La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Partij niet gezien, dus ik ga enkel hier op af:

Penalty voor Real is licht gefloten. Geen penalty voor Leganes is terecht. Vrije trap lijkt mij een correcte tackle, maar moeilijk te zien op die beelden of hij al dan niet Rodrygo eerst raakt, dan is het wel gewoon een vrije trap natuurlijk.
Het is geen penalty voor Real en de vrije trap van Mbappé is geen fout. Zo simpel is het, zelfs Marca kan dat gewoon toegeven.

Dusjah... Het moet spannend blijven in Spanje.

Ondertussen werden ook net de audio's vrijgegeven van de diefstal in Castellon twee weken geleden, toen Castellon mocht gelijkmaken na een zéér duidelijke overtreding. De VAR signaleerde effectief naar de ref om te komen kijken naar de overtreding, waarop de ref gewoon antwoordde: "Gol legal, seguimos". Ik vind het moeilijker en moeilijker om te doen alsof de refs ook alleen maar juiste beslissingen willen nemen en zelf geen fouten willen maken. Dat is duidelijk niet het geval als ze ostentatief weigeren naar de beelden te gaan kijken wanneer de VAR hen komt roepen. Dat is zeer bewust en opzettelijk.

Ik vraag me af of gisteren hetzelfde gebeurd is, en de ref gewoon de VAR negeerde. Als het is om Deportivo te benadelen, dan wordt er wél altijd naar de VAR gegaan, zelfs wanneer de VAR eigenlijk niet mag ingrijpen. Voorlopig al 18 VAR interventies in onze wedstrijden, 17 in ons nadeel. Ik vind dat vrij schokkende cijfers die je niet meer met toeval kan verklaren.

Net zoals de statistiek dat we de ploeg zijn die het meest tijd spendeert in de 16 van de tegenstander van de ganse competitie, en tegelijkertijd de ploeg zijn met het minste penalties. Dat we met voorsprong op nummer 1 staan in de statistiek over de verhouding tussen gele kaarten en gemaakte fouten.

Dat we systematisch benadeeld worden is gewoon een statistisch feit. Maar ik blijf me afvragen wat de reden is. Het is niet dat we nog een belangrijke club zijn. Is dit nog altijd de wraak van Rubiales en vriendjes na de klacht tegen hen jaren geleden? Of is het simpeler? Refs weten bv. dat als ze tegen Real fluiten, ze geschorst worden. Ze weten duidelijk ook dat als ze tegen Deportivo fluiten, er niks gebeurt. Fluit je in Segunda tegen Huesca, Santander en Zaragoza, dan komen er bv. wél sancties.

Zoals ik zei, het moet spannend blijven in Spanje. Barça zal telkens moeten proberen om toch verschillende doelpunten te maken om eventuele foutjes van de ref te moeten tegengaan, zowel in de eigen match alsook bij de wedstrijden van Real... Hopen dat we dit niveau kunnen aanhouden, dan is de kans wel heel groot dat we kampioen worden. Vandaag wat spelers kunnen laten rusten en toch mooi voetbal vanaf de eerste minuut tot de laatste.

Totnutoe 82 keer gescoord in 29 matchen. Gemiddeld 2,82 goals per match. Echt gigantisch hoog. Doelpuntensaldo +54. Dit seizoen is Barça echt niet normaal. Hoedje af voor Herr Flick

Wat een gepruts weer gisteren. Weer eens het jezelf veel moeilijker gemaakt dan nodig, op een moment zelfs virtueel uitgeschakeld. Zei nochtans voor de wedstrijd tegen iemand: dat ze het maar serieus nemen want het kan mogelijk je enige prijs zijn op 't einde van het seizoen.

Deze avond de return leg van de 4-4. Benieuwd wel. Madam is uit eten, kleine zal al slapen. Movistar+ opzetten en gaan 🤩

Ik ga vanavond met mijn groepje mede-Barcafans bij iemand thuis kijken. Hopelijk wordt het geen teleurstellende avond.

Ik ben daar nog niet zo zeker van... Tegen Atleti hebben we het voorlopig op de laatste match na toch telkens moeilijk gehad, die kunnen een goal maken met een scheet bij wijze van spreken...

Dat we maar snel 0-2 maken in de eerste helft om wat "control" te krijgen over de match.

Atlético is volledig het noorden kwijt na de zoveelste mentale tik die ze gekregen hebben van Real, ik verwacht een simpele kwalificatie voor Barcelona. Al hoop ik het omgekeerde want anders gaan we met een defensie zoals gisteren weer een telraam mogen bovenhalen.

Blij om in de finale te zitten, ook al is het tegen Real. Wel echt een kloteploeg dat Atletico. Zelf schoppen en bij het minste gaan liggen.

Een prijs moet er toch wel inzitten dit jaar.

Ik kijk vooral uit nar de volgende citytrip naar Barcelona en het vernieuwde camp nou.

Terug
Bovenaan