Ondertussen werden ook net de audio's vrijgegeven van de diefstal in Castellon twee weken geleden, toen Castellon mocht gelijkmaken na een zéér duidelijke overtreding. De VAR signaleerde effectief naar de ref om te komen kijken naar de overtreding, waarop de ref gewoon antwoordde: "Gol legal, seguimos". Ik vind het moeilijker en moeilijker om te doen alsof de refs ook alleen maar juiste beslissingen willen nemen en zelf geen fouten willen maken. Dat is duidelijk niet het geval als ze ostentatief weigeren naar de beelden te gaan kijken wanneer de VAR hen komt roepen. Dat is zeer bewust en opzettelijk.
Ik vraag me af of gisteren hetzelfde gebeurd is, en de ref gewoon de VAR negeerde. Als het is om Deportivo te benadelen, dan wordt er wél altijd naar de VAR gegaan, zelfs wanneer de VAR eigenlijk niet mag ingrijpen. Voorlopig al 18 VAR interventies in onze wedstrijden, 17 in ons nadeel. Ik vind dat vrij schokkende cijfers die je niet meer met toeval kan verklaren.
Net zoals de statistiek dat we de ploeg zijn die het meest tijd spendeert in de 16 van de tegenstander van de ganse competitie, en tegelijkertijd de ploeg zijn met het minste penalties. Dat we met voorsprong op nummer 1 staan in de statistiek over de verhouding tussen gele kaarten en gemaakte fouten.
Dat we systematisch benadeeld worden is gewoon een statistisch feit. Maar ik blijf me afvragen wat de reden is. Het is niet dat we nog een belangrijke club zijn. Is dit nog altijd de wraak van Rubiales en vriendjes na de klacht tegen hen jaren geleden? Of is het simpeler? Refs weten bv. dat als ze tegen Real fluiten, ze geschorst worden. Ze weten duidelijk ook dat als ze tegen Deportivo fluiten, er niks gebeurt. Fluit je in Segunda tegen Huesca, Santander en Zaragoza, dan komen er bv. wél sancties.