Zou echt veel meer in de picture moeten komen zo'n zaken ... toon dat eens op sports late night, nodig eens een scheidsrechter uit in Extra time of in MidMid, ... iedereen zit er elke keer op te kakken, maar we hebben ze nodig, en het zijn verdorie ook wel professionals hoor - zo'n Makali is uiteraard echt wel een absolute topper natuurlijk.
Oké, waarschijnlijk niet allemaal, maar ik kan ook genoeg voetballers opnoemen op hetzelfde niveau die ook absolute brol zijn, maar daar staan we wel vurig voor te supporteren anders.
Steek daar eens geld in, zorg eens dat mensen begrip kunnen opbrengen voor beslissingen, om niet alles zwart-wit te gaan bezien.
Ook dat praten met spelers wordt enorm onderschat, en smoort heel wat commotie in de kiem - dit zou je (op een manier) ook richting coach(es) en supporters moeten kunnen overbrengen - en dat begint mijn inziens al met gewoon communicatie op schermen te tonen.
In een stadion is dat uiteraard wat lastiger, en emotie laait soms op, maar als ik soms mensen bezig hoor rond mij over vb. fases waar er eventjes "twijfel" is, terwijl men wrs heel kort aan het overleggen is over voor wie de bal is bijvoorbeeld of als het effectief fout is of niet ... eerste wat ik dan hoor is "hahaha, ze weten het gewoon niet" ... ja, misschien weten ze het niet, of is er twijfel, hoho, hoe erg zeg - daar kan ik echt gek van worden van zo'n belachelijke commentaar.