esoterisch en vaag overkomen, vond ik het heel frappant om van twee NPC's (Ansbach en Ymir) gewoon te horen hoe het zat.
    • Het handje vasthouden: ik heb echt geen idee waarom Fromsoft bij bepaalde dungeons hints heeft gezet (hit them in the weak spot? Really?) of onheilspellende berichten in Abyssal woods (kwam awkward over en het werkte niet). Ben ik niet gewend van ze, dus ik vind dit een vreemde designkeuze.
  • Voor een tweede playthrough weet ik niet hoe goed het blessing systeem stand houdt; ik weet niet of ik het in mij heb om de blessings te zoeken op de meest obscure plekken.
 
Ik ben door de DLC heen. Spoilers hieronder:

The good:
  • Design van de wereld is prachtig, Fromsoft capteert opnieuw dat gevoel van verbazing rond elke hoek
  • Ik ben grote fan van hoe alle gebieden met elkaar verbonden zijn
  • Er is veel meer verticaliteit, dus ook al ziet de map er groot uit: schijn bedriegt en het is nóg groter
  • Er zijn verschillende bosses die ik heel hoog op mijn lijstje plaats over alle souls spellen heen: o.a. Rellana, Midra en Messmer waren superfun en memorabele gevechten
  • NPC's zijn veel beter uitgewerkt en de DLC lijkt op zijn minst een rode draad te hebben
  • Het aanbod aan nieuwe wapens, incants, sorceries en armors is insane. Er zitten zoveel ongelofelijke toffe wapens in dit spel en het breidt de mogelijkheden aan builds alleen maar uit.
  • In tegenstelling tot een aantal reviews vind ik de soundtrack echt vol bangers.
  • Ik vind het Scadutree blessing systeem voor een eerste playthrough fantastisch. Het voelt gewoon aan alsof je beginner bent in het begin en verkenning wordt beloond.
The bad:
  • Rond DS3 en zeker sinds ER heeft Fromsoft een handje weg om boss fights veel te complex te maken. Eindeloze combo's, grote AOE's en te veel visuele effecten. Bij sommige bosses moet je tegen de camera vechten. Grootste offenders in deze DLC zijn Radahn en Dancing Lion. Ze zijn simpelweg niet erg fun om tegen te spelen.
  • Sommige gebieden voelen leeg aan. Er is veel landmassa en verticaliteit, maar bij sommige gebieden zijn misschien 1 of 2 points of interest te vinden. Case in point: Cerulean coast; Finger ruins; Hinterland. Dat is jammer; want er is op zich genoeg content voor de prijs van de DLC maar het wordt te dun gespreid.
  • Het lijkt alsof aan sommige aspecten een ander team heeft gewerkt. Ik voel dit vooral aan bij twee elementen:
    • De lore: ik weet dat dit veel mensen niet fantastisch boeit, maar als in het basisspel geen aanleiding of hint is naar een band tussen Radahn en Miquella, ging ik er niet veel om geven. Ook de cutscenes na deze battle zijn maar meh. Ook veel foutjes in de loreteksten en inconsistensies. NPC's vertellen je ook gewoon rechtstreeks wat er gebeurd is (bv. wat met Mohg gebeurd is). Na zoveel spellen waarbij alle zinnen esoterisch en vaag overkomen, vond ik het heel frappant om van twee NPC's (Ansbach en Ymir) gewoon te horen hoe het zat.
    • Het handje vasthouden: ik heb echt geen idee waarom Fromsoft bij bepaalde dungeons hints heeft gezet (hit them in the weak spot? Really?) of onheilspellende berichten in Abyssal woods (kwam awkward over en het werkte niet). Ben ik niet gewend van ze, dus ik vind dit een vreemde designkeuze.
  • Voor een tweede playthrough weet ik niet hoe goed het blessing systeem stand houdt; ik weet niet of ik het in mij heb om de blessings te zoeken op de meest obscure plekken.

Kan me volledig bevinden in uw standpunten.
Ik had er enkele pagina's geleden al over geklaagd, maar ik vond het echt zonde hoe leeg Abyssal Woods (en de Finger Ruins) waren. Zeker de Woods verwachtte ik door de vele berichten dat er iets guurs loerde, maar het waren "slechts" een paar unhittable madness-instakill-mobs. Deze mobs kun je trouwens doden blijkbaar na een frame-perfect parry, en ze droppen een talisman.

Mijn favoriete zones om te ontdekken waren Shadow Keep en Darklight Catacombs. Shadow Keep is heel groot en heeft verschillende wegen die elk naar een andere zone leiden. Darklight Catacombs exploren was ook leuk. Nog voor je daar aankomt had je al het gevoel dat je steeds dieper en dieper in de zone ging, en eenmaal in de Catacombs bleef je maar dalen en dalen, om uiteindelijk bij een boss terecht te komen, en daarachter is er dan nog eens een zone (de lege Abyssal Woods).

Zoiets vind ik echt leuk. Een dungeon verkennen, merken dat het steeds dieper en dieper gaat en je vraagt je af wat er beneden staat te wachten.
 
Terug
Bovenaan