Elden Ring

Elden Ring

Gisteren voor het eerst terug opgestart sinds ik de game heb uitgespeeld een hele tijd geleden. Ik zat blijkbaar met een strength/dex build, maar ik ben dit wat beu. Ik zie ook door de bomen het bos niet meer qua builds en er zijn maar zo veel larval tears. Ik zit met het idee om een strength/faith build te maken met blasphemous blade. Wil het liefst vooral melee combat met wat dragon incantations.
Als iemand suggesties heeft, alles is welkom!
Ik zit een beetje met hetzelfde. Base game een quality build gedaan met verschillende wapens, maar ben dat wat beu. Zou iets anders willen maar ben er nog niet over uit wat juist, dus momenteel nog niet echt veel gespeeld (ook door tijdsgebrek). Was aan het denken aan een dex build of eventueel dex/faith of arcane.

Toen ik het spel uithad heb ik wel even wat dingen getest zoals o.a. Blasphemous Blade, maar dat ding is gewoon te zot voor woorden. Dat was leuk voor even wat te klooien, maar ik zou er geen voldoening uithalen mocht ik daar de DLC mee voltooien. Buiten de AOW staat die moveset mij ook niet echt aan.
 
Ik heb wat wapens van de DLC bekeken via youtube zodat ik zelf een idee kon krijgen naar welke build ik wil gaan.
Met de wapens van de base game door de game gaan is wel mogelijk maar het lijkt leuker om 1 van de nieuwe wapens te gebruiken
Afin, heb wel een level 200 karakter met 50 str 50 dex 50 arc... kan dus wel vrij gemakkelijk wisselen van wapens.

Ook een backup genomen van mijn savegame op de ps5 dan kan ik die later ook nog restoren en dan met een int build er nog eens door gaan als ik er zin in heb.
 
Zou het onnozel zijn om een nieuwe char te beginnen dat focust op een INT-build als mijn huidige high-level main al een INT-build is? :unsure:

Enige verschil is dat mijn huidige meer gefocust is op ranged combat terwijl de INT-build voor de nieuwe char meer gefocust is op melee. Ik heb een build gezien van een Soul Samurai en alles spreekt me aan. Het heeft voldoende stance damage + mogelijkheid om frostbite en/of bleed aan te richten...

Ma me Larval Tears kunde alle soorten builds op dezelfde char doen dus mss overdenk ik het teveel. :unsure:
 
Gebruik gewoon larval tears ...

Dex/int heb ik lang gebruikt in mijn 1e playthrough en dat is ijzersterk. Rechts melee weapon, links een staf voor zowel ranged als aoe attacks. Daarnaast nog een shield links. Extreem goed zelfs tegen gewone enemies.
 
Ben bij de eerste 'main boss' beland vermoed ik, die Dancing Lion. Paar keer geprobeerd, maar ga even wijselijk een break houden.

FromSoftware en big bosses waar je eerder tegen de camera moet vechten dan tegen de boss zelf, het blijft een geweldig huwelijk.
 
Zit bij een andere main boss:

Radahn. Jezus wat een bullshit zeg, quasi geen kans om z'n attacks te dodgen (ja ik weet het ik suck maar laat me ranten gvd) en als je het maar het gore lef heb om een hp flask te gebruiken straft hij dat direct af met zijne -200% hp slashes. :angry:
 
Ben bij de eerste 'main boss' beland vermoed ik, die Dancing Lion. Paar keer geprobeerd, maar ga even wijselijk een break houden.

FromSoftware en big bosses waar je eerder tegen de camera moet vechten dan tegen de boss zelf, het blijft een geweldig huwelijk.
bij die grote bosses zet je beter die auto lock uit.
 
Vorig play through gespeeld met een samoerai build met Moonveil. Wil nu eens iets anders proberen, maar hou wel van het snelle gevoel van katana’s. Iemand suggesties? Er zijn online zo onmenselijk veel builds te vinden dat ik de bomen door het bos niet meer zie
 
Ik zit bij de eindbaas van de DLC maar mijn blessings zijn maar lvl 11 en 8. Het lijkt me op dit moment onmogelijk. Beste nog wat upgrades zoeken zeker?

Heb ook nog 3? delen van de map dat ik moet unlocken. Misschien weet ik het antwoord zelf al.
 
Laatst bewerkt:
Nog wat "main" bosses neergemept.

Petruscent Knight en Scadutree Avatar. Wat een heerlijke fights! Zo horen ER bosses te zijn imo. Crazy attacks, maar met voldoende reactietijd om te dodgen. Niet zoals Bayle en Commander Gaius (en de eindboss), die voorlopig nog leven omdat het quasi onmogelijk is hun attacks te dodgen (zeker Gaius zijn charge is ridiculeus) en mijn reactievermogen is niet bepaald boven het gemiddelde. Kutbazen. :(

Ook effe naar base game gegaan en Elden Beast neergemept om te zien op welke NG+ ik nu zat, en het is NG+3. Tis dus mijn eerste character dat wss al op NG+6/7 zal zitten.

EDIT:

Gaius eindelijk neer! Heb nogal zitten cheesen. Ik wist al dat mijn Thorns build ongelooflijk veel damage doet tegen hem, ik krijg alleen geen enkele kans om te casten. Van zodra je de arena in gaat, loop naar links achter de hoek. De muur zal zijn charge tegenhouden. Dan summon ik de Greatshield Soldier Ashes en zo kan ik toch Thorns spammen. Duurde niet lang voor em neer ging.

Nu nog Bayle en eindboss en DLC is over. :D
 
Laatst bewerkt:
Vorig play through gespeeld met een samoerai build met Moonveil. Wil nu eens iets anders proberen, maar hou wel van het snelle gevoel van katana’s. Iemand suggesties? Er zijn online zo onmenselijk veel builds te vinden dat ik de bomen door het bos niet meer zie
Ik gebruik nu deze build:
Is wel leuk, vooral omdat het redelijk OP is en bepaalde zaken triviaal maakt. Ik ben die build nu vooral aan het gebruiken om terug Elden Ring onder de knie te krijgen. Eens het gevoel er terug is, overweeg ik om een build als dit te doen, dual great katanas:
 
Zijn er mensen die de DLC op steamdeck spelen? Twijfel tussen ps5 en PC-versie. Ik heb op beide platformen nog een savegame klaar staan, maar als performance meevalt op deck, ga ik het op pc aanschaffen.
 
Nog wat "main" bosses neergemept.

Petruscent Knight en Scadutree Avatar. Wat een heerlijke fights! Zo horen ER bosses te zijn imo. Crazy attacks, maar met voldoende reactietijd om te dodgen. Niet zoals Bayle en Commander Gaius (en de eindboss), die voorlopig nog leven omdat het quasi onmogelijk is hun attacks te dodgen (zeker Gaius zijn charge is ridiculeus) en mijn reactievermogen is niet bepaald boven het gemiddelde. Kutbazen. :(

Ook effe naar base game gegaan en Elden Beast neergemept om te zien op welke NG+ ik nu zat, en het is NG+3. Tis dus mijn eerste character dat wss al op NG+6/7 zal zitten.

EDIT:

Gaius eindelijk neer! Heb nogal zitten cheesen. Ik wist al dat mijn Thorns build ongelooflijk veel damage doet tegen hem, ik krijg alleen geen enkele kans om te casten. Van zodra je de arena in gaat, loop naar links achter de hoek. De muur zal zijn charge tegenhouden. Dan summon ik de Greatshield Soldier Ashes en zo kan ik toch Thorns spammen. Duurde niet lang voor em neer ging.

Nu nog Bayle en eindboss en DLC is over. :D
Dat van die commander gaiius, is dat al een cheese? dat heb ik 'intuïtief' gedaan na 2 pogingen.
Is niet meer dan logisch dat je zo een charge probeert te ontwijken?
Waar vind je de namen van bosses die je al hebt neergehaald? ik kan me sommige namen niet herinneren die je vernoemd, maar ben zeker dat ik er al enkelen heb gedaan.
 
gisteren per ongeluk bij Messmer binnengewandeld, maar ben nog niet klaar ervoor :unsure:
dan maar wat verder zitten exploren en bij ne commander terecht gekomen, die heeft mij tot nu toe het meeste pogingen gekost. na 13 pogingen gelukt. komt nog wel goed.
Ikke dus ook, per ongeluk binnengestapt. Kheb wel nog veel gebieden die ik precies nog moet doen, dus eerst naar ginder dan maar
 
Ikke dus ook, per ongeluk binnengestapt. Kheb wel nog veel gebieden die ik precies nog moet doen, dus eerst naar ginder dan maar
Same, je zou niet verwachten dat die daar zit. :D

@CerumenCrevice: De meeste main bosses onthou ik gemakkelijk en ik kijk ook op een wiki (fextralife) naar de map. Bosses worden daarop aangegeven met een icoon waar ge op kunt klikken voor de naam te zien + link naar diens pagina. Zo doe ik dat voor de iets minder "epic" bosses.
 
Dancing Lion na m'n break nog enkele keren gedaan met een ander wapen. Uiteindelijk toch neergekregen. Vraag me niet hoe, want ik weet het zelf niet. Was meer op geluk proberen hitten en zelf niet gehit te worden. Door het gevecht met de camera zag ik wat moves totaal niet aankomen. Zwak design imo, hopelijk niet te veel van dat.

Rellana dan aangekomen. Compleet het tegenovergestelde van Dancing Lion. Fantastisch design. Mooi voorbeeld van een harde boss, maar fair is. Hier kan je tenminste deftig de moves lezen. Haar big moves had ik snel onder de knie. Haar signature move wist ik bv. direct wat ik moest doen, maar het probleem dat ik hier heb is hetzelfde als bij Malenia: Ik pak nog te veel damage als ik zelf damage wil doen. Ben iets te greedy bij momenten denk ik. Heb haar één keer tot op 1 hit gekregen, maar dan raakte ik out of flashs en begon ik te defensief te spelen waardoor ik m'n dood opwachtte om het zo te zeggen.

bij die grote bosses zet je beter die auto lock uit.
Bij grote bosses die relatief op dezelfde plaats blijven zitten of wat trager zijn volledig akkoord, maar bij de Dancing Lion dus niet imo. Ik heb dat vrijwel snel geprobeerd, maar dat was gewoon nog erger om te spelen aangezien die van de ene naar de andere kant vliegt en je dus continue bezig bent met uw camera goed te zetten.
 
Gisteren nog eens de eindbaas geprobeerd, blessing lvl 15 nu. Nope... Ik dacht dat het wel eens kon lukken aangezien ik de andere bazen die hier vermeld zijn geweest al dood gekregen heb. Zelfs die op de berg.

Nog wat exploren dus om meer upgrades te hebben :)
Toch wel een zeer sterke DLC hoor, I love it!
 
Terug
Bovenaan