Elden Ring

Elden Ring

Eerste poging?! ☠️

Op welk level was je gestart en welke build heb je? Was gestart op SL 151, intussen wel 160+. En is dat dan met/zonder summon/ash summon? Ik kan nog steeds maar 2-3 hits krijgen, zelfs met mijn Vigor op 60 nu. Eerste poging is wel echt super impressive, chapeau :D
150,maar redelijke sterke build maar die build maakt niks uit tegen de laaste boss...wat een ramp...denk wel dat deze een nerf zal krijgen want anders gaat er maar 10% ofso de dlc kunnen uitspelen
 
Nu wil ik echt wel graag zien hoe het zit met die boss voor mezelf... maar zit nog voorlopig vast op de Twin Moon Knight. :p Hopelijk vanavond neer.
 
150,maar redelijke sterke build maar die build maakt niks uit tegen de laaste boss...wat een ramp...denk wel dat deze een nerf zal krijgen want anders gaat er maar 10% ofso de dlc kunnen uitspelen
Alweer indrukwekkend, welke build speel je?
 
Dus jij hebt zo goed al iedere boss in 1 poging gedaan? :eek:
Mimic tear + rivers of blood. Die tear kon bijna alles soloen :p

In de dlc nu toch al paar gestorven. Ben ongeveer half weg… die draak op de peak doesn’t fuck around.

Maar serieus . Elden ring is toch helemaal zo moeilijk niet . Elke major fight is 3vs1 als je alle tools gebruikt die je gegeven worden. 70% van de base game kan je achter een schild afk staan en uw summons voor u laten spelen…

Sekiro zelf nooit uit kunnen spelen omdat het te moeilijk was en ik suck in die flawless parry mini game, maar ik denk als ik echt wil dat ik de base game van elden ring uit kan spelen zonder deaths als alle cheesy en lame builds toegestaan zijn.

Het is veel meer een rpg dan dark souls en sekiro. Waar je niet zomaar alles kan gaan overlevelen om te Facerollen.
 
Laatst bewerkt:
Die Blackgaol Knight is op zich niet zo moeilijk. Je moet alleen goed opletten want hij 2 shot je idd, maar zijn attacks zijn toch goed dodgeable en je kan hem goed punishen na zijn crossbow bolts. Denk dat ik 'm na een keer of 5 a 6 neer had.

Die Fire Giant is duidelijk een mimic enemy/boss, maar ik vond nu niet direct de bedoeling ervan. Ik heb die vooralsnog gelaten voor wat het is.
Blackgaol kan je makkelijk verslaan door block +r2 te spammen , of naar achter te springen en r2. Het enige dat je dan nog moet doen is opzij rollen voor zijn 2shot.


Fire giant gewoon op uw paard zitten en in melee range er op loshakken. Double jump als die gaat stompen en je bent nooit geraakt. Die is piss easy maar doodsaai door de giga health bar.

Klagen over de difficulty maar dan wel de meest OP summon gebruiken :unsure:
Elden ring heeft tientallen builds die zelf nog meer broken zijn. De gemiddelde caster build die achter een tanky summon zit is nog veel simpeler. Of je speelt zelf een tank met tiche als summon. Gewoon aggro houden en die destroyt sneller lifebars dan dat jouw stamina draint van te blocken :D

Het ligt gewoon aan de massieve hoeveelheid optionele content en overlevelen. En eens je zo weinig sterft als mij ben je ook gwn massa’s overleveld voor alles. Was lvl 190 voor elden beast en ik heb nooit gefarmd. Well 99% van alle base game content gedaan voor ik er aan begon.

Ik mis gewoon de echte skill checks uit dark souls. Malenia keek ik bvb zo naar uit en die was ook oneshot. 2 keer men weapon art en halve lifebar weg lol 😂


Nameless king van ds3 is bijvoorbeeld eentje die qua difficulty 10 keer moeilijker is dan het aller moeilijkste dat ik al tegengekomen ben in elden ring.
 
Laatst bewerkt:
Nu ben ik wel heel benieuwd naar welke DS boss je moeilijker vond dan Malenia.

Met een normale build Malenia killen bij je eerste try is complete bullshit tenzij je op voorhand al de waterfowl dance kent, al is het dan nog weinig geloofwaardig.
 
Nu ben ik wel heel benieuwd naar welke DS boss je moeilijker vond dan Malenia.

Met een normale build Malenia killen bij je eerste try is complete bullshit tenzij je op voorhand al de waterfowl dance kent, al is het dan nog weinig geloofwaardig.
Easy, zelf met nen blinddoek!
 
Mimic tear + rivers of blood. Die tear kon bijna alles soloen :p

In de dlc nu toch al paar gestorven. Ben ongeveer half weg… die draak op de peak doesn’t fuck around.

Maar serieus . Elden ring is toch helemaal zo moeilijk niet . Elke major fight is 3vs1 als je alle tools gebruikt die je gegeven worden. 70% van de base game kan je achter een schild afk staan en uw summons voor u laten spelen…

Sekiro zelf nooit uit kunnen spelen omdat het te moeilijk was en ik suck in die flawless parry mini game, maar ik denk als ik echt wil dat ik de base game van elden ring uit kan spelen zonder deaths als alle cheesy en lame builds toegestaan zijn.

Het is veel meer een rpg dan dark souls en sekiro. Waar je niet zomaar alles kan gaan overlevelen om te Facerollen.
Daar zeg je het mimic tear en dan elden ring easy noemen maar wel de meest op legendary ashen gebruiken...
 
Ik mis gewoon de echte skill checks uit dark souls. Malenia keek ik bvb zo naar uit en die was ook oneshot. 2 keer men weapon art en halve lifebar weg lol 😂
Jezelf cappen tot bv. RL150 in base game — kan natuurlijk altijd lager als je nog meer uitdaging wil — en nooit summons gebruiken. Dat zijn maar twee voorbeelden die al voldoende zijn om ervoor te zorgen dat de "echte skill checks" van Dark Souls kinderspel lijken vergeleken met Elden Ring.

De uitdaging is er wel degelijk. Je moet gewoon geen gebruik willen maken van de tools (overlevelen, Mimic Tear Ashes,...) die FromSoft aanbiedt om de challenge wat te verlagen.
 
Congrtaz! Idem, die vond ik toch wel stevig. Denk dat ik nu eerste deel van de map ongeveer geclaered heb. Mijn scadutree blessing zit op lvl 5, geen idee of ik er veel gemist heb.
 
Replay van de basegame heb ik me gefocust op proberen van verschillende builds en weapons, dus zeker niet altijd sterkste build. Daarnaast ook een quest guide gevolgd en daardoor was de 2e keer bijna even goed als de 1e.

Bij de DLC doe ik wrs hetzelfde. Nu eerst erdoor proberen raken met een dex/faith build en 2e run ga ik dan eens al die weapon types uitproberen.

Ik ben ook van plan om een nieuwe build te doen (vanaf beginner level, niet via respec in een NG+) van zodra ik de DLC uitgespeeld heb. Mijn huidige build is INT/STR, ik gebruik de Carian Scepter in linkerhand en Wing of Astel in rechterhand en Rogier's armor set (geeft meer damage aan je sorceries maar wel zeer lage poise). Met deze build heb ik een antwoord voor alle soorten gevechten. Zo'n soort builds wil ik. Het hoeft niet de beste te zijn, het is wel een pluspunt als het 1 van de beste is.

Mijn allereerste build was STR/FAITH melee met Bloodhound Fang en daarna Blasphemous Blade, maar ik vond het te cheesy. Na Elden Beast neergemept te hebben ben ik een nieuwe character gestart met bovenstaand vermelde INT/STR build. Nu wil ik kijken voor een simpeler build dat nog steeds een antwoord kan hebben voor alle of meeste situaties. Ik zag al builds voor de Perfume Bottle en dat beviel me wel. Of terug een INT build maar dan Spellblade ofzo.
 
eindbaas eindelijk verslagen,moeilijkste from software boss ooit
Nice! Is dat de
Consort? Ik geraak nu redelijk consistent tot aan de 2de fase maar die is wel vrij zot lol, meestal al dood binnen de 10 seconden haha
.

Hier nog een "pro-tip": vergeet niet je Scadutree en Revered Spirit Ash blessings te gebruiken haha :D. Zijn blijkbaar permanente upgrades, ik had eerst begrepen dat dat ging zijn zoals bij de Humanity in Souls of zoals de Rune Arcs in Elden Ring; een tijdelijke upgrade totdat je sterft. Dat is dus niet het geval!
 
Nice! Is dat de
Consort? Ik geraak nu redelijk consistent tot aan de 2de fase maar die is wel vrij zot lol, meestal al dood binnen de 10 seconden haha
.

Hier nog een "pro-tip": vergeet niet je Scadutree en Revered Spirit Ash blessings te gebruiken haha :D. Zijn blijkbaar permanente upgrades, ik had eerst begrepen dat dat ging zijn zoals bij de Humanity in Souls of zoals de Rune Arcs in Elden Ring; een tijdelijke upgrade totdat je sterft. Dat is dus niet het geval!
yup
 
Mohg lord of blood na de vierde poging verslagen, DLC gedownload en de NPC staar nu bij de Site of Grace,
best eerst het originele spel uitspelen of al aan de DLC beginnen ?
 
Terug
Bovenaan