Elden Ring

Elden Ring

Bovenste deel van de map aan het verkennen. Jezus wat is deze zone gigantisch zeg. De ene plek epischer dan de andere. Maar over 1 plek (in spoiler):

Abyssal Woods. De plek zag er zeer onheilspellend uit, en de vele berichten hier en daar voorspelden weinig goeds. Maar na een klein uurtje ben ik overal geweest en er valt maar weinig te rapen en geen boss. Is that it? Vind ik een beetje zonde. Dan maken ze zo'n gigantisch eng bos en wordt er uiteindelijk maar weinig mee gedaan. Ik verwachtte een vliegende boss ofzo.
 
Ik had gelezen dat dat great sword of solitude heel goed was voor een strength build, volledig ge upgrade ondertussen, maar toch blijft mn Blasphemous beter, ik hoop toch dat ik nog iets beter vind eerlijk gezegd
 
Bovenste deel van de map aan het verkennen. Jezus wat is deze zone gigantisch zeg. De ene plek epischer dan de andere. Maar over 1 plek (in spoiler):

Abyssal Woods. De plek zag er zeer onheilspellend uit, en de vele berichten hier en daar voorspelden weinig goeds. Maar na een klein uurtje ben ik overal geweest en er valt maar weinig te rapen en geen boss. Is that it? Vind ik een beetje zonde. Dan maken ze zo'n gigantisch eng bos en wordt er uiteindelijk maar weinig mee gedaan. Ik verwachtte een vliegende boss ofzo.
Je hebt iets gemist daar,
een mansion.
 
Ik had gelezen dat dat great sword of solitude heel goed was voor een strength build, volledig ge upgrade ondertussen, maar toch blijft mn Blasphemous beter, ik hoop toch dat ik nog iets beter vind eerlijk gezegd
Ik heb een beetje hetzelfde "probleem" :)
Ik heb nog altijd niets gevonden dat ook scaled met dex/arcane en beter doet dan mijne rivers of blood.

Ondertussen 2 legacy bosses down en ik heb al het gevoel dat ik heel die dlc ook nog met datzelfde wapen ga uitspelen. :wtf:
 
Ik heb een beetje hetzelfde "probleem" :)
Ik heb nog altijd niets gevonden dat ook scaled met dex/arcane en beter doet dan mijne rivers of blood.

Ondertussen 2 legacy bosses down en ik heb al het gevoel dat ik heel die dlc ook nog met datzelfde wapen ga uitspelen. :wtf:
Ik zit even ver denk ik 😅 en nog steeds zelfde wapen. Of ik mis iets, want die kerel was echt lyrisch over dat solitude greatsword, maar ik zie het gewoon niet :/
Komt misschien nog wel
 
Blackgaol Knight was uiteindelijk nog te doen. Als je veel geduld hebt en enkel aanvalt wanneer er een opening is is de boss eigenlijk relatief makkelijk. Daardoor heeft de fight wel een tiental minuten geduurd gezien zijn HP bar maar de essentie van Souls wordt hier precies herhaald. Namelijk geduldig afwachten.

Die Divine Lion ... Echt geen idee wat hier allemaal gebeurt. Ik gebruik zowel een eigen summon als een golden summon en daarmee zal het wel lukken (2x 2% HP left.) maar ik kan me niet voorstellen hoe ik hier in mijn 2e run zonder summons voorbij ga raken. En dan te weten dat er nog veel moeilijkere bosses zullen komen. Voorlopig +3 sanctuary. Ga wel eens mijn build aanpassen, zit nu ook te klooien met Faith maar ga gewoon Quality gaan denk ik.
 
Blackgaol Knight was uiteindelijk nog te doen. Als je veel geduld hebt en enkel aanvalt wanneer er een opening is is de boss eigenlijk relatief makkelijk. Daardoor heeft de fight wel een tiental minuten geduurd gezien zijn HP bar maar de essentie van Souls wordt hier precies herhaald. Namelijk geduldig afwachten.

Die Divine Lion ... Echt geen idee wat hier allemaal gebeurt. Ik gebruik zowel een eigen summon als een golden summon en daarmee zal het wel lukken (2x 2% HP left.) maar ik kan me niet voorstellen hoe ik hier in mijn 2e run zonder summons voorbij ga raken. En dan te weten dat er nog veel moeilijkere bosses zullen komen. Voorlopig +3 sanctuary. Ga wel eens mijn build aanpassen, zit nu ook te klooien met Faith maar ga gewoon Quality gaan denk ik.
Divine Lion heeft 3 fases, die eerste fase is vrij EZ. Het is de bedoeling om de NPC summon te gebruiken (storywise) die heel wat op zich kan nemen. Af en toe bleed of lightning op de juiste momenten en vanaf 2e fase voldoende wegrollen. Derde fase gaat hij all-out, maar je ziet telkens wanneer hij switch, dus dan kan je uithalen. Met NPC en Mimic Tear heb ik het netjes kunnen doen bij de 4e keer.
 
Ik heb die gekilled met enkel de hulp van die golden summon.
Maar ik heb ook gewoon wel wat sjans gehad denk ik want van de halve fight heb ik enkel een rondraaiende camera gezien :biglaugh:
Rollen voor dood, en tussen in constant rivers of blood combos proberen en hij was eraan na 4 pogingen.
Met 60 punten in mijn vigor en 10 health pots gebruikt.
 
Blackgaol Knight was uiteindelijk nog te doen. Als je veel geduld hebt en enkel aanvalt wanneer er een opening is is de boss eigenlijk relatief makkelijk. Daardoor heeft de fight wel een tiental minuten geduurd gezien zijn HP bar maar de essentie van Souls wordt hier precies herhaald. Namelijk geduldig afwachten.

Die Divine Lion ... Echt geen idee wat hier allemaal gebeurt. Ik gebruik zowel een eigen summon als een golden summon en daarmee zal het wel lukken (2x 2% HP left.) maar ik kan me niet voorstellen hoe ik hier in mijn 2e run zonder summons voorbij ga raken. En dan te weten dat er nog veel moeilijkere bosses zullen komen. Voorlopig +3 sanctuary. Ga wel eens mijn build aanpassen, zit nu ook te klooien met Faith maar ga gewoon Quality gaan denk ik.
die lion Vond ik op zich nog meevallen, heb ik enkel gedaan met die npc summon, die andere vond ik harder (Renalla), eer ik door had wat ik moest doen als die opstijgt 🤦
Met die leeuw heb ik afstand gehouden, en gewacht op een opening wanneer die npc aggro trekt, laatste fase gewoon all out gegaan
 
zeer sterke DLC tot nu toe. De exploratie is heerlijk, zonder guide kom je echt overal en nergens. meestal per ongeluk.
Een hele zone ontdekt door een random cave te exploten ergens in een uithoek.
Iets moeilijker dan de main game, paar extra pogingen nodig gehad bij enkele bosses.

Die scadute fragments zijn wel moeilijk in te schatten qua effect. Op level 5 had ik het gevoel dat die niets deden. nu op level 9 kan ik toch wat meer hits ontvangen.
 
Ik had gelezen dat dat great sword of solitude heel goed was voor een strength build, volledig ge upgrade ondertussen, maar toch blijft mn Blasphemous beter, ik hoop toch dat ik nog iets beter vind eerlijk gezegd
Er gaat niets beter dan Blasphemous inzitten. Dat is niet gewoon goed, dat is completely broken. Tof om eens te doen, en heb er Melania ook mee gedaan, maar haalt de challenge volledig uit het spel.
 
Principieel gebruik geen blood builds omdat dit niet tactisch genoeg aanvoelt, ook geen tips nodig om de bosses te verslaan :biglaugh:, was eerder een vaststelling over de eerste boss. Was wrs niet duidelijk in mijn post.

Mijn score is de volle 9,5/10 trouwens. Geen 10 omdat dit enkel kan gebeuren indien de story telling van BG3 gecombineerd wordt met de gameplay van ER :biglaugh:
 
Principieel gebruik geen blood builds omdat dit niet tactisch genoeg aanvoelt, ook geen tips nodig om de bosses te verslaan :biglaugh:, was eerder een vaststelling over de eerste boss. Was wrs niet duidelijk in mijn post.

Mijn score is de volle 9,5/10 trouwens. Geen 10 omdat dit enkel kan gebeuren indien de story telling van BG3 gecombineerd wordt met de gameplay van ER :biglaugh:
Nee, kwam echt over als de commentaren op Steam.
 
Er gaat niets beter dan Blasphemous inzitten. Dat is niet gewoon goed, dat is completely broken. Tof om eens te doen, en heb er Melania ook mee gedaan, maar haalt de challenge volledig uit het spel.
Zonder summons is het nog challenging genoeg voor mij in ieder geval.
Nu toch bezig met dat solitude sword, er zijn wel degelijk voordelen aan.
en zo een furnace gedaan op de normale manier, best te doen (met paard)
 
Je hebt iets gemist daar,
een mansion.
Merci. :D Gisteravond de map nog eens verkend.

Ondertussen mijn build ook aangepast na het vinden van iets OP:

Impenetrable Thorns. Zelfs met slechts 9 arcane (maar 80 int) deed het al veel damage en het heeft veel range. Nadeel is wel dat het ook self-damage doet (zij het wel weinig) en natuurlijk dat het enkel helpt tegen enemies die niet bleed-immune zijn. Ik peins dat deze sorcery ne flinke nerf gaat krijgen, het is te goed.

Mijn build aangepast om een pak meer arcane te hebben en sommige bosses heb ik flink kunnen cheesen. Ik heb nu ook de Maternal Staff die de damage ferm boost. En eindelijk mijn Spellblade Set vervangen. Ik had maar 15 poise wat een echte glass cannon van mij maakte (maar wel light rolls), nu vervangen door voldoende gear om 70 poise te hebben maar nog met medium roll. Voelt een stuk aangenamer aan.

Peins dat ik deze build ga aanhouden tot Thorns generfed wordt. Ik heb nog 3 Larval Tears, 1tje om de build verder aan te passen want ik heb meer int dan arcane, maar ik ga wachten op een youtube guide daarover. :p
 
gisteren per ongeluk bij Messmer binnengewandeld, maar ben nog niet klaar ervoor :unsure:
dan maar wat verder zitten exploren en bij ne commander terecht gekomen, die heeft mij tot nu toe het meeste pogingen gekost. na 13 pogingen gelukt. komt nog wel goed.
 
Gisteren voor het eerst terug opgestart sinds ik de game heb uitgespeeld een hele tijd geleden. Ik zat blijkbaar met een strength/dex build, maar ik ben dit wat beu. Ik zie ook door de bomen het bos niet meer qua builds en er zijn maar zo veel larval tears. Ik zit met het idee om een strength/faith build te maken met blasphemous blade. Wil het liefst vooral melee combat met wat dragon incantations.
Als iemand suggesties heeft, alles is welkom!
 
Gisteren voor het eerst terug opgestart sinds ik de game heb uitgespeeld een hele tijd geleden. Ik zat blijkbaar met een strength/dex build, maar ik ben dit wat beu. Ik zie ook door de bomen het bos niet meer qua builds en er zijn maar zo veel larval tears. Ik zit met het idee om een strength/faith build te maken met blasphemous blade. Wil het liefst vooral melee combat met wat dragon incantations.
Als iemand suggesties heeft, alles is welkom!
STR/FTH is fun, maar onthou dat ik base game veel holy resistant bosses heeft en je dit wilt compenseren met alternatieve damage, zoals bv. een flame art. Blasphemous blade heeft dit probleem niet, maar ik vind dat persoonlijk na een tijdje een saai wapen voor hoe OP het is. De DLC heeft veel opties voor STR/FTH users.
 
STR/FTH is fun, maar onthou dat ik base game veel holy resistant bosses heeft en je dit wilt compenseren met alternatieve damage, zoals bv. een flame art. Blasphemous blade heeft dit probleem niet, maar ik vind dat persoonlijk na een tijdje een saai wapen voor hoe OP het is. De DLC heeft veel opties voor STR/FTH users.
Goed om te weten! Dan wordt het tijd om te respeccen. Ik heb wel het gevoel dat iedereen precies impliciet weet wat je moet speccen als je strength/faith gaat. Ik ben er zo lang uit geweest dat ik een soort build template zou moeten hebben. Naast STR/FTH obviously heb ik geen idee waar ik iets moet insteken. Vigor sowieso, maar zou eens moeten googelen wat ik moet doen qua amulets enzo
 
Goed om te weten! Dan wordt het tijd om te respeccen. Ik heb wel het gevoel dat iedereen precies impliciet weet wat je moet speccen als je strength/faith gaat. Ik ben er zo lang uit geweest dat ik een soort build template zou moeten hebben. Naast STR/FTH obviously heb ik geen idee waar ik iets moet insteken. Vigor sowieso, maar zou eens moeten googelen wat ik moet doen qua amulets enzo
Op de wiki staat wel wat:


Er zijn nog veel andere builds.
 
Terug
Bovenaan