ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Het is overgenomen door Saxo. Binck bestaat niet meer.
Maar spreek elke ex-binckbank en zij zullen u alvast bevestigen dat het geen stap vooruit is. Waar binck garant stond voor scherpe prijzen is dit gevoelig duurder geworden bij saxo.
Bij de overname waren ze duurder, maar ondertussen moet Saxo zowat de goedkoopste Belgische broker zijn.
 
Het is overgenomen door Saxo. Binck bestaat niet meer.
Maar spreek elke ex-binckbank en zij zullen u alvast bevestigen dat het geen stap vooruit is. Waar binck garant stond voor scherpe prijzen is dit gevoelig duurder geworden bij saxo.
Dat uw gegevens overgezet werden lijkt me ook niet meer dan normaal, het zou maar erg zijn.
Maar je account is gewoon overgezet hè. Als gebruiker veranderde er nx met je ETF’s. En ik kan het gewoon mezelf vragen, ik gebruikte vroeger binck en ben gestopt nadat het overgegaan is in saxo.

Ik ben ook één van de gelukkige die klant was bij AXA. Leuk zo de fusie met Crelan hoor.
5 dagen niet mijn rekening kunnen raadplegen, een app en website die minder overzichtelijk is, transacties die minder duidelijk zijn en als klap op de vuurpijl 1€ per maand meer betalen.
Maar hey, ze hebben mijn gegevens overgezet, wat een helden!
Ik zat aan de andere kant, maar 2 dagen mijn rekening niet kunnen raadplegen en de app is er serieus op vooruit gegaan sinds crelan AXA overgenomen heeft. Ik ben een tevreden man:laugh:
 
Ik zat aan de andere kant, maar 2 dagen mijn rekening niet kunnen raadplegen en de app is er serieus op vooruit gegaan sinds crelan AXA overgenomen heeft. Ik ben een tevreden man:laugh:
Ik de vraag echt stellen.
Was de app voorheen dan nog slechter?? :crazy::help:
 
Ik ben ook één van de gelukkige die klant was bij AXA. Leuk zo de fusie met Crelan hoor.
5 dagen niet mijn rekening kunnen raadplegen, een app en website die minder overzichtelijk is, transacties die minder duidelijk zijn en als klap op de vuurpijl 1€ per maand meer betalen.
Maar hey, ze hebben mijn gegevens overgezet, wat een helden!
Kan je daar niet onderuit (die extra euro)? Begin dit jaar is Bpostbank opgegaan in BNP, plots was mijn gratis zichtrekening (enfin, gratis als er €250/maand doorging) ook by default €2,99/maand oid als "meest geschikte optie"... dat kon ik toen met een paar klikken omzetten naar een gratis optie.

Je moest nog inloggen met pincode. Face ID of fingerpint was niet eens een optie.
BNP/Fintro is ook nog gewoon met pincode, tenzij je fingerprint ergens moet aanvinken... :unsure:
 
Kan je daar niet onderuit (die extra euro)? Begin dit jaar is Bpostbank opgegaan in BNP, plots was mijn gratis zichtrekening (enfin, gratis als er €250/maand doorging) ook by default €2,99/maand oid als "meest geschikte optie"... dat kon ik toen met een paar klikken omzetten naar een gratis optie.


BNP/Fintro is ook nog gewoon met pincode, tenzij je fingerprint ergens moet aanvinken... :unsure:
BNP is bij mij al heel lang met Face ID
 
Het is toch met een bang hartje dat ik vandaag voor 2000 euro IWDA gekocht heb, het is sinds de laatste grote daling wel massief gestegen... :headshake:

Ik koop via Bolero, maar is het nu beter om maandelijks 2k te kopen of elk kwartaal 6k? Kwestie van makelaarskosten?
 
Het is toch met een bang hartje dat ik vandaag voor 2000 euro IWDA gekocht heb, het is sinds de laatste grote daling wel massief gestegen... :headshake:

Ik koop via Bolero, maar is het nu beter om maandelijks 2k te kopen of elk kwartaal 6k? Kwestie van makelaarskosten?
Als het geld is dat je kan missen, moet je er niet wakker van liggen...
En voor de kosten maakt het niet veel uit. Degiro zal bv wel een pak goedkoper zijn als je maandelijks 2K koopt. Op jaarbasis 90 euro vs 12 euro.
 
Als het geld is dat je kan missen, moet je er niet wakker van liggen...
En voor de kosten maakt het niet veel uit. Degiro zal bv wel een pak goedkoper zijn als je maandelijks 2K koopt. Op jaarbasis 90 euro vs 12 euro.

Het is uiteraard geld dat ik de eerste 15-20 jaar niet nodig denk te hebben, mijn spaarbuffer is genoeg zodat ik daar niet meer naar moet kijken momenteel en ik dan beter 2k per maand in ETF steek. Als mijn buffer door een grote uitgave zakt kan ik terug tijdelijk sparen.

Als ik nu switch van Bolero naar Degiro, is dat effectief maar 50€?
 
Laatst bewerkt:
Het is uiteraard geld dat ik de eerste 15-20 jaar niet nodig denk te hebben, mijn spaarbuffer is genoeg zodat ik daar niet meer naar moet kijken momenteel en ik dan beter 2k per maand in ETF steek. Als mijn buffer door een grote uitgave zakt kan ik terug tijdelijk sparen.
Dan is er geen probleem he :)

Als ik nu switch van Bolero naar Degiro, is dat effectief gratis?
Je hoeft niet te switchen, je kan gewoon vanaf nu op Degiro aankopen.
 
Het is toch met een bang hartje dat ik vandaag voor 2000 euro IWDA gekocht heb, het is sinds de laatste grote daling wel massief gestegen... :headshake:

Ik koop via Bolero, maar is het nu beter om maandelijks 2k te kopen of elk kwartaal 6k? Kwestie van makelaarskosten?

Puur qua gemoedsrust zou ik voor het maandelijks kopen kiezen, op dat relatief beperkte verschil in makelaarskosten komt het minder aan dan het grotere risico door minder gespreid aankomen en nog eens minder time in the market doordat je telkens een kwartaal wacht.
 
Ik vind dit persoonlijk altijd zo een rare redenering. Sparen voor uw kinderen, maar je wilt toch de controle houden, waarom spaar je dan in eerste instantie?
Het psychologische aspect, technisch gezien maakt het niet veel uit aangezien een ouder in het belang van kind deze fondsen mag gebruiken, maar de barrière groter is.
Of omdat je later in een onvoorziene situatie komt dat het gespaarde bedrag van het kind nuttig is, in je eigen leven (bv bij een scheiding)
 
Het psychologische aspect, technisch gezien maakt het niet veel uit aangezien een ouder in het belang van kind deze fondsen mag gebruiken, maar de barrière groter is.
Of omdat je later in een onvoorziene situatie komt dat het gespaarde bedrag van het kind nuttig is, in je eigen leven (bv bij een scheiding)

Dit en natuurlijk controle.
Ik gooi alles in 1 pot en een groot deel is voor mijn zoontje voorzien. Maar als er in tussentijd iets met mij of mijn vrouw gebeurd en we hebben dat geld nodig, dan heeft mijn zoontje pech...
Ik ben in 2005 uit huis gegaan met niets (enfin, 3k euro die over was van vakantiewerk + mijn auto) en ben er ook geraakt. Het is niet dat je als ouder verplicht bent je kinderen een zak geld te geven. Ik heb ook voor elke euro moeten werken.
In het geval van mijn zoontje is het een gunst. Gaat alles goed zoals de voorbije 20 jaar zal die een serieus bedrag meekrijgen, maar doet die geen moeite om te werken, zit die aan de drugs oid, krijgt die juist niets.
 
Het is toch met een bang hartje dat ik vandaag voor 2000 euro IWDA gekocht heb, het is sinds de laatste grote daling wel massief gestegen... :headshake:

Ik koop via Bolero, maar is het nu beter om maandelijks 2k te kopen of elk kwartaal 6k? Kwestie van makelaarskosten?
Maandelijks kopen is voor zo'n bedragen in principe beter er van uitgaande dat je markt niet kan timen (which you can't). Als je naar gemiddelden kijkt: bij 6%/jaar spreken we dus over 0,5%/maand on average give or take. Als ge u €2k maandelijks aankoopt is de €4k van de eerste 2 maanden al €4030 geworden op het moment dat ge u laatste schijf van 2k voor dat kwartaal aankoopt. Die €30 is meer dan de 2x€7,5 die ge aan kosten betaald hebt.

TL;DR: zolang je een gemiddelde stijging van meer dan 3%/jaar verwacht en je de markt niet probeert te timen is maandelijks €2k aankopen beter dan per kwartier €6k aan te kopen met het bijkomend voordeel van een betere spreiding van je aankoopmomenten en dus minder variance.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan