De beurs

Neen, tis da.
Wat zeg je? Zwaargewicht Argenx die de laatste 6 jaar 2000% (neen, daar staat geen nulletje teveel) omhoog geschoten is? Naaah. Laat ons nog eens tientallen bladzijden discussiëren over buitenlandse petroleumbedrijven die de planeet naar de kl*ten helpen en die nauwelijks een paar tientallen procenten bewegen. :sarcastic: Hur hur.

Maar een binnenlands kennis-intensief, kapitaalsintensief, gerenommeerd durf-bedrijf die onze biotech-cluster wereldwijd op de kaart zet, voor honderden hoogopgeleide jobs zorgt, wereldwijd duizenden patiënten een kwalitatief leven teruggeeft en aldusdanig een ongezien spectaculaire beursrit achter de rug heeft? -> Doodzwijgen die handel.

Is het omdat men niet begrijpt wat het bedrijf doet? Is het niet visueel genoeg? Is het onwil? Of is het stoer om alles wat Belgisch is, direct af te knallen uit een soort omgekeerd chauvinisme?

Geen idee. Het is in ieder geval opmerkelijk hoe een zwaargewicht in de BEL20 zo doodgezwegen wordt. Dan moet je toch al doelbewust nààst alle artikelen klikken die daarover handelen? Maar bon, twee dingen staan vast:
- Uw uitspraak klopt langs geen kanten.
- Ik, samen met mijn mede-aandeelhouders van Argenx die er van in het begin inzitten, vieren een beursfeestje vandaag na de goedkeuring van de FDA afgelopen vrijdag voor hun tweede blockbuster en dus tweede medicijn met een toekomstige multi-miljardenomzet. Terwijl mijn advies hier telkens op een koude steen is gevallen. Zeg niet dat ik jullie niet verwittigd heb. ;)
Argenx is biotech brol, ik ben een belegger en geen gokker.

Trouwens kijk naar alle belgische biotech bedrijven op de beurs van de laatste 10 jaar, meeste draaien uit op een flop (thrombogenics,...). Maar blijkbaar moeten sommige nog een lesje leren en trappen ze in de verkoopspraatjes.

Ik raad je aan om wat onderzoek te doen en te checken hoeveel biotech bedrijven een beurs succes zijn, hint: zeer weinig. Maar goed zullen zien binnen een paar jaartjes of je een nieuwe novo nordisk hebt gevonden of de zoveelste flop...

edit: ok nu pas mod comment gezien maar mijn commentaar blijft een waarschuwing voor iedereen die biotech overweegt.
 
Laatst bewerkt:
Omwille van dit bericht en een voorgaand heb ik er ook wat gekocht (Enovix)(klein bedrag).
Vandaag mooie stijging, ongeveer 41%
Nice! Alles loopt volgens plan op dit moment. Ik verwacht binnenkort dat ze klaar zijn met SAT en rond augustus/september dat ze starten met 'high volume production' (4 lijnen x 1650UPH).
 
Positie is nu 40% van portefeuille, voorlopig houd ik het daar bij. Mijn gemiddelde aankoopprijs ligt rond de $11.20
Omwille van dit bericht en een voorgaand heb ik er ook wat gekocht (Enovix)(klein bedrag).
Vandaag mooie stijging, ongeveer 41%
Nice! Alles loopt volgens plan op dit moment. Ik verwacht binnenkort dat ze klaar zijn met SAT en rond augustus/september dat ze starten met 'high volume production' (4 lijnen x 1650UPH).
12m revenue, 230m operational loss, market cap van 2.7B.

Dat is een retailbelegger vogelpik aandeel.

Desalniettemin veel succes gewenst, misschien blijft de bullmarket nog wat langer duren.
In het andere geval gaat dit -90%.
 
Ik heb verkocht weet je nog
In de discussie op 6/7 september 2023 was je met hand en tand @Leclerc aan het verdedigen die op dat moment 85% van zijn gemeenschappelijk geld in Luckin had.

Ik vond dat toen suboptimaal qua risk/return, zeker met geld van uw vrouw.
Dat was alles.

Zelf zei je dat je 'een deel' verkocht had.

Luckin is -42% sindsdien.
Niet lullen dus.

Desalniettemin toch succes gewenst met Enovix. Misschien lukt het je nog eens om een gegarandeerde longterm loser juist te timen.
 
In de discussie op 6/7 september 2023 was je met hand en tand @Leclerc aan het verdedigen die op dat moment 85% van zijn gemeenschappelijk geld in Luckin had.

Ik vond dat toen suboptimaal qua risk/return, zeker met geld van uw vrouw.
Dat was alles.

Zelf zei je dat je 'een deel' verkocht had.

Luckin is -42% sindsdien.
Niet lullen dus.

Desalniettemin toch succes gewenst met Enovix. Misschien lukt het je nog eens om een gegarandeerde longterm loser juist te timen.
Je weet niet eens aan hoeveel ik heb gekocht😂. Je bent hier gewoon assumpties aan het maken.
 
In de discussie op 6/7 september 2023 was je met hand en tand @Leclerc aan het verdedigen die op dat moment 85% van zijn gemeenschappelijk geld in Luckin had.

Ik vond dat toen suboptimaal qua risk/return, zeker met geld van uw vrouw.
Dat was alles.

Zelf zei je dat je 'een deel' verkocht had.

Luckin is -42% sindsdien.
Niet lullen dus.

Desalniettemin toch succes gewenst met Enovix. Misschien lukt het je nog eens om een gegarandeerde longterm loser juist te timen.
Heb nog bijgekocht.
Ben ook al aan het uitkijken naar een leuke brug om onder te slapen bij mogelijke scheiding 😉 (gak is op heden +85%)
 
Na Ebusco nu ook Alfen met serieuze omzet/winstwaarschuwing... 't is niet alleen het Hollands elftal dat vierkant draait precies ;) (al outperformen hun 3 chipaandelen natuurlijk wel alles en iedereen)
 
Heb nog bijgekocht.
Ben ook al aan het uitkijken naar een leuke brug om onder te slapen bij mogelijke scheiding 😉 (gak is op heden +85%)
Heerlijk.
Maar vrees niet, ik heb een logeerkamer vrij! 🥰

Na Ebusco nu ook Alfen met serieuze omzet/winstwaarschuwing...
Tijd voor een turbo, want mij is nochtans verteld dat elektrificatie de toekomst is! :p
 
Terug
Bovenaan