Elden Ring

Elden Ring

Dus jij hebt zo goed al iedere boss in 1 poging gedaan? :eek:
vanaf ik mimic tear had ben ik nooit meer gestorven op bossfights. en vanaf ik rivers of blood had kon ik zelf de helft van de fights half afk laten doen door mijn mimic. Enige waar ik nog moeite mee gehad heb was die double tree sentinel omdat ik em daar niet kon summonen :D
tenor.gif
 
ik wil beginnen met Elden Ring maar ik twijfel nog.
Wil graag met dual katana's beginnen maar is dit een goede build want ik denk dat ik dan meeste punten in Dex moet investeren ipv strength?
Maar later als er een goede wapen dropt waar je strength voor nodig hebt zou ik misschien ook later willen gebruiken?

Heeft er iemand een goede site waar je de builds kan bekijken?

dus ik zit echt zo in een fase dat ik niet kan beslissen welke build ik zou willen. de class ga ik zowiezo voor Samoerai. Maar voor de rest i dunno.

Misschien gewoon mage pakken spells spammen ? lol
 
ik wil beginnen met Elden Ring maar ik twijfel nog.
Wil graag met dual katana's beginnen maar is dit een goede build want ik denk dat ik dan meeste punten in Dex moet investeren ipv strength?
Maar later als er een goede wapen dropt waar je strength voor nodig hebt zou ik misschien ook later willen gebruiken?

Heeft er iemand een goede site waar je de builds kan bekijken?

dus ik zit echt zo in een fase dat ik niet kan beslissen welke build ik zou willen. de class ga ik zowiezo voor Samoerai. Maar voor de rest i dunno.

Misschien gewoon mage pakken spells spammen ? lol
Class boeit buiten early game eigenlijk vrij weinig. Je kan uiteindelijk je build gewoon respeccen als je wil overschakelen van Dex naar Str bv.
 
ik ben nog steeds met mijn eerste spel ronde bezig, heb mij nu klaar gezet voor het gevecht aan te gaan met Mogh, daarna de DLC aanschaffen via Steam

heb een lijstje bijgehouden van al mijn Boss fights (die met een lange levens baar) en heb er tot nu toe 106 verslagen, geen idee hoeveel er eigenlijk in het spel zitten, ben ondertussen aan level 160 geraakt
 
ik ben nog steeds met mijn eerste spel ronde bezig, heb mij nu klaar gezet voor het gevecht aan te gaan met Mogh, daarna de DLC aanschaffen via Steam

heb een lijstje bijgehouden van al mijn Boss fights (die met een lange levens baar) en heb er tot nu toe 106 verslagen, geen idee hoeveel er eigenlijk in het spel zitten, ben ondertussen aan level 160 geraakt
238 bosses totaal in main game (DLC niet meegeteld). Ge zijt bijna halverwege!
 
  • Leuk
Waarderingen: Marv
Intussen al een dikke 20u gespeeld, amuseer me zeker maar ben ik de enige of is de Elden Ring expansion toch een pak moeilijker dan Souls en Bloodborne? Heb echt nood aan mijn ash summon lol. Herinner me nog van het begin van Elden Ring dat ik dat ook een pak moeilijker vond dan andere Souls games, omwille van de bosses die gewoon veel agressiever zijn waardoor je minder snel een deftige opening krijgt.
 
Ze hebben zich precies niet ingehouden voor deze DLC zeg. Zelfs mobs doen bij momenten insane veel damage :laugh: Al heb ik nog maar 1 Scadutree Fragment gevonden. Ik was in zo'n kamp na die Greatbridge en voor Castle Ensis(?) en ik werd daar ineens door iets geoneshot. Geen flauw idee door wat juist, want de tweede keer heb ik dat niet meer terug gezien.

Die Blackgaol Knight is op zich niet zo moeilijk. Je moet alleen goed opletten want hij 2 shot je idd, maar zijn attacks zijn toch goed dodgeable en je kan hem goed punishen na zijn crossbow bolts. Denk dat ik 'm na een keer of 5 a 6 neer had.

Die Fire Giant is duidelijk een mimic enemy/boss, maar ik vond nu niet direct de bedoeling ervan. Ik heb die vooralsnog gelaten voor wat het is.
 
Intussen al een dikke 20u gespeeld, amuseer me zeker maar ben ik de enige of is de Elden Ring expansion toch een pak moeilijker dan Souls en Bloodborne? Heb echt nood aan mijn ash summon lol. Herinner me nog van het begin van Elden Ring dat ik dat ook een pak moeilijker vond dan andere Souls games, omwille van de bosses die gewoon veel agressiever zijn waardoor je minder snel een deftige opening krijgt.
Zeg het als het niet meer gaat eh!
maxresdefault.jpg
 
Intussen al een dikke 20u gespeeld, amuseer me zeker maar ben ik de enige of is de Elden Ring expansion toch een pak moeilijker dan Souls en Bloodborne? Heb echt nood aan mijn ash summon lol. Herinner me nog van het begin van Elden Ring dat ik dat ook een pak moeilijker vond dan andere Souls games, omwille van de bosses die gewoon veel agressiever zijn waardoor je minder snel een deftige opening krijgt.
Een serieus antwoord nu, DLC's zijn altijd moeilijker dan de main game, anderzijds ER moeilijker dan BB en DS, hmm kan maar zou dat wel zot vinden.
 
Ik twijfel. Zo deze ook willen opstarten maar heb de main game niet meer. Dan is het wel een dure DLC natuurlijk :)
Maar langa de andere kant zou ik het wel nog overwegen 🙈🙈🙈
 
bijne elk boss eerste poging gelukt maar die laatste boss das toch echt niet normaal....melania is super simpel vergeleken met de deze
 
Het fantastische is dat er zoveel te verkennen valt.

Maar wat tegensteekt is, eenmaal ge alles verkent heb zal het bij de volgende playthrough minder fantastisch zal overkomen. :(
 
Een serieus antwoord nu, DLC's zijn altijd moeilijker dan de main game, anderzijds ER moeilijker dan BB en DS, hmm kan maar zou dat wel zot vinden.
Het middenstuk viel goed mee bij Elden Ring vond ik, maar de allereerste (Margit) en allerlaatste (optional, Malenia) bosses had ik toch heel wat problemen mee. Zeker Malenia, enige boss die ik nooit heb kunnen verslaan, behalve uiteindelijk met een specifieke build iirc. Als ik dat dan vergelijk met andere Souls games, dat ging toch heel wat vlotter :D. Misschien ben ik gewoon te traag geworden doorheen de jaren :').
 
bijne elk boss eerste poging gelukt maar die laatste boss das toch echt niet normaal....melania is super simpel vergeleken met de deze
Eerste poging?! ☠️

Op welk level was je gestart en welke build heb je? Was gestart op SL 151, intussen wel 160+. En is dat dan met/zonder summon/ash summon? Ik kan nog steeds maar 2-3 hits krijgen, zelfs met mijn Vigor op 60 nu. Eerste poging is wel echt super impressive, chapeau :D
 
Sinds gisteren gestart met Elden Ring, als mage.

Al paar keer op men doos gehad door een optional boss in een grot en die kerel die daar rondloopt met zijn bijl en paard.

Moet wel zeggen dat ik me amuseer, ook al is het soms wel pittig.
 
Het fantastische is dat er zoveel te verkennen valt.

Maar wat tegensteekt is, eenmaal ge alles verkent heb zal het bij de volgende playthrough minder fantastisch zal overkomen. :(
Replay van de basegame heb ik me gefocust op proberen van verschillende builds en weapons, dus zeker niet altijd sterkste build. Daarnaast ook een quest guide gevolgd en daardoor was de 2e keer bijna even goed als de 1e.

Bij de DLC doe ik wrs hetzelfde. Nu eerst erdoor proberen raken met een dex/faith build en 2e run ga ik dan eens al die weapon types uitproberen.
 
Terug
Bovenaan