De beurs

Disclaimer: /janus-comment.
Alfen was altijd al een achterlijk businessmodel, en je hebt hoerenfluit gehad met uw turbo.
/janus-comment

Proficiat met de winst anyway :)
Omzet x5 in 5 jaar tijd.
Winst ook.
ROIC/ROE 18%. Wel komend van 50%+
Toch niet slecht voor achterlijk businessmodel.

OXY kan zo cijfers niet halen.
Wacht tot de overheidsdarm wat dichtgedraaid wordt. (en je wat aanpassingen doet aan uw R, want ze capitalizen bepaalde kosten die gewoon directe kosten zijn).
Reminder dat Alfen een achterlijk business model heeft.
 
Is het eigenlijk slim om nu in nvidia wat erin te smijten nadat ze hun 10:1 split hebben gedaan?
Wat impact heeft de split op die beslissing? Ze staan (wat ik gisteren hier las) op dezelfde prijs als voor de split (ale 10x lager) dus er zit geen enkele impact van de split zelf meer in de prijs.
 
Dat kan ik dus niet, 1% posities nemen... die dragen toch niet bij? :)
Volledig mee eens maar ik kon het niet laten. En durf ook niet meer te kopen, want snap er nog niks van.

Ik heb wel wat geloof in elektrificatie en afstraffing lijkt mij overdreven obv de cijfertjes die ik zie.

Omvang van voorraad vind ik wel verontrustend. Maar ik kijk toch vooral naar cash metrics.
 
Wat impact heeft de split op die beslissing? Ze staan (wat ik gisteren hier las) op dezelfde prijs als voor de split (ale 10x lager) dus er zit geen enkele impact van de split zelf meer in de prijs.
hmm nevermind, ik was niet mee met de split.

Mijn gedachte was omdat het nu 130 dollar per aandeel is, als ik voor zoveel koop heb ik zoveel aandelen maar nu dat ik het heb nagelezen wat het inhoudt is het inderdaad minder interessant.
 
Voor 1% Alfen gekocht! Ben altijd fan geweest van solden (waarmee ik niet zeg dat het goedkoop is maar verwijs naar de -40% korting dag op dag)
Goed dat je fan bent van solden want na een dag van -40% is er morgen nog -100% te gaan.
1% posities noem ik slappelulposities. Commit or quit.
Ik koop enkel nog micro caps die niet eenvoudig zijn te begrijpen, dus dat ga ik niet delen op een forum. 😅

Daarnaast ook XFAB.
"Ik heb al aan zoveel value traps mijn gat verbrand dat ik nu probeer met obscure illiquide rommel die ik verder geheim hou om mij ongeacht results toch iets slimmer dan Fernando te kunnen voordoen."

X-Fab staat ondanks de ziekste semiconductor-bull market na 5 jaar nog altijd nergens. Dat is zowat het meest onaantrekkelijke businessmodel van alle semi aandelen, super kapitaalintensief, super cyclisch. Dan nog eens een minispeler genoteerd op een kerkhof nl. de Brusselse beurs. Daar uw loon in blijven dumpen? Ik zou gewoon ineens thuisblijven
 
Goed dat je fan bent van solden want na een dag van -40% is er morgen nog -100% te gaan.
1% posities noem ik slappelulposities. Commit or quit.

Toch een paar bedenkingen:

Ik denk dat BRK posities heeft of gehad heeft < 0,5%, velen hebben hier ETF's of fondsen waar ook dergelijke posities aanwezig zijn, 1% van een portefeuille van 1 miljoen is nog steeds 10.000 € - in absoluut bedrag is dat toch iets.
 
Goed dat je fan bent van solden want na een dag van -40% is er morgen nog -100% te gaan.
1% posities noem ik slappelulposities. Commit or quit.

"Ik heb al aan zoveel value traps mijn gat verbrand dat ik nu probeer met obscure illiquide rommel die ik verder geheim hou om mij ongeacht results toch iets slimmer dan Fernando te kunnen voordoen."

X-Fab staat ondanks de ziekste semiconductor-bull market na 5 jaar nog altijd nergens. Dat is zowat het meest onaantrekkelijke businessmodel van alle semi aandelen, super kapitaalintensief, super cyclisch. Dan nog eens een minispeler genoteerd op een kerkhof nl. de Brusselse beurs. Daar uw loon in blijven dumpen? Ik zou gewoon ineens thuisblijven
Welkom op het forum en in dit topic! Je start alvast goed, proficiat.

Ben wel al blij dat ik zie dat je in de eerste wiskunde les hebt opgelet!

Ik zou als raad willen geven dat je uzelf niet altijd te serieus moet nemen! En tis hier over het algemeen een leuke plek, gelieve dit niet te proberen verbrodden - bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je fan bent van solden want na een dag van -40% is er morgen nog -100% te gaan.
1% posities noem ik slappelulposities. Commit or quit.

"Ik heb al aan zoveel value traps mijn gat verbrand dat ik nu probeer met obscure illiquide rommel die ik verder geheim hou om mij ongeacht results toch iets slimmer dan Fernando te kunnen voordoen."

X-Fab staat ondanks de ziekste semiconductor-bull market na 5 jaar nog altijd nergens. Dat is zowat het meest onaantrekkelijke businessmodel van alle semi aandelen, super kapitaalintensief, super cyclisch. Dan nog eens een minispeler genoteerd op een kerkhof nl. de Brusselse beurs. Daar uw loon in blijven dumpen? Ik zou gewoon ineens thuisblijven
nope, noteert niet op de brusselse beurs, beter je huiswerk maken :)
 
Terug
Bovenaan